Gå til innhold

Tror dere Laurel Hubbard blir den første transkjønnede som vinner gull i OL?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 hours ago, AnonymBruker said:

Har du ikke bedre ting å gjøre enn å hate på transer?

 

Anonymkode: 2c244...948

Ehm, jeg hater ikke på transer bare fordi jeg er realitetsorientert. Fakta er at hun fra Kina løfter nesten dobbelt så tungt som mange av de andre.

Jeg synes det er kjempemorsomt å påpeke dette til en del, spesielt menn, som faktisk hater på transer og ser ut til å anta at en person som er født biologisk menn selvfølgelig kommer til å vinne lett over alle andre i kvinneklassen.

Jeg er for øvrig selv helt for at Hubbard kan delta, hun følger bare reglene. 

Anonymkode: 66fb2...965

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 hours ago, AnonymBruker said:

https://www.nrk.no/sport/ols-forste-apne-transkvinne-skal-delta-i-kvinneklassen-_-det-skaper-debatt-1.15554697

Tidligere leder for det australske vektløfterforbundet, Mike Keelan, har vært en av Hubbards hardeste kritikere og også en av dem som forsøkte å få henne utestengt fra samveldelekene.

– Det handler om de biologiske fordelene ved å være mann i 35 år. Du mister ikke disse fordelene når du skifter kjønn, sier han.

Forskerne Emma Hilton og Tommy Lundberg ved Karolinska institutet i Sverige har sett nærmere på disse kravene og hva som skjer med kroppen til transkvinner som reduserer testosteronnivået.

Ifølge studien var effekten av en redusering av testosteronet svært liten.

Etter å ha redusert testosteronnivået i 12 måneder, var ikke tapet av styrke, muskelstørrelse og kroppsmasse til disse personene på mer enn rundt 5 prosent.

Anonymkode: 678c7...fb9

Det er i det hele tatt veldig lite forskning på transatleter, så det er vanskelig å vite sikkert. Og den forskningen som foreligger blir brukt av begge sider av debatten.

Det som er sikkert er at de transtletene som tør å konkurrere på toppnivå sprenger grenser og kanskje hjelper til å tenke nytt når det gjelder kategorier og regler i idretten, viktigheten av både inkludering og rettferdighet osv.

Det som også er sikkert er at transkvinner er ett av kvinneidrettens minste problemer: https://www.google.nl/amp/s/onherturf.nbcsports.com/2021/06/21/laurel-hubbard-weightlifting-transgender-women-not-threat-womens-sports/amp/

Anonymkode: 66fb2...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.6.2021 den 16.57):

Det hadde vært fint for mangfoldet.

https://www.dagsavisen.no/sport/2021/06/21/vektlofter-blir-forste-transkjonnede-ol-deltaker/
 

Laurel Hubbard (43) fra New Zealand skriver OL-historie når hun som transkvinne kommer til Tokyo for å konkurrere i vektløfting.

Anonymkode: 3a1ac...558

Hun har ikke SJANS på gull. Hun er flere nivåer under konkurrentene 🙂 

tokyo.thumb.jpg.fe484aad2ef0f701b6b19e6873438444.jpg

Anonymkode: f3ced...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun har ikke SJANS på gull. Hun er flere nivåer under konkurrentene 🙂 

tokyo.thumb.jpg.fe484aad2ef0f701b6b19e6873438444.jpg

Anonymkode: f3ced...d95

Det spiller jo egentlig ingen rolle at hun ikke har sjans til å vinne, poenget her er at det er en urettferdig fordel å bli født som mann. Uansett hva hun gjør så kan hun ikke endre det faktum at biologisk sett så er hun en mann. Dette er faktisk en prinsippsak. Hva med neste gang en som har skiftet kjønn er med i en konkurranse med kvinner? Hva om hun da sprenger alle rekorder?

Faen, er så drittlei dette politisk korrekte helvete.

Snart blir det vel barnemishandling å omtale barna som det kjønnet de er født som, hva i all verden er det som skjer.

Anonymkode: 0e5e7...a3c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Det er bare å se på hun som topper resultatlistene før OL. Ganske åpenbart at Hubbard har NULL sjanse til å vinne. Hun fra Kina gruser alle.

Anonymkode: 66fb2...965

Supert! Så får vi håpe at reglene endres slik at ikke menn i fremtiden får lov å stille i kvinneidrett.

Anonymkode: 15a7e...32e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har du ikke bedre ting å gjøre enn å hate på transer?

 

Anonymkode: 2c244...948

Nå er det igjen! Man hater når man er riv ruskende uenig i prinsippene her. Der en mann kan delta i kvinneklassen med helt åpenbare fordeler som genetisk mann. Så lenge dette bare er et enkelttilfelle får det skur å gå, men blir det mange transer som dominerer kvinneidretten? Da blir dette satt en stopper for. Så feige er politikere og ledere i de nasjonale og internasjonale "komiteene" som styrer dette. La transene opptre i egne klasser da i OL, tipper få gidder å følge med når de konkurrerer. Hva med egne klasser for dårlig trente middelaldrene menn også :) Urettferdig at vi ikke kan vinne en OL medalje fordi det er så mye stress og jobb med å trene seg til det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.6.2021 den 19.42):

Nei, men Hubbard har i motsetning til Johaug aldri blitt tatt i doping.  Er Hubbard som følger spillereglene verre enn Johaug som føler seg hevet over spillereglene?

Min mening er at begge virker som narsissister. 

 

 

 

Anonymkode: e5c0f...3dd

Det å være født som mann med masse testosteron i kroppen er vel like god doping som noe annet. Per nå skal vel Hubbard i teorien ha lave nok testosteronnivåer til å være på nivå med en biologisk født kvinne, men som andre påpeker endres ikke kroppen fullstendig bare fordi testosteronnivåene går ned til et lavt nok nivå.

At transkvinner deltar på lik linje med biologiske kvinner er ikke det største problemet. Jeg ser for meg at dette baner veien for mange fremtidige "transkvinner" som gjør det dårlig i konkurranse med andre menn og jukser seg inn i kvinneidretten for å lettere vinne. Hvis de får motbør, er det sikkert nok av dem som vil forsvare dem av hele sitt hjerte og rope transfobi og hat.
At dette er en spennende utvikling, er det i hvertfall ingen tvil om. Jeg heier på transkvinner (og transmenn) ellers i livet, men på dette området er jeg mer skeptisk.

Anonymkode: 80922...1b3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Li Wenwen er dronningen av +87

Anonymkode: 19b5a...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.6.2021 den 16.57):

Det hadde vært fint for mangfoldet.

https://www.dagsavisen.no/sport/2021/06/21/vektlofter-blir-forste-transkjonnede-ol-deltaker/
 

Laurel Hubbard (43) fra New Zealand skriver OL-historie når hun som transkvinne kommer til Tokyo for å konkurrere i vektløfting.

Anonymkode: 3a1ac...558

En biologisk mann kan ikke vinne en medalje i konkurranse for kvinner. Det er IKKE fint for mangfoldet. Det er ødeleggende for idretten. Det er en skandale at det i det hele tatt er lov å delta under slike premisser. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

transekvinnen Veronica Ivory har i hvertfall gjort det bra i sykling. Her til venstre:

image.thumb.jpeg.f4808fa3a1a97188ecaaa51738292a89.jpeg

Anonymkode: 3a1ac...558

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten klar til å boikotte all idrett som tillater biologiske menn å stille opp i konkurranser mot kvinner i idrett som ellers er delt inn etter kjønn med separate konkurranser. Det samme gjelder egentlig andre veien - at en biologisk kvinne konkurrerer mot menn i konkurranse til mannlige utøvere. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det spiller jo egentlig ingen rolle at hun ikke har sjans til å vinne, poenget her er at det er en urettferdig fordel å bli født som mann. Uansett hva hun gjør så kan hun ikke endre det faktum at biologisk sett så er hun en mann. Dette er faktisk en prinsippsak. Hva med neste gang en som har skiftet kjønn er med i en konkurranse med kvinner? Hva om hun da sprenger alle rekorder?

Faen, er så drittlei dette politisk korrekte helvete.

Snart blir det vel barnemishandling å omtale barna som det kjønnet de er født som, hva i all verden er det som skjer.

Anonymkode: 0e5e7...a3c

Jo, dette betyr at cis-kvinner helt fint kan hamle opp med trans-kvinner, så lenge de ilegger den innsatsen som trengs. Dermed er det bare tull at trans-kvinner automatisk vil dominere over cis-kvinner i idrett.

Mange cis-kvinner er veldig late og vil at nivået på kvinneidretten skal holde seg lavt, slik at de kan nå toppen med kosetrening. De må se på dette som en utfordring 🙂 Og noe som vil øke nivået på idretten.

Anonymkode: f3ced...d95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (22 timer siden):

Nå er det igjen! Man hater når man er riv ruskende uenig i prinsippene her. Der en mann kan delta i kvinneklassen med helt åpenbare fordeler som genetisk mann. Så lenge dette bare er et enkelttilfelle får det skur å gå, men blir det mange transer som dominerer kvinneidretten? Da blir dette satt en stopper for. Så feige er politikere og ledere i de nasjonale og internasjonale "komiteene" som styrer dette. La transene opptre i egne klasser da i OL, tipper få gidder å følge med når de konkurrerer. Hva med egne klasser for dårlig trente middelaldrene menn også :) Urettferdig at vi ikke kan vinne en OL medalje fordi det er så mye stress og jobb med å trene seg til det.

 

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det å være født som mann med masse testosteron i kroppen er vel like god doping som noe annet. Per nå skal vel Hubbard i teorien ha lave nok testosteronnivåer til å være på nivå med en biologisk født kvinne, men som andre påpeker endres ikke kroppen fullstendig bare fordi testosteronnivåene går ned til et lavt nok nivå.

At transkvinner deltar på lik linje med biologiske kvinner er ikke det største problemet. Jeg ser for meg at dette baner veien for mange fremtidige "transkvinner" som gjør det dårlig i konkurranse med andre menn og jukser seg inn i kvinneidretten for å lettere vinne. Hvis de får motbør, er det sikkert nok av dem som vil forsvare dem av hele sitt hjerte og rope transfobi og hat.
At dette er en spennende utvikling, er det i hvertfall ingen tvil om. Jeg heier på transkvinner (og transmenn) ellers i livet, men på dette området er jeg mer skeptisk.

Anonymkode: 80922...1b3

 

Drizzt skrev (22 timer siden):

En biologisk mann kan ikke vinne en medalje i konkurranse for kvinner. Det er IKKE fint for mangfoldet. Det er ødeleggende for idretten. Det er en skandale at det i det hele tatt er lov å delta under slike premisser. 

 

Trans-kvinner er kvinner. Enten dere liker det eller ikke, så må dere finne dere i det 🙂 Dere er på feil side av historien her 🤭

 

 

 

Anonymkode: f3ced...d95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2021-7-26 den 4.43):

Har du ikke bedre ting å gjøre enn å hate på transer?

 

Anonymkode: 2c244...948

Vær så snill ,ikke skriv: hate på

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

 

Trans-kvinner er kvinner. Enten dere liker det eller ikke, så må dere finne dere i det 🙂 Dere er på feil side av historien her 🤭Anonymkode: f3ced...d95

Nei, biologisk er de ikke kvinner.

Anonymkode: 3a1ac...558

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (På 24.6.2021 den 16.57):

Det hadde vært fint for mangfoldet.

https://www.dagsavisen.no/sport/2021/06/21/vektlofter-blir-forste-transkjonnede-ol-deltaker/
 

Laurel Hubbard (43) fra New Zealand skriver OL-historie når hun som transkvinne kommer til Tokyo for å konkurrere i vektløfting.

Anonymkode: 3a1ac...558

Selvsagt vinner en kvinne med en manns fysikk. 

Like mye juks som doping. Det er ikke noe å feire i det hele tatt. 

For all del er hun sikkert en god utøver, og ikke er det hun som har laget reglene, men likevel juks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

 

Trans-kvinner er kvinner. Enten dere liker det eller ikke, så må dere finne dere i det 🙂 Dere er på feil side av historien her 🤭

Anonymkode: f3ced...d95

Det er forskjell mellom å føle seg kvinne og å være en biologisk kvinne. Transkvinner ble ikke født kvinner. De ble født i mannlige kropper. De kan gjerne føle seg og identifisere seg som kvinner, men de er ikke kvinner biologisk sett. De kan kle seg ut som kvinner, sminke seg som kvinner, bytte til kvinnenavn, men de kan ikke bytte kroppen de er født med. Der går grensen og derfor kan transkvinner ikke konkurrere mot biologiske kvinner i idrett. De har fordeler som biologiske kvinner ikke har og det gjør konkurransen urettferdig. Du må rett og slett finne deg i det fordi du er på feil side av kunnskapen her. 

Endret av Drizzt
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jo, dette betyr at cis-kvinner helt fint kan hamle opp med trans-kvinner, så lenge de ilegger den innsatsen som trengs. Dermed er det bare tull at trans-kvinner automatisk vil dominere over cis-kvinner i idrett.

Mange cis-kvinner er veldig late og vil at nivået på kvinneidretten skal holde seg lavt, slik at de kan nå toppen med kosetrening. De må se på dette som en utfordring 🙂 Og noe som vil øke nivået på idretten.

Anonymkode: f3ced...d95

Hahaha, elsker dette, herlig trolling 🙂

Anonymkode: 66fb2...965

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/26/2021 at 5:04 PM, AnonymBruker said:

Det å være født som mann med masse testosteron i kroppen er vel like god doping som noe annet. Per nå skal vel Hubbard i teorien ha lave nok testosteronnivåer til å være på nivå med en biologisk født kvinne, men som andre påpeker endres ikke kroppen fullstendig bare fordi testosteronnivåene går ned til et lavt nok nivå.

At transkvinner deltar på lik linje med biologiske kvinner er ikke det største problemet. Jeg ser for meg at dette baner veien for mange fremtidige "transkvinner" som gjør det dårlig i konkurranse med andre menn og jukser seg inn i kvinneidretten for å lettere vinne. Hvis de får motbør, er det sikkert nok av dem som vil forsvare dem av hele sitt hjerte og rope transfobi og hat.
At dette er en spennende utvikling, er det i hvertfall ingen tvil om. Jeg heier på transkvinner (og transmenn) ellers i livet, men på dette området er jeg mer skeptisk.

Anonymkode: 80922...1b3

La meg få sjekke om jeg forstår det riktig:

Du ser oppriktig for deg at menn i fremtiden skal fake at de identifiserer seg med å være kvinne, at de vil gå gjennom årevis med legebesøk og irreversible kroppsforandringer pga hormoner, følelsesmessig berg og dalbane og massivt stigma fra omverdenen for å konkurrere i kvinneklassen mens de egentlig identifiserer seg som mann?

 

litt rart da at vi ikke har sett flere slike tilfeller siden transutøvere fikk tilgang i OL i Aten. Er noen år siden, det.

Slik tankegang minner meg om de som i fullt alvor tror at kvinnegarderober kommer til å invaderes av testosteronbomber og overgripere forkledd som kvinner, som tar på seg parykk og BH bare for å spionere på eller voldta kvinner.

Anonymkode: 66fb2...965

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Drizzt said:

Det er forskjell mellom å føle seg kvinne og å være en biologisk kvinne. Transkvinner ble ikke født kvinner. De ble født i mannlige kropper. De kan gjerne føle seg og identifisere seg som kvinner, men de er ikke kvinner biologisk sett. De kan kle seg ut som kvinner, sminke seg som kvinner, bytte til kvinnenavn, men de kan ikke bytte kroppen de er født med. Der går grensen og derfor kan transkvinner ikke konkurrere mot biologiske kvinner i idrett. De har fordeler som biologiske kvinner ikke har og det gjør konkurransen urettferdig. Du må rett og slett finne deg i det fordi du er på feil side av kunnskapen her. 

Synd at reglene tillater det da.

Anonymkode: 66fb2...965

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...