Gå til innhold

Hvor ofte spiser du pølser på kiosk/bensinstasjon?


Furuholmen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 ganger i året, og kun i Kautokeino. Den ene er når vi kjører til Finland, og den andre når vi kjører hjem. Plain wienerpølse i brød eller lompe. 

Anonymkode: 3c216...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furuholmen skrev (På 23.7.2021 den 5.21):

Hvor ofte blir det pølse på kiosk eller bensinstasjon? Og hva slags pølse er favoritten? Hvilket tilbehør?

Hvor ofte er egentlig greit?

Jeg har jobbet på kiosk, og av erfaring kan jeg si at jeg aldri noensinne ville spist en pølse fra en kiosk eller bensinstasjon.

Det er en grunn til at noen føler seg kvalm og uvel, og gjerne litt oppblåst, og iverstefall matforgiftet etter en slik pølse.

Spiste min siste pølse fra kiosk eller bensinstasjon for 18 år siden, og den laget jeg selv. 

Anonymkode: d9567...851

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Her er det mange som gir uttrykk av å være "matsnobber".

Anonymkode: 9db56...3b6

Man er vel ikke matsnobb fordi om man ikke er spesielt glad i pølser? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sjelden. Det må være hvis vi kjører langt, så max to ganger i året. Ostepølse med bacon synes jeg er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hender jeg kjøper en baconpølse i brød når vi er på vei til hytta til foreldrene mine. Da bruker jeg bare å ta på ketchup og hotdog-dressing.

Er ikke så ofte jeg kjøper bensinstasjonspølse, da vi ikke drar til hytta så ofte - men jeg har ikke noen problemer med å si at jeg synes baconpølse er veldig godt! Er som regel utsultet etter en lang arbeidsdag, og da er det fortsatt flere timer til sen middag på hytta om vi drar en fredags ettermiddag. Baconpølse smaker da himmelsk!


Hender seg jeg velger noe annen som for eksempel en panini eller noe lignende, men akkurat pølse blir det kanskje maks 4 ganger i året. Er så å si aldri innom en bensinstasjon ellers, fyller kun drivstoff og kjører videre.

 

 

Anonymkode: b4c5d...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri.

Er veldig glad i junk food, og er langt i fra noen helsefreak, så det er ikke det som er grunnen. Jeg synes rett og slett ikke det smaker noe godt.

Anonymkode: a010e...849

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke siden 1900-tallet. Ikke fordi jeg er matsnobb, jeg kjøper hamburger fra bensinstasjon kanskje 4-5 ganger i året, og et par ganger i måneden fra Burger King, men fordi jeg ikke er veldig glad i pølser.

MEN, da jeg gjorde det var grillpølse i brød med rekesalat, rå løk, ketsjup og sennep en klassiker på vei hjem fra byen.

Anonymkode: aaa0f...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/23/2021 at 5:21 AM, Furuholmen said:

Hvor ofte blir det pølse på kiosk eller bensinstasjon? Og hva slags pølse er favoritten? Hvilket tilbehør?

Hvor ofte er egentlig greit?

Hehe, pølser er godt men jeg selv har ikke for vane å kjøpe det ferdig. Tenker det er ca ti år siden jeg kjøpte en sist, men jeg fikk en for ett par år siden. Kunne godt tenke meg å kjøpe en med alt tilbehør, men å henge på en bensinstasjon er ikke akkurat min greie. 

Tenker det holder med en i måneden om man lurer på hvor ofte er greit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kjøper mat på bensinstasjon så velger jeg noe annet enn pølse. De tørre greiene som har ligget på grillen der i gud vet hvor lenge? Nei takk du. 

Pleier ikke å kjøpe mat på bensinstasjon, så jeg har egentlig ikke noe tall på hvor ofte. En gang i året?

Anonymkode: 01cbb...52b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Liker ikke pølser. Kjøper jeg takeaway går det i sushi eller pizza, en sjelden gang kebab.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ekstremt sjelden, og det er ikke fordi jeg er en matsnobb eller hysterisk eplesunn, men fordi nærmeste kiosk/bensinstasjon ligger for langt unna. Ellers hadde jeg nok vært på fornavn med betjeningen for lenge siden. :fnise: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.7.2021 den 11.36):

Jeg spiste en vegetarburger på en bensinstasjon sist sommer. Teller det?

Men litt fascinerende at så få av dem som svarer gjør det. De har jo ganske høy omsetning. Solgte selv mange da jeg hadde sommerjobb på en campingpkass/bensinstasjon for mange år siden. 

Anonymkode: a2b3f...e73

Tror de som faktisk kjøper pølser gjør det ofte. Dersom man er på en bensinstasjon i lunsj-tider, ser en at det er mange håndverkere som spiser pølser. I tillegg er det andre som sitter mye i bil i jobben som kjører innom for pølse og cola.

Personlig spiser jeg gjerne pølser, men da nygrillede pølser hjemme. Aldri på bensinstasjon. Ser rett og slett ikke innbydende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen år siden nå, og av og til får jeg kjempe lyst på!
Men jeg vet at om jeg faktisk kjøper så er den hard, og tørr og litt kald. Jeg vet at den smaker bedre i hjernen min enn den hadde gjort om jeg hadde kjøpt den.
Men cravingen er der ennå ass!

Anonymkode: 9626f...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 23.7.2021 den 11.52):

Det er faktisk en uting at det selges pølser på bensinstasjoner. Mange velger da å kjøpe denne usunne maten fordi de blir fristet hvis de kjenner seg "litt sulten". Så blir dette et unødvendig mellommåltid for mange, og de legger da på seg og får unødvendig skadelig fedme på kroppen.

Det er bare sunt å være litt sulten en stund før man spiser, hvis man spiser nok mat til å holde en helsemessig bra vekt og får i seg det man trenger av næringsstoffer.

Anonymkode: 2c2f8...8e9

Intensiv faste. Holder med ett måltid om dagen ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sjeldent, mest når jeg er på tur og kjører langt. Så 2-3 ganger i året. Da blir det enten boller eller baconpølse. 

Anonymkode: fe48c...5f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

indigob skrev (12 timer siden):

Intensiv faste. Holder med ett måltid om dagen ! 

Mener du periodisk faste? Eller intermittent fasting som det heter på engelsk? Jeg kan liksom ikke se hvordan faste kan være intensiv, enten faster du eller så gjør du ikke, liksom

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (1 time siden):

Mener du periodisk faste? Eller intermittent fasting som det heter på engelsk? Jeg kan liksom ikke se hvordan faste kan være intensiv, enten faster du eller så gjør du ikke, liksom

Det betyr at man har et vindu hver dag man spiser. At man f.eks spiser mellom 12.00 og 15.00 og faster resten av døgnet. Det gjør at cellene rekker å reparere skadene etter matinntak før man spiser på nytt. 

Endret av indigob
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...