Gå til innhold

Hvor ofte spiser du pølser på kiosk/bensinstasjon?


Furuholmen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er en del år siden, så husker ikke. 

Har derimot vegetarpølser på Ikea et par ganger i året. Jeg er ikke vegetarianer, men de pølsene er kjempegode. Noen ganger når vi har lyst på noe annet enn brødmat men ikke har tid eller gidder å lage noe, stikker vi til Ikea. Det er 2min dit, så egentlig burde vi kanskje gå oftere. Men når vanen er å lage middag hver dag så kommer man ikke på at det finnes alternativer. :) 

Anonymkode: a58a5...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg egentlig er ganske godt, men det er langt mellom. Jeg pleier ikke å gå på gata og spise så da ryker Narvesen, og jeg har ikke bil eller er på noe særlig bilturer. Spiser det kanskje 2-3 ganger i året?

Liker da baconpølse med rekesalat sprøstekt løk, ketchup og sennep.

Anonymkode: 46ea6...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk en uting at det selges pølser på bensinstasjoner. Mange velger da å kjøpe denne usunne maten fordi de blir fristet hvis de kjenner seg "litt sulten". Så blir dette et unødvendig mellommåltid for mange, og de legger da på seg og får unødvendig skadelig fedme på kroppen.

Det er bare sunt å være litt sulten en stund før man spiser, hvis man spiser nok mat til å holde en helsemessig bra vekt og får i seg det man trenger av næringsstoffer.

Anonymkode: 2c2f8...8e9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg er på reise, så blir det kanskje en kjapp baconpølse i brød med ketchup på, men er kanskje 1 eller 2 ganger i året. Har dog ikke spist noen siden før covid- 19.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se hele, eller se fra 20.05 og utover:

 

 

Anonymkode: 2c2f8...8e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furuholmen skrev (1 time siden):

Dette var overraskende sjelden! Jeg spiser nok pølse på bensinstasjon 1-2 ganger om dagen… Da er det alltid XL-baconpølse i brød, med rekesalat, sennep og ketsjup! 😂

Haha! Vi er visst de eneste som gjør dette. Når jeg leser tråden undrer jeg meg over hvordan det henger sammen. Ingen innrømmer jo at de spiser drittmat på bensinstasjon, men køen til grillen er som regel lang... Pussig hvordan ting henger sammen ? 🙄

Spiser nok bensinstasjonpølse 30-50 ganger i året antar jeg. Godt er det også! Nam!!! Baconpølse med stekt løk, ketsjup, sennep og hotdog-dressing!!! Skikkelig deilig 😋

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnomsuste skrev (3 minutter siden):

Haha! Vi er visst de eneste som gjør dette. Når jeg leser tråden undrer jeg meg over hvordan det henger sammen. Ingen innrømmer jo at de spiser drittmat på bensinstasjon, men køen til grillen er som regel lang... Pussig hvordan ting henger sammen ? 🙄

Spiser nok bensinstasjonpølse 30-50 ganger i året antar jeg. Godt er det også! Nam!!! Baconpølse med stekt løk, ketsjup, sennep og hotdog-dressing!!! Skikkelig deilig 😋

☺️ Jeg kan svare for meg. Jeg spiser en del junk, men som jeg skrev bare ca to ganger i året. Men jeg er begeistret for takeaway (pizza, burger, sushi, thai osv) og det kjøper jeg hos de som er best på dette. Pølser f.eks kjøper jeg helst varm hos slakteren og fiskekaker varm fra fiskehandler. Prisen er den samme her jeg bor. Jeg forbinder ikke bensinstasjon med mat og handler drivstoff med kort på pumpen så det er svært sjeldent jeg går inn. Da må de ha noen skilt som frister, som tilbud på små burgere eller kaffe og bakverk. 😁 Kanskje det er forskjeller mellom by og bygd, samt hvor mye man faktisk kjører.

Anonymkode: ad116...1f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste en grillpølse i lompe på bilferie i sommer. 

Ellers må det være flere år siden sist. 

Dessverre ender jeg som oftest opp med boller da jeg er gal etter hvetebakst 🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterpotta skrev (6 timer siden):

Det gjør jeg aldri

Så frekk du er! Du diskriminerer bensinstasjonspølser og bensinstasjonshamburgere. Det er en kulinarisk delikatesse og viktig for lokalomsetningen. Hva hvis ingen spiste på bensinstasjoner. Da hadde det ikke vært mat der heller. Hva hvis ingen fylte bilen sin på bensinstasjonen hadde du ikke hatt et sted å fylle drivstoff på bilen. Tenk det. Noe å tenke på. 

Anonymkode: 8da91...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så frekk du er! Du diskriminerer bensinstasjonspølser og bensinstasjonshamburgere. Det er en kulinarisk delikatesse og viktig for lokalomsetningen. Hva hvis ingen spiste på bensinstasjoner. Da hadde det ikke vært mat der heller. Hva hvis ingen fylte bilen sin på bensinstasjonen hadde du ikke hatt et sted å fylle drivstoff på bilen. Tenk det. Noe å tenke på. 

Anonymkode: 8da91...4e4

Jeg legger igjen nok av penger på diesel, så de pølsene som ligger og ruller på grillen halve dagen kan de selge til noen andre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heller sjeldent, men det har sin årsak i at jeg bor i Utlandet. 
Men det første jeg spiser når jeg lander i Norge er baconpølse, grovt brød, sprøstekt løk, og mengder med sennep. 

Og det siste jeg spiser før jeg forlater Norge er baconpølse, grovt brød, sprøstekt løk og mengder med sennep. 

Dette har vært fast (food) tradisjon i over 25+ år, og jeg eier ikke et fnugg av skam over å spise flyplasskiosk-pølse :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser Max to ganger i året. Tar kun en bacon grill uten brød, uten tilbehør. 

Anonymkode: bf8ac...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Linny111

Hver gang jeg lander i Norge. Vanligvis 1-2 ganger i året, men nå er det to år siden sist. Grill i brød med sprøstekt løk. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...