Gå til innhold

Norske menn og dating


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Norske menn er ikke utro. Det er utenlandske menn. Velg lurt.

Anonymkode: dce16...a0d

Du er litt naiv der. Norske menn har seg med andre damer så snart de er på forretningsreise. De liker flørt med eksotiske damer så lenge det er snakk om en midlertidig greie. Viktig å holde på tryggheten hjemme vettu. Eller så får de NAV på nakken(les barnebidrag)  Senest igår hørte jeg om en eldre norsk fyr som tok med seg en 20 år yngre afrikansk dame hjem mens kone og barn var bortreist. Det er heller ikke uvanlig at gifte kolleger har en seksuell relasjon/tiltrekning. 

Anonymkode: 15faf...3ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du er litt naiv der. Norske menn har seg med andre damer så snart de er på forretningsreise. De liker flørt med eksotiske damer så lenge det er snakk om en midlertidig greie. Viktig å holde på tryggheten hjemme vettu. Eller så får de NAV på nakken(les barnebidrag)  Senest igår hørte jeg om en eldre norsk fyr som tok med seg en 20 år yngre afrikansk dame hjem mens kone og barn var bortreist. Det er heller ikke uvanlig at gifte kolleger har en seksuell relasjon/tiltrekning. 

Anonymkode: 15faf...3ce

Ja, da gjorde han vel litt av et varp.. 

Anonymkode: 0ab68...eb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ja, da gjorde han vel litt av et varp.. 

Anonymkode: 0ab68...eb0

😄 😄 😄 Ikke særlig diskre var han heller, om Anonym Bruker hørte om denne afrikanske snella.

Nei. De fleste norske menn er nok opportunister og knuller ei deilig dame om de får sjansen. Men de fleste menn i forhold har såpass høye standarder/er selektive at en slik sjanse sjelden byr seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der fugledans opplegget kan gå å legge seg. Må da være mye bedre å heller forsøke å bli kjent med hverandre en å ha sånn late som opplegg. Det er for meg utrolig falskt og er nok litt for mange som spiller på sjarmen bare for å oppnå noe. 

 

Finner dem som er genuine gentlemenn, men de fleste som holder på slik før de kjenner noen eller er betatt gjør det neppe for å være snill. Hvorfor tror du psykopater blir gode til å sjarmere og er flink til å flørte?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 13.28):

Jeg er en voksen kvinne, og har datet menn med ulike etnisiteter opp igjennom årene. Jeg er vant med at utenlandske menn viser tydelig interesse. De tar kontakt først. Sender daglige meldinger, og inviterer ut på date. Gir mye komplimenter på utseendet og personlighet. Drar ut stoler og åpner dører for meg. Gir gjerne blomster og betaler gladelig regningen på restauranten. Henter deg hjemme fra i bilen sin osv.

Det siste året har jeg utelukkende snakket og datet norske menn fra tinder. Sitter igjen med varierende erfaringer. Veldig få tar kontakt først på Tinder. De er raskt ute med å spørre om flere bilder på snapchat. Sier ting som "fine du, vakker og pen du osv." Forteller om egne interesser, og spør gjerne om mine. Jeg sitter da igjen med inntrykket at vi har hatt en hyggelig samtale som har vart i flere timer, og at han er interessert. Dagen derpå hører jeg ingenting, eller korte meldinger som: "Håper du har hatt en fin dag". Så fader kontakten ut. Jeg opplever de som likegyldige og tafatte. 

De gangene jeg har vært på date er det veldig formelt og nøkternt. Forteller om sin jobb og barn. Hyggelig samtale. Betaler til nød for kaffen min, og hvis de kjører meg hjem så er de raske med å presisere hvor heldig jeg er som har en "privat sjåfør". Nesten som de hinter til at jeg bør føle meg heldig...

Jo, så får jeg meldinger om at daten var kjempe hyggelig og at jeg er vakker og reflektert.. Men at de på dette punktet ikke vet hva de ser etter. Så blir det stille.

Er dette normalen? Jeg aner ikke hvordan dere norske damer blir kjæreste med egne landsmenn. 

 Jeg ønsker meg tilbake til menn fra Italia og midtøsten og føle meg verdsatt. 

Hilsen

Utenlandsk dame

Anonymkode: 15faf...3ce

Opplever det samme som deg. Synes det også gjelder svenske og danske menn. Bare man kommer utenfor skandinavia, så er menn mer slik jeg ønsker.

Hilsen norsk dame

Anonymkode: 7fb61...07f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 13.28):

Jeg er en voksen kvinne, og har datet menn med ulike etnisiteter opp igjennom årene. Jeg er vant med at utenlandske menn viser tydelig interesse. De tar kontakt først. Sender daglige meldinger, og inviterer ut på date. Gir mye komplimenter på utseendet og personlighet. Drar ut stoler og åpner dører for meg. Gir gjerne blomster og betaler gladelig regningen på restauranten. Henter deg hjemme fra i bilen sin osv.

Det siste året har jeg utelukkende snakket og datet norske menn fra tinder. Sitter igjen med varierende erfaringer. Veldig få tar kontakt først på Tinder. De er raskt ute med å spørre om flere bilder på snapchat. Sier ting som "fine du, vakker og pen du osv." Forteller om egne interesser, og spør gjerne om mine. Jeg sitter da igjen med inntrykket at vi har hatt en hyggelig samtale som har vart i flere timer, og at han er interessert. Dagen derpå hører jeg ingenting, eller korte meldinger som: "Håper du har hatt en fin dag". Så fader kontakten ut. Jeg opplever de som likegyldige og tafatte. 

De gangene jeg har vært på date er det veldig formelt og nøkternt. Forteller om sin jobb og barn. Hyggelig samtale. Betaler til nød for kaffen min, og hvis de kjører meg hjem så er de raske med å presisere hvor heldig jeg er som har en "privat sjåfør". Nesten som de hinter til at jeg bør føle meg heldig...

Jo, så får jeg meldinger om at daten var kjempe hyggelig og at jeg er vakker og reflektert.. Men at de på dette punktet ikke vet hva de ser etter. Så blir det stille.

Er dette normalen? Jeg aner ikke hvordan dere norske damer blir kjæreste med egne landsmenn. 

 Jeg ønsker meg tilbake til menn fra Italia og midtøsten og føle meg verdsatt. 

Hilsen

Utenlandsk dame

Anonymkode: 15faf...3ce

Er du fra Italia, italienske damer er min topp

Anonymkode: 1240b...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Norske menn er ikke utro. Det er utenlandske menn. Velg lurt.

Anonymkode: dce16...a0d

HAHAHAHAHAHA!!!!



Finnes VELDIG mange menn som er utro, kanskje enda flere enn utenlandske menn

Anonymkode: 0308e...f02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikkana skrev (16 timer siden):

Det der fugledans opplegget kan gå å legge seg. Må da være mye bedre å heller forsøke å bli kjent med hverandre en å ha sånn late som opplegg. Det er for meg utrolig falskt og er nok litt for mange som spiller på sjarmen bare for å oppnå noe. 

 

Finner dem som er genuine gentlemenn, men de fleste som holder på slik før de kjenner noen eller er betatt gjør det neppe for å være snill. Hvorfor tror du psykopater blir gode til å sjarmere og er flink til å flørte?

Huff, misunnelse og sjalusi velter oppi deg nå som du hører at så mange norske kvinner ikke vil ha en slik som deg?---huff og huff

Anonymkode: 0308e...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir ikke opplagte trolletråder som dette stengt? Ts svarer seg selv i første kommentar, og later som han / hun er en annen. Og kommer med typiske trolleutsagn

Anonymkode: e8849...66e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange "butthurte" menn. Skjønner godt at dere vil at tråden skal forsvinne når det åpenbart er mange kvinner som er enige og kjenner seg igjen i erfaringene med dere.

Anonymkode: 15faf...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Opplever det samme som deg. Synes det også gjelder svenske og danske menn. Bare man kommer utenfor skandinavia, så er menn mer slik jeg ønsker.

Hilsen norsk dame

Anonymkode: 7fb61...07f

Jeg vil finne en amerikansk eller britisk mann. Spørsmålet er hvordan en skal komme i kontakt med dem. Kan man overstyre Tinder tror du?

Anonymkode: 15faf...3ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi ikke likestilte i Norden? Deres tur til å kurtisere oss nå! 😂

Anonymkode: a1898...11d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Norske menn er ikke utro. Det er utenlandske menn. Velg lurt.

Anonymkode: dce16...a0d

Oi norske menn er ikke utro??? Har du lest Kjærlighet og samlivs tråden på kg??? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg vil finne en amerikansk eller britisk mann. Spørsmålet er hvordan en skal komme i kontakt med dem. Kan man overstyre Tinder tror du?

Anonymkode: 15faf...3ce

De tar da stadig kontakt ..flotte amrikanske menn som er på peace keeping mission i Afganistan og  Syria... er heller tvilsomt om du noen gang møter de da.. ha ha ha nei jeg vet ikke jeg.. fleste syns vel det er for langt unna. Jeg har OK Cupid som gratis versjon og har nå en profil der. Der hender det dropper inn en amrikaner i ny og ned men det dør som regel ut pga avstand og hvordan holde samtalene i gang. Men ja forstår at de kan være flinkere med damer. En date på amrikansk vis er nok noe annet enn den lille kaffekoppen du får her hvis du er heldig.. ha ha ha ha...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 16.49):

Jeg er ikke opptatt av hvor galant eller sjarmerende mannen er på date. Selv om jeg blir satt ut av at de er raskt ute med å fortelle at de gjør noe ekstra ordinært for meg, fordi de betalte for drikken min eller kjørte meg. Noe jeg bør sette pris på. Det er litt smålig synes jeg. Å alltid tenke gevinst og "hva får jeg igjen for dette"- tankegang. 

Jeg kan holde ut med småligheter jeg hvis det kan føre til at jeg får meg en trygg og god mann. Er jo det som er problemet. Fører ikke til noe som helst, og er psykisk nedbrytende. De valser videre til neste dame. 

Ts.

 

 

Anonymkode: 15faf...3ce

At norske menn ikke er så overfladiske at de kjøper lykke synes jeg er helt greit. At du som dame forventer at mannen skal ditt og mannen skal datt. Hva gjør du oppi dette? Mulig du er annerledes enn ei norsk dame og faktisk gir av deg selv sammen med mannen selv om du forventer å få ditt og datt og bli behandlet som ei dronning, men tror nok desverre dette tilhører skjeldenhetene. Utenlandske damer fornorskes veldig raskt og blir ofte ganske ego og lite vitner om at det er vi i et forhold. Det er kun henne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er vi ikke likestilte i Norden? Deres tur til å kurtisere oss nå! 😂

Anonymkode: a1898...11d

Nei, du er fortsatt mannen og det forventes at du kurtiserer og jakter på oss damer. Sånn er naturen og biologien. Ikke tukle med den, takk. 

Anonymkode: 15faf...3ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, du er fortsatt mannen og det forventes at du kurtiserer og jakter på oss damer. Sånn er naturen og biologien. Ikke tukle med den, takk. 

Anonymkode: 15faf...3ce

Godt at du vil få alt i pose og sekk (hvis du ikke er troll, noe jeg tviler veldig sterkt på). Hva som er årsaken til at en mann som tjener 500.000, skal spandere på en dame som tjener 500.000? Du unngår tydeligvis ukomfortabel spørsmål. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (5 minutter siden):

At norske menn ikke er så overfladiske at de kjøper lykke synes jeg er helt greit. At du som dame forventer at mannen skal ditt og mannen skal datt. Hva gjør du oppi dette? Mulig du er annerledes enn ei norsk dame og faktisk gir av deg selv sammen med mannen selv om du forventer å få ditt og datt og bli behandlet som ei dronning, men tror nok desverre dette tilhører skjeldenhetene. Utenlandske damer fornorskes veldig raskt og blir ofte ganske ego og lite vitner om at det er vi i et forhold. Det er kun henne. 

Kjøper lykke?? Det var da store ord for å spandere kaffe eller middag på en dame...

Jeg har bemerket meg at nordiske menn er raskt ute med å rope ut "golddigger" om en dame som de har kjøpt småtteri som enkel matrett eller drink til ,hvis det ikke blir gjengjeldt med et ligg sånn umiddelbart etter daten.

La meg fortelle dere at utenlandske menn gjerne kjøper gullsmykker, dyre klokker, kjoler, sko og veske til damer de liker. Da snakker vi golddigger da bokstaveligtalt. 

Jeg skjønner jo godt at jeg blir skuffet og nedfor av å date norske menn, når jeg har disse referanserammene. Jeg går faktisk ned i standard når jeg kun forventer kaffe/enkel matrett. Litt rart at menn fra verdens rikeste land skal snu og vende på hver eneste krone...

Apropos hva de utenlandske damene gjør for mennene. Vi jobber og bidrar til økonomien, men det er fortsatt mannen som er hovedforsørger. Vi er ofte feminine, og ikke fullt så selvstendige og handye som våre norske medsøstre. Vi er mer tradisjonelle fordi det er slik vi er oppdratt. 

 

Anonymkode: 15faf...3ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kjøper lykke?? Det var da store ord for å spandere kaffe eller middag på en dame...

Jeg har bemerket meg at nordiske menn er raskt ute med å rope ut "golddigger" om en dame som de har kjøpt småtteri som enkel matrett eller drink til ,hvis det ikke blir gjengjeldt med et ligg sånn umiddelbart etter daten.

La meg fortelle dere at utenlandske menn gjerne kjøper gullsmykker, dyre klokker, kjoler, sko og veske til damer de liker. Da snakker vi golddigger da bokstaveligtalt. 

Jeg skjønner jo godt at jeg blir skuffet og nedfor av å date norske menn, når jeg har disse referanserammene. Jeg går faktisk ned i standard når jeg kun forventer kaffe/enkel matrett. Litt rart at menn fra verdens rikeste land skal snu og vende på hver eneste krone...

Apropos hva de utenlandske damene gjør for mennene. Vi jobber og bidrar til økonomien, men det er fortsatt mannen som er hovedforsørger. Vi er ofte feminine, og ikke fullt så selvstendige og handye som våre norske medsøstre. Vi er mer tradisjonelle fordi det er slik vi er oppdratt. 

 

Anonymkode: 15faf...3ce

Tja det ligger vel mere bak den kommentaren enn bare det å kjøpe kaffe, men du setter standarden der. Senere ved en relasjon vil du som mange andre løpe fra den ene regningen etter den andre. Dette er mannens oppgave. 

Men for all del dra hjem en fra Tyrkia e.l. Jo da har hatt slike som naboer innimellom. Sikkert flotte menn det. De kjøpte masse til dama. De bestemte alt i huset og banket kona om hun ikke fulgte dem. Jeg synes det blir feil. I min verden synes jeg vi begge skal bidra og vise at vi har lyst på hverandre uten at den ene parten skal "kjøpe" lykke for så drive med "justis" innenfor husets fire vegger. 

De du snakker om her er ikke golddiggers. Menn er ikke golddiggers. Damer som kjøper menns rause gavemarked er golddiggers. Som nevnt så er det en viss fare for at du ikke får bestemme stort i de forholdene. Men du om det om du liker det slik. 

Jeg tror ikke jeg er unik i jungelen av norske menn som vil ha ei dame som er seg selv og ikke ser på meg som hovedforsørger. Er vi et par som bor sammen bidrar begge like mye enten det er sånn eller slik. Vi er nok ute etter gjensidighet alle veier og ikke noe overhodetittel der dama skal gjøre det som du forteller. Dere har hjerne og kan tenke selv. Logisk tankegang dette. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, someone_here said:

Godt at du vil få alt i pose og sekk (hvis du ikke er troll, noe jeg tviler veldig sterkt på). Hva som er årsaken til at en mann som tjener 500.000, skal spandere på en dame som tjener 500.000? Du unngår tydeligvis ukomfortabel spørsmål. 

Slik jeg forstår det er det ikke bare det at norske menn velger en "billig" løsning med uforpliktende kaffe, men det er også det at norske menn ikke legger inn stor innsats i begynnelsen av datingfasen.  inntrykket mitt er at tradisjonelle damer vil i større grad bli imponert, og dermed ønsker at menn legger ned mye innsats varter opp. Problemet er bare det at mange norske kvinner ønsker den uforpliktende kaffen selv. Begge parter er på en måte innforstått med at man går på date for å se om det er kjemi der, gnist osv. Om det verken er gnist eller kjemi er det fint å kunne trekke seg ut uten at noen av partene har lagt "sjelen" sin ned i dette for å få det til. I et samfunn hvor enkelte kvinner gjerne snakker med 3-6 menn samtidig passer dette også best for oss menn. Jeg har faktisk ikke lyst måtte risikere å kanskje date 5-6 damer før jeg treffer den riktige for meg, og hvor jeg må spandere alt på alle sammen. 

Ellers begynner man å spandere på damen etter hvert som man kommer lengre ut i relasjonen, og damen spanderer tilbake. Det er det normale i vår kultur, og jeg synes det fungerer best slik så lenge vi stiller likt og tjener likt. Det finnes nok tradisjonelle menn i Norge, men til damene som ønsker tradisjonelle menn er det nok bedre om dere finner menn fra de noe mer konservative gruppene i Usa eller England. 

 

Anonymkode: 283cb...f1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...