Gå til innhold

Når flyttet du ut?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var 17, snart 18. Vil tro som flere her har svart at dersom du klarer å finne noe å fylle dagene med, vil det bli mindre tid til å sitte å tenke på det som er vondt. I tillegg bør du kanskje vurdere å oppsøke hjelp for depresjonen. Uansett bør ikke din mor omtale deg som hun gjør!

Det beste er kanskje å få deg en jobb, og selv se at dette er noe du klarer, for så å flytte, istede for å flytte uten å ha faste holdepunkter.

Lykke til!

Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 20 år.

Jeg bodde jo i fostehjem,og bodde på ettervern til jeg selv følte meg moden for å flytte.Flyttet da på hybel.

Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 17 år. Ble samboer allerede da med mannen som jeg nå er gift med. :)

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Flyttet hjemmefra da jeg var 17 første gang med han jeg var kjæreste med da.. Men det fungerte ikke så bra, så flyttet hjem igjen etter litt over et halvt år.. Deretter bodde jeg hjemme i ca ett år og flyttet så for meg selv på hybel rett før jeg ble 19 :) Angrer ikke :)

Skrevet

Flyttet som en del andre her hjemmefra da jeg var 16 år - for å gå på skole.

Den første tiden var tøff, men en vokser av slikt. Mange år senere kan jeg si at det har gjort meg sterk, og at det nok var rett for meg. Ved senere utdannelse har medstudenter bodd hjemme til de var rundt 30 år - uten å bidra økonomisk hjemme. Selv om en velger å få barn, synes jeg vel det er grenser for hva barnet kan utnytte foreldrene for. En gang må vel også barnet bli voksen - sykdom eller ikke.

Skrevet

Jeg var 19. Flyttet sammen med han som jeg er gift med nå - vi flyttet begge for å studere...

Skrevet

Flyttet på hybel da jeg var 19 - flere titalls mil fra hjemstedet. Har sjelden vært så nervøs som da jeg pakket kofferten og dro. Hadde slitt en del med ensomhet og faktisk vært inne på tanken om selvmord et halvt års tid før, så jeg var ikke veldig tøff i trynet. Jeg kom jo aldri til å få venner..... Men jeg måtte altså reise bort for å få en utdannelse....

2 uker etter flyttingen oppdaget jeg til min store forbauselse at jeg stortrivdes med hybellivet, og jeg var godt i gang med å få venner i skolemiljøet. Miljøskifte var åpenbart det jeg trengte.

Siden har jeg bodd hos foreldrene mine i 4 mnd. - fordelt på to perioder - et par ganger da jeg har vært i en overgangsfase mellom jobb og studier. Og, tro meg, etter hver av de periodene så var jeg sjeleglad for å få min egen leilighet igjen.

Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 19 også.

Begge brødrene mine var trege med å komme seg ut av gutterommet. Eldste broren min var 34, og yngste bror var 30 da han kom seg ut...

Skrevet

jeg var 16 når jeg flyttet hjemmefra,

kommer fra en bygd og vi måtte ut av bygden for å gå på videregåendeskole..

Skrevet

Jeg var 16 og flyttet til et annet kontinent en det foreldrene mine bodde på.

Skrevet

Jeg flyttet da jeg var 19 år. Men, det var av egen fri vilje. Har seks mindre søsken og trengte virkelig litt fred og ro...

Skrevet

Dro på folkehøgskole da jeg var ferdig med vgs, 19 år, og flyttet på hybel etter dette

Gjest Persille ii
Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var ferdig med videregående for å studere.

Har siden det kun bodd hjemme en 14-dagers tid før jeg fikk leid noe.

Regner med at ungene mine bor hjemme til de er ferdige med videregående, men at de da er klar for eget liv.

• 2 uker senere...
Skrevet

var 16 da jeg flyttet hjemmenfra og ble samboer. vi var samboere i 4 år, men vi gjekk hver for oss til slutt.uten noe stort ståhei. vi er kjempegode venner den dag i dag :klem:

Gjest helt ny
Skrevet

:) Hei du. jeg flyttet ut hjemmen fra da jeg var 16. i å for seg ,for å gå på folkehøg skole 1 år, men har klart meg selv fra jeg var 17, det er 19 år siden nå.

Huff begynner visst å bli gammel :ler:

Men det er kansje en ide for deg å begynne på f.h,s, da får du litt avstand sammtidig, som at du får mange nye venner i alle aldere :)

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Hei hei:)

Jeg var 18 da jeg flyttet ut ,men neste år flytter vi inn i kjelleren hos min mor og skal leie der(så da blir det jo at jeg bor hjemme igjen), søskenbarnet mitt flyttet ut da hun var 18, men flyttet hjem igjen da hun var 20, og bodde der til hun ble 26, så jeg tror det er veldig individuellt jeg...

Lykke til hvertfall, og ha en fin dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...