Annabel Skrevet 20. oktober 2021 #81 Del Skrevet 20. oktober 2021 Nommin herlighet, for en nyyydelig liten bebis da! 🥺❤️ Så utrolig fascinerende hvor godt man kan se ansiktstrekkene - wow! Og såå søt med hendene foran ansiktet sitt🥰 Jeg ble inspirert og bestilte faktisk time til 3D-UL i går, til uke 27 Det føles jo som 2 år til her og nå, men det virker så utrolig koselig å få se den lille på den måten. Da vi var på OUL fikk vi se ansiktet hennes helt kjapt i 3D, og selv om jeg synes det er verdens søteste skapning som ligger der inne, så var hun jo fremdeles litt alien/fugleunge-aktig (hvis det er lov å si haha). Så tror det blir fint å se de igjen litt senere i graviditeten, når de har fått litt mer underhudsfett og tydeligere trekk ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 1. november 2021 Forfatter #82 Del Skrevet 1. november 2021 29+0 Jeg var ganske ambivalent med tanke på å oppdatere dagboken min nå, for jeg har det ikke så veldig greit, men samtidig er jo dette også en slags dagbok. Selv om jeg ikke skriver i den hver dag. Svangerskap kan føre så mye rart med seg av både følelser og reaksjoner, veldig mye er helt naturlig, mye snakkes det også kanskje litt for lite om. De siste ukene har rett og slett vært skikkelig dritt... Jeg har ikke helt klart å komme meg ovenpå psykisk etter den intense jobbperioden, samtidig virker det som om den utløste et snøskred av annet også. Jeg har vært så lei meg og alt har vært så mørkt og tungt. Ting fra barndom og ungdomstid som plutselig blusser opp igjen. Ting jeg var helt sikker på at jeg var ferdig med for lenge siden. I tillegg har jeg blitt nærmest folkesky... Vil ikke ha noen innpå meg, heldigvis med unntak av samboer. Jeg vil ikke klemme noen, vil ikke at noen skal ta på magen min, vil bare beskytte den og ha den for meg/oss selv, vil helst ikke være sosial, vil ikke at noen skal snakke om magen min og jeg hater at den stikker frem og er umulig å gjemme eller skjule lenger. Jeg hater ikke magen, jeg bare hater at jeg ikke kan velge hvem som skal vite at jeg er gravid, alle kan jo se det... Barne- og ungdomsårene mine var ikke spesielt gode uten at jeg må utdype så veldig, og jeg har innsett at jeg bærer på en masse frykt for at min egen datter skal oppleve det samme som meg. Det er mange gamle sår som rett og slett har begynt å blø litt igjen og det har vært mange tårer og mørke stunder de siste ukene. Jeg prøver så godt jeg kan å jobbe meg gjennom det, komme meg ut på tur for frisk luft, snakke ihjel alt jeg føler og tenker og hvile og sove mye. Oppå alt så går jo dette også utover jobben dessverre. Jeg har måttet ta ut en del avspasering i tillegg til at jeg sliter veldig med konsentrasjonen. Jeg har dårlig samvittighet ovenfor den lille i magen, jeg har dårlig samvittighet ovenfor jobben, dårlig samvittighet ovenfor samboer osv... Var hos jordmor i dag og fikk luftet veldig mye. Hun ser veldig alvorlig på situasjonen på jobb og har nå fylt ut skjema for svangerskapspenger for meg. Jeg trodde det kun var noe man fikk om man jobbet med kjemikalier eller annet som var direkte skadelig for fosteret, men glad for at jeg slipper å dra innom fastlegen i tillegg for en evt. sykemelding. Vi begynner nå med å redusere til 60% jobb, men jeg skal også tilbake om 3 uker for å vurdere situasjonen på nytt. Hun har også henvist meg videre for støttesamtaler hos ei som jobber mye med svangerskap. Heldigvis kunne jordmor berolige meg med at babyen ser ut til å trives til tross for at ikke jeg nødvendigvis gjør det 🥰 Fin fin hjertelyd, SF-mål midt på gjennomsnittsstreken, masse koselige spark og livstegn fra den lille, mor har fortsatt normal urin og samme lave blodtrykk ❤️ Vekten ligger nå på +9kg fra start. Midt oppi alt dette har jeg også hatt veldig god hjelp av å bytte fra kiropraktor til manuellterapeut! Hos henne får jeg masse gode øvelser, jeg får lov til å bevege meg så mye jeg vil så lenge jeg tilpasser og spiller på lag med kroppen og alt i alt har jeg blitt litt bedre 🤗 Vi har så smått begynt å forberede oss på at vi mest sannsynlig kommer til å fortsatt bo i leiligheten når hun kommer. Var like greit å bare innse det og heller se på hvordan vi kan tilpasse her vi er og gjøre det koselig ❤️ Heldigvis ikke så store greiene som skal til, men vi må blant annet få opplegg til vaskemaskin på badet. Vi bor i 3. etasje uten heis og med vaskemaskin i kjelleren, så akkurat den biten er greit å ordne i god tid. Blir nok til at jeg gradvis fyller på med ting og utstyr nå fremover og det gleder jeg meg veldig over 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 1. november 2021 #83 Del Skrevet 1. november 2021 Nei uff så kjedelig å høre at du har hatt/har det så tungt da Det er neimen ikke bare-bare å være gravid altså. Alt som kan dukke opp som man ikke forutser av tanker, følelser og hormoner. Høres veldig bra ut at du har en jordmor som ivaretar deg og tar grep fremover. Høres absolutt ikke ut som du bør være i jobb i det hele tatt, noen ganger har man mer enn nok med alt annet. Men får satse på at en god redusering vil hjelpe på at du føler deg bedre. Vet ikke om du er som meg, men jeg ser litt frem til å gå i mot mørket og vinteren nå (vanligvis gjør jeg aaaldri det). Blir litt godt å "gå i hi". Være mye hjemme, kle godt på meg osv. Er mindre folk ute også på denne tiden av året. Ser liksom ikke naboer og sånt i hagene lenger. Egentlig litt godt når man bare vil være i fred. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 2. november 2021 Forfatter #84 Del Skrevet 2. november 2021 Amatariel skrev (19 timer siden): Nei uff så kjedelig å høre at du har hatt/har det så tungt da Det er neimen ikke bare-bare å være gravid altså. Alt som kan dukke opp som man ikke forutser av tanker, følelser og hormoner. Høres veldig bra ut at du har en jordmor som ivaretar deg og tar grep fremover. Høres absolutt ikke ut som du bør være i jobb i det hele tatt, noen ganger har man mer enn nok med alt annet. Men får satse på at en god redusering vil hjelpe på at du føler deg bedre. Vet ikke om du er som meg, men jeg ser litt frem til å gå i mot mørket og vinteren nå (vanligvis gjør jeg aaaldri det). Blir litt godt å "gå i hi". Være mye hjemme, kle godt på meg osv. Er mindre folk ute også på denne tiden av året. Ser liksom ikke naboer og sånt i hagene lenger. Egentlig litt godt når man bare vil være i fred. Ja heldigvis har jeg en veldig god jordmor som både er forståelsesfull og som evner å ta litt grep når jeg syns det er vanskelig selv. Jeg har vært så veldig opphengt i å være "flink gravid" at jeg egentlig har endt opp med å bli en ganske dårlig gravid som har tatt lite hensyn til meg selv om graviditeten. Jordmor også var ganske tydelig på at jeg bør vurdere å ikke jobbe i det hele tatt, og det skal jeg, men vi starter med reduksjon også tar vi det derfra. Jeg har også noen ting det er greit å avslutte før jeg går i hi. Jeg har det akkurat på samme måte! Jeg gleder meg virkelig til å bare gå i hi og bare få være litt i fred! Færre folk ute når jeg lufter hunden, i tillegg føler jeg at man får litt "dekke" av mørket som kommer tidligere på dagen. Gruer meg litt til jul og alt det familiegreiene som følger med, men kan hende det hjelper litt på med mindre jobb og litt støttesamtaler med tanke på psyken min. Men jula får vi ta når den kommer uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 3. november 2021 #85 Del Skrevet 3. november 2021 Ånei, så vondt å lese om hvordan du har hatt det den siste tiden kjære deg! Håper det hjelper å jobbe redusert (eventuelt ikke noe i det hele tatt!) fremover og at du får hentet deg inn igjen mentalt❤️ Å være gravid kan virkelig vekke mange følelser og være en skikkelig psykisk belastning 😕 Det er veldig godt å lese at jordmor tar deg på alvor i denne situasjonen og at det blir tatt grep for å få deg ut av denne "gropen"❤️ Stoor klem til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 17. november 2021 Forfatter #86 Del Skrevet 17. november 2021 31+2 Tusen takk @Annabel💖 Det var veldig deilig å få muligheten til litt mer fri hvor jeg også var veldig streng på å koble helt ut. Valgte og ta fri torsdag og fredag så jeg kunne ha god og lang helg og det var veldig deilig. Automatisk svar på e-post og av med varsler på mobilen 😊 Men nå skal jeg 100% ut resten av svangerskapet. På slutten av arbeidsdagen på mandag følte jeg at magen var konstant hard. Skikkelig ubehagelig å sitte og følte jeg måtte nærmest legge stolen bakover for å få plass til den harde magen og frie luftveier. Hadde en del ubehag i magen i bilen hjem som begynte å ligne mer på menssmerter nederst i magen og i korsryggen. Smertene tok seg opp da jeg kom hjem og jeg klarte nesten ikke spise middag fordi jeg ble uvel. Magen strammet og slappet seg, men det var veldig rotete. La meg i fosterstilling på sofaen og bare pustet og forsøkte å registrere takene med rieteller. Etter en time med fullstendig ro var det fortsatt ingen tegn til bedring så vi ringte føden og fikk beskjed om å komme med en gang. Stakkars mannen var så bekymret for oss så han pustet lettet ut da vi kom inn på føden og han skjønte at nå var vi noen andres ansvar. Lå en halvtime mer CTG registrering som viste prima fosterlyd og skikkelige sammentrekninger i magen. Heldigvis fant de en lang og lukket livmorhals, men takene så ikke ut til å roe seg så de ville ha meg på sykehuset i tilfelle det skulle utvikle seg videre og jeg evt. måtte få riedempende og lungemodning. Til slutt fikk jeg blodtrykksdempende medisiner og litt smertestillende og ble lagt på et rom. Hadde ikke høyt blodtrykk, men det var visst noe de kunne forsøke før de evt. satte i gang med riedempende. Enden på visa ble at jeg ble værende på sykehuset til rundt middagstider i går. Da hadde jeg gått opp og ned og rundt sykehuset hele dagen for å se om det skulle ta seg opp i magen. Smertene ga seg utover kvelden og natta, men jeg hadde likevel jevne kynnere. Etter en hel dag uten forverring sjekket de livmorhalsen igjen og heldigvis var den fortsatt lukket og lang, så da fikk vi reise hjem. Legen som tok siste sjekk før avreise var veldig tydelig i sin tale på at jeg er nødt til å ta det med ro. Han ville gjerne skrive ut sykemelding der og da, men vi ble enige om at jeg like godt kunne snakke med min faste jordmor og heller øke fra 40-100% svangerskapspenger. Så nå blir det bare ruging på meg fremover og jeg kjenner at det er helt riktig. Trenger nok noen dager på å hvile og komme meg, men jeg gleder meg til litt redebygging og rolige dager med nettshopping av julegaver og annet nå frem mot jul 💖 I helgen som var kom bedside criben i posten! Det var skikkelig stas og montere og beundre den 💖 Vi gikk for denne siden den passer til ekstra høy seng og den er så fin! Madrass, sengeorm og en søt liten uro er også plass 💖 Vi har satt den hos svigers inntil videre, men det er deilig for hver ting som nå krysses av lista. Neste blir stellebord og bilstol som skal i hus, i tillegg til en del klær. Har også fått en pakke fra fødebagen med kjølebind, barseltruser osv. til meg selv. Min egen fødebag venter jeg med inntil videre, men greit å planlegge litt for hva som skal være med i tilfelle jeg plutselig må pakke den i full fart 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 17. november 2021 #87 Del Skrevet 17. november 2021 Oi, det var litt mer action enn det man ønsker såpass tidlig 🙈 Så bra det roa seg og at livmorhalsen holdt seg lukket og lang. Får håpe du slipper noen flere slike episoder framover 🤞 Veldig bra at du da går over i 100% ruging istedenfor, svangerskap er virkelig en påkjenning. Så greit at innkjøp sakte men sikkert kommer på plass 😊 Er veldig deilig å etterhvert føle at man har det man trenger i hus, bare sånn i tilfelle de bestemmer seg for å komme tidlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 17. november 2021 #88 Del Skrevet 17. november 2021 Åh, dette hørtes absolutt litt heftig ut! Skjønner at hele greia var ubehagelig, men godt å høre at du ble tatt godt vare på. Og at alt er fint nå, og du bare kan ruge i vei videre fremover ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 18. november 2021 #89 Del Skrevet 18. november 2021 Oi shit, dette hørtes ut som en skremmende opplevelse altså! Så godt å høre at det gikk bra og at du ble tatt på alvor når du kontaktet føden! Sikkert veldig riktig at du ble sykemeldt ut svangerskapet og nå kun kan fokusere på den lille i magen Ingenting er viktigere enn mini 🥰 Håper alt går bra med dere og at du slipper en sånn skremmende opplevelse igjen ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 22. november 2021 Forfatter #90 Del Skrevet 22. november 2021 32+0 Ny uke er passert, mini stortrives åpenbart fortsatt inni magen og heldigvis har det ikke vært flere episoder med smertefulle sammentrekninger 😊 Har brukt tiden godt siden vi kom hjem fra sykehuset til å pleie både kropp og sinn og det har virkelig gitt uttelling. Har endelig overskudd til å planlegge og gjøre ting klart. Vi var med på enda en budrunde i forrige uke, men vi ga oss da det så ut til å gå helt ut av proporsjoner, så det må ordnes litt i leiligheten for å gjøre plass til baby. Vi har begynt å kvitte oss med gammelt ræl som har blitt liggende i skap og skuffer og bare bygget seg opp i stillhet. Deilig å frigjøre litt plass! ❤️ Stellebord er nå bestilt og kommer sammen med litt diverse skapinnredning på torsdag. Jeg har også bestilt en pakke med babytøy til en god basisgarderobe. Ikke mye i første omgang, noen plagg i strl. 50 og litt mer i 56. Tenkte det var greit å ha litt, men heller se an behovet og størrelse etter fødselen. Gleder meg til det kommer så jeg kan vaske og legge på plass i kommoden 💖 Svigermor har tilbudt seg å lage bilstolpose, så koselig med hjemmelaget! Hun hadde kikket litt rundt og funnet noen oppskrifter, så i morgen skal vi se på stoff og farger. Hun skal også i gang med å sy laken til bedside criben og vogna. Alt står jo hjemme hos de så da har hun mål og alt der. I tillegg holder hun på med sengetøy og stoffer som skal passe oppi ei vugge som står igjen etter deres to gutter og som mini nå skal få 💖 Mamma har strikket ferdig hentesettet og begynt på ulldresser og masse annet fint! Så koselig med så involverte og engasjerte bestemødre! 💖 Nattesøvnen har blitt litt bedre etter at jeg gikk helt ut av jobb. De nettene jeg ikke ble vekket av baby, kunne jeg ligge i timevis og kverne på noe jeg hadde dårlig samvittighet for på jobb. Nå er det bare blæra og babyspark som vekker meg om natta, men med fri på dagen pleier jeg å legge inn en god hvilestund som gjør underverker. Jeg går turer hver dag og gjør øvelser jeg har fått av manuellterapeuten annenhver dag. Det gjør ganske vondt i bekkenet, særlig på høyre side, men jeg føler at det i alle fall ikke blir verre. I morgen er det ny kontroll hos jordmor, spent på hvordan hun innretter seg i magen etterhvert nå. Føler hun både turner masse og ligger helt oppi brystet mitt enda. På sykehuset lå hun med setet ned på kvelden og med hodet ned dagen etterpå 🤷🏻♀️ Alt kan jo fortsatt skje, men jeg håper jo at hun legger seg godt til rette med hodet ned etterhvert 💖 Humøret har virkelig blitt så mye bedre de siste ukene med mindre og ingen jobb. Psykologen jeg går til mener at jeg rett og slett fikk en skikkelig psykisk reaksjon av å være totalt utslitt. Kroppen min hadde nok egentlig sagt i fra, men jeg hørte ikke etter eller bare ignorerte det. I tillegg fikk jeg så dårlig samvittighet for ting jeg følte at jeg ikke leverte på jobb, dårlig samvittighet for at jeg ikke hadde overskudd til å planlegge eller gjør klart til baby, dårlig samvittighet overfor alle menneskene jeg ikke orket å forholde meg til… and the list goes on! Nå koser jeg meg med å pusle rundt, planlegge og bare bygge rede 💖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 23. november 2021 #91 Del Skrevet 23. november 2021 Hihi, Så godt å høre at du og baby trives 🥰❤ Høres ut som det ble helt rett med full sykemelding nå 😊 Både for kropp og sjel egentlig. Koselig å kunne fokusere på forebygging og forberedelser til lille sin ankomst. Morro når ting begynner å falle på plass ❤ Så flinke de kommende bestemødrene er da! Det er jo veldig Morro med mye hjemmelagd. Høres ut som de gleder seg veldig til hun kommer, blir nok herlig for dere alle sammen. Masse lykke til hos jordmor i dag 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. november 2021 #92 Del Skrevet 23. november 2021 Så koselig å høre at du virkelig ruger godt nå og er i redebyggemodus 💞 Vel fortjent! Jeg har siste arbeidsdag før jeg kan gå inn i den modusen i romjulen, og akkurat nå føles det såå lenge til 😆 Så flinke bestemødre da! Min mor strikker også mye, men blir ikke mye sying nei. Så gull verdt at du får hjemmelagd og personlig bilstolpose m.m da. Kjempekoselig når de engasjerer seg 😊 Kjedelig at det skal være så vilt i boligmarkedet da, at det skal være umulig å få seg bolig innenfor budsjett. Men prisene er helt ville nå. Må bare tro og håpe at det ordner seg etter hvert. Men kan absolutt være greit å bare gjøre leiligheten klar for baby. God start å kvitte seg med ræl! Vi fikk nr.1 da vi bodde i leilighet på 48kvm og bodde der helt til barnet var 6 år (med ett soverom). Gikk kjempefint, og er på mange måter noen av de fineste årene i vårt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 25. november 2021 Forfatter #93 Del Skrevet 25. november 2021 32+3 Nå har det vært ganske heftig redebygging her et par dager! Vi kjente litt på at vi hadde lite ting klart da vi plutselig endte opp på sykehuset, så vi var enige om at det var på tide å få litt fart på sakene Stellebordet ble levert i dag sammen med kommode til babytøy, diverse innredning for effektivisering av noen garderobeskap og tidligere i uken kom det en liten leveranse med babytøy. Sååååå mye gammelt ræl og pø er endelig kastet ut av leiligheten! Jeg elsker sånne oppryddinger! Nå er stellebordet montert og plassert på badet 😬 Vet det er litt i tidligste laget, men det var like greit å bare få det på plass. Også med tanke på oppbevaring. Vi valgte et med en del skuff- og hylleplass så vi får en del lagringsplass til både klær, bleier og stellestæsj. Amatariel skrev (På 23.11.2021 den 8.11): Kjedelig at det skal være så vilt i boligmarkedet da, at det skal være umulig å få seg bolig innenfor budsjett. Men prisene er helt ville nå. Må bare tro og håpe at det ordner seg etter hvert. Men kan absolutt være greit å bare gjøre leiligheten klar for baby. God start å kvitte seg med ræl! Vi fikk nr.1 da vi bodde i leilighet på 48kvm og bodde der helt til barnet var 6 år (med ett soverom). Gikk kjempefint, og er på mange måter noen av de fineste årene i vårt liv. Det er virkelig helt vilt på boligmarkedet, men jeg må innrømme at jeg egentlig gleder meg til baby i leilighet også 🥰 Vi er jo veldig glad i den og livet i leilighet er jo veldig enkelt og bekymringsløst! Får bare fortsette å krysse fingrene for at det dukker opp et hus til slutt! Vi ble invitert til broren til mannen i kveld og da vi kom viste det seg at han har kjøpt bilstol og base til oss 🥺🥰😅 Han hadde så lyst til å bidra til den lille tassen også hadde vi snakket om hva slags type vi ville ha… Kan ikke helt tro det enda… Men han kjøpte altså Cybex Cloud Z i-Size med roterende base til oss 🥰😍 Ble skikkelig rørt! Enda en ting på plass! ✅ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 26. november 2021 #94 Del Skrevet 26. november 2021 Så koselig oppdatering ❤️ Det høres deilig ut med redebygging altså, og spesielt når de viktigste tingen begynner å komme på plass!😍 Og så utrolig snilt av svogeren din å kjøpe bilstol til dere da, herlighet! Det er akkurat den bilstolen vi også har sett oss ut, og vel, om noen hadde kjøpt den til oss som en overraskelse hadde jeg blitt helt satt ut!😩 Angående kjøp av hus tror jeg på at det er vanvittig vanskelig om dagen... Vi har ikke begitt oss ut på huskjøp helt enda, men følger med på hva som legges ut og selges i området. Det går så mye over takst at det er frustrerende å være vitne til! Håper og tror at det går helt fint med baby i leilighet for en stund da🥰 Vi tenker å bo i leiligheten vår i noen år (er som dere veldig glad i den!), så tror det går greit med litt tilpasninger og smarte løsninger (og kasting av ræl haha!). Selv om jeg innrømmer at det hadde vært deilig med flere rom tilgjengelig og masse oppbevaringsplass!🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 26. november 2021 #95 Del Skrevet 26. november 2021 Wow, det var virkelig flott gjort av svogeren din! Bilstol er jo noe av det viktigste og dyreste man må ha så. Så kjekt å ha fått sååå mye i hus nå 😊 Kan ikke tro at det snart nærmer seg. Syns vi nettopp tolket streker på test sammen jo... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 2. desember 2021 Forfatter #96 Del Skrevet 2. desember 2021 Amatariel skrev (På 26.11.2021 den 15.20): Wow, det var virkelig flott gjort av svogeren din! Bilstol er jo noe av det viktigste og dyreste man må ha så. Så kjekt å ha fått sååå mye i hus nå 😊 Kan ikke tro at det snart nærmer seg. Syns vi nettopp tolket streker på test sammen jo... 33+3 Ja det var virkelig flott gjort! Han er en veldig flott fyr, men også en slik en evig ungkar som gleder seg veldig til å bli onkel 😍 Han fikk hjertet sitt knust for snart 15 år siden og valgte etter det å fokusere på jobb og karriere, men han kommer nok til å bli en fantastisk onkel! Jeg tenker akkurat det samme… Vet ikke helt hvorfor, men jeg hadde liksom ikke trodd jeg skulle komme så langt. Tiden har jo gått veldig fort, og alt er litt surrealistisk når det er første gang, men det er nok først nå at det virkelig går opp for meg at det kommer en liten bebis snart 🤱🏻 Begynner for alvor å glede meg nå som det virkelig synker inn 💖 Føler det er på tide med en ordentlig oppdatering igjen nå! Baby: I følge babyverden veier hun nå 2100 g og er 39 cm lang. Navnevalg: Vi har et par kandidater som vi begge liker, men det er vanskelig å bestemme seg uten å se an hvem som kommer. Det er ett vi begge har sterk tro på, men vi venter til etter fødsel. Liv i magen: Helt klart en liten akrobat som bor der inne! Hun både sparker, åler seg, hikker og kiler mammaen sin innvendig. Selv om hun stadig holder meg våken om natta, så klarer jeg ikke annet enn å glede meg over bevegelsene🥰 En herlig forsikring om at hun har det bra! Kroppslige forandringer: Magen vokser og vokser! I tillegg har jeg fått en del mer vann i kroppen de siste ukene. Har litt hovne hender og føtter som innimellom kan være litt ubehagelige. Ved kontrollen i forrige uke viste vekta opp 12 kg fra start. Synes selv det er ganske mye, samtidig er både jeg og samboer enige om at det ikke synes noe annet sted enn magen og puppene… Jordmor var strålende fornøyd og synes bare det var fint, så da tar jeg det med ro 😊 Formen: Formen er egentlig ganske fin! Bekkenet og ryggen sier jo klart ifra, men det er absolutt overkommelig. Forsøker så godt jeg kan å bevege meg og trene ofte. Takk og pris for hunden som må ut på tur! Klarer som regel å komme meg over 10 000 skritt om dagen 😊 Har måttet begynne å sette meg ned når jeg skal kle på meg på underkroppen. Det gjør veldig vondt i symfysen når jeg løfter føttene for å ta på sokker, bukse eller sko, så da sitter jeg heller på en krakk Humør: Med full fri fra jobb og deilig førjulsstemning kom humøret seg veldig! Nå er jeg stort sett bare en blidfis og føler at jeg har fått humoren og personligheten min tilbake🤩 Koser meg med å pusle med småprosjekter hjemme og juleforberedelser! Søvn: Søvnen er litt bedre nå som jeg ikke kverner så fælt på jobb, men det er en stund siden jeg har sovet gjennom natta. Våkner stort sett en gang mellom 1 og 4 for å tisse, noen ganger sovner jeg med en gang, andre ganger blir jeg liggende våken et par timer. Heldigvis kan jeg jo nå sove lenger om morgenen eller ta meg en lur midt på dagen om jeg trenger det, og bare muligheten gjør at jeg stresser mindre over litt dårlig søvn. Cravings: Har jo merket lite til skikkelige cravings, men jeg er fortsatt veldig begeistret for frukt, særlig epler og druer! Kynnere: Har fortsatt mye kynnere, men det virker å ha roet seg noe etter at jeg sluttet helt å jobbe. Er jo ikke til å stikke under en stol at jeg har en ganske stressende jobb som krever mye, så det er ikke så rart at det har hjulpet å ikke jobbe. Heldigvis ingen flere episoder med smertefulle kynnere da 😊 Innkjøp: Koser meg skikkelig med alt som i tur og orden blir krysset av lista! Ting som er på plass: vogn, bilstol og base, bedside crib, stellebord, kommoder, hyller og diverse oppbevaring, basisgarderobe, hentesett, bilstolpose, gulpekluter, vaskekluter og ammepute (gitt at bbhugme fungerer til det formålet, har skjønt at den store kan være litt problematisk). Ting som gjenstår: nattpose, Stokke tripp trapp og newborn seat, babycall, bleier, badebalje, vognpose, bæresele, stellematte og saueskinn til vogna. I tillegg har jeg kjøpt inn en del remedier til barsel og amming fra blant annet fødebagen; kjølebind, barseltruser, lindreskum, skylleflaske, ammeinnlegg (engangs og flerbruks), multimam kompresser, lanolinsalve og naturebond brystpumpe til å fange dryppmelk under amming 😬🤱🏻 Kommende pappa: Han gleder seg veldig til hun kommer og er veldig glad for at jeg ikke jobber mer. Stor forskjell for han nå som humøret mitt er tilbake til det gode gamle 😊 Han elsker å holde på magen, dytte litt på den for å få «svar» og snakke til jenta si. Hans interesse for magen har bare økt i takt med at magen har vokst og det er veldig koselig 💖 Føler meg så fin når han ser på meg sånn som han gjør nå for tiden! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 2. desember 2021 #97 Del Skrevet 2. desember 2021 Ååh, dette var en koselig oppdatering å lese😍 Virker som om det å få lagt bort stresset på jobben virkelig har gjort deg godt altså❤️ Det er utrolig hvor mye som blir negativt påvirket av å ha en virkelig stressende periode på jobb, både fysisk og psykisk... Angående vektoppgang kan jeg kjenne meg igjen i det du skriver! 12 kg er absolutt ikke mye når du er så langt på vei som det du er, og jeg tenker det ikke er noe å bry seg om overhode så lenge man lever passer sunt og aktivt. Og dessuten - innholdet i livmoren, pupper, økt vann i kroppen, blod osv.- det veier mye! Og for noen veier det nok mer enn andre. Selv har jeg plutselig gått opp nesten 8 kg, og de siste 1,5-2 kiloene der aner jeg ikke hvor kom ifra🙈 Det må ha skjedd den siste uka her! Som deg føler jeg heller ikke det er særlig merkbart annet enn mage og pupper, og det som helt sikkert har lagt seg andre steder på kroppen (bare uten at jeg merker det, haha) tenker jeg at kroppen har spart på av en grunn. Det tar virkelig på å amme, så tenker at dersom man er slank i utgangspunktet kan det bare være lurt å ha litt "å gå på"🥰 Og så søtt å lese om samboeren din og den lille i magen da, herlighet!😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 2. desember 2021 #98 Del Skrevet 2. desember 2021 Så hyggelig med oppdatering 😁 Bra kynnerne har roet litt nå som det er mindre stress i hverdagen, nå få vi håpe det varer tida ut 🤞😁 Veldig imponert over aktivitetsnivået! Syns det er imponerende å klare å holde på 10000 skritt om dagen. Lover godt framover det da 😁 Tiden flyr nå altså, rart hvor mye raskere tiden går bare man kommer seg til OUL egentlig 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 2. desember 2021 #99 Del Skrevet 2. desember 2021 Så koselig oppdatering 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 3. desember 2021 Forfatter #100 Del Skrevet 3. desember 2021 Annabel skrev (På 2.12.2021 den 12.52): Ååh, dette var en koselig oppdatering å lese😍 Virker som om det å få lagt bort stresset på jobben virkelig har gjort deg godt altså❤️ Det er utrolig hvor mye som blir negativt påvirket av å ha en virkelig stressende periode på jobb, både fysisk og psykisk... Angående vektoppgang kan jeg kjenne meg igjen i det du skriver! 12 kg er absolutt ikke mye når du er så langt på vei som det du er, og jeg tenker det ikke er noe å bry seg om overhode så lenge man lever passer sunt og aktivt. Og dessuten - innholdet i livmoren, pupper, økt vann i kroppen, blod osv.- det veier mye! Og for noen veier det nok mer enn andre. Selv har jeg plutselig gått opp nesten 8 kg, og de siste 1,5-2 kiloene der aner jeg ikke hvor kom ifra🙈 Det må ha skjedd den siste uka her! Som deg føler jeg heller ikke det er særlig merkbart annet enn mage og pupper, og det som helt sikkert har lagt seg andre steder på kroppen (bare uten at jeg merker det, haha) tenker jeg at kroppen har spart på av en grunn. Det tar virkelig på å amme, så tenker at dersom man er slank i utgangspunktet kan det bare være lurt å ha litt "å gå på"🥰 Og så søtt å lese om samboeren din og den lille i magen da, herlighet!😍 Ja det gjorde mer forskjell enn hva jeg hadde trodd å slutte å jobbe! Man møter seg selv i døra og lærer nye ting om seg selv når man går gravid i alle fall 🙈 Å være tynnslitt var åpenbart ikke noe som fungerte for meg som gravid, men det er ikke så lett å forstå når man er vant til å ha stor kapasitet... Haha, ja det er virkelig mye som skal med i totalregnestykket når man går gravid! Og jeg som deg har opplevd at det går litt i rykk og napp. Noen uker skjer det ikke så mye, og så plutselig 2 kg opp på kort tid! Jordmor sier akkurat det samme, at det godt for kroppen med litt opplagsnæring når ammingen skal i gang 🥰 Siden jeg var ganske så slank i utgangspunktet mente jordmor at jeg gjerne kunne legge på meg enda 5 kg med god samvittighet Det er jo ikke noe jeg opplever å ha så voldsom kontroll over egentlig, men jeg fokuserer på å spise sunt for bebisen sin skyld og bevege meg og trene så mye jeg har lyst til og orker, så får det gå som det går 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå