Grooo Skrevet 1. juni 2006 #501 Del Skrevet 1. juni 2006 Blir rart å være så lenge borte fra jobben ja! Jeg har planer om å komme tilbake to dager i uka fra februar jeg da, men det er leeenge til det og... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 2. juni 2006 #502 Del Skrevet 2. juni 2006 God helg til deg og dine!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 2. juni 2006 #503 Del Skrevet 2. juni 2006 NÅ HAR JEG FERIE/PERMISJON I ETT ÅR FRAMOVER! Sto opp, spiste deilig frokost med min kjære som jobber hjemme i dag, gikk på behandling og var happy fordi jeg er i mye bedre form nå (og bekkenområdet var mye mindre "betent" enn det har vært de siste ukene). Kjøpte deilig brød hos bakeren på vei hjem, bestilte flere bilder på Foto Knudsen (har så mange å bestille at jeg gjør det i flere omganger) og lagde lunsj til oss. Nå har jeg håndvasket en strikkejakke og vasket lammeskinnet til babyen i maskinen - og er veldig spent på hvordan det blir når det har tørket! Nå sitter jeg og ser ut på det kraftige regnværet mens jeg kjenner nurket småsparke i magen.. og jeg kjenner roen senker seg sakte over meg.. Nå skal jeg bare konsentrere meg om å bli mamma! :grine2: I ettermiddag kommer et vennepar og datteren på middag og jeg skal lage avocadosalat til forrett, mannen lager scampi med fersk pasta, grønnsaker og ciabatta til hovedrett og så har jeg kjøpt en sånn frossen ostekake de reklamerer sånn for til dessert. Forhåpentligvis en god inngang på pinsehelgen! Håper å ta en tur på Ikea i kveld eller i morgen for å kjøpe bokhyllene vi har sett ut (men som de var utsolgt for forrige uke) til loftsstuen, da får vi orden på den i løpet av helgen. Ellers skal jeg bare hvile ut, kjenner jeg skal legge meg nedpå nå. Lett å glemme det når formen er fin, samtidig merker jeg det godt når jeg har latt være.. Takk for koselige besøk, jenter GOD PINSEHELG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 2. juni 2006 #504 Del Skrevet 2. juni 2006 Lenge siden jeg har vært her nå. Flott å lese at det står bra til! Bare nyt den siste tiden du er herre (eller kvinne...) over egen tid. Det er fantastisk å ha en baby i huset, men uvant å aldri vite om man rekker å gjøre seg ferdig med det man begynner på før gullet krever din oppmerksomhet. Men uansett kan du glede deg, det er utrolig koselig å ha verdens skjønneste sovende baby på fanget. Selv om det er litt stress å skrive på pc'en med en hånd... God pinse til deg og! PS: Vil gjerne høre hvordan ostekaken var! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 3. juni 2006 #505 Del Skrevet 3. juni 2006 Så koselig med besøk fra deg, FruE! Gleder meg veldig men er selvsagt utrolig spent på hvordan dagene med et lite nurk blir.. Ostekaken var dessverre skuffende (liten og flat og bare helt ok på smak..) men ellers var middagsbesøket veldig koselig og vellykket! I dag har vi vært på Ikea og kjøpt bokhyllene vi har sett oss ut til loftsstuen. I dette øyeblikk monterer mannen for harde livet! Jeg gleder meg til å kvitte oss med 6 flyttekasser med bøker.. I mens har jeg bestilt resten av bildene hos Foto Knudsen, og til slutt ble det 500 bilder, samt 3 forstørrelser og 1 fotoalbum som skal gis i gaver. Tror nok jeg har fritidsaktivitet framover ja! Ellers har jeg børstet over lammeskinnet som nå nesten er tørt, og selv om det er litt hardt på undersiden så ser det ut som vaskingen i maskin (med lanolin-såpe) var vellykket. Taco står på menyen i kveld, til en film på Viasat tror jeg. Har ikke spist tacos på kjempelenge så det skal bli yummi. Lurte på om vi skulle ta en kino/sushi-tur ut men fant ut at vi sparer det til i morgen eller mandag. I morgen er vi forøvrig invitert til svigers på middag, det skjer sjelden så det blir kos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 3. juni 2006 #506 Del Skrevet 3. juni 2006 GRATULERER MED PERMISJON! Det er som du skriver, nå kan du virkelig bruke tiden til å forberede deg på det nye livet, både ditt eget nye liv, og det livet som vokser inne i deg! Godt å høre at bekkenet også er bedre... Jeg hadde STORE vyer om å bestille masse bilder nå i permisjonen, men jammen må ikke bøtteknotten se til å la vente LENGE på seg om jeg skal få gjort det - det har vært så digg å gjøre ingenting! Ha en fortsatt fin pinse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 4. juni 2006 #507 Del Skrevet 4. juni 2006 GRATTIS MED FRI!!!!! Høres ut som dere er flinke til å kose dere og det er sååå bra! Og bokhyller og orden Kan det bli bedre?! Jeg må også få bestilt bilder nå.Skulle bare levere hos fotobutikken tenkte jeg...Men atte det kostet 11,- PR BILDE så jeg takket nei...Er jo helt sinnsykt!! Ha en fin søndag hos svigers! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 5. juni 2006 #508 Del Skrevet 5. juni 2006 35 UKER PÅ VEI! Fem uker igjen til termin, ferdig på jobb, ingen store planer utenom fødsel de nærmeste månedene..Juhu!! Var hos svigers i går og fikk med oss en pose "retrotøy" fra tidlig åttitall og da min svigerinne var baby. Mye moro og søtt, syns det er gøy å ikke bare ha nye ting. Har fått tømt flere kasser med bøker i loftsstuen, men vi har fortsatt to kasser med album som trenger et sted å bo, så vi skal kjøpe flere Hensvik-bokhyller hos Ikea når vi får anledning. Håper å få sortert flere flyttekasser med gamle skolebøker og papirer i dag så får vi enda mer oversikt. Vi har tre rom som står bare halveis ferdig etter at vi flyttet hit i januar; loftsstuen, gjesterommet og barnerommet. Vi trenger oppbevaringsmøbler i alle rommene for å kvitte oss med flyttekassene som står i hvert sitt hjørne der. Deilig å ha så stor plass at vi ikke ser de til daglig men nå etter et halvår her så skal det også bli godt å få de unna - og ikke minst ha gjort slike små prosjekt før babyen kommer. Denne uken kommer forhåpentligvis både elektriker for å gjøre ferdig yttergangen (som har stått nedrevet i 2 mnd..) og rørlegger for å innstallere dusjkabinett. Jeg kontaktet også tre leverandører av brannstiger før helgen og håper å få de på befaring så vi får et tilbud. Årets feriepenger blir dermed fornuftig brukt! Er blitt forkjølet, med tilhørende vond/slimete hals og tett nese.. Blæh! Håper det går raskt over. Har dermed sovet dårlig og sto opp tidlig i dag - endte foran fjernsynet med frokost, en dårlig film og en moteblad. Så sovnet jeg en times tid og nå holder jeg på å våkne til live igjen.. Takk for koselige besøk Rognebær og Skytte! 11 kroner per bilde, Skytte, det er SAIKO !! Og Rognebær - skjønner godt at du nyter å gjøre ingenting, det er slik det skal være! Bildene kan du alltids ta en annen gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 5. juni 2006 #509 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Vi fikk gjort så mye bra rydding i dag! En haug kasser er sortert/tømt/kastet og nå står det bare igjen noen få som skal stå til vi har fått kjøpt inn komoder/skap til gjesterom og barnerom. Det er ting som sengetøy, ekstra håndklær, vinterjakker, arbeidstøy osv. Føles bra endelig få full oversikt over hva vi har og hva som trengs av møblement. Var på kino med venner i kveld og så "Den brysomme mannen" - en veldig bra og veldig speisa film! Skulle tro bekkenet ville være det mest plagsomme med kinotur nå men det var den rennende nesa.. Håper å ha tatt knekken på forkjølelsen i dag med skjerf rundt halsen, Strepsils og masse myke klenex.. Endret 5. juni 2006 av Wasabi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 6. juni 2006 #510 Del Skrevet 6. juni 2006 Beklager ekle detaljer men forkjølelse og graviditet med slimete nesehuler er ingen god kombinasjon, måtte le for meg selv da jeg på vei i dusjen i formiddag blødde neseblod fra begge borr.. Det er blitt tirsdag 6.juni og jeg har gjort klart til torskemiddag mens mannen kjører et lass med søppel til miljøstasjonen. Flink han er som gidder det etter jobb! I kveld skal vi på svangerskapskurs på sykehuset og det ser vi frem til, blir vel ikke noe revolusjonerende men kjekt å vite hvor vi skal møte opp, vurdere fødeavdelinger osv. Ellers har jeg hatt en ekstra rolig dag pga forkjølelsen, heldigvis er halsen bedre. Sniker meg til å bruke litt nesespray denne gangen, gjorde ikke det sist jeg var forkjøla fordi jeg innbiller meg det ikke er bra som gravid, men det er så slitsomt om nettene for tiden at det hjelper veldig med litt Otrivin om kvelden. I morgen-fredag reiser mannen til Danmark på jobb og må dessverre ha med bilen. Jeg får besøk av en venninne og håper ellers å få litt besøk eller kjekke ting å gjøre her hjemme. Lørdag har jeg bursdag og har invitert noen venner på fest, ingen rundt bursdag (28) men den siste før jeg blir mer opptatt av bleier enn av fest på en stund.. Vi blir bare en liten gjeng, mange er på ferie for tiden (heldiggrisene, jeg har drømt om sol og bading i det siste men får jo ikke lov å fly så det er jo ikke litt aktuelt en gang..). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 6. juni 2006 #511 Del Skrevet 6. juni 2006 Har kjent "noe" i halsen noen dager nå jeg, men det blir liksom ikke noe av det. Heldigvis! Har IKKE lyst på halsbetennelse eller forkjølelse eller noe slikt nå. Fy søren det hadde vært kjipt! Kos deg når mannen er borte, hyggelig med venninnebesøk. Og bursdag til hegla, så stas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alea Skrevet 7. juni 2006 #512 Del Skrevet 7. juni 2006 Hei kjære deg! Hvordan gikk det på svangerskapskurset? Håper det var bra, og at det var en nyttig erfaring. Ikke mange ukene igjen nå altså, STORT at prinsessen snart er her! Kjipt med dett dese og i det hele tatt, slitsomt når alt er så tett. Håper du er på bedringens vei! Otrivin er en god ting for å løse opp litt. Ikke mange dagene igjen til dagen din nå, Wasabi, jeg har full kontroll på nedtellingen! Vi sees snart, ha det veldig bra så lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 7. juni 2006 #513 Del Skrevet 7. juni 2006 Hei på du! Jeg må jo begynne å følge litt mer intenst med her nå, nå som det virkelig nærmer seg! Er det ikke SUPERHERLIG å få orden på sånne pakkekasser? Jeg elsker egentlig å rydde og organisere (det bare ser ikke alltid sånn ut... ) Synes jeg ser deg med neseblodet strømmende... Håper det gir seg snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 7. juni 2006 #514 Del Skrevet 7. juni 2006 Onsdag, deilig vær og jeg har hatt en fin dag tross at forkjølelsen gjør at jeg føler meg noe nummen og bedøvet Har kjent "noe" i halsen noen dager nå jeg, men det blir liksom ikke noe av det. Heldigvis! Har IKKE lyst på halsbetennelse eller forkjølelse eller noe slikt nå. Fy søren det hadde vært kjipt!← Håper du slipper unna, Groo! Skikkelig kjedelig når kroppen fra før er mer enn nok opptatt med å være høygravid! Har ikke gjort stort i dag men har hatt et firma på befaring for å komme med tilbud på brannstige til huset. Og så var gikk jeg på butikken like ved for å hente to pakker hos posten, en norgespakke full av søte pakker fra min skjønne lillesøster (til bursdagen og babyen) og en haug fotopakker fra Foto Knudsen. Fikk ikke alt jeg har bestilt og har ikke fått kjøpt inn album enda men håper å komme i gang snart. Ellers har jeg spist pannekaker til middag og så har jeg bare tenkt å brette noe nyvasket tøy og støvsuge bittelitt (mannen rakk ikke gjøre seg helt ferdig i går) før det blir Lost på tv i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 7. juni 2006 #515 Del Skrevet 7. juni 2006 Svangerskapskurset var helt ok, ALEA! Jeg har jo lest om fødselen men det var kjekt å høre en jordmor fortelle om det. Og så fikk vi spørre om ting vi lurer på ang. f.eks smertelindring og barseltilbudet på Haukeland. Syns også det var bra at min kjære fikk høre litt om hva han kan forvente seg osv. Til slutt fikk vi omvisning på fødeavdelingene. Er veldig usikker på hva jeg skal velge, vi kan jo velge mellom føden og Storken. Det jeg er mest opptatt av er selvsagt at jeg håper alt går bra med fødselen og babyen, men jeg håper også at vi etterpå kan komme på familierom (Storken) eller på pasienthotellet (føden) og IKKE barselavdelingen (føden) der vi må dele rom med 4 andre og mannen ikke får være med.. Hm.. Vi får se. Dette kommer an på min og barnets tilstand samt om det er fullt eller ikke på hotellet. Har tenkt å prøve å greie meg uten Epidural og da kan vi fint være på Storken (der alle rom har eget bad med stort badekar som er super smertelindring underveis), skulle jeg likevel ha behov for Epidural så kan de trille meg til fødeavdelingen. Mannen er mest giret på fødeavdelingen (sikkert fordi de viste oss den nyeste fødesuiten med lekkert interiør og stort eget bad, men den finnes det bare en av..) og mener at plassering etterpå ikke er noe problem siden vi faktisk er naboer til sykehuset ("Vi kan jo bare dra hjem!") - mens jeg absolutt tror vi vil trenge våre to døgn på sykehuset for å lære oss det som trengs, komme i gang med amming osv. Tenker forresten å la moussaka til deg til middag i morgen, Alea! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 7. juni 2006 #516 Del Skrevet 7. juni 2006 Er det ikke SUPERHERLIG å få orden på sånne pakkekasser? Jeg elsker egentlig å rydde og organisere (det bare ser ikke alltid sånn ut... ) ← You are my kind of girl, Rognebær! Jeg er også fru superorganisator til vanlig men bekkenløsningen har satt meg litt ut det siste året kan du si.. Har måttet venne meg til en helt annen tilstand på tingene i huset, så det var utrolig digg å være i form til å gjøre litt samt få mannen med på prosjektet! Nå mangler vi altså bare møblene så er alt på stell, håper å få kjøpt de neste uke. Så langt får vi sju gjester til min lille bursdagsfest lørdag kveld, venter endelig tilbakemelding fra noen flere. Har ikke bestemt meg for meny og tar det litt som det kommer, blir det fint vær så hadde det vært digg med hagefest og tilhørende grilling, salater, deilig melon og anne frukt og levende lys.. Vi får se. Gjør det uansett enkelt. Håper veldig på å få gravid-spa hos Wah Wah fra mannen men vet ikke om han har tatt mine tidligere hint om det godt nok.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 7. juni 2006 #517 Del Skrevet 7. juni 2006 Oii! Gratulerer med permisjon! Nå går tiden fort, men likevel sakte, gitt! Har selv bare to dager igjen neste uke, før permisjonen. Rart med det. Er ikke så lenge siden vi satt skjelvende med positive tester! :-o Og nå sitter vi og venter på tegn på fødsel! Kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 7. juni 2006 #518 Del Skrevet 7. juni 2006 Jeg,du og Rognis kan danne vår egen ryddeklubb Mulig Rognis tviler litt på meg nå etter å ha sett bilde av rotstolen min Men skal få tatt den etterhvert! HUff så kjedelig at mannen måtte bort akkurat nå da...Men sånn er det av og til... GRATTIS MED 35 UKER forresten!! Jammen meg ikke lenge igjen hos deg heller...Hjelpes så mye det blir å følge med på i ukene fremover!!!Spennende!! Håper du får ei fin bursdagsfeiring og får det du ønsker deg av mannen! Men sier ikke gratulerer enda for jeg må vel rekke innom før helga må jeg tro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 7. juni 2006 #519 Del Skrevet 7. juni 2006 Kollegaen min fikk en velskapt datter i dag! Vel og merke etter 20 timers blodslit og jenta var diger I noen sekunder kjente jeg at jeg gruer meg litt til det blir min tur, men gurimalla for en herlig premie man får! Utrolig kjekke nyheter, hun fødte to dager etter termin. Vi har fulgt hverandre på jobb i alle disse månedene og nå er hun blitt mamma - snart er det min tur! Oii! Gratulerer med permisjon! Nå går tiden fort, men likevel sakte, gitt! Har selv bare to dager igjen neste uke, før permisjonen. Rart med det. Er ikke så lenge siden vi satt skjelvende med positive tester! :-o Og nå sitter vi og venter på tegn på fødsel! :)Kos deg! ← Takk for kos besøk, Jordbær, og lykke til selv! Utrolig spennende tid dette, og veldig gøy å følge med på de andre høygravide her inne.. Nyt den siste tiden! Jeg,du og Rognis kan danne vår egen ryddeklubb Mulig Rognis tviler litt på meg nå etter å ha sett bilde av rotstolen min Men skal få tatt den etterhvert! HUff så kjedelig at mannen måtte bort akkurat nå da...Men sånn er det av og til... GRATTIS MED 35 UKER forresten!! Jammen meg ikke lenge igjen hos deg heller...Hjelpes så mye det blir å følge med på i ukene fremover!!!Spennende!! Håper du får ei fin bursdagsfeiring og får det du ønsker deg av mannen! Men sier ikke gratulerer enda for jeg må vel rekke innom før helga må jeg tro! ← En egen ryddeklubb høres utmerket ut, Skytte! Har jo allerede skjønt at vi er av samme kaliber! Litt godt å være alene også, så så lenge fødselen holder seg langt unna greier jeg meg godt noen dager uten min kjære. Takk for lykkeønskninger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. juni 2006 #520 Del Skrevet 7. juni 2006 Tenk at du snart er i mål Wasabi! Det er jo helt utrolig. Det virker ikke lenge suden du testet positivt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå