Gå til innhold

Tror dere Laurel Hubbard blir den første transkjønnede som vinner gull i OL?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Helt enig faktisk.

Hvis man absolutt må være sur på noen, så må man være sur på de som har laget reglene. Ikke utøveren!

Anonymkode: e0bb6...41a

Utøveren behøver ikke følge "reglene" hvis han har litt moral selv.

Anonymkode: 678c7...fb9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei, men Hubbard har i motsetning til Johaug aldri blitt tatt i doping.  Er Hubbard som følger spillereglene verre enn Johaug som føler seg hevet over spillereglene?

Min mening er at begge virker som narsissister. 

 

 

 

Anonymkode: e5c0f...3dd

Kanskje et trolleinnlegg, men jeg svarer likevel. Les deg opp på Johaug-saken, at hun ble trodd i CAS, at hun ikke har jukset seg til fordeler osv. 

Veldig klønete å vise til Johaug om du ikke kjenner til saken hennes. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg forstår ikke at transkvinner får seg til å stille til start i det hele tatt. Det er som om Northug skulle deltatt i et barneskirenn og triumfert på toppen av pallen uten skam.

Anonymkode: 2b24b...b50

Kan man «føle seg» som kvinne kan man vel «føle seg» som barn også?? Samfunne må ikke diskriminere og ekskludere trans-aldrede!

Anonymkode: 6547b...7d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt enig faktisk.

Hvis man absolutt må være sur på noen, så må man være sur på de som har laget reglene. Ikke utøveren!

Anonymkode: e0bb6...41a

De er feige og følger de som truer med mest ubehag.

Det viser bare at beskutningstakerne driter en lang en i kvinneidrett og gjerne ser på at den ødelegges så lenge de selv slipper å ta stilling til noe.

Anonymkode: 6547b...7d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Utøveren behøver ikke følge "reglene" hvis han har litt moral selv.

Anonymkode: 678c7...fb9

Ingen behøver å være med i OL. 

Anonymkode: e5c0f...3dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Utøveren behøver ikke følge "reglene" hvis hun har litt moral selv.

Anonymkode: 678c7...fb9

Fikset skrivefeilen din.

Det er ikke umoralsk å følge spillereglene.

Hvis dette virkelig handlet om urettferdighet i sporten ville man gått etter de som har laget reglene. Men man går etter utøveren. Omtaler personen med feil pronomen og feil kjønn og kaller noe som ikke er juks for juks. Da avslører man seg selv som transfob.

Synes heller det står stor respekt av at man orker å stå i noe slikt. For en mental styrke noe slikt må kreve! Heier på Hubbard.

Anonymkode: e0bb6...41a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Fikset skrivefeilen din.

 

Anonymkode: e0bb6...41a

Det var ingen "skrivefeil". Han skulle ikke fått delta i kvinneklassen.

Anonymkode: 678c7...fb9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg forstår ikke at transkvinner får seg til å stille til start i det hele tatt. Det er som om Northug skulle deltatt i et barneskirenn og triumfert på toppen av pallen uten skam.

Anonymkode: 2b24b...b50

Med tanke på hvordan Northugs fyllekjøringer så tviler jeg på at han eier skam. Er ikke fan av transkvinner i kvinneidrett, men hva Northug drev med kunne drept uskyldige mennesker og det er åpenbart verre enn en ufortjent gullmedalje.

Anonymkode: 15a7e...32e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SomeDude32
7 hours ago, AnonymBruker said:

Kan man «føle seg» som kvinne kan man vel «føle seg» som barn også?? Samfunne må ikke diskriminere og ekskludere trans-aldrede!

Anonymkode: 6547b...7d4

Prøvde gå inn i banken og ta ut 2 millioner. Da de sa de hverken hadde 2 millioner liggende eller at jeg manglet dekning på  kontoen, så kalte jeg de for hatefulle. Hvordan våger de gå imot at jeg føler meg som en millionær? Jeg ga de dårlig tilbakemelding på nett og oppfordret til boikott

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert for kvinners rettigheter innenfor sport kommer bak en biologisk manns rettigheter. For all del, de som skifter kjønn må gjerne konkurrere i idrett, men da burde det vært i egne klasser. Er du biologisk mann konkurrerer du mot menn. Er du biologisk kvinne, konkurrerer du mot kvinner.

Det er faktisk ikke alt i livet som er rettferdig, men å skyve kvinner ut på sidelinjen i kvinnesport, DET er latterlig!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer til å vinne. Men vil konkurrerentene gratulere han med gullet? 

Det blir interessant å følge med på? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolene skrev (34 minutter siden):

Supert for kvinners rettigheter innenfor sport kommer bak en biologisk manns rettigheter. For all del, de som skifter kjønn må gjerne konkurrere i idrett, men da burde det vært i egne klasser. Er du biologisk mann konkurrerer du mot menn. Er du biologisk kvinne, konkurrerer du mot kvinner.

Det er faktisk ikke alt i livet som er rettferdig, men å skyve kvinner ut på sidelinjen i kvinnesport, DET er latterlig!

Men jeg tviler på om de er interessert i egne klasser. 

Anonymkode: 47bf9...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Med tanke på hvordan Northugs fyllekjøringer så tviler jeg på at han eier skam. Er ikke fan av transkvinner i kvinneidrett, men hva Northug drev med kunne drept uskyldige mennesker og det er åpenbart verre enn en ufortjent gullmedalje.

Anonymkode: 15a7e...32e

Det er ingen vits i å sammenligne eller sette de to tingene opp mot hverandre. 

Anonymkode: 47bf9...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette minner meg bare om den South park-episoden med ganske lik setting.. Kjenner jeg faktisk blir veldig oppgitt over at denne "dama" får konkurrere som kvinne. Om det gjør meg dømmende og transfobisk så er det ok. Jeg får leve med det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men jeg tviler på om de er interessert i egne klasser. 

Anonymkode: 47bf9...c9d

Det tviler jeg på også, for da hadde de jo ikke vært like gode :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.6.2021 den 15.50):

Med tanke på hvordan Northugs fyllekjøringer så tviler jeg på at han eier skam. Er ikke fan av transkvinner i kvinneidrett, men hva Northug drev med kunne drept uskyldige mennesker og det er åpenbart verre enn en ufortjent gullmedalje.

Anonymkode: 15a7e...32e

Hm. Svaret og poenget mitt hadde ingenting med Northug å gjøre. Jeg skulle egentlig bruke meg selv som eksempel, men tviler på om jeg hadde vunnet et barneskirenn 😛

Anonymkode: 2b24b...b50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Det er bare å se på hun som topper resultatlistene før OL. Ganske åpenbart at Hubbard har NULL sjanse til å vinne. Hun fra Kina gruser alle.

Anonymkode: 66fb2...965

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er bare å se på hun som topper resultatlistene før OL. Ganske åpenbart at Hubbard har NULL sjanse til å vinne. Hun fra Kina gruser alle.

Anonymkode: 66fb2...965

Har du ikke bedre ting å gjøre enn å hate på transer?

 

Anonymkode: 2c244...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er bare å se på hun som topper resultatlistene før OL. Ganske åpenbart at Hubbard har NULL sjanse til å vinne. Hun fra Kina gruser alle.

Anonymkode: 66fb2...965

Hva heter hun fra kina?

Anonymkode: 3a1ac...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nrk.no/sport/ols-forste-apne-transkvinne-skal-delta-i-kvinneklassen-_-det-skaper-debatt-1.15554697

Tidligere leder for det australske vektløfterforbundet, Mike Keelan, har vært en av Hubbards hardeste kritikere og også en av dem som forsøkte å få henne utestengt fra samveldelekene.

– Det handler om de biologiske fordelene ved å være mann i 35 år. Du mister ikke disse fordelene når du skifter kjønn, sier han.

Forskerne Emma Hilton og Tommy Lundberg ved Karolinska institutet i Sverige har sett nærmere på disse kravene og hva som skjer med kroppen til transkvinner som reduserer testosteronnivået.

Ifølge studien var effekten av en redusering av testosteronet svært liten.

Etter å ha redusert testosteronnivået i 12 måneder, var ikke tapet av styrke, muskelstørrelse og kroppsmasse til disse personene på mer enn rundt 5 prosent.

Anonymkode: 678c7...fb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...