Gå til innhold

Wasabi


Gjest Wasabi

Anbefalte innlegg

Vi kom hjem fra ferie i dag, og jeg måtte rett inn her for å gratulere!! Hun er aldeles nydelig, kjære Wasabi. Håper dere koser dere alle tre nå!

Vi snakkes! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wasabi

PRINSESSEN ER EN UKE GAMMEL!

Nå har jeg akkurat tørket tårene :legrine: etter å ha lest det som er skrevet her siden sist jeg var innom (forrige søndag). Mannen syns også det var veldig stas. Tusen takk jenter! :klem:

Prinsessen vår ble født forrige mandag, altså en uke siden, kl.1020. :babyjente: 50 cm lang og 3690 gram tung.

Når fødselen først startet natt til mandag gikk det kjempefort! Vannet gikk kl.05, vi var på føden kl.0630. Jeg greide meg uten smertestillende men etter en time med pressrier måtte vi få hjelp av drypp og så tang for å få nurket ut. Når hun endelig kom følte jeg meg som en verdensmester! Det var helt fantastisk å få henne på brystet mitt :legrine: . Mannen var helt super hele veien og vi var og er fryktelig stolte! :hjerte:

Vi fikk dessverre noen tøffe sykehusdøgn fordi jeg blødde kraftig, hadde høy puls og blodtrykk. Så sugde prinsessen som en heltinne men da melken min ikke kom i gang fikk hun tørstefeber og gikk ned en halv kilo. Det ble mye hyling og skriking og null søvn før vi måtte begynne med mormelkerstatning. Jeg stresset og babyen stresset og torsdag var jeg helt utarmet og ville hjem. Siden vi bor så nærme sykehuset fikk vi det mot at vi kom på sjekk dagen derpå. Så skjedde det herlige - med en gang vi kom hjem fant både jeg og prinsessen roen. Vi måtte tvangsfore henne med nan første natten, men melken min kom i gang før vi dro på sykehussjekk fredag og fikk bekreftet at hun gikk opp i vekt og var sunn og frisk :) Siden har vi bare ammet, sovet og kost oss :hjerte:

Hun er selvsagt verdens skjønneste lille nurk og mannen og jeg er såå forelsket. Det er både rart men også så naturlig å ha henne her. Stuen er full av flotte blomster og gaver og hilsener til babyen og oss, og jeg kjenner det er godt nå som det har gått en uke å endelig føle meg litt ovenpå igjen. Fikk på meg vanlige jeans i dag :) og føler meg bra!

Jeg kommer ikke til å legge ut bilde eller navn her på KG, men takker for at dette har vært et så herlig sted å være i ventetiden. Jeg vet ikke hvor aktiv jeg blir framover, tiden får vise. Nå er jeg endelig mamma! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine: Så koselig å lese!! Huff,en tøff start men nå er det bare bra igjen! Godt å høre!

Så du fikk på deg jeans igjen ja*geip* Din heldiggris!!!

Skjønner at du blir opptatt nå,men håper du titter innom av og til........ :sjenert:

Ønsker dere alt godt i allefall! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Hyggelig å høre fra deg Wasabi!

Skjønner at du har andre mye viktigere ting å konsentrere deg om enn KG nå framover, men jeg håper da at du stikker innom i ny og ne! :klem:

Lykke til videre! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at alt gikk bra og at dere nå koser dere med den lille prinsessen! :hjerter:

Skjønner veldig godt at det er andre ting enn KG som blir prioritert fremover, ja! :Nikke:

Kos dere!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose:

Velkommen hjem, og igjen gratulerer med en liten nydelig prinsesse!

Høres ut som dere har det kjempefint, etter en litt tøff start. Veldig glad for å høre det. Tenk at dere endelig er foreldre nå, fantastisk! :legrine: Godt å lese at det går fint med ammingen og nå, og at dere koser dere masse sammen hjemme alle tre. :hjerte:

Take care vennen :klem:

:dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre at at har gått bra med dere! Og gratulerer igjen!

Har stor forståelse for at du ikke kommer til å være like aktiv her etterpå, det tror jeg nok ingen forventer.

Gratulerer som nybakte foreldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wasabi

PRINSESSEN ER 12 DAGER!

Takk igjen for kjempeskjønne hilsener, jenter! Får litt dårlig samvittighet for at jeg ikke får snoket og fulgt med i dagbøkene deres men håper alle har det bra - og så må dere veldig gjerne sladre om spennende ting som skjer! (Så akkurat på terminlisten at Peony har født :) )

Siden forrige rapport har vi hatt to slitsomme økedøgn og så har jeg fått brystbetennelse :tristbla: Men nå har jeg fått antibiotika og tillatelse til å ta litt paracet og da stiger formen. Takk for at jeg har en så fantastisk mann som kan hjelpe med trøst og legge til amming når mor er i feber- og ammetåke! MEN - prinsessen er virkelig verdt alt! Ok, så trodde jeg at jeg var ferdig med strevet etter alt i svangerskapet, men jeg er visst disponert for å få "alt". Og babyen vår er jo bare sååå skjønn da!

Hadde min første luftetur, to timer uten babyen i dag. Hun koste seg og sov hjemme med pappa mens jeg var hos legen, på apoteket og hos gullsmeden og byttet smykket jeg fikk i fødselsgave fra mannen (han har ikke greid å ta hintene mine tidligere om at jeg har nok smykker nå.. så jeg måtte bare svelge en kamel og si at jeg gjerne ville bytte til ring eller armbånd..og pga salget fikk jeg begge deler ;) ) Brystbetennelsen gjør meg jo redusert men formen er av en eller annen grunn bedre om formiddagen, så det var igrunnen ganske deilig å spasere litt gjennom sentrum og gjøre disse tingene. Bare det å kjøre bil igjen gjorde at jeg følte meg så fri - og gurimalla så deilig uten den store magen og bekkenløsningen! :ler: Kjenner jeg får behov for å bare være meg innimellom, det ER slitsomt å bare amme og trøste og sove og bytte bleier.. Og det erkjenner jeg altså glatt etter bare så kort tid!! Men mannen er som nevnt kjempehjelpsom og god og jeg tror dette skal gå kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...