Gå til innhold

Norske menn og dating


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Antiviruset skrev (1 time siden):

Veldig rart at du følte deg så verdsatt? Hvorfor er du da ikke i et livsvarig forhold til en av disse kjekkasene dine? Jeg kjenner dette miljøet og kulturen i Midtøsten godt. Enten bløffer du eller så snakker du bare om illusjonene mange av disse mennene slår rundt seg med for å få sex utenfor ekteskap. Sjarmere for å få sex! Det er faktisk det de gjør i stor grad, og om du innleder et forhold med de er de ofte utro, voldelig og kontrollerende i en grad som kan få en norsk mann til å se ut som mors beste barn.

omg. For et svar.

Man blir behandlet slik som man oppfører seg. Ts er reflektert og oppegående. Da får hun en respons ut fra måten hun oppfører seg og ut fra personen hun er. Det er ikke noe rakettforskning bak noe så enkelt som det. 

Anonymkode: 08445...254

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I det norske samfunnet er det minimale forskjeller i væremåte mellom menn og kvinner, begge kjønn er selvstendige og uavhengige. De norske kvinnene er også sjelden feminine og "trigger" ikke gentleman-behandling. Mange norske kvinner blir også fornærmet hvis det blir for mye "dominerende" oppførsel, eller at mannen spanderer. 

Norske menn er oppdratt av sterke, selvstendige kvinnfolk som er vant til å ordne opp selv, da blir det jo slik.

Anonymkode: 9d3f5...61c

Ja, norske damer er så selvstendige at de ikke trenger menn. De kan snekre, pusse opp hjem, skifte dekk på bilen, gjøre hagearbeid. Få barn uten mann, leve alene. 

Jeg er desverre oppdratt til å trenge en mann. Mulig derfor jeg ikke passer med en norsk mann. 

Anonymkode: 15faf...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor kan jeg finne amerikanske og søreuropeiske menn?:)  Sider eller linker dere kan anbefale? 

 

Ts

Anonymkode: 15faf...3ce

I Amerika og Sør-Europa.

Lerretsbilde Verdenskart med land, land og bynavn • Pixers® - Vi lever for  forandring

Anonymkode: 95f09...974

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen nordmenn vil svare deg. De liker å kritisere andre, deres kultur og religion. Tåler lite selvkritikk. 

 

Anonymkode: 15faf...3ce

Hvorfor tror du det? Norge har en annen kultur. I Norge er kvinner mest likestilt i verden. Prisen som betales for det er at menn ikke på samme måte som en del andre land forventer at kvinnen de dater ikke skal ha inntekt og at de må forsørges (og betales for på date).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har heller ikke blitt i lag med disse gode, beskjedne og "trygge" norske mennene heller. 

Utenlandske menn behandler damer som prinsesser på date. Jeg følte meg som verdens vakreste før forholdet tok slutt av andre grunner. Med norske menn føler jeg meg mindre verdt. 

ts

Anonymkode: 15faf...3ce

Er vel ikke meningen å gi prinsessebehandling på date i Norge. Er meningen å føle hverandre litt på tenna for å se om man kan pule i fremtiden.

Date har som sagt en litt annen funksjon i Norge. Har selv bodd i utlandet, og dette merker man fort. Middag hjemme hos han eller henne, eller å dra på hytta sammen er kanskje mer sammenlignbare institusjoner med det du snakker om.

Å spise en middag på restaurant betyr lite for nordmannen i intimitet og man vet av erfaring at det er feil veil dama si truse. Personlig hadde jeg gått konkurs om jeg skulle winet og dinet alle damene jeg har spandert pølsefest på. 

 

Endret av Realverdien
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ja, norske damer er så selvstendige at de ikke trenger menn. De kan snekre, pusse opp hjem, skifte dekk på bilen, gjøre hagearbeid. Få barn uten mann, leve alene. 

Jeg er desverre oppdratt til å trenge en mann. Mulig derfor jeg ikke passer med en norsk mann. 

Anonymkode: 15faf...3ce

Samme her. Jeg er norsk dame med mann fra nord Afrika. Jeg kunne aldri gått tilbake til en svak guttunge fra Norge. Nå se jeg hvor stor forskjellen faktisk er. 

Tom sexen..... Aldri mer en norsk guttunge. Jeg forstår deg så godt ts 

Anonymkode: 314fd...20e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser det er mange menn som bruker likestillingen mot damene. Hva er galt med å be om lik lønn for lik arbeid, og belønnes likt etter prestasjon og innsats? Er ikke det en selvfølge og minstekrav i et demokratisk samfunn? Hvis begge jobber like mye, og bidrar 50/50 til økonomien, hvorfor ikke gjøre like mye husarbeid? Imidlertid er realiteten at det er flest kvinner som gjør mest husarbeid til tross for at de arbeider i full stilling. Ja, jeg har spurt mine norske kolleger og venninner.

Jeg kan derimot ikke huske at noen damer i historien har sagt til mannen at ,"hvis du tar 200 kg i benkpress, så skal søren meg jeg og klare det fordi vi er likestilte! " Eller kreve at mannen må gå igjennom simulerte fødselssmerter fordi ellers er vi ikke likestilte! Vi har jo annerledes anatomi.

Hva gjelder spandering av drikke og mat? En kaffe koster 35 kroner. En matrett koster i snitt 165-195 kr, hvis man ikke går på en dyr restaurant. Blir man fattig av å betale denne usle summen? 

Ja, vi betaler jo for eget hus og hjem, og kanskje bil. Er jo ikke slik at dere forsørger oss ved å legge ut en liten sum. Er det ikke en del av det å være en mann da? Selvfølgelig har jeg råd til å betale for det jeg konsumerer, men hva er da forskjellen på en date og venninnetreff da? 

Ts

Anonymkode: 15faf...3ce

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

I det norske samfunnet er det minimale forskjeller i væremåte mellom menn og kvinner, begge kjønn er selvstendige og uavhengige. De norske kvinnene er også sjelden feminine og "trigger" ikke gentleman-behandling. Mange norske kvinner blir også fornærmet hvis det blir for mye "dominerende" oppførsel, eller at mannen spanderer. 

Norske menn er oppdratt av sterke, selvstendige kvinnfolk som er vant til å ordne opp selv, da blir det jo slik.

Anonymkode: 9d3f5...61c

Ja, det er slik jeg opplever det også. Jeg har ingen problemer med "typisk norsk" væremåte hos menn - snarere tvert imot. Passer ypperlig for meg, for jeg blir ubekvem av blomstrende komplimenter og generell pågåenhet.

Anonymkode: 2fa1e...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Menn vil ha damer som er feminime, som ikke maser og som ikke horer rundt (kyskhet).

Anonymkode: 9d857...9c1

Men menn kan hore rundt så mye de vil? Hyklerske, dobbeltmoralistiske idioter. Menn oppfatter det også som mas bare dama sier noe en eneste gang. Det er deres egen feil. Helt ubrukelige er dere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg ser det er mange menn som bruker likestillingen mot damene. Hva er galt med å be om lik lønn for lik arbeid, og belønnes likt etter prestasjon og innsats? Er ikke det en selvfølge og minstekrav i et demokratisk samfunn? Hvis begge jobber like mye, og bidrar 50/50 til økonomien, hvorfor ikke gjøre like mye husarbeid? Imidlertid er realiteten at det er flest kvinner som gjør mest husarbeid til tross for at de arbeider i full stilling. Ja, jeg har spurt mine norske kolleger og venninner.

Jeg kan derimot ikke huske at noen damer i historien har sagt til mannen at ,"hvis du tar 200 kg i benkpress, så skal søren meg jeg og klare det fordi vi er likestilte! " Eller kreve at mannen må gå igjennom simulerte fødselssmerter fordi ellers er vi ikke likestilte! Vi har jo annerledes anatomi.

Hva gjelder spandering av drikke og mat? En kaffe koster 35 kroner. En matrett koster i snitt 165-195 kr, hvis man ikke går på en dyr restaurant. Blir man fattig av å betale denne usle summen? 

Ja, vi betaler jo for eget hus og hjem, og kanskje bil. Er jo ikke slik at dere forsørger oss ved å legge ut en liten sum. Er det ikke en del av det å være en mann da? Selvfølgelig har jeg råd til å betale for det jeg konsumerer, men hva er da forskjellen på en date og venninnetreff da? 

Ts

Anonymkode: 15faf...3ce

Hvor ofte går du på dates? Noen damer går på dates hver dag. Hvis du ganger den "usle" summen, får får du et fett beløp man må betale. Kommer du fra et av landene som tidligere en del av den sovjetiske union?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

someone_here skrev (18 minutter siden):

Hvor ofte går du på dates? Noen damer går på dates hver dag. Hvis du ganger den "usle" summen, får får du et fett beløp man må betale. Kommer du fra et av landene som tidligere en del av den sovjetiske union?

Du..jeg har et hektisk liv med full jobb og trening. Har ikke tid eller mulighet til å dra på date hver dag, og det tror jeg ingen har. Ser at mange nordmenn har en tendens til sort hvitt tankegang, og anta det verste om de andre. Især om de skiller seg ut.

 Man er ikke skyldig inntil det motsatte er bevist...

Jeg er annengenrasjons innvandrer med bakgrunn fra sør-øst asia. 

Anonymkode: 15faf...3ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Menn vil ha damer som er feminime, som ikke maser og som ikke horer rundt (kyskhet).

Anonymkode: 9d857...9c1

Feminime? 

Anonymkode: 8d95e...1b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva gjelder spandering av drikke og mat? En kaffe koster 35 kroner. En matrett koster i snitt 165-195 kr, hvis man ikke går på en dyr restaurant. Blir man fattig av å betale denne usle summen? 

Anonymkode: 15faf...3ce

Man får ikke forrett, middag, dessert og drikke for 165 kr, selv ikke på en kebabsjappe eller cafeen på IKEA. 

Anonymkode: 8d95e...1b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man får ikke forrett, middag, dessert og drikke for 165 kr, selv ikke på en kebabsjappe eller cafeen på IKEA. 

Anonymkode: 8d95e...1b2

Siden når serverte de tre-retter på kebabsjapper og cafeer? Lenge siden du har vært ute og spist?

Anonymkode: 15faf...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du..jeg har et hektisk liv med full jobb og trening. Har ikke tid eller mulighet til å dra på date hver dag, og det tror jeg ingen har. Ser at mange nordmenn har en tendens til sort hvitt tankegang, og anta det verste om de andre. Især om de skiller seg ut.

 Man er ikke skyldig inntil det motsatte er bevist...

Jeg er annengenrasjons innvandrer med bakgrunn fra sør-øst asia. 

Anonymkode: 15faf...3ce

Jeg er på ingen måte norsk, så her tenker du svart hvitt selv 😁 

Du nevner at en matrett koster opp mot 200 kr, men glemmer også at det er også snakk om drikker, kanskje litt vinn og? Så hvis mannen betaler for to, kan det plutselig koste 600-700 kr. Og hvis man går på dates to ganger i uken i snitt? Kostnaden går da opp mot 20.000 kroner per år. Det er en splitter ny iPhone og PS 5 som skal gjøre susen i mange år framover. Med damer er alt derimot veldig ustabilt. 

 

Hva gjør for at han skal føle seg som prins eller konge?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Norske menn lyver da aldri for å få sex. De har aldri i hele sitt liv spilt på kvinnens følelser for å få et ligg, og deretter ghostet dama. Neida, det er det bare de slemme og fæle utlendingene som gjør! Huff og huff😏

Anonymkode: 15faf...3ce

jo det gjør de hele tiden. Du kjenner ikke kulturen i Midtøsten når du ikke forstår forskjellen her. Mange menn i Norge kan sikkert også være kontrollerende og voldelig om det så er. Menn fra Midtøsten er mye verre på akkurat dette, de aller fleste faktisk. Klaner og storfamilier tar brudd på deres regler meget alvorlig. Ofte kan det ende med grov vold og det som verre er om du som kvinne ikke lar deg kontrollere. Men lykke til med å teste det ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har heller ikke blitt i lag med disse gode, beskjedne og "trygge" norske mennene heller. 

Utenlandske menn behandler damer som prinsesser på date. Jeg følte meg som verdens vakreste før forholdet tok slutt av andre grunner. Med norske menn føler jeg meg mindre verdt. 

ts

Anonymkode: 15faf...3ce

Hva skal man si. Norske kvinner har kjempet får et egalitaristisk samfunn, og de har fått det. Jeg hadde i grunn ikke hatt noe imot å spandere på date om vi levde i et mer tradisjonelt samfunn hvor jeg tjente mer. Når vi tjener like mye, så forstår jeg ikke hvorfor kvinner ikke kan bla opp de "usle" pengene selv hvis det er så lite.

Rent prinsipielt er det bare irriterende at vi skal beholde gamle tradisjoner der det gavner kvinner, mens alle områder skal likestilles. Det er vel det det handler om for meg. 

Anonymkode: 283cb...f1c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Siden når serverte de tre-retter på kebabsjapper og cafeer? Lenge siden du har vært ute og spist?

Anonymkode: 15faf...3ce

Vet du. Jeg tar det tilbake. Ifølge ikea.no koster nemlig den billigste vegetar- middagen i varehuscafeen rundt 50 kr. Og med salat til en 50-lapp, kakestykke til 39 og 15 kr for kaffe (vet ikke hvor mye brusen koster om dagen, men vann er nok gratis), får man sikra seg en 3-retter med 165 kr i kafeen på IKEA. I stand corrected. Men om man liker kjøtt eller vil spise på vanlig restaurant, koster nok maten litt mer. 

Anonymkode: 8d95e...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva gjelder spandering av drikke og mat? En kaffe koster 35 kroner. En matrett koster i snitt 165-195 kr, hvis man ikke går på en dyr restaurant. Blir man fattig av å betale denne usle summen? 

Så hvis det er så lite, hvorfor betaler ikke du da?

Anonymkode: e8849...66e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg aner ikke hvordan dere norske damer blir kjæreste med egne landsmenn

De er vel ikke i like stor grad begeistret for overstadig "galanteri",  avhengige av å bli kjørt (har kanskje lappen selv, og/eller kan ta taxi ), finner det unaturlig å ikke betale for seg selv, liker ikke å  dynkes ned og balsamert med overflødige og overfladiske komplimenter osv, kanskje :vetikke:

Norske damer er heldigvis ganske så selvstendige, og det er jo noe de fleste nordiske/vestlige menn også finner meget attraktivt. Naturlig nok blir ikke  "prinsessen med special-needs" akkurat blant de mest interessante kjæresteemne da. U C ?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...