Gå til innhold

Jeg hater leiligheten jeg nettopp har kjøpt pga. naboens røyklukt!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 7/16/2021 at 10:12 PM, AnonymBruker said:

Trodde jeg hadde kjøpt drømmeleiligheten og kunne bli boende her til jeg ble gammel. Jeg har nettopp flyttet inn, det er sommer og varmt. Naboen(e) røyker som skorstein. Er snakk om en hel 20 pakning for dagen. Det er blokkleilighet og flere som røyker.

Jeg har 3 soverom, og har prøvd å bytte på å sove i stue, hovedsoverom og gjesterom. Det kommer røyklukt inn fra alle kanter. Hadde de ekle naboene bare røykt på balkongen i det minste så kunne jeg ha sovet på rommet i motsatt ende. Men det er folk som røyker inndørs med vinduene åpen. Så det er ikke ''fersk'' røyklukt som siver opp engang. Mer typ gammel mann boende i en innrøyka leilighet med vinduet på gløtt, og den lukten siver inn mitt vindu. 

Har måtte stenge alle ventilene i alle rom. Jeg sliter veldig med å sove når jeg ikke får frisk luft, spesielt på sommeren. Røyklukten kommer på alle tider av døgnet. Jeg våkner f.eks. 03:00 av at det stinker røyk. Jeg har en vifte men den gir ikke frisk luft.

Eneste jeg tenker på nå er at jeg vil selge.. Jeg må bo her 1 år minst, og jeg frykter å gå i tap ved salg så raskt. Men dette er intenst. Er ikke snakk om en liten pinne her og der, det oser inn røyklukt som fyller leiligheten dersom vinduene er åpen, minst 1 gang i timen (om ikke oftere).

 

Vet jo at det ikke er noe jeg kan gjøre med dette, folk har rett å røyke i sin private bolig. Bare følte for å få ut min frustrasjon her jeg sitter å koker i hel i min innestengte rom. Jeg blir skikkelig uvel av røyklukten, typ kvalm og svimmel. Våkner av lukten å må dekke nesen med dynen.

 

Visste ikke at røykende naboer skulle være et så stort problem for meg, men har innsett at jeg hadde hatt det bedre boende i en campingvogn på en øde plass, enn dette her. Eneste jeg tenker på nå er at jeg skal selge, at alt jeg kjøper må passe til et boligsalg, og at livet bare står på vent.

Anonymkode: 335bd...419

Hvis de bare røyker 20 sigg om dagen så er det nok fra din egen leilighet røyklukta kommer fra, er ikke mulig at 20 røyk kan sive inn konstant 24/7

Anonymkode: 7aaac...d34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 17.7.2021 den 9.49):

Jeg synes det er rart at noen blir så plaget av røyklukt at jeg nesten tror det er psyken som spiller inn....  Jeg vet om flere som hevder de er allergiske mot røyk, men de samme personene kan godt sitte i grill-osen eller kose seg rundt et bål.  😉  Jeg har aldri røkt selv, men har hatt kjæreste som røkte og jeg har noen få venner som røyker.  Jeg synes ikke det lukter godt, men fryktelig plagsomt er det da ikke.   

 

Anonymkode: 3a224...da4

Det lukter jo det helt annet av sigarettrøyk da. Jeg klager veldig skjeldent annet enn hvis noen jeg kjenner godt røyker "oppi meg" , men hvis jeg er på besøk hos noen som røyker innendørs lukter det helt forferdelig. 

Anonymkode: 7fe1a...d35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...