Gå til innhold

Norske menn og dating


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

someone_here skrev (1 time siden):

Godt at du vil få alt i pose og sekk (hvis du ikke er troll, noe jeg tviler veldig sterkt på). Hva som er årsaken til at en mann som tjener 500.000, skal spandere på en dame som tjener 500.000? Du unngår tydeligvis ukomfortabel spørsmål. 

Forsåvidt et godt poeng og jeg er selv en dame som insisterer på å dele regningen dersom jeg er på date (også når jeg er den som har invitert). Men dersom du spanderer har du også vist at du er villig til å investere. Kvinner er mer tilbøyelig fra naturens side å verdsette ressurser hos en mann, mens menn liker ikke helt at damer har ressurser. 

Det forutsetter selvsagt at du er interessert i damen du er på date med og faktisk ønsker å beholde henne. Er det ikke tilfellet, syns jeg ikke menn skal spandere. 

Anonymkode: 0ab68...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Forsåvidt et godt poeng og jeg er selv en dame som insisterer på å dele regningen dersom jeg er på date (også når jeg er den som har invitert). Men dersom du spanderer har du også vist at du er villig til å investere. Kvinner er mer tilbøyelig fra naturens side å verdsette ressurser hos en mann, mens menn liker ikke helt at damer har ressurser. 

Det forutsetter selvsagt at du er interessert i damen du er på date med og faktisk ønsker å beholde henne. Er det ikke tilfellet, syns jeg ikke menn skal spandere. 

Anonymkode: 0ab68...eb0

Det er ikke det at man ikke liker at kvinner har ressurser, det bare har ikke like stor betydning for menn generelt som det har for kvinner. Vi er mer opptatt om damen er feminin, grei, hyggelig osv enn ressursene (pengene) hennes. 

Det er ganske interessant å se på videoer fra tradisjonelle kvinner i USA for eksempel som har jobber hvor de tjener mye. De har ikke noe problemer med å kalle menn med gjennomsnittlig lønn for "average trash". Disse damene ønsker menn som tjener minst like mye som dem selv, og eller mer. De ønsker også en tradisjonell tilnærming til dating hvor menn varter opp. Mennene må faktisk tjene minst like mye penger som disse damene bare pga av livstilen damene lever. Damene skal ha dyre ting osv, og vanlige menn vil ikke ha råd til å kunne følge den type livsstil. Problemet til flere slike kvinner er at de verdsetter seg selv gjennom sin egen "linse". For dem er menn gjerne attraktive hvis de er suksessfulle individer karrieremessig. Siden damene selv er suksessfulle karrieremessig tenker de at de stiller likt med mennene som er suksessfulle, noe de nok ofte gjør. Likevel, menn generelt er like opptatt av ressurser som det enkelte kvinner er. Sosioøkonomisk status gir ikke like stort utslag hos kvinner (sett fra menn sitt ståsted) når det kommer til attraktivitet som det gjør for menn (sett fra kvinner sitt ståsted).  

Anonymkode: 283cb...f1c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slik jeg forstår det er det ikke bare det at norske menn velger en "billig" løsning med uforpliktende kaffe, men det er også det at norske menn ikke legger inn stor innsats i begynnelsen av datingfasen.  inntrykket mitt er at tradisjonelle damer vil i større grad bli imponert, og dermed ønsker at menn legger ned mye innsats varter opp. Problemet er bare det at mange norske kvinner ønsker den uforpliktende kaffen selv. Begge parter er på en måte innforstått med at man går på date for å se om det er kjemi der, gnist osv. Om det verken er gnist eller kjemi er det fint å kunne trekke seg ut uten at noen av partene har lagt "sjelen" sin ned i dette for å få det til. I et samfunn hvor enkelte kvinner gjerne snakker med 3-6 menn samtidig passer dette også best for oss menn. Jeg har faktisk ikke lyst måtte risikere å kanskje date 5-6 damer før jeg treffer den riktige for meg, og hvor jeg må spandere alt på alle sammen. 

Ellers begynner man å spandere på damen etter hvert som man kommer lengre ut i relasjonen, og damen spanderer tilbake. Det er det normale i vår kultur, og jeg synes det fungerer best slik så lenge vi stiller likt og tjener likt. Det finnes nok tradisjonelle menn i Norge, men til damene som ønsker tradisjonelle menn er det nok bedre om dere finner menn fra de noe mer konservative gruppene i Usa eller England. 

 

Anonymkode: 283cb...f1c

Date flere samtidig har jeg aldri gjort. Jeg orker faktisk ikke å treffe mange menn. Jeg chatter gjerne med flere menn, og velger å dra på date med han jeg har best kjemi med, og han som går inn for å vise at han gjerne vil bli kjent med meg. De som sender meldinger kun på nattetid eller helgen blir luket ut.  De som dater flere er uinteressante da jeg ikke vil ta imot smuler. Sånt merker man jo. 

Ja, jeg er enig i det første avsnittet ditt. Tradisjonelle damer vil se hvor mye innsats mannen legger i dama i en datingfase. I et etablert forhold vil begge bidra likt. 

Anonymkode: 15faf...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke det at man ikke liker at kvinner har ressurser, det bare har ikke like stor betydning for menn generelt som det har for kvinner. Vi er mer opptatt om damen er feminin, grei, hyggelig osv enn ressursene (pengene) hennes. 

Det er ganske interessant å se på videoer fra tradisjonelle kvinner i USA for eksempel som har jobber hvor de tjener mye. De har ikke noe problemer med å kalle menn med gjennomsnittlig lønn for "average trash". Disse damene ønsker menn som tjener minst like mye som dem selv, og eller mer. De ønsker også en tradisjonell tilnærming til dating hvor menn varter opp. Mennene må faktisk tjene minst like mye penger som disse damene bare pga av livstilen damene lever. Damene skal ha dyre ting osv, og vanlige menn vil ikke ha råd til å kunne følge den type livsstil. Problemet til flere slike kvinner er at de verdsetter seg selv gjennom sin egen "linse". For dem er menn gjerne attraktive hvis de er suksessfulle individer karrieremessig. Siden damene selv er suksessfulle karrieremessig tenker de at de stiller likt med mennene som er suksessfulle, noe de nok ofte gjør. Likevel, menn generelt er like opptatt av ressurser som det enkelte kvinner er. Sosioøkonomisk status gir ikke like stort utslag hos kvinner (sett fra menn sitt ståsted) når det kommer til attraktivitet som det gjør for menn (sett fra kvinner sitt ståsted).  

Anonymkode: 283cb...f1c

Forskning på parforhold/ekteskap tyder faktisk på at når mannen går opp i lønn, er også kona hans fornøyd. Går kona opp i lønn, er det bare hun selv som er fornøyd. Mannen ser faktisk på dette som en trussel. Hans pressmiddel (i mangel på et bedre ord) er altså redusert. Om det er galt eller ikke vet jeg ikke, men forskning tyder faktisk på at mennesker reagerer slik og at det er forskjell på kjønn. 

Og apropos det med å vurdere seg selv gjennom egen linse; det samme kan vi si om menn. Det er vel ikke så mange andre enn del aktuelle mannen selv som i fullt alvor mener at menn blir mer attraktive med alderen og når en slags "magisk" topp i 50-60 års alderen. Det endrer ingenting selvsagt, men selv så tror de nettopp det. Dette har i aller størst grad med livsløgn å gjøre. 

Når det gjelder de amerikanske damene så har de en ganske annen datingkultur her i Norge, så jeg er ikke helt sikker på hvor relevant dine eksempler er. Menn har i større grad enn her en forsørgerrolle og blir fremdeles vurdert ut i fra det, også når det moderne samfunnet tillater at kvinner forsørger seg selv. Evolusjonen er tross alt alltid på etterskudd. 

Anonymkode: 0ab68...eb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Forskning på parforhold/ekteskap tyder faktisk på at når mannen går opp i lønn, er også kona hans fornøyd. Går kona opp i lønn, er det bare hun selv som er fornøyd. Mannen ser faktisk på dette som en trussel. Hans pressmiddel (i mangel på et bedre ord) er altså redusert. Om det er galt eller ikke vet jeg ikke, men forskning tyder faktisk på at mennesker reagerer slik og at det er forskjell på kjønn. 

Anonymkode: 0ab68...eb0

Hvordan har de testet det. Spør de mennene? Jeg har ikke problemer med å tro på at noen menn opplever mindreverdighetskomplekser av at damen tjenester mest, men jeg tror ikke på at kvinner blir mindre attraktive av å ha gode jobber før jeg leser et kvantitativ studie som viser til nettopp det.

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Og apropos det med å vurdere seg selv gjennom egen linse; det samme kan vi si om menn. Det er vel ikke så mange andre enn del aktuelle mannen selv som i fullt alvor mener at menn blir mer attraktive med alderen og når en slags "magisk" topp i 50-60 års alderen. Det endrer ingenting selvsagt, men selv så tror de nettopp det. Dette har i aller størst grad med livsløgn å gjøre. 

Anonymkode: 0ab68...eb0

 Jeg er enig i at menn ikke er på sitt mest attraktive etter at de har rundet 50 år. Av det jeg har lest er det utseende, og sosioøkonomisk status som gir betydelig utsalg på menn sin attraktivitet. Menn er nok på sitt mest attraktive man finner en optimal trade-off mellom de to. Det skjer ikke tidlig i 20årene når gutter/menn ikke har hatt tid til å opparbeide seg ressurser enda. 

 

 

 

Anonymkode: 283cb...f1c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Når det gjelder de amerikanske damene så har de en ganske annen datingkultur her i Norge, så jeg er ikke helt sikker på hvor relevant dine eksempler er. Menn har i større grad enn her en forsørgerrolle og blir fremdeles vurdert ut i fra det, også når det moderne samfunnet tillater at kvinner forsørger seg selv. Evolusjonen er tross alt alltid på etterskudd. 

Anonymkode: 0ab68...eb0

Jeg tror det i Norge har mye å si at lønnsforskjellene mellom ulike yrker er mindre enn i statene. Når det er store forskjeller, og de som er på bunn lever harde liv gir, gjør det at menn med mye penger eller nok penger blir mer attraktive. Det gir bedre livskvalitet. 

Anonymkode: 283cb...f1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan har de testet det. Spør de mennene? Jeg har ikke problemer med å tro på at noen menn opplever mindreverdighetskomplekser av at damen tjenester mest, men jeg tror ikke på at kvinner blir mindre attraktive av å ha gode jobber før jeg leser et kvantitativ studie som viser til nettopp det.

 Jeg er enig i at menn ikke er på sitt mest attraktive etter at de har rundet 50 år. Av det jeg har lest er det utseende, og sosioøkonomisk status som gir betydelig utsalg på menn sin attraktivitet. Menn er nok på sitt mest attraktive man finner en optimal trade-off mellom de to. Det skjer ikke tidlig i 20årene når gutter/menn ikke har hatt tid til å opparbeide seg ressurser enda. 

Anonymkode: 283cb...f1c

Jeg regnet med at de har snakket med og spurt parene om hva de mente, ja. Undersøkelsene er ganske kjent så det er bare å google. Kvinner blir ikke i seg selv uattraktive av å tjene godt og ha gode jobber, men de blir heller ikke mer attraktive av det. I et parforhold vil flere enn færre menn reagere negativt på at kvinnen tjener best. Det endrer maktbalansen til deres favør. 

Menn er ikke like bundet av alder som kvinner er mtp attraktivitet, men det er en kjensgjerning at spermkvaliteten syker med årene.  Det kan hende du har rett i at menn er på sitt mest attraktive når de har skaffet nok ressurser til å kunne forsørge, samtidig som de ennå har frisk sæd. Dersom menn i 20årene var mer bevisste på dette mtp evne og vilje til å skaffe ressurser og investere disse (og tid) i et forhold, så ville de nok oppleve mer suksess med det motsatte kjønn. Det er dessuten slik at dersom kvinner velger å få barn med en donor, så er det altså med spermen fra en ung mann det er snakk om, typ 22-26 år. Denne spermen er frisk og har evnen til å skape sunt avkom. Unge menn er dermed mer attraktive å få barn med enn gamle ( i allefall i samfunn der kvinner forsørger seg selv). 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror det i Norge har mye å si at lønnsforskjellene mellom ulike yrker er mindre enn i statene. Når det er store forskjeller, og de som er på bunn lever harde liv gir, gjør det at menn med mye penger eller nok penger blir mer attraktive. Det gir bedre livskvalitet. 

Anonymkode: 283cb...f1c

Det har du nok rett i. I gamle dager var det jo slik også her. Da måtte menn forsørge kone og barn, noe de også gjorde. Jeg husker mamma fortalte meg at morfar faktisk bygde hus til mormor da de giftet seg og fikk barn 😄 I dag klarer de altså ikke engang å ta initiativ til en uforpliktende kaffe engang. Tidene har forandret seg, kan man si haha. 

Anonymkode: 0ab68...eb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er singel kvinne i 40 årene, og synes det har vært en stor endring de siste årene. Jeg dater flest etniske nordmenn, og nå har jeg gitt fullstendig opp. De vil at du skal betale, spiller ingen rolle hvor bra de tjener, de skal ikke gjøre noe for deg. Noen av de har jeg avsluttet daten med sent på kvelden, de vet jeg skal ta buss hjem. De tar bil, men kjøre meg hjem gjør de ikke, de venter heller ikke på bussen med meg. Er gjerne en del fulle folk, som kan bli ubehagelige i helgene. Jeg bor og 10 min fra sentrum, så er jo ikke snakk om en lang biltur. 

Og de fleste dumper meg etter relativt kort tid, for de må finne noe bedre. Og 90% av de kontakter meg igjen 1 år etterpå, for de har jo ikke funnet noe bedre, så nå vil de ha meg. 

Anonymkode: 336fb...245

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er singel kvinne i 40 årene, og synes det har vært en stor endring de siste årene. Jeg dater flest etniske nordmenn, og nå har jeg gitt fullstendig opp. De vil at du skal betale, spiller ingen rolle hvor bra de tjener, de skal ikke gjøre noe for deg. Noen av de har jeg avsluttet daten med sent på kvelden, de vet jeg skal ta buss hjem. De tar bil, men kjøre meg hjem gjør de ikke, de venter heller ikke på bussen med meg. Er gjerne en del fulle folk, som kan bli ubehagelige i helgene. Jeg bor og 10 min fra sentrum, så er jo ikke snakk om en lang biltur. 

Og de fleste dumper meg etter relativt kort tid, for de må finne noe bedre. Og 90% av de kontakter meg igjen 1 år etterpå, for de har jo ikke funnet noe bedre, så nå vil de ha meg. 

Anonymkode: 336fb...245

Helt tragisk. Skjønner godt at du gir opp. Hvordan ble norske menn prinsesser? 

Anonymkode: 0ab68...eb0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg regnet med at de har snakket med og spurt parene om hva de mente, ja. Undersøkelsene er ganske kjent så det er bare å google. Kvinner blir ikke i seg selv uattraktive av å tjene godt og ha gode jobber, men de blir heller ikke mer attraktive av det. I et parforhold vil flere enn færre menn reagere negativt på at kvinnen tjener best. Det endrer maktbalansen til deres favør. 

Anonymkode: 0ab68...eb0

Fant faktisk noe som viser at det er høyere sannsynlighet for brudd, og utroskap dersom kvinnen tjener mer i forholdet. Drøyt. Jeg personlig tror at det har mer med mindreverdighetskomplekser fra menn sin side enn maktbalanse å gjøre. På et eller annet plan konkurrerer de med kvinnen sin, og føler seg slått og mindre verdt. 

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Menn er ikke like bundet av alder som kvinner er mtp attraktivitet, men det er en kjensgjerning at spermkvaliteten syker med årene.  Det kan hende du har rett i at menn er på sitt mest attraktive når de har skaffet nok ressurser til å kunne forsørge, samtidig som de ennå har frisk sæd. Dersom menn i 20årene var mer bevisste på dette mtp evne og vilje til å skaffe ressurser og investere disse (og tid) i et forhold, så ville de nok oppleve mer suksess med det motsatte kjønn. Det er dessuten slik at dersom kvinner velger å få barn med en donor, så er det altså med spermen fra en ung mann det er snakk om, typ 22-26 år. Denne spermen er frisk og har evnen til å skape sunt avkom. Unge menn er dermed mer attraktive å få barn med enn gamle ( i allefall i samfunn der kvinner forsørger seg selv). 

Anonymkode: 0ab68...eb0

Dette er første gangen jeg leser noen skrive om frisk sæd. Artig idé. Jeg tror ikke det er noe majoriteten av kvinner bevisst tenker på. Ser du på evolusjonspsykologisk teori er det utseende som er markøren for god helse, og gode gener. Kjekk ung mann = God helse. Samtidig har man teori om at kvinner er programmert til å gå etter menn som sikrer overlevelse = Menn med ressurser. Rent teoretisk ønsker kvinner å balansere dette med et godt utseende (tegn på gode gener), og ressurser (som sikrer overlevelse) når de velger partner. Så kan du si at i det moderne samfunn der kvinner kan jobbe selv er det naturlig at kvinner fokuserer mer på utseende. Det tror jeg på, og det er noe sosiologer argumenter for, men samtidig er "Evolusjonen tross alt alltid på etterskudd". Man visker altså ikke vekk ressursdelen når det kommer til kvinners seksuelle seleksjon på 2-3 generasjoner. Kultur, og samfunn har også noe å si, og de variablene forklarer gjerne hvorfor sosioøkonomisk status fremdeles er av betydning. Fra det livet jeg har levd virker det også som at jenter/kvinner vektlegger utseende hos menn høyere når de er ung. Når kvinner blir eldre, blir andre faktorer viktigere. 

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har du nok rett i. I gamle dager var det jo slik også her. Da måtte menn forsørge kone og barn, noe de også gjorde. Jeg husker mamma fortalte meg at morfar faktisk bygde hus til mormor da de giftet seg og fikk barn 😄 I dag klarer de altså ikke engang å ta initiativ til en uforpliktende kaffe engang. Tidene har forandret seg, kan man si haha. 

Anonymkode: 0ab68...eb0

Jeg synes egentlig det er trist. Helt siden slutten av tenårene viste jeg at menn ikke kommer noen vei på datingfronten om de ikke tar initiativ. Artig når man senere får dette bekreftet av tall.

Anonymkode: 283cb...f1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Slik jeg forstår det er det ikke bare det at norske menn velger en "billig" løsning med uforpliktende kaffe, men det er også det at norske menn ikke legger inn stor innsats i begynnelsen av datingfasen.  inntrykket mitt er at tradisjonelle damer vil i større grad bli imponert, og dermed ønsker at menn legger ned mye innsats varter opp. Problemet er bare det at mange norske kvinner ønsker den uforpliktende kaffen selv. Begge parter er på en måte innforstått med at man går på date for å se om det er kjemi der, gnist osv. Om det verken er gnist eller kjemi er det fint å kunne trekke seg ut uten at noen av partene har lagt "sjelen" sin ned i dette for å få det til. I et samfunn hvor enkelte kvinner gjerne snakker med 3-6 menn samtidig passer dette også best for oss menn. Jeg har faktisk ikke lyst måtte risikere å kanskje date 5-6 damer før jeg treffer den riktige for meg, og hvor jeg må spandere alt på alle sammen. 

Ellers begynner man å spandere på damen etter hvert som man kommer lengre ut i relasjonen, og damen spanderer tilbake. Det er det normale i vår kultur, og jeg synes det fungerer best slik så lenge vi stiller likt og tjener likt. Det finnes nok tradisjonelle menn i Norge, men til damene som ønsker tradisjonelle menn er det nok bedre om dere finner menn fra de noe mer konservative gruppene i Usa eller England. 

 

Anonymkode: 283cb...f1c

Det er ikke slik bare i Norge, at menn ikke lenger vil "imponere" damer med oppvartning, være gratis sjåfører, dukke opp med sopelime (les blomster), osv, det er også menn i mange andre "tradisjonelle" samfunn som ikke lenge aksepterer å bli brukt som en  levende lommebok. Hvorfor skal liksom menn ønske å gjøre det for kvinner, hvis de har slike dager hver dag? Alle har jo tinder eller andre apper, og kan kose seg på dates hver dag. De forventer også at han skal stille opp med sin bil, for å levere prinsessen hjem. Og problemet er ikke selve prosessen som å kjøre henne hjem, men det at det er nærmest forventet at han skal gjøre det! Og når noen sier at de må være takknemlige for at han kjørte henne hjem, blir hun plutselig misfornøyd. 

Så ja, man trenger ikke å "investere" i kvinner i dag. En kopp kaffe er mer enn nok. 

 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ellers begynner man å spandere på damen etter hvert som man kommer lengre ut i relasjonen, og damen spanderer tilbake. Det er det normale i vår kultur, og jeg synes det fungerer best slik så lenge vi stiller likt og tjener likt. Det finnes nok tradisjonelle menn i Norge, men til damene som ønsker tradisjonelle menn er det nok bedre om dere finner menn fra de noe mer konservative gruppene i Usa eller England

Ja, enig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Forsåvidt et godt poeng og jeg er selv en dame som insisterer på å dele regningen dersom jeg er på date (også når jeg er den som har invitert). Men dersom du spanderer har du også vist at du er villig til å investere. Kvinner er mer tilbøyelig fra naturens side å verdsette ressurser hos en mann, mens menn liker ikke helt at damer har ressurser. 

Det forutsetter selvsagt at du er interessert i damen du er på date med og faktisk ønsker å beholde henne. Er det ikke tilfellet, syns jeg ikke menn skal spandere. 

Anonymkode: 0ab68...eb0

Okei, men får han tilbake "investeringene" sine hvis det ikke går som planlagt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

Norske damer liker generelt  ikke at menn er for pågående, da blir det hele et spill der de må late som om de ikke er alt for interesserte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

someone_here skrev (4 timer siden):

Okei, men får han tilbake "investeringene" sine hvis det ikke går som planlagt?

Nei det gjør han ikke. Og derfor foretrekker jeg at regningen på date deles likt eller at vi betaler hver for oss. 

Anonymkode: 0ab68...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være at menn fra Midtøsten og Italia fremstår som mer gentlemen i begynnelsen. Det er et spill og jeg liker det ikke. Norske menn er vanskelig å tolke, men bedre enn det spillet de andre bedriver. Jeg foretrekker at vi er mer likestilte. Så jeg foretrekker nordmenn, dansker og svensker. 

Anonymkode: 2548a...3fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det kan godt være at menn fra Midtøsten og Italia fremstår som mer gentlemen i begynnelsen. Det er et spill og jeg liker det ikke. Norske menn er vanskelig å tolke, men bedre enn det spillet de andre bedriver. Jeg foretrekker at vi er mer likestilte. Så jeg foretrekker nordmenn, dansker og svensker. 

Anonymkode: 2548a...3fe

Du skal få lov til å ha dem i fred. Vær så god og kos deg.

Italieneren beholder jeg. Han utløste noen gode endorfiner hos meg :)

Anonymkode: 15faf...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Helt tragisk. Skjønner godt at du gir opp. Hvordan ble norske menn prinsesser? 

Anonymkode: 0ab68...eb0

Bra sagt. Norske menn er rett og slett patetiske. 

Anonymkode: 314fd...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært sammen med øst-europeer? Hvordan er de da? Tradisjonelle? 

Vet at de er handy da! Skal aldri betale for å få malt enn vegg eller montert møbel igjen om jeg klarer å kapre en! 😊 Spørsmålet er om de liker asiatiske damer da....

Anonymkode: 15faf...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er todelt. En del menn er ikke ute etter å binde seg for de får mer ut av en ff relasjon mens andre igjen er usikre på hvordan de skal oppføre seg. Når de hele livet har fått høre at de skal være snille mot jenter, selv de som allerede er snille, kan det føre til usikkerhet. Man kan likestilling veldig bokstavelig og analysere hvem som har tatt mest kontakt og dermed skal vente på den andre- litt som barn som heller oppi like mye brus til begge. Da blir det vanskelig å slippe seg løs og være seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 13.28):

Jeg er en voksen kvinne, og har datet menn med ulike etnisiteter opp igjennom årene. Jeg er vant med at utenlandske menn viser tydelig interesse. De tar kontakt først. Sender daglige meldinger, og inviterer ut på date. Gir mye komplimenter på utseendet og personlighet. Drar ut stoler og åpner dører for meg. Gir gjerne blomster og betaler gladelig regningen på restauranten. Henter deg hjemme fra i bilen sin osv.

Det siste året har jeg utelukkende snakket og datet norske menn fra tinder. Sitter igjen med varierende erfaringer. Veldig få tar kontakt først på Tinder. De er raskt ute med å spørre om flere bilder på snapchat. Sier ting som "fine du, vakker og pen du osv." Forteller om egne interesser, og spør gjerne om mine. Jeg sitter da igjen med inntrykket at vi har hatt en hyggelig samtale som har vart i flere timer, og at han er interessert. Dagen derpå hører jeg ingenting, eller korte meldinger som: "Håper du har hatt en fin dag". Så fader kontakten ut. Jeg opplever de som likegyldige og tafatte. 

De gangene jeg har vært på date er det veldig formelt og nøkternt. Forteller om sin jobb og barn. Hyggelig samtale. Betaler til nød for kaffen min, og hvis de kjører meg hjem så er de raske med å presisere hvor heldig jeg er som har en "privat sjåfør". Nesten som de hinter til at jeg bør føle meg heldig...

Jo, så får jeg meldinger om at daten var kjempe hyggelig og at jeg er vakker og reflektert.. Men at de på dette punktet ikke vet hva de ser etter. Så blir det stille.

Er dette normalen? Jeg aner ikke hvordan dere norske damer blir kjæreste med egne landsmenn. 

 Jeg ønsker meg tilbake til menn fra Italia og midtøsten og føle meg verdsatt. 

Hilsen

Utenlandsk dame

Anonymkode: 15faf...3ce

Det er en grunn til at de er single,alle bra menn er opptatt. Naturlig at dere som er på sjekkern bare har bunnsopet å velge i, de som ingen andre vil ha 🙂

Anonymkode: 43fa9...9ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...