Gå til innhold

Norske menn og dating

Fremhevede innlegg

Gjest Henkjønnet
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Var det tilfellet da jeg var 20 pg 30 også? Tingen er at norske menn er livredd forpliktelser, ansvar og unger. 

Anonymkode: 0ab68...eb0

Nei det er rart det der siden man ser hvor mange menn og kvinner som er i relasjoner i både 20 og 30 årene

Problemet her er deg. Du dreit deg ut og så må du leve med å være alene. Det er ikke så alt for ille. Du er ikke alene om å ha det sånn. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor norske menn kverulerer? Flere kvinner i denne tråden har gitt uttrykk for at de tenker det samme som TS. Det er altså flere kvinners oppfatning av dere. Åja, du er 40 så det er derfor! Åja, du ser sikkert ikke bra ut. 

Det finnes alltid unntakstilfeller.

Anonymkode: b3cec...8cf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor norske menn kverulerer? Flere kvinner i denne tråden har gitt uttrykk for at de tenker det samme som TS. Det er altså flere kvinners oppfatning av dere. Åja, du er 40 så det er derfor! Åja, du ser sikkert ikke bra ut. 

Det finnes alltid unntakstilfeller.

Nettopp! Der er bare sirkelargumentasjon og kverulering slik @Henkjønnet driver på med her. Ingen blir klokere og ingen klarer dermed å forbedre noe som helst. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Henkjønnet skrev (5 minutter siden):

Nei det er rart det der siden man ser hvor mange menn og kvinner som er i relasjoner i både 20 og 30 årene

Problemet her er deg. Du dreit deg ut og så må du leve med å være alene. Det er ikke så alt for ille. Du er ikke alene om å ha det sånn. 

Ja, men det er jo ikke sunne relasjoner som varer. De aller fleste forhold tar slutt og fødselsraten har aldri vært så lav. 

"Problemet" er ikke meg. Det trenger ikke være noe annet heller. Dersom menn ikke ønsker å etablere seg, så kan ikke vi gjøre som mye med det. Slutt med dette "det er fordi du er styggere enn du har trodd" og "du har driti på draget" når det enste du vet om vedkommende er 2-3 avsnitt å KG. 

• Liker 1
Gjest Henkjønnet
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, men det er jo ikke sunne relasjoner som varer. De aller fleste forhold tar slutt og fødselsraten har aldri vært så lav. 

"Problemet" er ikke meg. Det trenger ikke være noe annet heller. Dersom menn ikke ønsker å etablere seg, så kan ikke vi gjøre som mye med det. Slutt med dette "det er fordi du er styggere enn du har trodd" og "du har driti på draget" når det enste du vet om vedkommende er 2-3 avsnitt å KG. 

Nei jeg forstår veldig godt hvorfor du har blitt valgt bort

AnonymBruker
Skrevet
Henkjønnet skrev (4 minutter siden):

Nei jeg forstår veldig godt hvorfor du har blitt valgt bort

Jeg er glad i å jogge. Kan det være årsaken, tror du? 🤦‍♀️

Gjest Henkjønnet
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er glad i å jogge. Kan det være årsaken, tror du? 🤦‍♀️

Det er personligheten.

AnonymBruker
Skrevet
Henkjønnet skrev (3 minutter siden):

Det er personligheten.

Den kjenner du ikke til. 

• Liker 2
Gjest Henkjønnet
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Den kjenner du ikke til. 

Nei men hadde den vært bra nok hadde du ikke endt opp ensom for resten av livet. Spiler ingen rolle hvor mye du tror du har ting på stell. Menn går lei en dårlig personlighet.

Hvis det er noen trøst så har jeg også en dårlig personlighet i øynene til de fleste damer, men jeg er klar over det. Så derfor sier jeg at det ikke er så ille å ende opp alene. 

AnonymBruker
Skrevet
Henkjønnet skrev (33 minutter siden):

Nei men hadde den vært bra nok hadde du ikke endt opp ensom for resten av livet. Spiler ingen rolle hvor mye du tror du har ting på stell. Menn går lei en dårlig personlighet.

Hvis det er noen trøst så har jeg også en dårlig personlighet i øynene til de fleste damer, men jeg er klar over det. Så derfor sier jeg at det ikke er så ille å ende opp alene. 

Men jeg har ikke dårlig personlighet. Hadde jeg vært pill råtten på innsiden hadde jeg ikke fungert sosialt ellers. Og det gjør jeg jo. Jeg har et godt forhold til menn i familien, venner, venninners kjærester, kollegaer og ellers. At jeg er singel betyr ikke at jeg er ensom. Hadde jeg vært ensom, er det ikke sikkert at en kjæreste hadde kurert det heller for han må aller helst ha et eget liv. 

Jeg er ikke TS dersom du tor det 🤦‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide å bli misunnelig på "hentebruder" fra Filipinnene og Thailand tidligere. Tenkte hva har hun som ikke jeg har? 

Er det ikke rart at de gangene norske menn faktisk ender opp med ei utenlandsk dame, er det som regel ei som har kommet fra elendige og fattige kår. Sjeldent at nordmenn velger en med eksotiske aner som er oppvokst her. Nå skjønner jeg hvorfor...

Jeg er født og oppvokst i Norge, har høyere utdannelse, godt betalt jobb og hus. Mulig jeg blir oppfattet som "kravstor og vanskelig". Mine referanserammer er far og bror som alltid betaler for kvinnene i huset, selv om vi jobber. 

Anonymkode: 15faf...3ce

Gjest Henkjønnet
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Men jeg har ikke dårlig personlighet. Hadde jeg vært pill råtten på innsiden hadde jeg ikke fungert sosialt ellers. Og det gjør jeg jo. Jeg har et godt forhold til menn i familien, venner, venninners kjærester, kollegaer og ellers. At jeg er singel betyr ikke at jeg er ensom. Hadde jeg vært ensom, er det ikke sikkert at en kjæreste hadde kurert det heller for han må aller helst ha et eget liv. 

Jeg er ikke TS dersom du tor det 🤦‍♀️

Poenget er at du ikke har den rette personligheten menn søker etter i en partner. Du fungerer sikkert bra ellers. 

Jeg har også venner og fungerer ok i hverdagen. Men som partner hadde jeg vært helt grusom noe jeg er klar over og noe kvinner gir uttrykk for.

AnonymBruker
Skrevet
Henkjønnet skrev (Akkurat nå):

Poenget er at du ikke har den rette personligheten menn søker etter i en partner. Du fungerer sikkert bra ellers. 

Jeg har også venner og fungerer ok i hverdagen. Men som partner hadde jeg vært helt grusom noe jeg er klar over og noe kvinner gir uttrykk for.

Ikke projiser dine problemer over på andre. Jeg strever med å finne menn som svarer til mine krav, det gjelder blant annet modenhet og evne/vilje til å etablere seg i et monogamt og meningsfullt forhold. Aldri har jeg blitt dumpet eller avvist fordi jeg har en grusom personlighet. 

Dersom det er slik at du tror single sitter inne med en grusom personlighet ville jeg søkt hjelp dersom jeg var deg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

vanskelig det der

Anonymkode: e53be...40e

AnonymBruker
Skrevet
On 7/25/2021 at 4:36 PM, AnonymBruker said:

Norske menn lyver da aldri for å få sex. De har aldri i hele sitt liv spilt på kvinnens følelser for å få et ligg, og deretter ghostet dama. Neida, det er det bare de slemme og fæle utlendingene som gjør! Huff og huff😏

Det kan jeg, som norsk mann, med hånden på hjertet si at jeg aldri har gjort. Men kjenner jeg KG rett så lyver jeg vel, siden jeg er mann.

Anonymkode: 0342a...bfc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg pleide å bli misunnelig på "hentebruder" fra Filipinnene og Thailand tidligere. Tenkte hva har hun som ikke jeg har? 

Er det ikke rart at de gangene norske menn faktisk ender opp med ei utenlandsk dame, er det som regel ei som har kommet fra elendige og fattige kår. Sjeldent at nordmenn velger en med eksotiske aner som er oppvokst her. Nå skjønner jeg hvorfor...

Jeg er født og oppvokst i Norge, har høyere utdannelse, godt betalt jobb og hus. Mulig jeg blir oppfattet som "kravstor og vanskelig". Mine referanserammer er far og bror som alltid betaler for kvinnene i huset, selv om vi jobber. 

Jeg er etnisk norsk og har også totalt andre referanserammer enn det jeg ser i dagens dating/samlivskultur. Hjemme hos mine norske foreldre fra bondelandet er det altså pappa som jobber og betaler regninger. Mamma har aldri betalt regninger  eller bolig fra egen lomme. Hun har ikke engang trengt å jobbe, men tok seg en deltidsjobb da yngste barnet ble større fordi hun ønsket det selv. Til og med bilen hennes betaler pappa. Brødrene mine er begge gift, stiller opp for familiene sine og har samme verdier. 

Jeg har fått sjokk av norske menn og dating. Det må være aldeles forskrekkende å komme fra en annen kultur eller oppdragelse og skulle finne seg en partner i denne søla. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er etnisk norsk og har også totalt andre referanserammer enn det jeg ser i dagens dating/samlivskultur. Hjemme hos mine norske foreldre fra bondelandet er det altså pappa som jobber og betaler regninger. Mamma har aldri betalt regninger  eller bolig fra egen lomme. Hun har ikke engang trengt å jobbe, men tok seg en deltidsjobb da yngste barnet ble større fordi hun ønsket det selv. Til og med bilen hennes betaler pappa. Brødrene mine er begge gift, stiller opp for familiene sine og har samme verdier. 

Jeg har fått sjokk av norske menn og dating. Det må være aldeles forskrekkende å komme fra en annen kultur eller oppdragelse og skulle finne seg en partner i denne søla. 

Takk for at du delte dette med oss, det var opplysende. Tror det ligger mye i det du skriver.

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Norske menn er umulig å vite om de liker en eller ikke med mindre de har drukket alkohol. Jeg er singel etter flere års ekteskap og ser ikke for meg at det er mulig å treffe noen. De tar sjeldent initiativ til noe så jeg har gitt opp. 

Anonymkode: 2548a...3fe

Akkurat som norske kvinner da altså. Eller kan vi slå fast at mennesker er forskjellige, kanskje?

Anonymkode: 0342a...bfc

• Liker 1
Gjest Henkjønnet
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke projiser dine problemer over på andre. Jeg strever med å finne menn som svarer til mine krav, det gjelder blant annet modenhet og evne/vilje til å etablere seg i et monogamt og meningsfullt forhold. Aldri har jeg blitt dumpet eller avvist fordi jeg har en grusom personlighet. 

Dersom det er slik at du tror single sitter inne med en grusom personlighet ville jeg søkt hjelp dersom jeg var deg. 

Nei hva tenker du er grunnen til at du har blitt valgt bort

Gjest Henkjønnet
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Søla? Fordi menn utøver likestilling? Er heller du som har kommet fra en familie som ikke er moderne. Tjen dine egne penger og betal for deg selv 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...