nilci Skrevet 18. juli 2021 #101 Del Skrevet 18. juli 2021 (endret) Hei dere. Jeg sliter så innmari med kvalme nå, jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Det begynte for alvor 5+5 og er nå 6+2. Altså har jeg bare hatt det i 5 dager!! Føles som en evighet. Jeg har bare kastet opp noen ganger, men brekker meg litt mer. Men jeg er altså konstant helt forferdelig kvalm. Ikke bare litt kosekvalme heller, det er helt j*****. Jeg blir helt utslått av dette, og alle ferieplanene har vi bare måttet avlyse. Har prøvd mintdrops, akupunktur armebånd, spise lite og ofte, spise før jeg legger meg, spise før jeg står opp av sengen, men INGENTING hjelper! Så vet jeg at jeg kan ta Postafen eller Phenergan, men da kan jeg jo ikke kjøre bil, og vet av erfaring at jeg blir helt steike utslått og sover hele døgnet 😅 akkurat nå har jeg ferie, så egentlig gjør jo ikke det noe akkurat nå. Men jeg tenker allerede fremover. Bare på disse fem dagene har det blitt så innmari mye verre, og det sies jo at kvalmen skal peake rundt uke 9, altså om 3 uker fra nå! Jeg begynner på jobb igjen når jeg er 9+3.. og da kan jeg ikke ta noe mer Postafen/Phenergan siden jeg må fungere/kjøre bil. Hva i alle dager skal jeg gjøre?! Har dere noen tips eller tanker? Akkurat nå er det så forferdelig at tankene ofte går til at jeg angrer på å bli gravid, og DET er ikke noe gøy 😕 Endret 18. juli 2021 av nilci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 18. juli 2021 #102 Del Skrevet 18. juli 2021 Linntherese skrev (4 minutter siden): Tusen takk 😍😅 Føler meg litt dum! Når jeg i morgen er 5+1 så er jeg altså o svangerskapsuke 6? Det stemmer. Du har begynt på din sjette svangerskapsuke, men du har fullført 5+1 dager 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linntherese Skrevet 18. juli 2021 #103 Del Skrevet 18. juli 2021 nilci skrev (59 minutter siden): Hei dere. Jeg sliter så innmari med kvalme nå, jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Det begynte for alvor 5+5 og er nå 6+2. Altså har jeg bare hatt det i 5 dager!! Føles som en evighet. Jeg har bare kastet opp noen ganger, men brekker meg litt mer. Men jeg er altså konstant helt forferdelig kvalm. Ikke bare litt kosekvalme heller, det er helt j*****. Jeg blir helt utslått av dette, og alle ferieplanene har vi bare måttet avlyse. Har prøvd mintdrops, akupunktur armebånd, spise lite og ofte, spise før jeg legger meg, spise før jeg står opp av sengen, men INGENTING hjelper! Så vet jeg at jeg kan ta Postafen eller Phenergan, men da kan jeg jo ikke kjøre bil, og vet av erfaring at jeg blir helt steike utslått og sover hele døgnet 😅 akkurat nå har jeg ferie, så egentlig gjør jo ikke det noe akkurat nå. Men jeg tenker allerede fremover. Bare på disse fem dagene har det blitt så innmari mye verre, og det sies jo at kvalmen skal peake rundt uke 9, altså om 3 uker fra nå! Jeg begynner på jobb igjen når jeg er 9+3.. og da kan jeg ikke ta noe mer Postafen/Phenergan siden jeg må fungere/kjøre bil. Hva i alle dager skal jeg gjøre?! Har dere noen tips eller tanker? Akkurat nå er det så forferdelig at tankene ofte går til at jeg angrer på å bli gravid, og DET er ikke noe gøy 😕 Huff så fælt å lese. Kvalme og oppkast er noe jeg har fryktelig fobi for å jeg er så redd for at det skal bli slik for meg og. Du har ikke tenkt tanken på å kontakte legen å kanskje få tatt ut noen uker med sykemelding slik at du har noen uker mer å gå på før du er tilbake på jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 18. juli 2021 #104 Del Skrevet 18. juli 2021 Linntherese skrev (4 minutter siden): Huff så fælt å lese. Kvalme og oppkast er noe jeg har fryktelig fobi for å jeg er så redd for at det skal bli slik for meg og. Du har ikke tenkt tanken på å kontakte legen å kanskje få tatt ut noen uker med sykemelding slik at du har noen uker mer å gå på før du er tilbake på jobb? Jo, hvis det er sånn som nå så ser jeg ingen annen utvei. Problemet er at jeg er selvstendig næringsdrivende, og det i seg selv er et forferdelig styr med sykmelding både mtp dokumentasjon, men også et stort inntektstap. I tillegg vil alt ansvaret for arbeidet bare bli liggende til jeg er tilbake, og en sykmelding vil i tillegg føre til enormt stor arbeidsbelastning på mine kollegaer som allerede er presset.. så vet ikke om jeg har samvittighet/økonomi til sykmelding. Vanskelig å helt forklare saken her på KG uten å si hva nøyaktig jeg driver med, men pga ønske om anonymitet så kan jeg ikke si det 😅 men ja, sykmelding er jo et alternativ, men det gir egentlig bare mer-arbeid og stress, både for meg og kollegaer.. men må jeg så må jeg 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 18. juli 2021 #105 Del Skrevet 18. juli 2021 Uff @nilci, det hørtes virkelig ikke noe godt ut😔 Og ekstra vanskelig situasjon når du er selvstendig næringsdrivende og ikke «bare» kan sykemelde deg. Håper det ordner seg for deg, aller helst ved at kvalmen bedrer seg betraktelig før du starter på jobb igjen💛 Selv har jeg ikke kjent noe til kvalmen enda (5+4), jeg var bare litt uggen heelt i starten. Graviditeten merkes egentlig kun ved murringene i magen og større og ømme pupper… Jeg er selvfølgelig veldig glad for det (for slik du beskriver det høres helt grusomt ut stakkars😭), samtidig kunne jeg ønske jeg kjente på bittelitt morgenkvalme f.eks., siden det sies å være et så bra tegn. Min mor kjente for øvrig heller ikke noe til graviditeten før magen ble stor, så det er vel heller ikke helt unormalt. Pluss - det er jo fremdeles veldig tidlig, så kan hende kvalmen plutselig kommer snikende her også om noen dager🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 18. juli 2021 #106 Del Skrevet 18. juli 2021 Annabel skrev (37 minutter siden): Uff @nilci, det hørtes virkelig ikke noe godt ut😔 Og ekstra vanskelig situasjon når du er selvstendig næringsdrivende og ikke «bare» kan sykemelde deg. Håper det ordner seg for deg, aller helst ved at kvalmen bedrer seg betraktelig før du starter på jobb igjen💛 Selv har jeg ikke kjent noe til kvalmen enda (5+4), jeg var bare litt uggen heelt i starten. Graviditeten merkes egentlig kun ved murringene i magen og større og ømme pupper… Jeg er selvfølgelig veldig glad for det (for slik du beskriver det høres helt grusomt ut stakkars😭), samtidig kunne jeg ønske jeg kjente på bittelitt morgenkvalme f.eks., siden det sies å være et så bra tegn. Min mor kjente for øvrig heller ikke noe til graviditeten før magen ble stor, så det er vel heller ikke helt unormalt. Pluss - det er jo fremdeles veldig tidlig, så kan hende kvalmen plutselig kommer snikende her også om noen dager🙊 Åå så jeg savner de dagene hvor jeg bare hadde ømme pupper 😅 Det er så gale, jeg hadde jo bekymring for hvor lite symptomer jeg hadde, så ønsket meg faktisk litt kvalme. Æsj, så jeg angrer… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosewood Skrevet 18. juli 2021 #107 Del Skrevet 18. juli 2021 5+4 i dag 😁 Fant ut for en uke siden, iiik 😍 Jeg har en liten en fra før av som snart fyller 2 år. Passe aldersforskjell 😁 Så langt har jeg bølger av kvalme, svimmelhet, ømme pupper og litt merkelig humør. Har veeeeldig lyst på søtt, hele tiden! Smågodt med søte biter, spiste en bløtekake i dag som jeg vanligvis ikke er så glad i men den smakte helt himmelsk i dag 😅 Og melon som honning melon og piel del sapo 😋 Så heldigvis noe som er litt sunt da 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 18. juli 2021 #108 Del Skrevet 18. juli 2021 nilci skrev (3 timer siden): Åå så jeg savner de dagene hvor jeg bare hadde ømme pupper 😅 Det er så gale, jeg hadde jo bekymring for hvor lite symptomer jeg hadde, så ønsket meg faktisk litt kvalme. Æsj, så jeg angrer… Haha, er der jeg og er nå, der du var for litt siden. Uff, det må være så tøft når kvalmen er konstant og man ikke fungerer i hverdagen 😕 Skal virkelig nyte å ha det sånn her forstår jeg💕 Rosewood skrev (1 time siden): 5+4 i dag 😁 Fant ut for en uke siden, iiik 😍 Jeg har en liten en fra før av som snart fyller 2 år. Passe aldersforskjell 😁 Så langt har jeg bølger av kvalme, svimmelhet, ømme pupper og litt merkelig humør. Har veeeeldig lyst på søtt, hele tiden! Smågodt med søte biter, spiste en bløtekake i dag som jeg vanligvis ikke er så glad i men den smakte helt himmelsk i dag 😅 Og melon som honning melon og piel del sapo 😋 Så heldigvis noe som er litt sunt da 😅 Gratulerer så mye med graviditeten!😍😍 Og så gøy at du også er 5+4 i dag, da ligger vi faktisk helt likt✨ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosewood Skrevet 18. juli 2021 #109 Del Skrevet 18. juli 2021 Annabel skrev (2 timer siden): Haha, er der jeg og er nå, der du var for litt siden. Uff, det må være så tøft når kvalmen er konstant og man ikke fungerer i hverdagen 😕 Skal virkelig nyte å ha det sånn her forstår jeg💕 Gratulerer så mye med graviditeten!😍😍 Og så gøy at du også er 5+4 i dag, da ligger vi faktisk helt likt✨ Tusen takk! 😍 Gratulerer til deg også 💕 Åå ja så gøy, haha, blir spennende å se hvordan utviklingen går for oss da siden vi er helt likt😀 Krysser fingrene for at vi slipper den voldsomme kvalmen 🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemons Skrevet 18. juli 2021 #110 Del Skrevet 18. juli 2021 Fikk ikke sitert de jeg skulle da jeg har lest mye på kort tid nå. Men da får jeg heller skrive litt mer generelt🤭 Så noen av dere snakket om første kontroll og sånt. Jeg hadde første samtale med jordmor da jeg var 5+3. ringte henne bare dagen før og forklarte situasjonen min ifht en bakgrunn med angst og tidligere abort erfaring + at livssituasjonen min nå ikke er heeelt optimal. Så fikk komme inn til en god og lang prat om alt mulig. Fikk også henvisning til privat TUL slik at jeg slapp å selv ta kontakt og forklare enda ett menneske om ting og tang. Fikk og ny time i uke 9+ Fordi hun ville følge oss tett. Hadde med kjæresten på første samtale. Fikk dog nesten sjokk da hun sa hun kaaaanskje ville sjekke om hun kunne høre hjertelyd i uke 9 pga jeg var så tynn. Hun trodde mest sannsynlig at hun ikke klarte høre noe, men ville kanskje prøve😳 Så nå venter jeg spent på brev i posten fra gyn og håper vi får se ett bankene hjerte om ikke så alt for lenge🙌🏻 Kjenner meg og mye igjen i kvalme. 6+0 i dag og kvalmen fortsetter å bli sterkere for hver dag🙄 Nå er jeg blitt forkjølet også, så hjelper ikke akkurat å være tett i ansiktet og snørrete heller, går å brekker meg av hver minste ting😔 Blir nok en covid test i morgen eller tirsdag for å være på den sikre siden, men så godt som hundre prosent sikker på at dette er grunnet aircondition og kalde kvelder i frisk luft🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 18. juli 2021 #111 Del Skrevet 18. juli 2021 Lemons skrev (8 minutter siden): Fikk ikke sitert de jeg skulle da jeg har lest mye på kort tid nå. Men da får jeg heller skrive litt mer generelt🤭 Så noen av dere snakket om første kontroll og sånt. Jeg hadde første samtale med jordmor da jeg var 5+3. ringte henne bare dagen før og forklarte situasjonen min ifht en bakgrunn med angst og tidligere abort erfaring + at livssituasjonen min nå ikke er heeelt optimal. Så fikk komme inn til en god og lang prat om alt mulig. Fikk også henvisning til privat TUL slik at jeg slapp å selv ta kontakt og forklare enda ett menneske om ting og tang. Fikk og ny time i uke 9+ Fordi hun ville følge oss tett. Hadde med kjæresten på første samtale. Fikk dog nesten sjokk da hun sa hun kaaaanskje ville sjekke om hun kunne høre hjertelyd i uke 9 pga jeg var så tynn. Hun trodde mest sannsynlig at hun ikke klarte høre noe, men ville kanskje prøve😳 Så nå venter jeg spent på brev i posten fra gyn og håper vi får se ett bankene hjerte om ikke så alt for lenge🙌🏻 Kjenner meg og mye igjen i kvalme. 6+0 i dag og kvalmen fortsetter å bli sterkere for hver dag🙄 Nå er jeg blitt forkjølet også, så hjelper ikke akkurat å være tett i ansiktet og snørrete heller, går å brekker meg av hver minste ting😔 Blir nok en covid test i morgen eller tirsdag for å være på den sikre siden, men så godt som hundre prosent sikker på at dette er grunnet aircondition og kalde kvelder i frisk luft🙈 Off unner ingen denne kvalmen altså. Dette er jo min første graviditet, og skal ærlig innrømme at jeg før tenkte at det ikke kunne være SÅÅÅ gale som folk skulle ha det til. Ehm, i was wrong for å si det sånn 🥴 håper for oss begge at kvalmen gir seg litt, eller hvertfall ikke eskalerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemons Skrevet 18. juli 2021 #112 Del Skrevet 18. juli 2021 nilci skrev (55 minutter siden): Off unner ingen denne kvalmen altså. Dette er jo min første graviditet, og skal ærlig innrømme at jeg før tenkte at det ikke kunne være SÅÅÅ gale som folk skulle ha det til. Ehm, i was wrong for å si det sånn 🥴 håper for oss begge at kvalmen gir seg litt, eller hvertfall ikke eskalerer! Alltid hvert redd for kvalmen, men så lenge jeg ikke kaster opp mye så skal jeg være fornøyd jeg asså🙈 Huff, ja, håper det roer seg for deg så du får det litt bedre😔 Blir litt skremt av å lese på nettet også, alle steder står det at de værste symptomene er mellom uke 6 og 14, men aller værst mellom 8 og 12. Klarer virkelig ikke tanken på å skulle ha mer symptomer enn nå, har jo omtrent alle i større eller mindre grad😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 18. juli 2021 #113 Del Skrevet 18. juli 2021 Lemons skrev (4 minutter siden): Alltid hvert redd for kvalmen, men så lenge jeg ikke kaster opp mye så skal jeg være fornøyd jeg asså🙈 Huff, ja, håper det roer seg for deg så du får det litt bedre😔 Blir litt skremt av å lese på nettet også, alle steder står det at de værste symptomene er mellom uke 6 og 14, men aller værst mellom 8 og 12. Klarer virkelig ikke tanken på å skulle ha mer symptomer enn nå, har jo omtrent alle i større eller mindre grad😳 Ja, det er det jeg også frykter. At det skal bli verre! Æsj, håper ikke 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ME97 Skrevet 18. juli 2021 Forfatter #114 Del Skrevet 18. juli 2021 Rosewood skrev (7 timer siden): 5+4 i dag 😁 Fant ut for en uke siden, iiik 😍 Jeg har en liten en fra før av som snart fyller 2 år. Passe aldersforskjell 😁 Så langt har jeg bølger av kvalme, svimmelhet, ømme pupper og litt merkelig humør. Har veeeeldig lyst på søtt, hele tiden! Smågodt med søte biter, spiste en bløtekake i dag som jeg vanligvis ikke er så glad i men den smakte helt himmelsk i dag 😅 Og melon som honning melon og piel del sapo 😋 Så heldigvis noe som er litt sunt da 😅 Hei! Velkommen inn hit og gratulerer 😍😍 Har du beregnet termin så kan jeg legge det inn i HI. Tar gjerne imot alder også å legger inn om du føler for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosewood Skrevet 18. juli 2021 #115 Del Skrevet 18. juli 2021 ME97 skrev (1 time siden): Hei! Velkommen inn hit og gratulerer 😍😍 Har du beregnet termin så kan jeg legge det inn i HI. Tar gjerne imot alder også å legger inn om du føler for det Takk for det 😍 Jeg har termin 19.03.22 og så er jeg 29 år 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linntherese Skrevet 19. juli 2021 #116 Del Skrevet 19. juli 2021 Ikke dagen min idag. I går kjente jeg lite symptomer så jeg valgte å ta en test strips idag. Det gjorde ikke ting bedre når streken var litt svakere nå enn for 3 dager siden.. Jeg vet det kan variere, sist tok jeg på ettermiddagen å da ble streken tydelig å fin, tydelig strek idag og på morgen urin, men ikke like tydelig. Prøver å si til meg selv at testene kan variere osv, men greier heller ikke å legge fra meg tanken om at noe er galt. I skrivende stund kjenner jeg stikking og murringer nede i magen, så mer symptomer idag enn i går. Jeg vet ikke om jeg tørr å ta flere tester, blir bare nervøs av det. Hadde planer om å ta enda en digital nå som jeg er 5+1 i håp om at den skal vise 3+, men vet ikke om jeg bør styre unna og bare fokusere på de første positive jeg hadde 🥺 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 19. juli 2021 #117 Del Skrevet 19. juli 2021 Linntherese skrev (1 time siden): Ikke dagen min idag. I går kjente jeg lite symptomer så jeg valgte å ta en test strips idag. Det gjorde ikke ting bedre når streken var litt svakere nå enn for 3 dager siden.. Jeg vet det kan variere, sist tok jeg på ettermiddagen å da ble streken tydelig å fin, tydelig strek idag og på morgen urin, men ikke like tydelig. Prøver å si til meg selv at testene kan variere osv, men greier heller ikke å legge fra meg tanken om at noe er galt. I skrivende stund kjenner jeg stikking og murringer nede i magen, så mer symptomer idag enn i går. Jeg vet ikke om jeg tørr å ta flere tester, blir bare nervøs av det. Hadde planer om å ta enda en digital nå som jeg er 5+1 i håp om at den skal vise 3+, men vet ikke om jeg bør styre unna og bare fokusere på de første positive jeg hadde 🥺 Ånei, det er virkelig ikke noen kjekk følelse😔 Tror likevel ikke du skal bekymre deg over styrken på strimmeltestene, da disse ikke er ment å måle økning av HCG. De er altså veldig dårlig å bruke når man er langt på vei fordi de kan variere så mye i styrke har jeg hørt! Ville anbefalt å kun ta CB digital og så ikke teste noe mer etter det💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linntherese Skrevet 19. juli 2021 #118 Del Skrevet 19. juli 2021 Annabel skrev (13 minutter siden): Ånei, det er virkelig ikke noen kjekk følelse😔 Tror likevel ikke du skal bekymre deg over styrken på strimmeltestene, da disse ikke er ment å måle økning av HCG. De er altså veldig dårlig å bruke når man er langt på vei fordi de kan variere så mye i styrke har jeg hørt! Ville anbefalt å kun ta CB digital og så ikke teste noe mer etter det💕 Takk for svar, litt mindre vondt i magen nå ❤ Etter innlegget mitt i sta så har jeg blitt litt små uggen, vet ikke om det er fordi jeg er nervøs eller om jeg også begynner å kjenne på "morgen"kvalme 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 19. juli 2021 #119 Del Skrevet 19. juli 2021 Linntherese skrev (Akkurat nå): Takk for svar, litt mindre vondt i magen nå ❤ Etter innlegget mitt i sta så har jeg blitt litt små uggen, vet ikke om det er fordi jeg er nervøs eller om jeg også begynner å kjenne på "morgen"kvalme 😅 Åh, men så braa (om det er innafor å si🙈)! Tror nok den testen du tok bare ble svakere på grunn av mindre konsentrert urin eller fordi den hadde litt svakere fargestoff🥰 Ok litt flaut og kanskje ekkelt for noen, men…💩 Har lest mye om at man kan få tregere/hard mage som gravid på grunn av hormoner, men jeg føler jeg opplever det motsatte😅 Jeg har rett og slett mer løs mage nå sammenlignet med tidligere?? Finner lite info om dette på nett, så lurer på om noen andre har opplevd lignende?🧐 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linntherese Skrevet 19. juli 2021 #120 Del Skrevet 19. juli 2021 Annabel skrev (9 minutter siden): Åh, men så braa (om det er innafor å si🙈)! Tror nok den testen du tok bare ble svakere på grunn av mindre konsentrert urin eller fordi den hadde litt svakere fargestoff🥰 Ok litt flaut og kanskje ekkelt for noen, men…💩 Har lest mye om at man kan få tregere/hard mage som gravid på grunn av hormoner, men jeg føler jeg opplever det motsatte😅 Jeg har rett og slett mer løs mage nå sammenlignet med tidligere?? Finner lite info om dette på nett, så lurer på om noen andre har opplevd lignende?🧐 Jeg har det likt som deg, mye mer løs i magen enn til vanlig. Leste noe om at det også kan komme av stress osv fordi man går å fokuserer på alt det nye å stresser for at det ikke skal gå veien osv. Men noen plasser leser jeg også at løs mage er like vanlig som hard mage i graviditeten 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå