Gå til innhold

Wasabi


Gjest Wasabi

Anbefalte innlegg

PRINSESSEN ER 6 UKER!

:) Kos med besøk, jenter! Jeg er utrolig lite aktiv etter fødselen men veldig stas at dere er her enda! :)

Forsatt kjempeforelsket i nurket vårt! :legrine: Den siste tiden har hun blitt betraktelig "større", lager masse lyder, smiler og koser seg. Vi har det kjempefint! Har hatt vår første barnevakt mens jeg var hos frisøren og shoppet (tante trillet tur!), vært endel på kafè og hatt og vært på masse besøk. Deilig å gjøre noe annet enn bare babyting og herlig å snakke om noe annet!

Dagen i dag har vært litt ekkel. Snuppa har nemlig fått sin første forkjølelse :tristbla: Merket på morgenkvisten at hun hostet og hostet (og skjønte at det ikke var vanlig "opprensking"), og så begynte det å surkle både i nese og hals.. før hylskrikingen kom etterhvert. Heldigvis hadde mannen og jeg bestemt oss for å ha en hjemmedag og tilbringe formiddagen i sengen for å ta igjen søvn, så vi hadde ingen besøk eller lingende planlagt. Dermed dro han til apoteket og skaffet nesedråper til babyen og heldigvis har de hjulpet noe. Men gurimalla så fælt å se den lille jenta hoste opp slim og slite med å puste.. :grine: Håper det gir seg veldig snart men leser i bøkene at det kan ta en uke..

I morgen går vi offisielt ut av barseltiden, og fra å begynne å få noenlunde nattrutiner har hun nå snudd døgnet igjen, skal til 6-ukers kontroll til uken og håper å få litt råd da. Det er kanskje for tidlig for rutiner ang. soving enda men vi kan jo prøve!

Dåpen nærmer seg og jeg har etter litt om og men funnet masse stilig dåpspynt. Skal lage litt annerledes bord og dropper borddekorasjoner, høye vanlige lys og klassiske servietter, har heller tåteflaskelys (!), morsomme SIA-servietter og tilbehør (figurer og rammer med bilder av nurket), babykonfetti og lignende. Gleder meg til å lage i stand! Nå mangler jeg bare antrekk til meg selv.. Skal prøve endel fra skapet når jeg får anledning men trenger jo noe som er praktisk med hensyn til ammingen, så vi får se hva jeg ender opp med. Skulle jo helst stilt opp i en lekker rosa chanel-drakt og høye hæler ;)

På shoppingtur i går hadde jeg SÅ lyst å gå bananas i høstklærne, men merker jammen at fra å være avhengig av å finne klær som passer den store magen så leter jeg nå etter praktiske ammeklær.. Men fant en stilig jeans på Cubus (skal si den kjeden har blitt freshere!), greit å kjøpe en billig der til jeg er helt i form igjen. Har gått ned alle kilo jeg gikk opp men sliter fortsatt med magen..

Trenger endel babyutstyr nå; vippestol, babycall og bæresele står høyt på listen. Har fått låne stol og sele men de må returneres etterhvert og vi ser at vi vil bruke de så mye at vi ønsker egne. Har tenkt å ønske oss noe til dåpen, hun får garantert nok sølv/gull og sånne mer klassiske gaver likevel.

Livet som spedbarnsmamma her i heimen er altså ganske så flott og jeg føler meg veldig heldig! :) MEN - jeg må si jeg er GANSKE lei av at jeg får så mange plager. Svangerskapet var jo veldig slitsomt med bl.a bekkenløsningen. Nå sliter jeg med brystbetennelse (har hatt en og holder nå på å prøve å unngå en til), senebetennelse i skrivehånden (bruker støtte men må jo bære så mye på nurket, så det er vanskelig å bli kvitt i en fei..) og rett og slett dårlig fordøyelse (aldri plaget tidligere og overrasket over hvor utrolig preget man blir av noe så dagligdags!). :overrasket: Så i morgen må jeg ringe og be om legetime for tredje gang etter fødselen :forvirret: Men altså - jeg har det bra, er oppegående og har verdens skjønneste baby - og ektemann! (han er super, selv om han jobber mye nå en periode.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rognebær

Hei du!

To tips:

1) For fordøyelsen: Duphalac kan brukes av ammende, sa legen min - jeg har vært veldig plaget med fordøyelsen, jeg også. Brukte noe som het Laxoberal, men Duphalac er visst bedre.

2) For bæring: Prøv bæresjal! Der kan bebisen sitte lenge om gangen, lenger enn i BabyBjørn, og du har hendene fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dåpsbordene dine kommer til å bli kjempekule! :)

Godt å høre at du koser deg trass brystbetennelse og fordøyelsesbesvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huhei hvor det går!!

Så herlig å høre at du koser deg som mamma! Hadde ikke trodd noe annet da!

Og det er fint å høre at flere har andre planer for dåpen enn lyseblått og tradisjonsbundet politisk korrekt bord :ler:

Jeg har bare begynt å tenke litt på pyntingen og så langt inneholder den stearinlys som ser ut som barnesko,samt blåskjell,små sneglehus og små hvite skjell...Så får jeg se om det blir noe bra ut av det...... :sjenert:

Men huffhuffhuff så plaget som du blir...Må virkelig håpe at du blir kvitt de dumme plagene snart...

:klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper alt står bra til med den aldeles nydelige lille prinsessen, (hun var virkelig et syn - objektivt sett!!) og den like skjønne mor! Håper dere har en fin onsdag. :)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PRINSESSEN ER 8 UKER - OG DØPT!

Aller først - tuusen takk for at dere holder liv i boka min, jenter! Særlig deg kjære Skytte! :klem:

De siste to ukene har både vært fæle og veldig gode. Forkjølelsen til nurket varte nemlig hele denne perioden, og det var ikke kjekt for hverken henne eller oss... I tillegg jobbet mannen ekstremt mye noen av dagene, hånden min (senebetennelsen) verket og magen ville ikke bli bra, samtidig som jeg må drive og massere stenge melkeganger for å unngå ny brystbetennelse :sur:

MEN - når det værste var over så har ting også blitt så utrolig mye bedre. Den siste uken har jeg fått mer overskudd fordi prinsessen ble bedre, jeg fikk mer avlastning og søvn og hun sover mer om natten. Og det mest fantastiske - hun er SÅ blid og fornøyd!! :legrine: Nå gir hun stadig mer respons i form av smil og latter og lyder, og jeg forstår mye letter hva det er som er galt når det er noe. Hverdagen er altså blitt MYE lettere. Gurimalla så deilig!!

I helgen var det dåp og det var både stress å være vertskap samtidig som det var utrolig flott og høytidelig å bære jenta vår til dåp. Hun var helt eksemplarisk - sov seg gjennom det meste, våknet bare når presten tok vann på hodet og under postludiet - og da kikket hun spent rundt på det som skjedde, thi-hi!

Nå føler jeg en ny tid er i gang - nå begynner den virkelige kosen i vår nye tilværelse. Så nå har jeg endelig fått shoppet og vært på kafe og gjort ærender med prinsessen - uten pes. Kiloene har forsvunnet og stadig mer klær passer, selv om det er kjedelig å måtte kle meg praktisk med hensyn til amming hele tiden.

I morgen skal jeg på koselig kafèdate før etterkontrollen hos gynekologen min. Håper og tror alt skal være bra. Om kvelden skal min kjære søster være barnevakt mens mannen tar meg med ut for å spise - første gang etter fødselen at vi er på ordentlig romantisk date uten nurket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!! Så koselig å høre fra deg! Og så mye som har skjedd siden sist da!

Godt å høre at hun ble frisk og god igjen før du slet deg helt ut..typisk at sykdom må krasje med mannens mye jobbing...Men dere klarte dere så fint gjennom det! Du er en flink mamma!

Oi,dåpen er også unnagjort ja! Da er dere forbi enda en milepæl!

Gleder meg til vår dåp,er spent på hvordan dagen blir!

Håper daten var fin og at dere får ei kjempefin helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PRINSESSEN ER nesten 10 UKER!

Daten forrige uke var kjempekos og i går hadde vi vår første fest (ok, minifest med bare tre gode venner på besøk da!) med baby tidlig i seng (kl.21), babycall og mating på flaske av far for at mor skulle få nyte vin og champagne! Herlig herlig herlig! Alt i alt har vi virkelig kost oss den siste tiden. Har også hatt første barseltreff på helsestasjonen og det virker som en fin gjeng.

I skrivende stund er det altså lørdag kveld, mannen vasker opp etter at vi har hatt et vennepar på pizza i kveld og jeg er innom kontoret og sjekker mail mens snuppa ligger på soverommet vårt i vuggen sin og ikke helt vil sove i kveld. Men smokken er sååå god å ha og nå holder hun på å dorme inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære Wasabi!

Kjekt å åpne Kg og lese nytt koselig dagbokinnlegg fra deg. :)

Så kos å lese at dere har hatt deres første etter-baby-fest, sikkert helt herlig! Og snille og flinke mannen din som mater prinsessen slik at du kunne få kose deg med edle dråper. ;)

Ønsker deg og dine en flott søndag videre!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PRINSESSEN ER 11 UKER!

En kjapp oppdatering herfra - det mest banebrytende som har skjedd i det siste er at;

-snuppa har begynt å snu seg fra mage til rygg (stolte!)!

-vi har vært på babykino for første gang og det var kjempekjekt!

-jeg skal på et spennende jobbintervju til uka..

-jeg har endelig fått unna masse husarbeid i dag etter noen sløve dager pga søvnmangel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!!

Det får meg til å senke skuldrene et lite hakk når jeg ser at det er flere som ikke får vært her noe særlig! Regner med vi styrer på med mye av det samme,dagene har ikke sjangs om å strekke til...

Lykke til på intervju og stor :klappe: til flinke jenta!!

:klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke lille jenten som har begynt å snu seg allerede da! *imponert*

Babykino har jeg hørt skal være veldig bra, genialt å kunne dra på kino med barnevogn. (Edit: og selvsagt baby også, ikke bare vogn :ler: ). Så utrolig gøy med jobbintervju da du, det vil jeg veldig gjerne høre mer om!!

God natta kjære venn!

:klem:

Endret av Alea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...