Gå til innhold

Tror dere Laurel Hubbard blir den første transkjønnede som vinner gull i OL?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Transpersoner har kunnet deltatt i OL siden 2004, så jeg tror ikke det slik at man skal bekymre seg over at de "tar over". 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som sier at Laurel ikke kommer til å vinne; hun er 43 år. Hun er den eldste "kvinnelige" vektløfteren til å delta i OL noensinne. Hun er langt eldre enn alle de andre som konkurrerer og er langt over den beste alderen for vektløftere (som er i 20-årene). Likevel er hun god nok til å delta i OL til tross for denne enorme ulempen. Ingen biologisk kvinne ville hatt sjangs til å konkurrere på denne alderen.  

Hva skjer når en transkvinne i 20-30 årene velger å delta? Hva om 3-5 transkvinner velger å delta? Hva skjer den dagen det står 3 transkvinner på pallen? 

Dette er et stort skritt tilbake for kvinners rettigheter og muligheter. 

Anonymkode: 9c1f6...e60

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dere som sier at Laurel ikke kommer til å vinne; hun er 43 år. Hun er den eldste "kvinnelige" vektløfteren til å delta i OL noensinne. Hun er langt eldre enn alle de andre som konkurrerer og er langt over den beste alderen for vektløftere (som er i 20-årene). Likevel er hun god nok til å delta i OL til tross for denne enorme ulempen. Ingen biologisk kvinne ville hatt sjangs til å konkurrere på denne alderen.  

Hva skjer når en transkvinne i 20-30 årene velger å delta? Hva om 3-5 transkvinner velger å delta? Hva skjer den dagen det står 3 transkvinner på pallen? 

Dette er et stort skritt tilbake for kvinners rettigheter og muligheter. 

Anonymkode: 9c1f6...e60

Helt uenig. Dette er et skritt i riktig retning for menneskeheten. Nå må vi slutte å være så sneversynte, mer toleranse er noe alle tjener på.

Anonymkode: 12dc1...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (På 2021-6-24 den 17.02):

Det kunne jeg stått på Oslo S og sagt i megafon😀

Nei, det hadde du selvsagt ikke gjort.

Anonymkode: 0a49e...eca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen tvil om at dette er en komplisert problemstilling. Hun er kvinne og skal respekteres som det, ferdig snakket. Samtidig er det litt uheldig at man får fordeler i idretten av dette. Rettferdig konkurranse er viktig for alle, både kvinner og menn. Den fysiske fordel en biologisk mann har kan vi ikke se forbi. Det å gjennomføre en kjønnskorrigerende behandling kvaliserer til å bli respektert og akseptert som kvinne /mann etterpå. Men på idrettsbanen bør vi kunne sette en linje der de medfødte fysiske fordeler kan bety at man ikke kan delta. Men når det er sagt, tviler jeg på at det blir et ras av mislykkede mannfolk som tar over kvinneidretten. Det er jo en totalt irrasjonell frykt spør du meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva faen har en diger mann å gjøre blant kvinner i sport???  Helt sykt.

Anonymkode: e2ef0...cb2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/28/2021 at 2:24 AM, AnonymBruker said:

Tenk om Lance Armstrong fikk beholde gullmedaljene sine fordi han følte seg dopingfri.  Hva med fotballspillere som føler at hendene deres er bein. Skal de få lov til å bruke hendene sine på fotballbanen?

Det er umulig å ha en idrett hvor folk kan omgå reglene ved å si "jeg føler ikke at jeg bryter reglene". Skal man ha regler i idrett så må man ha regler som går på ting som kan fysisk observeres.  

Anonymkode: f8bf9...79f

Velkommen til samfunnet anno 2021. Det går rett til helvete.

Anonymkode: d372d...4d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gikk det jo ikke så bra for henne. Tre bom i rykk og ble stående uten resultat. 

Så da ble det problemet løst. 

Anonymkode: 19b5a...066

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå gikk det jo ikke så bra for henne. Tre bom i rykk og ble stående uten resultat. 

Så da ble det problemet løst. 

Anonymkode: 19b5a...066

Synd for utøveren, naturligvis, men det endte jo på en god løsning da.

Anonymkode: d372d...4d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synd for utøveren, naturligvis, men det endte jo på en god løsning da.

Anonymkode: d372d...4d3

Enig, veldig kjedelig for henne 

Anonymkode: 19b5a...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med å ha to klasser, menn og kvinner er at det skal være mulig for kvinner å vinne. Ellers ville trolig alle medaljer bli tatt av menn. De fysiske forutsetningene er noen helt andre, og gjerne også de økonomiske musklene i ryggen på utøverne. Det er trist at man ofrer rettferdig konkurranse på bakgrunn av identitetpolitikk. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vedkommende har fortsatt penis og er dermed fortsatt en mann. 

Anonymkode: 59762...785

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så flaut at han ikke vant.

Anonymkode: faaca...04d

Det er det da ikke. Menn er ikke automatisk sterkere enn alle kvinner i en slik idrett

Anonymkode: 19b5a...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drizzt skrev (På 26.7.2021 den 23.57):

Jeg er nesten klar til å boikotte all idrett som tillater biologiske menn å stille opp i konkurranser mot kvinner i idrett som ellers er delt inn etter kjønn med separate konkurranser. Det samme gjelder egentlig andre veien - at en biologisk kvinne konkurrerer mot menn i konkurranse til mannlige utøvere. 

At transmenn ønsker å konkurrere mot biologiske menn i idrett kommer ikke til å skje. Vanskelig for de å vinne uansett, men  transkvinner har en enormt fordel.

Anonymkode: 90db7...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

At transmenn ønsker å konkurrere mot biologiske menn i idrett kommer ikke til å skje. Vanskelig for de å vinne uansett, men  transkvinner har en enormt fordel.

Anonymkode: 90db7...5c5

Det kan godt stemme, men jeg viser at min motstand går begge veier og er ikke begrenset kun til transkvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er det da ikke. Menn er ikke automatisk sterkere enn alle kvinner i en slik idrett

Anonymkode: 19b5a...066

Menn er 20-40% sterkere enn kvinner. 

Anonymkode: faaca...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Menn er 20-40% sterkere enn kvinner. 

Anonymkode: faaca...04d

Gjennomsnittlig statistisk ja, men ikke alle enkeltpersoner 

Det er også mye annet enn styrke som teller inn i denne idretten

Anonymkode: 19b5a...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...