Gå til innhold

Fhuzzy skal bli mamma


Fhuzzy

Anbefalte innlegg

Så koselig å «snakke» med deg igjen @Amatariel💞 Håper alt står bra med deg og dine!

Ja, det var virkelig tøft! I tillegg til alt annet så fikk jeg masse trøbbel med brystene pga. pumpingen. Sleit med skikkelig tømming fordi traktene var alt for store og i tillegg fikk jeg gnagsår. Mange runder med tilløp til brystbetennelse, tette melkeganger, gnagsår på brystknoppene og gjentatte soppinfeksjoner 🥵 Husker jeg satt oppe en natt i 2-3 tiden og pumpet så tårene rant og da jeg ikke orket med og tok bort pumpen, så blødde jeg fra den ene puppen.

Om det blir barn igjen så har jeg i det minste lært veldig mye på veien! Men kanskje viktigst av alt; jeg kommer ikke til å presse meg gjennom det samme igjen. Det blir fine barn med MME og det er så viktig å ta vare på seg selv i den sårbare tiden 💞

Ja hus har vært helt magisk! Lille jenta har fått sitt eget rom og greier. Ikke flyttet ordentlig inn der enda, men hun sover der når vi er hjemme på dagtid og noen ganger på starten av natta. Men det er så deilig med trappefri adkomst, ikke måtte drasse vogna opp og ned tre etasjer hver gang vi skal ut, masse lagringsplass, større boltreplass og alt! Liten baby har mye greier 😅

Ja hvor ble tiden av?! Føles fortsatt veldig nært da jeg satt med ansettelse av vikar og alt det der. I tillegg har jeg fått ny sjef mens jeg var i permisjon, så mye var annerledes da jeg kom tilbake, men på en god måte 😊 pappaen skal være i permisjon til rett over nyttår. Føler vi vant i barnehagelotteriet for vi har allerede plass 🤩 Jeg ringte kommunen etter sommerferien og spurte om det var noe vi kunne gjøre for å øke sjansene for å få plass. Da sa de at vi kunne endre ønsket oppstart til august i år for det kunne være noen som hadde flyttet osv. over sommeren. Dagen etter at vi endret søknaden fikk vi beskjed om at hun fikk plass fra 1. oktober i år 🤗🤩 vi har vært litt på besøk bare, men pappaen skal være mer på besøk med henne nå i november og i desember skal vi starte med veldig sakte innkjøring. Så forhåpentligvis er hun godt i gang og klar for nesten fulle dager når vi begge skal tilbake på jobb etter nyttår. Vi kommer til å tilpasse med jobb sånn at en kan levere litt sent og den andre kan hente litt tidlig.

Blir veldig rart, men jeg tror hun kommer til å elske barnehagen! Hun er utrolig tillitsfull og sosial, så snart blir det nok kjedelig å bare være sammen med mamma og pappa 😂

Som sagt føles det litt som om vi vant lotteriet der for det er egentlig helt håpløst her også. Vi har jo ikke krav på plass før august neste år. Krysser fingrene for at det løser seg for dere! 💞 Kanskje ta kontakt med kommunen for å høre om det er noe dere kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Så hyggelig med oppdatering 🥰

Så utrolig fint at det har løst seg greit med barnehageplass. Det lettet på endel av stresset. Og godt at jobbstart og alt har gått såpass greit.

Leit å lese at de første mndene ble såpass tøffe, men fytti, for en supermann du er som har stått på og ammet og pumpet og ordnet. Godt nå som de er blitt såpass store at de kan spise fast føde og snart begynne med kumelk og. Ganske stas med småtasser som lærer å gå, bable og bli små mennesker egentlig 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Kjente det var på tide å titte innom forumet igjen - nå har det virkelig blitt lenge siden! Det var så deilig å ha graviddagboken - et sted å tømme hode for tanker og samtidig se fra andres svar at man ikke var alene 🥰

Det har skjedd mye siden sist jeg var innom og heldigvis har livet blitt veldig mye enklere. Jeg pumpet for siste gang i påsken i fjor og det var helt nydelig å bli ferdig med! Den lille jenta vår er en rakett av en toåring som prater hull i hodet på alle hun møter. Hun elsker å være ute, dra til svømmehallen, være sosial, være i barnehagen - huset vårt er bare fullt av aktivitet og kjærlighet 😍 Hun viser seg også å være et B-menneske, noe som er helt vidunderlig! Ofte må vi vekke henne i helgene så det ikke blir helt kluss med luren hennes 🤭

Jeg byttet jobb i høst og det har vært veldig ålreit. Gikk opp en del i lønn og fått veeeeldig mye kortere reisevei. Til forrige jobb tok det 30-40 minutter en vei, nå tar det mindre enn 5 minutter 😁 Mannen fridde jo to uker før fødselen og nå har vi endelig fått ut fingeren og skal gifte oss i juni! 💍I løpet av høsten har vi tenkt å prøve på nummer to - det blir spennende!

Jeg fikk aldri somlet meg til å legge ut hele fødselshistorien, men det var mildt sagt en svært traumatisk opplevelse. Kommer aldri til å glemme hvor hjerterått jeg gråt hele den første natten etter fødselen og sa til meg sev "aldri igjen". Følte jeg var veldig godt forberedt, men alt gikk bare stikk motsatt av det alle sa at jeg kunne forvente. Fødselen kom i gang 6 dager før termin, startet med vannavgang, stormrier, styrtfødsel, seteleie, 10 mennesker inne på fødestua, elektrode som de ikke fikk festet i setet hennes før på 4(!) forsøk, tangforløsning... Bare alle de gangene som de skulle forsøke seg på å feste den jævla elektroden ved å grave langt inni meg mens jeg hadde stormrier og dødsangst... Skjelver på hendene bare jeg skriver om det nå.

Jeg har fått oppfølging fra sykehuset etterpå, men jeg er fortsatt livredd for å måtte gjennomgå det samme en gang til. Ønsker meg veldig hjemmefødsel neste gang, men jeg vet jo at med en setefødsel bak meg, så er det en viss sannsynlighet for ny setefødsel og at jeg ikke får lov til å føde hjemme. Samtidig er jeg redd vi ikke skal rekke frem til sykehuset neste gang siden førstemann kom så fort... Og hva skjer da hvis det er setefødsel og hodet sitter fast i bekkenet denne gangen også?

Mange tanker og bekymringer, men vi er såpass innstilt på i det minste to barn at det antageligvis ikke kommer til å stoppe meg, men jeg gruer meg virkelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se deg igjen her inne Fhuzzy! 🥰 Jeg tenker innimellom på den spesielle tiden vi hadde som prøvere samtidig og så svangerskap med nesten helt lik termin. Superkoselig! Men all den tiden føles samtidig ut som et fjernt minne nå. Så mye som kan få plass på to år altså, mye som har skjedd. Tenk at vi har to aktive skravlete jenter nå 💕

Høres virkelig ut som du har det utrolig fint nå! Nyjobben og snart bryllup høres magisk ut, gratulerer med både det ene og andre! Og full forståelse for at du gruer deg til en fremtidig fødsel igjen, men det er vel ganske uvanlig med like fødsler? :klem3: Sannsynligheten er vel meget høy for at du får en helt annen opplevelse neste gang, og det finnes så utrolig mange fine fødsler man kan ha. Krysser absolutt for at du får en slik ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig @Amatariel🥰 Bare den tiden da lille var nyfødt føles så fjern ut nå - så utrolig mye som skjer og så fort de vokser! Livet med en toåring er mye morsommere enn hva jeg hadde forestilt meg (naiv førstegangs). Nå har jeg endelig fått erfare at det er helt annerledes og spesielt med ens egne barn. Alt hun gjør fasinerer meg og alt det nye hun klarer gjør meg så stolt!

Tusen takk! 💕 Livet er virkelig veldig fint for tiden og vi gleder oss veldig til endelig å gifte oss! 

Ja, jeg forsøker å være åpen og positivt innstilt til at fødsel nummer to kan bli helt annerledes. Kommer også til å be om litt ekstra prat med jordmor hvis jeg føler at det trengs. Jeg har fått beskjed fra sykehuset om at det er åpen dør inn til deres avdeling for hjelp mot fødselsangst og de har anbefalt ny oppfølging der hvis jeg blir gravid igjen. Hadde vært virkelig nydelig hvis nummer to kunne legge seg med hodet først slik at jeg kan føde hjemme 🤞 

Føles så rart å prate om nummer to... Men jeg starter nok opp en ny prøverdagbok i løpet av høsten 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...