Gå til innhold

Om min mening teller, så..

AliceNextDoor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AliceNextDoor skrev (På 19.2.2023 den 14.45):

Stille dag med familie, i morgen er det tur til byen for noen forskjellige ærender. Jeg liker byen, det er alltid noe å oppdage og fine plasser å gå turer.

Kroppen er i forandring på godt og virkelig vondt, merker også at jeg blir raskere sliten. Og sulten. Jeg har nevnt at det startet tidligere enn jeg forventet, men det gir fullstendig mening med tanke på hvor syk jeg tross alt har vært. Det har vært noen merkelige år. Og de blir neppe mindre spennende. :)

DSC0003470.thumb.jpg.b85117003f32865cb0feca3eb93a93db.jpg

:hjerte:

:klem2: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.A filibombombom skrev (På 19.2.2023 den 18.07):

Tyskere som var litt forut for sin tid

Aldri hørt så mye på dem, men de er jo store over hele Europa. Så kanskje burde gi dem en sjanse. Hører du mye på?

O.A filibombombom skrev (7 timer siden):

@AliceNextDoor synger om en satelitt 

Skulle gjerne visst hvem denne satelitten er, jeg.

Cid skrev (4 timer siden):

:klem2: 

Hei, gode du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AliceNextDoor skrev (2 minutter siden):

Aldri hørt så mye på dem, men de er jo store over hele Europa. Så kanskje burde gi dem en sjanse. Hører du mye på?

Synes det var et fint bilde, fin bygning 😃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (6 minutter siden):

Synes det var et fint bilde, fin bygning 😃

Det er rådhuset i Hannover, Hannover har utrolig mange flotte bygg. Det er litt vanskelig å forstå, men under krigen var Hannover en by som fikk veldig mye av byggmassen ødelagt. Men den har i mange år også vært en by med flere utstillinger og Expoer, så den er bygget fort opp og i en herlig gammel stil. Jeg elsker å vandre og oppdage nye steder, særlig i gamlebyen.  :)
Og, så finnes det noen ganske fine slott her.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AliceNextDoor skrev (3 timer siden):

Ja litt innimellom, de er jo pionerer, mange som har blitt inspirert av de.

Tror det er du som er satelitten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser vi @AliceNextDoor som får kjeft av sin mor etter å ha vært for lenge ute en fredagskveld. Hun hadde vært på byen og lekt nattens dronning og sånn.

Moren var så sint at hun ikke klarte å snakke innimellom, som vi kan se på videoen sier hun bare åhåhåhååå og æhahahahahah aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.A filibombombom skrev (9 minutter siden):

Her ser vi @AliceNextDoor som får kjeft av sin mor etter å ha vært for lenge ute en fredagskveld. Hun hadde vært på byen og lekt nattens dronning og sånn.

Moren var så sint at hun ikke klarte å snakke innimellom, som vi kan se på videoen sier hun bare åhåhåhååå og æhahahahahah aaa

Var @TheHairyToothfairy sjåføren hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.A filibombombom skrev (Akkurat nå):

Skal ikke se bort fra at han var med den kvelden nei. 

Hvilken type bil kjørte han? BMW?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hej min dagbok. Det har ikke vært noen veldig god dag i dag, det har tvert i mot vært både slitsomt og kranglete. Hormonene har nok begynt å gjøre slik de gjør og er godt i rute for jeg merker at jeg tar meg nær av ting og blir lett såret eller utenfor i en grad som er både forvirrende og også litt skremmende siden jeg ikke har kjent dette på egen kropp før. Ja, jeg kan alt teoretisk, jeg har lest bøker og jeg har sett hvordan det fungerer på andre. Men for egen del er dette overveldende.
I dag tok det hele til med at kjolen jeg tenkte bruke ikke lengre passer så godt. Det som før har vært komfortbalet er nå plutselig akkurat litt for trangt over midjen, og jeg ser plutselig annerledes ut for meg selv. Det kom nesten bare over natten. Jeg vet jo at det ikke gjorde det, jeg vet at forandringen skjer gradvis slik alle andre forandringer. Men jeg ble plutselig klar over den. Som en rev som har sneket seg inn i hønsegården så har altså kroppen min begynt å bli rundere der jeg ikke er vant med at den er rund.
Da er det ingen hjelp i det hele tatt med at dette er normalt for alle. Og at det har vært det i mange tusen år. Denne gangen skjer det med meg, jeg var ikke klar for det. Og det er så utrolig barnslig reaksjon, jeg vet det også. Men slik ble det idag.

Ute regner det. Jeg skal straks ut i bilen og kjøre hjem. Bilen er også et problem siden det ikke er så veldig lett å komme inn og ut av den mer. Den dumme følelsen av å egentlig ønske seg en slik vanlig sølvgrå familiebil som alle har kom også plutselig. Jada, jeg er barnslig. Sutrete.
men det regner ute og jeg gleder meg til å komme hjem. Mamma er i byen og handler med onkel og tante, og da tilhører det nok med litt tid for å ta igjen på praten om alt som har skjedd i det siste. Det unner jeg mamma, jeg tror nok hun har savnet byen.

Selv savner jeg ingenting, men du kunne godt ha vært her. Mon tro hva du gjør på akkurat nå. Mon tro hva du hadde gjort om du hadde valgt å bli her hvor det regner og jeg er sutrete og barnslig, og kunne trengt å bli sett. Av deg.

"In my life there's been heartache and pain, I don't know if I can face it again.
Can't stop now, I've traveled so far to change this lonely life."

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.A filibombombom skrev (18 timer siden):

Dagens video, handler litt om Tysklands historie og sånn 

Jeg elsker den. Till :hjerte:. Og Oli :hjerte: .
Den handler på en måte litt mer om det å være Tysk ovenfor den tyske historien, de fleste kjenner ikke så godt til den pre første verdenskrig. Så gammel, og så ung, synger de. På en måte har Tyskland endt opp som litt identitetsløs, særlig ungdommer fra 60 og 70 tallet hadde ikke noe nasjonal nedarvet selvfølelse. Mine foreldre er gode eksempler på akkurat tiden etter krigen. Jeg har selv familiemedlemmer som aldri kom hjem fra begge verdenskrigene, som for eksempel min egen oldefar og bestefar. De finnes på en måte ikke. Det har aldri vært noe særlig med bilder slik at jeg vet ikke en gang noe om hvordan de så ut.

O.A filibombombom skrev (2 timer siden):

Det var oftest pappa som var sint. Men den i videoen lignet ikke på pappa.

Cid skrev (2 timer siden):

Var @TheHairyToothfairy sjåføren hennes?

Kjører selv, Tannfe kommer bare med sånne amerikanske eller svenske traktorer.

Cid skrev (2 timer siden):

Hvilken type bil kjørte han? BMW?

Tviler på at han vil ha sånt. For elegant og for sofistikert for han. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AliceNextDoor skrev (2 timer siden):

Jeg elsker den. Till :hjerte:. Og Oli :hjerte: .
Den handler på en måte litt mer om det å være Tysk ovenfor den tyske historien, de fleste kjenner ikke så godt til den pre første verdenskrig. Så gammel, og så ung, synger de. På en måte har Tyskland endt opp som litt identitetsløs, særlig ungdommer fra 60 og 70 tallet hadde ikke noe nasjonal nedarvet selvfølelse. Mine foreldre er gode eksempler på akkurat tiden etter krigen. Jeg har selv familiemedlemmer som aldri kom hjem fra begge verdenskrigene, som for eksempel min egen oldefar og bestefar. De finnes på en måte ikke. Det har aldri vært noe særlig med bilder slik at jeg vet ikke en gang noe om hvordan de så ut.

Det var oftest pappa som var sint. Men den i videoen lignet ikke på pappa.

Kjører selv, Tannfe kommer bare med sånne amerikanske eller svenske traktorer.

Tviler på at han vil ha sånt. For elegant og for sofistikert for han. ;)

Tyskland besto vel for det meste av fyrstedømmer og sånn før 1870? Har ikke lest dette inngående altså.

Faren min var også den sinte i familien, lignet litt på hu i videoen, bortsett fra at han hadde bart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AliceNextDoor skrev (På 23.2.2023 den 15.40):

Hej min dagbok. Det har ikke vært noen veldig god dag i dag, det har tvert i mot vært både slitsomt og kranglete. Hormonene har nok begynt å gjøre slik de gjør og er godt i rute for jeg merker at jeg tar meg nær av ting og blir lett såret eller utenfor i en grad som er både forvirrende og også litt skremmende siden jeg ikke har kjent dette på egen kropp før. Ja, jeg kan alt teoretisk, jeg har lest bøker og jeg har sett hvordan det fungerer på andre. Men for egen del er dette overveldende.
I dag tok det hele til med at kjolen jeg tenkte bruke ikke lengre passer så godt. Det som før har vært komfortbalet er nå plutselig akkurat litt for trangt over midjen, og jeg ser plutselig annerledes ut for meg selv. Det kom nesten bare over natten. Jeg vet jo at det ikke gjorde det, jeg vet at forandringen skjer gradvis slik alle andre forandringer. Men jeg ble plutselig klar over den. Som en rev som har sneket seg inn i hønsegården så har altså kroppen min begynt å bli rundere der jeg ikke er vant med at den er rund.
Da er det ingen hjelp i det hele tatt med at dette er normalt for alle. Og at det har vært det i mange tusen år. Denne gangen skjer det med meg, jeg var ikke klar for det. Og det er så utrolig barnslig reaksjon, jeg vet det også. Men slik ble det idag.

Ute regner det. Jeg skal straks ut i bilen og kjøre hjem. Bilen er også et problem siden det ikke er så veldig lett å komme inn og ut av den mer. Den dumme følelsen av å egentlig ønske seg en slik vanlig sølvgrå familiebil som alle har kom også plutselig. Jada, jeg er barnslig. Sutrete.
men det regner ute og jeg gleder meg til å komme hjem. Mamma er i byen og handler med onkel og tante, og da tilhører det nok med litt tid for å ta igjen på praten om alt som har skjedd i det siste. Det unner jeg mamma, jeg tror nok hun har savnet byen.

Selv savner jeg ingenting, men du kunne godt ha vært her. Mon tro hva du gjør på akkurat nå. Mon tro hva du hadde gjort om du hadde valgt å bli her hvor det regner og jeg er sutrete og barnslig, og kunne trengt å bli sett. Av deg.

"In my life there's been heartache and pain, I don't know if I can face it again.
Can't stop now, I've traveled so far to change this lonely life."

Det er da vel ikke barnslig. Må da være lov å klage og sutre litt i blant 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...