Thomasine Skrevet 16. september 2005 #41 Skrevet 16. september 2005 Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 23. Fram til da fikk jeg bo hjemme gratis om jeg studerte, men måtte bidra økonomisk om jeg jobbet. Det var aldri noen alternativ og gjøre ingenting!! Samme regler vil mine barn måtte følge!! Om vi kan hjelpe dem økonomisk slik at de kan slippe studielån evt. ta mindre lån, gjør vi gjerne det. Ellers så vet jo ikke vi hva som virkelig er med deg, får du behandling på noen som heslt måte? I så fall regner jeg med at foreldrene dine virkelig hadde skjønt problemet...?! Kan skjønne at foreldrene dine blir litt "lei" om du går hjemme dagen lang, er deprimert og ikke bidrar med noe. Kom deg ut, frisk luft og nye tanker hjelper!! Og har du ikke gjort det før er tiden inne for å søke proffesjonell hjelp nå!! Du er "bare" 25 og har masse av tid til å rette opp livet ditt og bli en aktiv deltaker av samfunnet vårt!! Lyke til!
Gjest Vindelspev Skrevet 16. september 2005 #42 Skrevet 16. september 2005 Jeg flyttet til en helt annen kant av landet i en alder av 17 år, med sterk angst og depresjoner i kofferten. Det var noe av det sunneste jeg kunne gjort, til tross for at det var tøft. Det var meg og min situasjon, men det kan kanskje være greit for deg også å reflektere over dette. Kanskje opprettholdes problemene dine fordi mor og far fungerer som puter, og du får ikke den dytten du trenger slik at du "må" fungere bedre.
Chiquita Skrevet 16. september 2005 #43 Skrevet 16. september 2005 Jeg flyttet hjemmefra og til kjæresten min (nå mannen min) da jeg var 16 år gammel
Gjest Vindelspev Skrevet 16. september 2005 #44 Skrevet 16. september 2005 Jeg flyttet hjemmefra og til kjæresten min (nå mannen min) da jeg var 16 år gammel ← Av ren nysgjerrighet, hvordan opplevde du denne direkte overgangen fra mor/far til mann?
Chiquita Skrevet 16. september 2005 #45 Skrevet 16. september 2005 Hmm - jeg vet ikke hva jeg skal si. Til å begynne med så var det jo godt å komme vekk fra mine foreldes "kjas og mas" (som jeg opplevde det på den tiden) Men ellers... Jeg vet ikke. Det var godt å begynne på "mitt eget liv" - å kunne prøve å bli litt mer selvstendig, osv. Jeg har aldri angret i allefall
Arwen Skrevet 16. september 2005 #47 Skrevet 16. september 2005 Jeg flyttet også rett fra mamma og pappa og sammen med han som nå er mannen min Var ikke meningen å være kjip i det første innlegget - bare ærlig Hvis du ikke tåler det så ikke spør.Da bør du heller legge inn et innlegg på snikk-snakk med stakkars meg jeg trenger trøst som tittel
knøtte Skrevet 18. september 2005 #48 Skrevet 18. september 2005 Flyttet hjemmefra da jeg var 18 (snart 19..). Flyttet for meg selv da foreldrene mine skilte seg og solgte huset. Fikk ikke bo hos pappa, og valgte å ikke bo hos mamma, ettersom hun fant "drømmeleiligheten" med bare to soverom (jeg har en lillebror...), og jeg ikke ville stå i veien for det kjøpet..
Gjest Leola Skrevet 18. september 2005 #49 Skrevet 18. september 2005 Jeg kjøpte min første leilighet og flyttet hjemmefra da jeg var 22 - er glad at jeg kunne bo hjemme så lenge jeg gikk på skolen og dermed slapp å ta opp studielån. Nå er sønnen min i samme situasjonen - jeg har sagt at han kan bo hjemme så lenge han studerer her i byen. Men jeg hadde ikke latt ham bo hjemme uten hverken skole eller jobb - da hadde jeg satt foten ned.
Gjest gjest1 Skrevet 18. september 2005 #50 Skrevet 18. september 2005 Jeg dro ett år til utlandet da jeg var ferdig på vidregående. Var hjemom ett par mnd før jeg flyttet ut igjen, da for å studere og siden har jeg ikke bodd hjemme. Hadde ikke muligheten for å studere og samtidig bo hjemme, er fra en liten plass
Lassie Skrevet 18. september 2005 #51 Skrevet 18. september 2005 Jeg flyttet hjemmefra et par måneder etter jeg fylte 18. Hadde jeg gått på skole (vg) langt unna hadde jeg nok flyttet ut før, men pga skolen var så nærme bodde jeg hjemme til jeg var ferdig med skolen. Mamma syntes det var nitrist da jeg flyttet (da ble hun alene), men hun hadde nok kastet meg ut om jeg bodde hjemme til jeg var 25
Linsi Skrevet 18. september 2005 #52 Skrevet 18. september 2005 Jeg flyttet hjemmefra noen måneder før jeg fylte 19.
Maja23 Skrevet 18. september 2005 #53 Skrevet 18. september 2005 jeg var 16 når jeg flyttet ut, og det var riktig for meg. jeg flyttet hjem en liten periode på 3 mnd når jeg var 18,men etter det har jeg bodd for meg selv. og etterhvert fått egen familie:) angrer ikke en dag på at jeg flyttet ut så tidlig,men det har naturlig nok mye å si om åssen person du er og grunnen.
*M* Skrevet 18. september 2005 #54 Skrevet 18. september 2005 Flyttet ut da jeg var 19 (etter videregående)
mrs williams Skrevet 18. september 2005 #55 Skrevet 18. september 2005 Flyttet hjemmen fra når jeg var 15, for å gå på skole
Gjest Spacegirl Skrevet 18. september 2005 #56 Skrevet 18. september 2005 Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 19 år og ferdig med videregående. Jeg også slet med depresjoner og angst, men det hjalp å flytte for meg selv for da måtte jeg ta tak i problemene. Og det hjelper jo litt på selvfølelsen at en er selvstendig og klarer seg selv. Da jeg var 22 år flyttet jeg hjem i 2 måneder, men det ble en litt vanskelig situasjon og jeg flyttet for meg selv igjen så snart jeg hadde fått meg leilighet.
Gjest Lizzi Skrevet 18. september 2005 #57 Skrevet 18. september 2005 Jeg var 19 da jeg flyttet. Jeg sliter selv med angst og depresjoner, vet veldig godt hva det vil si. Likevell må jeg si at jeg synes du virker svært umoden og en stor smule egoistisk. Det er ikke bare du som har det vanskelig. Livet ER ikke bare lett. Når du er 24 år og bor hjemme - og din mor mener det er på tide att du flytter, ja da synes jeg du skal gjøre noe med det. Jeg skriver ikke dette for å såre deg, men fordi jeg tror du har gått deg fast i ett noe selvmedlidende spor. Gi deg selv ett spark bak, bit tenna sammen og få deg ett eget lite krypinn. Du vil garantert ikke angre. Og jeg ønsker deg alt godt (selv om du kanskje ikke tror at det er det jeg gjør)
Gjest prestekrage Skrevet 18. september 2005 #58 Skrevet 18. september 2005 Jeg flyttet ut da jeg var 19. Hadde ett aar boende hjemme etter skolen, for aa kunne spare opp litt penger for jeg flyttet inn til hovedstaden...
Gjest Gjesta Skrevet 18. september 2005 #59 Skrevet 18. september 2005 Jeg flyttet hjemmefra rett før jeg ble 18, for å gå på skole. Jeg fikk meg egentlig hybel i byen, men min daværende kjæreste fikk seg leilighet rett ved, så vi ble sniksamboere mot mine foreldres vilje. Etter det har jeg ikke bodd hjemme.
Samantha Skrevet 18. september 2005 #60 Skrevet 18. september 2005 Det har vore litt fram og tilbake (spørs kor eg har gått på skule, om eg har jobba osv). Flytta for første gang ut då eg var 16,5 år (men var heime nesten kvar helg). No er eg 22 og bur vekke igjen. I mellomtida har eg budd en periode ilag med ei venninde, en periode ilag med kjæreste og etpar periodar heime hos mamma og pappa. Trur dei syns det er litt stusselig no når alle vi ungane har flytta ut. Og eg veit med 100% sikkerhet at eg er veldig velkommen til å flytte heim om eg skulle ville det ein gong. Men utenom feriar frå skule trur eg nok ikkje eg kjem til å bu heime igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå