Gå til innhold

Om min mening teller, så..

AliceNextDoor

Anbefalte innlegg

AliceNextDoor skrev (Akkurat nå):

Jeg hører du sier at mine tanker er vanskelig for deg på mange måter, slik at du føler at det er vanskelig å være venner.

(Har vi parterapi nå?)

Som i nrk serien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Agent smith
AliceNextDoor skrev (5 timer siden):

Jeg hører du sier at mine tanker er vanskelig for deg på mange måter, slik at du føler at det er vanskelig å være venner.

(Har vi parterapi nå?)

Nei, trodde du var min psykolog. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agent smith skrev (På 7.2.2023 den 19.35):

Nei, trodde du var min psykolog. 

I så fall må jeg nesten be deg svare på min korrespondanse vedrørende regningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (På 7.2.2023 den 14.24):

Som i nrk serien?

Den er morsom, Lurv hadde passet bra som statist der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyter avsted mens dagen tar med meg, den tar med meg til kvelden et sted
Jeg flyter avsted, og kvelden har med meg. Den har med meg, helt uten deg.
Men jeg er ikke alene for sammen skapte vi det, det lille som har tatt meg avsted
Avsted dit jeg ikke vet hva er, men jeg vet at du har latt det og meg reise fra deg og her.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
AliceNextDoor skrev (2 timer siden):

I så fall må jeg nesten be deg svare på min korrespondanse vedrørende regningen.

Var ikke vi enige om at du skulle få betalt i CD plater fra 90 tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Agent smith

Den er morsom, Lurv hadde passet bra som statist der. :)

Den er kjempebra, han vågenes er kjempegod på å parodiere og tar mange folk og situasjoner på kornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith

Jeg flyter avsted mens dagen tar med meg, den tar med meg til kvelden et sted
Jeg flyter avsted, og kvelden har med meg. Den har med meg, helt uten deg.
Men jeg er ikke alene for sammen skapte vi det, det lille som har tatt meg avsted
Avsted dit jeg ikke vet hva er, men jeg vet at du har latt det og meg reise fra deg og her.

Fint skrevet. Tror det kommer til å gå bra🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith

Vet ikke om dette passer her, siden dette egentlig er en seriøs dagbok.

Men prøver meg frem.

Musikkvideoer er jo i vinden i dagbøkene nå, så jeg tenkte denne passer bra til å legge ut videoer med tyske band

Drep meg om jeg trår feil nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agent smith skrev (22 timer siden):

Var ikke vi enige om at du skulle få betalt i CD plater fra 90 tallet?

Det kan ikke jeg si at jeg kjenner meg igjen i, nei. Om det var slik så har jeg ombestemt meg. 2000-tallet, er du snill.

Fint skrevet. Tror det kommer til å gå bra🙂

Takk. :) Jeg pleier ikke skrive så mye som dette, men det er ikke noen hemlighet blant de rundt meg at jeg er en hormonell drittkjærring akkurat nå. Det går veldig fort opp og ned, og trekker man sammenhengen med at det tross alt ikke er så veldig lenge siden jeg var ganske syk så kan man vel komme frem til at kroppen min har hatt mer enn nok å styre med de siste ukene. Snart månedene. Eller, er jo allerede måneder.

Utenfor er verden fuktig og lokker med vår. Borte er den tynne snøen og isen på plenen min, gartneren i meg må allikevel holde seg i gemytt en liten tid til og jeg lurer mest på hva som kommer hardest. Muligheten til å være der ute og plante uten å fryse seg fordervet eller gli i gjørme, eller en mage som er i veien og en kropp som ikke vil. Skal jeg slekte på mamma så kommer det ikke til å bli noen dans på roser uansett hvor mange av dem jeg planter.
Men jeg skal plante roser, nå er det ganske klart at lykken under mitt tak for oss som skal bo der den må jeg ordne opp med selv. Menn er svin og alt det der. Neida. Joda.

Nei, de er nok ikke det. Jeg kjenner mange av den gode og fine sorten med rette menneskelige verdier. Men jeg har ikke særlig flaks med å treffe menn av slik støpning når jeg har romantisk forhold som agenda. Det bærer jo til og med dagboken min her spor av! Man kan være så fornuftig og logisk man bare orker, men det slår meg nok at jeg er fullstendig håpløs på denne såkalte fronten. Min smak i menn er under enhver kritikk og jeg burde fratas ansvaret for kvalitetssikring når jeg bestemmer for ja eller nei. Kanskje planlagt ekteskap ikke er så dumt? Så kan jeg skylde på mamma?
Ta det som et hormonelt sukk.

Vet ikke om dette passer her, siden dette egentlig er en seriøs dagbok.

Men prøver meg frem.

Musikkvideoer er jo i vinden i dagbøkene nå, så jeg tenkte denne passer bra til å legge ut videoer med tyske band

Drep meg om jeg trår feil nå

Müchnener Freiheit kan aldri være i nærheten av å kalles feil, @Agent smith, jeg har jo skrevet før om at dette er min store favoritt blant mange favoritter. :) Dette er sangen meine kleier papa spilte fra jeg var liten, den bringer frem gode minner. Og det er den perfekte sangen om kjærlighet.
Vår felles venn har beskrevet det med ganske korrekte ord. Jeg tror ikke jeg siterer han helt feil nå, om at det er ironisk hvordan en tysk sang kan være så følsom og myk når den forteller om forholdet mellom to mennesker der i alle fall den ene elsker den andre dypt og ubestridelig.
Du trår ikke feil, du trår tvert om helt rett, den passer skremmende godt for tiden som er nå.

"Ich will nichts garantieren was ich nicht halten kann
will mit dir was erleben, besser gleich als irgendwann"...

"Jeg vil ikke gi løfter (garantere) som jeg ikke kan holde
Jeg vil oppleve/oppdage/leve med deg akkurat nå heller enn siden"

Und ich gebe offen zu
das, wass ich will, bist du.

Man kan vel ikke si det mer tydelig når man elsker noen? Selv om det er tysk. Nei, Lurvesmith, dette er i disse dager ikke feil i det hele tatt, det er tvert imot en innertier.
Sørens hormoner.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith

Visste jo egentlig at du likte denne fra før.

Bestemte meg for å åpne forsiktig. 

Stor sjanse for at det kommer Sanger fra mer tvilsomme tyske artister i fremtiden. Men Tyskland har jo ganske mye bra å bidra med på musikkfronten.

Når det gjelder kjærlighet og sånn så har jeg ingen gode råd å gi. Jeg er elendig på det selv. 

Hadde bare utrolig mye flaks å fant en kone som er tålmodig og holder ut med alle mine rare påfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agent smith skrev (13 minutter siden):

Stor sjanse for at det kommer Sanger fra mer tvilsomme tyske artister i fremtiden. Men Tyskland har jo ganske mye bra å bidra med på musikkfronten.

Når det gjelder kjærlighet og sånn så har jeg ingen gode råd å gi. Jeg er elendig på det selv. 

Hadde bare utrolig mye flaks å fant en kone som er tålmodig og holder ut med alle mine rare påfunn.

Som denne?

s-l500.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Agent smith skrev (39 minutter siden):

Du trenger ikke være forsiktig med meg rundt temaet musikk, jeg hører på veldig mye rart og som kanskje ikke mange regner med at personer på min alder engang vet hva er for noe. Tyskland har bidratt med mye rart i musikkverden, hehe.

Cid skrev (26 minutter siden):

Som denne?

s-l500.jpg

Hehe, er det musikk da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AliceNextDoor skrev (3 minutter siden):

Du trenger ikke være forsiktig med meg rundt temaet musikk, jeg hører på veldig mye rart og som kanskje ikke mange regner med at personer på min alder engang vet hva er for noe. Tyskland har bidratt med mye rart i musikkverden, hehe.

Hehe, er det musikk da? ;)

Mer støy vil jeg si 😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Agent smith skrev (6 minutter siden):

Siden jeg har fått frie tøyler legger jeg ut denne

En jente jeg var forelsket i da jeg var 15 år

Jasmine Wagner, hehe. Jeg tror nok du delte den begeistringen med mange andre menn over hele verden, hun var jo kjempepopulær i Japan.

Men jeg har kanskje noe på lur som kan hende gir deg en liten mindblow.

Originalen fra 1996 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
AliceNextDoor skrev (2 minutter siden):

Jasmine Wagner, hehe. Jeg tror nok du delte den begeistringen med mange andre menn over hele verden, hun var jo kjempepopulær i Japan.

Men jeg har kanskje noe på lur som kan hende gir deg en liten mindblow.

Originalen fra 1996 :)

Oioi den var annerledes ja. Hva betyr teksten på bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...