Gå til innhold

Fhuzzy skal bli mamma


Fhuzzy

Anbefalte innlegg

Jeg hadde jo selvfølgelig på meg en litt løs skjorte i dag, men med litt hjelp så titter bumpen frem ❤️

C7DC6FFF-736B-4939-B88F-14319E479AEC.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! 🙋🏻‍♀️ 
 

Gratulerer så masse med graviditeten og en liten jente i magen! 🎀 Vil gjerne følge deg.  Så kjekt at du allerede er nesten halveis! Husker at det var en skikkelig milepæl sist gang jeg var gravid. Da er man liksom «skikkelig» gravid og ved at det mest sannsynlig vil gå helt fint videre 🌸😄 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+4

Så koselig at du vil følge med videre @Frøken Valmue :yvonne:

Det er så utrolig deilig å ha kommet hit i svangerskapet! Jeg virkelig koser meg med å være gravid nå, særlig etter at den lille bumpen plutselig stakk frem :gravid: Jeg har jo ikke følt meg særlig gravid akkurat, og jeg er veldig takknemlig for at jeg ikke har vært dårlig underveis, men nå kjenner jeg meg ordentlig gravid! Bevegelser hver dag, sterke og tydelige, magen vokser og jeg har litt ekstra behov for søvn. Vanligvis er jeg et b-menneske av rang med utpreget lakenskrekk, men nå kan jeg gjerne tusle frivillig i seng 21:30 :Knegg:  Begynner også å bli veldig lysten på å handle nå, men vi håper jo fortsatt på hus før den lille kommer, så jeg må bare tøyle meg og ikke fylle opp leiligheten helt enda. 

Min kjære mamma har begynt å strikke på et nydelig hentesett i skikkelig myk babyull. Teppe, jakke, body, sokker, votter og lue 💝 Hun har også gitt meg gravidbelte til bilen. Jeg hadde lest at det ikke var nødvendig, så jeg hadde ikke tenkt til å bruke det, men jeg tenkte jeg skulle teste det ut siden hun var så omtenksom å kjøpe det til meg. Det viste seg å være virkelig behagelig, så det kommer jeg nok til å fortsette med!

Egentlig er vi invitert i et familieselskap med hans familie på søndag, men med den siste smitteutviklingen nå vurderer jeg veldig sterkt å stå over. Jeg er jo fortsatt uvaksinert og usikker på om jeg ønsker å vaksinere meg, og det kommer ganske mange mange mennesker. Får håpe de ikke blir fornærmet hvis jeg ikke kommer, men regner med at de forstår 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du også har en strikkemamma! Jeg har tenkt å bestille et hentesett hos min også 😊 Satt faktisk en god stund på nettet og surfet i går for å se på mange forskjellige, men ikke bestemt meg for type ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg landet på dette settet fra Sandnes Garn @Amatariel 🥰 Mamma ville gjerne strikke en litt annerledes lue, men i samme mønster da. Også legger hun til votter og sokker også siden jeg skal ha vinterbaby 💝

06329_SandnesGarn_Tema_55_Hentesett_og_Babytepper_4.jpg

58137_Sandnes_Garn_TEMA_55_HENTESETT_OG_BABYTEPPER_6.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå 😍 For et nydelig hentesett!! Så kjekt når man har noen i familien som liker å strikke! Også er der jo veldig stas for dem også 🥰 

Ja, helt herlig tid rundt de ukene. Kanskje de beste i svangerskapet vil jeg tørre påstå 😍 .. 

Skjønner det er litt vanskelig ift. besøket og denne smitten. Håper dere finner en løsning som passer dere. Og ja, folk må da forstå at man vil være forsiktig nå som smitten øker og man attpåtil er gravid! 😊 

Lett å bli utålmodig med innkjøp ja, hihi. Det er jo så morro!! 🤩🎀 Men fylles fort opp ja… 😂 så kanskje lurt å vente ja som du sier, hihi. 

 

Endret av Frøken Valmue
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg ikke har lagt igjen noe spor her tidligere, men synes det er då koselig å følge deg på veien mot å bli mamma 😊 Og tenk at du er snart halvveis nå 😃 Skjønner at handletrangen begynner å melde seg ja, men forhåpentlig enda gøyere å handle om det blir ny bolig på dere. Krysser fingrene for at dere snart finner drømmehuset 😊

Og ja, veldig nydelig hentesett 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+5

I dag fanget jeg jaggu den lille krabaten på film utenpå magen 💖🥺🤰🏻🥳 Rullet over på ryggen da jeg våknet og kjente at det var masse herlig liv, løftet på dyna og kunne tydelig se alle bevegelsene, så da filmet jeg litt og jaggu kunne man ikke se på mobilen også 💖🥺 Lille, fine bølla mi! 

Snakket med familien i dag og ble enig i fellesskap om at det lureste var at jeg og samboer holder oss hjemme. Det kommer så mange og noen fra Oslo… Men heldigvis bare forståelse selv om de gjerne ville hilse på 😊 Begynner å lure på om ikke jeg bare skal la meg vaksinere… Frister jo når de lokker med antistoffer for baby også, men er et skikkelig dilemma altså! 🙈

Men ja… den handletrangen… har gjort en avtale med mannen om at jeg heller kan titte på alt jeg ønsker meg på nett og heller lage en skikkelig detaljert handleliste. Var en tur i byen i dag og ramlet over en supersøt elefantlampe i porselen, klarte ikke gå fra den, så nå har jeg gjemt den i kjellerboden enn så lenge 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fhuzzy skrev (1 time siden):

19+5

I dag fanget jeg jaggu den lille krabaten på film utenpå magen 💖🥺🤰🏻🥳 Rullet over på ryggen da jeg våknet og kjente at det var masse herlig liv, løftet på dyna og kunne tydelig se alle bevegelsene, så da filmet jeg litt og jaggu kunne man ikke se på mobilen også 💖🥺 Lille, fine bølla mi! 

Snakket med familien i dag og ble enig i fellesskap om at det lureste var at jeg og samboer holder oss hjemme. Det kommer så mange og noen fra Oslo… Men heldigvis bare forståelse selv om de gjerne ville hilse på 😊 Begynner å lure på om ikke jeg bare skal la meg vaksinere… Frister jo når de lokker med antistoffer for baby også, men er et skikkelig dilemma altså! 🙈

Men ja… den handletrangen… har gjort en avtale med mannen om at jeg heller kan titte på alt jeg ønsker meg på nett og heller lage en skikkelig detaljert handleliste. Var en tur i byen i dag og ramlet over en supersøt elefantlampe i porselen, klarte ikke gå fra den, så nå har jeg gjemt den i kjellerboden enn så lenge 😂😂

Åååå🥺❤️ Husker så godt det der, når man for første gang kunne se det utenpå magen! Heeerlig 🥰 Så koselig å forevige det på film!! 

Så bra at familien din hadde forståelse for at dere ønsker å holde dere hjemme 😊

Hahahaha, gjemme den i boden var lurt😂 Håpe ikke mannen har KG 😂😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20+1

Koselig at du spør @Frøken Valmue:smilyblomst:

Vi har det bare bra begge to! Mannen og jeg har midlertidig døpt mini "boppen" fordi hun bopper akkurat som den lille hunden vår med snuta når hun vil ha oppmerksomhet :fnise: Men endelig er vi offisielt halvveis! Mannen måtte jobbe litt overtid i dag, men da han kom hjem hadde han med verdens beste presang! En ny sammenleggbar badebalje! Jeg er så utrolig glad i å bade, men vi har ikke fast badekar i leiligheten, så jeg har brukt en badebalje for voksne, men det gikk hull på den i sommer 😭 Men nå har jeg altså fått en ny! :yvonne: Needless to say, jeg skal snart logge av for å ta meg et etterlengtet bad!

Ellers kjenner jeg at det begynner å bli litt mye på jobb for tiden. Prøver så godt jeg kan å henge med i svingene, men jeg har ikke lenger klisterhjerne og jeg blir veldig trøtt utover dagen, noe som påvirker prestasjonene mine. Vi har også veldig mye å gjøre nå, i tillegg til at min avdeling er ganske så underbemannet, så jeg må belage meg på en del overtid fremover... Vi holder heldigvis på med rekruttering, men erfaringsmessig tar jo det litt tid. 

Av en eller annen grunn har jeg begynt å stresse over hvor babyen skal sove. Jeg har en tanke om at jeg vil ha en bedside crib, men jeg finner ingen på nett jeg liker eller som er høy nok for senga vår. Vi har veldig myk madrass så jeg tror baby burde sove på et fastere underlag, men jeg vil ha henne nær meg om natten. Jeg vil så gjerne ha en med en side som kan tas ned helt slik at hennes madrass kan være helt flush med min og jeg bare kan dra henne til meg, men alle som er høye nok har en "kant" i veien når du tar ned "veggen".... Merkelig ting å stresse over, og særlig mtp. at jeg egentlig hadde slått meg til ro med å vente med handlingen. Men dette er altså så viktig oppi hodet mitt akkurat nå at jeg våkner om natta og tenker på hvordan jeg evt. kan bygge en "base" for å gjøre bedside criben høy nok til senga vår.... 

Ellers begynner bekkenet virkelig å bli bedre nå :yvonne: Har nesten bare gode dager selv om jeg gradvis tar opp igjen aktivitetsnivået. Fortsetter hos kiropraktor i alle fall en stund til, men det er så godt å ikke lenger våkne i smerte når jeg snur meg i søvne! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for halvveis! :nordvesta: Det er virkelig en milepæl!

Det er naturlig å begynne å neste nå, så skjønner godt du tenker på soveplassen til den lille. Har ikke så mye tips da jeg ikke har erfaring med bedside crib og heller ikke har så veldig myk madrass (tror jeg). Har samsovet veldig mye med mine barn. Dvs. de har hatt sprinkelseng på vårt rom og lagt seg der. Men ved oppvåkning har de blitt hentet, lagt til puppen og da sovner jeg/vi momentant omtrent. Sjeldent gang jeg har våknet og bedt mannen min flytte tilbake i sengen sin, da jeg er så i koma i denne tilstanden :fnise: Men har fungert utmerket da, og jo eldre barnet har blitt jo mer har det blitt i sin egen seng.

Så deilig å høre at bekkenet begynner å bli bedre!! Hadde vært så fint om du kunne føle deg ordentlig mobil siste halvdel av svangerskapet her :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så beroligende å ha med seg noen litt mer erfarne mammaer når man lufter tanker og bekymringer @Amatariel:hug: Tenkte at jeg var veldig tidlig ute med nesting og denne typen bekymringer, og da er det så godt å høre at det kanskje ikke er så unormalt like vel! Vi finner helt sikkert en god løsning på sovesituasjonen, og det er jo ikke sikkert at bedside crib er den beste løsningen heller. Håper inderlig det kommer et fint hus snart så endelig kan begynne å shoppe litt og få fullt utløp for redebyggeren i meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så morro at du er over halvveis nå! Og at det er en liten frøken som venter 🥰

Jeg og tenker litt på seng for tiden. Har kjøpt en som jeg er utrolig fornøyd med, som jeg ser for meg å drasse meg rundt omkring i huset. Håper jeg blir like fornøyd med den i praksis. Er en stokke sleepi, og har hørt mye bra om den hvertfall. Men jeg og lurer på å ha bedsidecrib til de første mndene. Syns det høres utrolig praktisk ut hvertfall. Så kan godt være vi går til innkjøp av enda en seng. Føler det blir mye testing i starten før man finner ut hva man selv trives med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+6

Det er så surrealistisk å allerede være forbi halvveis! Føles som om jeg har vært gravid i et kvarter 😅 Men jeg føler meg mer og mer gravid for hver dag omtrent nå - og magen er virkelig på vei! Fortsatt veldig stor forskjell på morgen og kveld, men det er helt tydelig en babykul. Når jeg ligger på ryggen kan jeg til og med se kanten på livmor, akkurat på høyde med navelen. På kvelden føler jeg meg skikkelig som en hvalross... Litt sånn julaften overspist og fullstendig sprekkeferdig. Da orker jeg ikke ligge på rygg lenger og må over på siden i fosterstilling. Puppene har blitt store og plutselig har vekten gjort et lite hopp! Sist jeg veide meg begynner å bli noen uker siden nå, men da var jeg nesten to kg opp fra start, men så gikk jeg på vekta igjen nå på fredag og fikk meg et lite sjokk :fnise: Plutselig har jeg gått opp enda 3 kg! :fnise: Spiser fortsatt sunt og holder meg i aktivitet, så foreløpig syns jeg bare det er spennende med alt som skjer i kroppen. Blir sikkert lengre i maska senere når jeg bikker 10+ kg fra start :fnise:

Det er så mye aktivitet inne i magen nå at jeg til og med våkner om natta innimellom ❤️ Den nye favoritthobbyen om morgenen i helgene har blitt å ligge på ryggen etter en kaffekopp og se på mini som romsterer rundt inni der. Hun strekker seg og sparker magen i alle mulige retninger, ser ganske alien ut fra utsiden!

Har så smått begynt å merke litt kynnere. Ikke noe som bekymrer meg, og de er ikke kraftige i det hele tatt. Jeg kjenner de mer som et ubehag også kan jeg se utenpå magen at det spenner seg litt. Skal tilbake til jordmor i morgen og da skal samboer være med så vi får farskapserklæring på plass også :Knegg:

Atticmess skrev (3 timer siden):

Jeg og tenker litt på seng for tiden. Har kjøpt en som jeg er utrolig fornøyd med, som jeg ser for meg å drasse meg rundt omkring i huset. Håper jeg blir like fornøyd med den i praksis. Er en stokke sleepi, og har hørt mye bra om den hvertfall. Men jeg og lurer på å ha bedsidecrib til de første mndene. Syns det høres utrolig praktisk ut hvertfall. Så kan godt være vi går til innkjøp av enda en seng. Føler det blir mye testing i starten før man finner ut hva man selv trives med.

Jeg har også sett på Stokke Sleepi! Virker så praktisk med en seng som hun kan vokse i og som kan tilpasses etterhvert 😊 Det blir nok en sånn type i tillegg til en bedside crib. Jeg tenkte at det er bedre å ha en seng for mye og heller selge om det blir en for mye. Må nok føle oss litt frem som du sier :Knegg: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stas det må være å være over halvveis nå - hurraa! Det går virkelig fremover nå😍 Og så gøy å lese om hvor aktiv den lille er i magen, haha, så søøt🤩 Gleder meg så til å kunne begynne å kjenne liv selv🥺

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi tenk at du kjenner så mye allerede, og kan se det fra utsiden! Så magisk ♥️ Jeg har ikke kjent det første sparket en gang enda. Bare å nyte! Disse ukene her er veldig koselig, før evnt. man begynner å få andre plager o.l.

Lykke til hos jordmor i morgen! Koselig at samboeren skal være med. Litt virkelig for han også å få delta på noe. Jeg kan ikke huske at min mann noen gang har skrevet under noe farsskapserklæring før på våre barn 😆 Men han står jo som far, så det må han vel ha gjort. Regner med det har vært gjort i forbindelse med fødsel da, for det er de gangene jeg har hatt han med på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...