Gå til innhold

Fhuzzy skal bli mamma


Fhuzzy

Anbefalte innlegg

Ja, det er litt rart å tenke på at den lille nå teknisk sett er "ferdig", bare ikke ferdigvokst! Håper jo hun fortsetter å kose seg i magehuset sitt til over nyttår da 🥰

Så artig at du også har craving på epler @Eira2020:fnise: Her er det også norske og sure det går i, eller et deilig pink lady 💖! Min mor fyste visstnok også på epler da hun gikk gravid med meg. Synes absolutt 23 uker er verdt en liten feiring! Det ble ikke så mye av det her i dag, mannen er på et arrangement med jobben og jeg har spist fiskepinner på sofaen mens jeg så på fødeavdelingen :Knegg: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23+2

Bah... Etter litt mas fra samboer måtte jeg ta kontakt med legekontoret i dag fordi jeg har fått en lokal reaksjon etter jeg tok Covidvaksina. Begynte å klø på overarmen akkurat ei uke etter, så ble overarmen rød og litt varm, men nå sitter jeg igjen med en ujevn rød ring rundt stikket også klør det litt innimellom. Svaret fra legen er at det mest sannsynlig er snakk om en infeksjon på selve injeksjonsstedet så han skrev ut en 7-dagers penicillinkur til meg. Da jeg kom hjem kom jeg selvsagt på at jeg er jo allergisk mot akkurat den penicillinen :fnise: Har ikke fått den foreskrevet siden jeg var 18 og hadde en skikkelig allergisk reaksjon som endte med sykehusinnleggelse... Så da håper jeg han rekker å skrive ut en ny erstatning før dagen er over! 

Meeeeen mannen har nå bestilt time til 3D ultralyd 18. oktober også har jeg fått time til glukosebelastning 19. oktober, så nå faller de siste avtalene på plass også :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+0

Dagene går virkelig fort for tiden. Plutselig er det liksom blitt skikkelig høst... Nå er vi i gang med å rekruttere en erstatter for meg på jobb og det føles veldig rart. Jeg kommer til å være veldig involvert i prosessen og har selv skrevet hele utlysningen og utarbeidet alt underlag. Denne personen skal erstatte meg mens jeg er borte, men også bli igjen i en fast stilling når jeg kommer tilbake, så vi må holde tunga litt rett i munnen gjennom rekrutteringen og sørge for at vi finner rett person. Jeg kommer til å ha fagansvaret for denne vedkommende når jeg kommer tilbake, så heldigvis vil min stemme telle mye gjennom denne prosessen. Det bare føles så utrolig merkelig ut å skulle rekruttere noen til min jobb... Jeg kjenner på mye rare følelser i den forbindelse og faktisk en reell frykt for å miste arbeidsoppgaver som jeg liker godt. Ganske så urasjonelt for jeg vet jo innerst inne at det ikke blir noe problem, jeg bare vil ikke gi fra meg jobben min :fnise: Veldig takknemlig for at jeg har et sånt forhold til jobben min da!

Godt i gang med antibiotikakur og armen ser ut til å bli bedre. Magen er dessverre i opprør... Prøver å spise epler og blåbær for å binde magen, drikke vann og spise melkesyretabletter, men i dag er jeg veldig takknemlig for å ha vært alene på hjemmekontor sånn som jeg har flydd på toalettet. Må bare holde ut frem til fredag så blir det nok bedre! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt forstå at det er spesielt å skulle finne en erstatter for seg selv på jobb! Men det høres ut som din jobb er veldig ryddig og ordentlig av seg. Bare at dere finner noen allerede nå (mange er seeent ute) og at personen er tiltenkt å fortsette etterpå også. Jeg har bare dårlige erfaringer med å være i permisjon og ha vikar, så ikke noe gøy det.

God bedring med magen også :hug: Blir nok bedre med litt tid ja og at kuren får virket ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ja det må være veldig merkelig å skulle finne en erstatter for seg selv i jobben! Samtidig virker det som du har et utrolig bra arbeidssted og ikke minst en jobb du trives veldig godt i - og det er jo såå positivt og virkelig ikke noe alle har! Det går sikkert heelt fint når du kommer tilbake igjen❤️ 

Uff, så leit å lese om infeksjonen du fikk i armen da, det er jo så unødvendig 😭Håper du blir helt god snart! ❤️

Og så spennende med 3D-ultralyd da!😍 Det er faktisk akkurat på samme dag som jeg har min OUL - den datoen kan ikke komme fort nok altså:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25+1

Annabel skrev (På 29.9.2021 den 8.07):

Oi, ja det må være veldig merkelig å skulle finne en erstatter for seg selv i jobben! Samtidig virker det som du har et utrolig bra arbeidssted og ikke minst en jobb du trives veldig godt i - og det er jo såå positivt og virkelig ikke noe alle har! Det går sikkert heelt fint når du kommer tilbake igjen❤️ 

Ja det er veldig rart å skulle finne en erstatter til seg selv! Nå begynner det å komme inn kandidater så jeg er veldig spent på å starte med intervjuer mot slutten av mnd. Jeg er utrolig glad i jobben min og kunne nok ikke bedt om noe bedre, så jeg gruer meg faktisk en del til permisjon. Men jeg vet at jeg trengs veldig, også selv om det kommer inn andre, så det kommer nok til å gå veldig bra :Knegg:

Armen har blitt helt fin igjen og endelig er jeg ferdig med antibiotika også! :bond: Dose to skal tas litt nærmere termin, så håper jeg slipper så mye bivirkninger da. Ellers var jeg på kontroll hos JM igjen i går - alltid veldig koselig 💖 Hjertelyden var helt super og mitt første SF-mål var akkurat på den røde gjennomsnittsstreken. Føles skikkelig virkelig ut når man faktisk begynner å måle magen! Frøkna sparket til mens JM undersøkte så da måtte vi le litt. Tydelig at det er fart i henne 💖

Før helgen var jeg hos kiropraktoren igjen, men nå er jeg rett og slett dritt lei... Bekkenet ble jo litt bedre en liten periode, men nå er det virkelig på vei i negativ retning igjen. Han avsluttet forrige behandling med å kjøre tomlene hardt ned i setemuskulaturen der jeg har smerter. Med en gang merket jeg ikke noe, men utover dagen ble det helt krise. Jeg kunne nesten ikke stå eller gå uten følelsen av at noen tok en grov kvin og stakk meg rett i setemuskelen. Kom meg så vidt gjennom resten av arbeidsdagen. 

Nå er jeg der at jeg mistenker at kiropraktoren egentlig ikke vet helt hva som er i veien og hvordan han skal behandle det. Ble ganske motløs på fredagen og gråt en god del. Både fordi jeg hadde så vondt, men også fordi jeg føler meg så hemmet. Jeg vil så gjerne så veldig mye, men plutselig sier kroppen helt stopp. Føles lenge å skulle gå helt til januar uten å kunne gå turer med hunden, eller være med på aktiviteter fordi jeg har en kniv i rumpa. JM har nå anbefalt en manuellterapeut så jeg i det minste kan få en second opinion, så jeg skal dit i neste uke 😊

Vekten øker stadig på og nå er jeg 7 kg opp fra start. JM synes det var helt topp, så da er jeg også fornøyd med det :Knegg: Ellers har jeg begynt med en slags fotobok til den lille og koser meg mye med det i ledige stunder. En del av jobben min i dag er grafisk design og visuell kommunikasjon, så jeg har gått all in med full custom design - veldig gøy! Jeg er også hobbyfotograf så jeg gleder meg til å fylle boken med bilder av den lille når hun kommer 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at armen er fin igjen! Og så bra at du får en second opinion ang. bekkenet. Det er virkelig lurt, for det er ikke alle der ute som får fikset opp i vondter. Jeg har vært igjennom såå mye forskjellig i løpet av mine svangerskap - både kiropraktor, fysioterepeut, manuellterepeut, osteopat osv. For meg ble det sistnevnte som klarte å fikse opp i det som var vondt. Så nå håper jeg du får din mirakelmann/kvinne! Er i alle fall helt pyton å ha vondt og føle seg inmobil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Dette med bekkensmerter er noe fullstendig herk!! Sleit skikkelig med bekkenet forrige svangerskap!! 
 

på sånn generelt grunnlag så har jeg hatt veldig god erfaring med manuellterapeuter! Syns de er veldig flinke 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

27+0

Andre trimester er plutselig over og innspurten nærmer seg veldig. Vi er nede i et tosifret antall dager til termin; 94 dager igjen :pinar: Et par milepæler er krysset ut siden forrige oppdatering: 

Mine små og store milepæler underveis:

  • Unnfangelsen skjer 27.04.2021
  • Positiv test 08.05.2021
  • Hjertet begynner å slå 22.05.2021
  • Første time hos jordmor 31.05.2021
  • Første TUL 03.06.2021
  • Første oppfølging med blodprøver hos fastlegen 07.06.2021
  • Tidlig ultralyd 06.07.2021
  • Andre trimester 20.07.2021
  • Andre kontroll hos jordmor 09.08.2021
  • Time for ordinær ultralyd 18.08.2021
  • Halvveis i svangerskap 31.08.2021
  • Blir barnet født nå kan det være levedyktig 20.09.2021
  • Baby kan høre 24.09.2021
  • 100 dager igjen til termin 12.10.2021
  • Tid for å søke fødselspermisjon 18.10.2021
  • Tredje trimester 18.10.2021
  • Time for glukosebelastning 19.10.2021
  • Baby regnes ikke lenger som prematur 27.12.2021
  • Ordinær fødselspermisjon begynner 30.12.2021
  • Termin 20.01.2022

Jaggu ikke så mange milepæler igjen nå. Har ikke søkt om fødselspermisjon enda, men vi har planene klare ganske snart for hvordan vi ønsker å løse det. Regner med at vi får søkt i løpet av de nærmeste ukene 😊

De siste to ukene har ikke vært så greie for min del og jeg har rett og slett ikke hatt overskudd til å oppdatere eller følge med her inne. Jeg har hatt så mye på jobb at jeg holdt på å gå i bakken til slutt. Jeg har vært ansvarlig for et stort prosjekt som vi avsluttet på fredag i forrige uke, men til slutt gikk det helt over styr. Avdelinger som ikke leverte, eksterne parter som sviktet i sin kommunikasjon og en litt underbemannet avdeling hos meg gjorde at jeg har snittet på 12-14 timers arbeidsdager, med fysisk tilstedeværelse og masse flying frem og tilbake, de siste to ukene. På torsdag i forrige uke var jeg så utslitt da jeg endelig satt meg i bilen kl. 21:30 at jeg gråt som et lite barn hele veien hjem. Jobbet noen timer fra sofaen på fredag, ellers brukte jeg dagen til bare å sove.

Tror kanskje folk på jobb har lett for å glemme at jeg faktisk er gravid siden jeg er i så god form. I tillegg er de fleste i min avdeling menn og vet ikke hva det faktisk innebærer å gå gravid. Skal ha en alvorssamtale med min leder denne uka, for dette kan ikke fortsette eller gjenta seg. Da ender jeg belly up og sykmeldt... 

Har brukt helgen til restitusjon og det har vært veldig godt. Små turer med hunden i det fine været, sovet lenge, spist godt og tatt livet med ro. Men jeg kjenner det godt på kroppen i dag også. Er på kontoret i dag av praktiske årsaker, men det blir en litt avkortet dag siden jeg skal på 3D ultralyd kl. 15. Men gråten sitter ikke veldig langt under huden, så det tar nok litt tid før jeg er helt ovenpå igjen :unsure:

Litt klaging herfra, men godt å få det ut også! Nå gleder jeg meg egentlig bare til ultralyden senere i dag :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh kjære, den arbeidsmengden høres umenneskelig ut! Jeg tenker at det er helt normalt å bli utslitt av dèt, og da til og med som ikke gravid. Og når du faktisk er det så er dette aaalt for mye. Veldig lurt å ta en prat med arbeidsgiver fremover kanskje om forventninger osv. til din arbeidskapasitet.

Så gøy med 3D UL! Kos deg med å ta en titt på mini ♥️ Og lykke til med glukosebelastningen i morgen! (jeg har den på fredag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, herlighet for en arbeidsmengde på deg!😨 Kan tenke det er lett for andre å glemme at du faktisk er gravid, men jeg støtter Amatariel over meg: Det er en stooor arbeidsmengde uavhengig av om man er gravid eller ei! Bra at du skal ta en alvorsprat med lederen din, for det der høres virkelig ikke greit ut altså… Ta vare på deg selv!🥰❤️
 

Og såå koselig med ulyralyd senere i dag, da! Kos dere masse med å hilse på mini igjen, og gratulerer med å entre siste trimester! Så stas - nærmer seg nå😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (21 timer siden):

Oh kjære, den arbeidsmengden høres umenneskelig ut! Jeg tenker at det er helt normalt å bli utslitt av dèt, og da til og med som ikke gravid. Og når du faktisk er det så er dette aaalt for mye. Veldig lurt å ta en prat med arbeidsgiver fremover kanskje om forventninger osv. til din arbeidskapasitet.

Ja det har virkelig vært alt for mye. Det aller verste var at jeg faktisk sendte ut et veldig tydelig varsko på mandag i forrige uke. Jeg skrev til min leder at "Dette er lite rop om hjelp...." og likevel så fikk jeg ikke den avlastningen jeg trengte. Jeg jobber med en rapport nå som vi skal diskutere sammen i morgen, heldigvis så er han vanligvis en utrolig ålreit leder, så vi blir nok enige.

Annabel skrev (21 timer siden):

Og såå koselig med ulyralyd senere i dag, da! Kos dere masse med å hilse på mini igjen, og gratulerer med å entre siste trimester! Så stas - nærmer seg nå😍

Ultralyden i går gikk helt strålende! 🥰 Hun vokser og koser seg i magen. Alle vekstestimater ligger midt på gjennomsnittsstreken og alle målinger stemmer på en prikk med terminberegningen fra OUL. Viser seg at hun er en sjenert liten frøken, tommelen i munnen, hendene foran ansiktet og på ett tidspunkt lå hun og klødde seg oppå hodet med tærne sine :fnise: Ikke så lett å ta  bilder av henne da, men vi fikk i det minste hilset på og se små glimt av det søte lille ansiktet 💖

Nå sitter jeg her på legekontoret og venter på ny blodprøve etter glukosebelastningen. Gikk helt greit å få ned det klisset, men etter sommerferien har jeg blitt så vant til å spise et lite mellommåltid før lunsj, så nå er jeg ganske så sulten her jeg sitter. Takket være en effektiv helsesekretær fikk jeg satt influensavaksinen samtidig, så da er den i boks også 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble du tilbudt vaksinen, eller tok du opp temaet selv? Lurer på om jeg skal nevne det på fredag... aldri tatt den vaksinen før, men kan jo være greit. Er det noen gang jeg ikke ønsker meg influensa, så må det vel være denne vinteren...

Så koselig å høre om ultralyden ♥️ Tenk - neste gang vi skal titte på jentene våre så har de kommet ut!

Lykke til videre med ventingen hos legen nå, så satser vi på at målene dine etter testen er fin-fine :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (6 minutter siden):

Ble du tilbudt vaksinen, eller tok du opp temaet selv? Lurer på om jeg skal nevne det på fredag... aldri tatt den vaksinen før, men kan jo være greit. Er det noen gang jeg ikke ønsker meg influensa, så må det vel være denne vinteren...

Jeg tar vaksinen hvert år på grunn av astma, men jeg fikk ikke noe aktivt tilbud fra legen. Jeg bare sendte melding i appen som legesenteret mitt bruker og spurte om vi kunne slå to fluer i en smekk når jeg først skulle innom 😊 I fjor ringte de meg for å minne meg på at jeg burde ta den, men da begynte det å bli få doser igjen fordi alle skulle vaksineres. Kan hende det samme hadde skjedd i år også hvis jeg hadde ventet.  Jeg ville spurt legekontoret på forhånd altså! De anbefaler jo vaksinen til alle gravide, så det burde jo ordne seg enkelt 🤗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (Akkurat nå):

Koster vaksinen noe?

Jeg har alltid fått den på blå resept og betalt en symbolsk sum på 35 kr elns, tror den koster 150 kr uten blå resept, men der er jeg veldig usikker! Vet ikke helt hvordan det er nå som jeg er gravid, får se om det er noe å betale før jeg går herfra etter siste prøve. Jeg kan spørre helsesekretæren når jeg går inn igjen for siste prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fhuzzy skrev (49 minutter siden):
Amatariel skrev (53 minutter siden):

Koster vaksinen noe?

Jeg har alltid fått den på blå resept og betalt en symbolsk sum på 35 kr elns, tror den koster 150 kr uten blå resept, men der er jeg veldig usikker! Vet ikke helt hvordan det er nå som jeg er gravid, får se om det er noe å betale før jeg går herfra etter siste prøve. Jeg kan spørre helsesekretæren når jeg går inn igjen for siste prøve

Ingenting å betale for gravide var svaret fra helsesekretæren 😊

Siste prøve så også bra ut, men den skal sendes inn for sikkerhets skyld. Endelig svar kommer på torsdag 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fhuzzy skrev (2 timer siden):

Jeg har alltid fått den på blå resept og betalt en symbolsk sum på 35 kr elns, tror den koster 150 kr uten blå resept, men der er jeg veldig usikker! Vet ikke helt hvordan det er nå som jeg er gravid, får se om det er noe å betale før jeg går herfra etter siste prøve. Jeg kan spørre helsesekretæren når jeg går inn igjen for siste prøve

Takk for svar 😊 Måtte bare høre for i fjor tok jeg en vaksine og den kostet 4000 kr 😆 Greit å være forberedt liksom.

Herlig at prøven din så langt ser bra ut!! Jeg er veldig nervøs for min... overvektig og spiser mye søtt/usunt, så det kan jo ikke være bra 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at lille vokser som hu skal ❤🥰 de er virkelig noen små akrobater altså, skjønner ikke åssen de får det til 🙊

Jeg syns det Værste med glukosebelastningen helt klart var det å ikke få spise før etterpå. Er ikke rart man blir litt uggen og kanskje kvalm med kun sukkerdrikk innabors 🙈 Veldig bra at du ikke følte det som en ubehagelig test da. Og er jo en fin liten milepel egentlig. Har jo kommet et stykke i svangerskapet når man skal igjennom testen så 😁🙌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (6 timer siden):

Så bra at lille vokser som hu skal ❤🥰 de er virkelig noen små akrobater altså, skjønner ikke åssen de får det til 🙊

Jeg syns det Værste med glukosebelastningen helt klart var det å ikke få spise før etterpå. Er ikke rart man blir litt uggen og kanskje kvalm med kun sukkerdrikk innabors 🙈 Veldig bra at du ikke følte det som en ubehagelig test da. Og er jo en fin liten milepel egentlig. Har jo kommet et stykke i svangerskapet når man skal igjennom testen så 😁🙌

Ja det er virkelig helt merkelig at det går an! :fnise: Lenge siden jeg kunne klø meg på hodet med tærne i alle fall :fnise:🥰 Hun lå med hodet opp og bena ned foreløpig så jeg håper hun snur seg i tide til fødsel! 🥰

Den testen altså... Fint at de er nøye og har fokus på svangerskapsdiabetes, men den testen er veldig lite ålreit egentlig. Skjønner jo at jeg hadde en helt grei opplevelse sammenlignet med mange andre, men jeg var rimelig sulten og uggen da jeg endelig fikk dra hjem igjen! Det rare var at jeg ble dårlig hjemme etter at jeg hadde spist en god lunsj... Følte jeg fikk skikkelig blodsukkerfall og begynte å skjelve her jeg satt. Måtte ta dagens siste teamsmøte liggende på sofaen:fnise:

Har endelig fått lastet ned og sett litt på bildene fra ultralyden 💖🥰 Jammen ikke lett med en sjenert bebis, men noe kan man jo se! Nydelige lille klumpen vår 💖 Gleder meg så veldig til å holde henne!

Skjermbilde1.PNG

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...