Gå til innhold

Min 10-åring vil begynne med hijab

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 22.27):

Mine barn går på en sentrumsskole der det er 900 elever og kun et par som bruker hijab (etter fylte 11, det er visst regelen), men noen av de voksne på aks gjør jo det og alle vet jo hva det er fra første klasse. Jeg nekter å tro at man ikke har krle-undervisning på Vestlandet eller at noen kan være så tafatte som dere, som ikke bare snakker med jenta. «Når du blir voksen bestemmer du selv». Men dere har jo en del å snakke om da, være så bekymra og ikke ha reflektert rundt dette før. Kors, kippa, turban, hijab… dette er nytt for dere? 

Anonymkode: def8e...8c1

Hva om jenta blir mobbet på skolen for å ikke være muslim? Det er ikke noe man bare kan samtale seg ut av med offeret.

Anonymkode: 71380...3be

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 23.12):

Jeg er forbauset over hvor mange hjernevaskede folk det er her. 

Ser ut som folk har glemt at hijab-aktig hodeplagg har vært vanlig i Norge også. Maria (mor til Jesus i kristen tradisjon) brukte også hijab. Kristne nonner bruker noe som ligner og ortodokse jødiske kvinner dekker også håret. 

Anonymkode: 3e8b0...5e8

I Norge var det aldri et religiøst plagg, kun et praktisk et. Man tok det av og på hele tiden i løpet av dagen. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 23.34):

Nei, det er faktisk ikke det.

Jeg hadde kanskje vært like naiv som deg om jeg ikke hadde bodd i Oslo og hatt innsikt i denne problematikken gjennom både jobb, familie og venner.

Anonymkode: 61489...7b2

Er det ikke sykt at mediene og politikerne våre klarer å sjule utviklingen for alle som ikke selv kjenner det på kroppen? En stor andel av den norske befolkning skriker og hyler jo om at vi bør ta inn ubegrenset med flere flyktninger og at omtrent alle båtflyktninger må få komme hit. De er fullt overbevist om at det ikke finnes en eneste hake med det.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.6.2021 den 2.16):

Tilpasse oss? De må tilpasse seg oss, ikke motsatt! Her kommer de til Norge, men vi må tilpasse oss dem?! 

Anonymkode: 8ff19...570

De kommer til å eie hele norge til slutt. Og vi vil måtte tilpasse alt etter dem helt til Norge blir som et dysfunksjonelt land i dagens midt-østen. Kanskje det vil eksistere noen få bugder uten arbeidsplasser på en krik og krok av landet der hvite fortsatt er i flertall, men hva slags liv er det å leve der? Hva skal man stille opp med når de ønsker å tvinge også de stedene til å følge sine kulturelle regler? Tror du det er noe kult å være minoritet i Irak, Pakistan eller Afghanistan?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest In absentia
AnonymBruker skrev (På 23.6.2021 den 11.19):

Oslo øst er søppel. Mer kriminalitet, mer arbeidsledighet og trygdemisbruk, langt flere barnevernsaker, dårlige skoler, lave boligpriser, kriminelle ungdomsgjenger, sosial kontroll av unge jenter osv osv. Du skal være ganske blåst i hodet og hjernevasket av "fargerikt felleskap" for å påstå at "mangfoldige" Oslo øst er bedre å bo i enn andre deler av Oslo.

Anonymkode: b1ea5...ae8

Bomiljøet og livskvaliteten i de områdene er ødelagt for alltid. Og det sprer seg litt mer hvert år. Snart vil det kun være de rikeste som har råd til trivsel og en trygg barndom for barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest In absentia
AnonymBruker skrev (På 23.6.2021 den 11.24):

Dette er da ikke seriøst, og om noen faktisk stiller dette spørsmålet er mer bekymringsverdig.....

Nok en tråd for å få frem oss og dem, og fremme fremmedfrykt. 

Håper TS er fornøyd 🙂

Anonymkode: a3070...03e

Det er ikke denne tråden, men oppførselen og kulturen til våre nye landsmenn som skaper avstand og berettiget frykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så mye tull og folk som er redde for ingenting. Det er naturlig at barn hermer etter barn og spør alskens ting når de kommer hjem. Vi som muslimer blir også spurt av barna våres om hvorfor de ikke spiser gris og om de får lov til det. Vi klikker ikke av den grunn og blir pissredde for at barna blir ikke-muslimer. Det er bare å forklare barna at man har andre verdier og andre regler. Lær dere å slappe av og vær trygg på dere selv. Dere er jo verre enn oss. 

Anonymkode: cbf47...675

Hvorfor spiser dere ikke gris?

Anonymkode: b43fb...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RUN FOR THE HILLS! Flytt fortere en fy!!

Anonymkode: 18992...824

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syntes er problematisk med å la barn leke med hijab, er at det faktisk er jenter og kvinner andre steder i verden som blir drept når de kjemper for retten til å ta den samme hijaben av. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.7.2021 den 13.17):

Dette et ikke tillatt i islam. Bare fordi noen mennesker med andre kulturer gjør dette, betyr ikke det at det er representativt for hele folket, kulturen eller religionen. Høy utdanning, da burde du visst dette.. 

Anonymkode: 2071e...ce6

Vi observerer jo utviklingen her i landet. Alt dette kom med muslimsk innvandring. Spiller ingen rolle om det er «lov» eller ikke i deres religion, det er sånn mange, om ikke de fleste av dere er.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så mye tull og folk som er redde for ingenting. Det er naturlig at barn hermer etter barn og spør alskens ting når de kommer hjem. Vi som muslimer blir også spurt av barna våres om hvorfor de ikke spiser gris og om de får lov til det. Vi klikker ikke av den grunn og blir pissredde for at barna blir ikke-muslimer. Det er bare å forklare barna at man har andre verdier og andre regler. Lær dere å slappe av og vær trygg på dere selv. Dere er jo verre enn oss. 

For å snu litt på hva enkelte sier om hijab i denne tråden: Kan dere ikke bare være litt åpne og la ungen deres ha svin på matpakka om de ønsker det?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2021 den 8.57):

Og der avslørte du deg som troll. Furuset ligger ikke i Groruddalen.

Anonymkode: 0248a...f42

Eh, jo! Groruddalen er bydelene Alna, Grorud, Bjerke og Stovner. Furuset ligger i Alna bydel.

https://no.wikipedia.org/wiki/Groruddalen

Anonymkode: c62fe...577

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så gammel at da jeg fikk mine første muslimske venninner var det to som måtte flykte med familie fra revolusjonen i Iran. Var ikke så morsomt for de og deres medsøstre å våkne opp en morgen til påbud om hijab og det som verre var. 
Er absolutt for et åpent og inkluderende multikulturelt samfunn, men vil for alltid være solidarisk først og fremst med kvinner og barn verden over som er tvunget til å bære dette politiske, sjåvinistiske symbolet som hijaben faktisk er. 
Denne tråden fikk meg til å huske hvor sint jeg var på moren min som liten fordi hun ikke ville investere i samekofte til meg- jeg var dypt forelsket i samegutten Ante for de av dere som er gamle nok til å huske den😊

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne tråden var ganske interessant å lese🍵

Anonymkode: 654ae...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uvanlig at barn i den alderen er nysgjerrige. Jeg har jente på 10 år, og når hun var 8, ble hun veldig nysgjerrig på islam og lekte at hun hadde på hijab. Det er jo fordi hun blir påvirket av venner som har muslimsk bakgrunn. Noen av de gikk på "islam-skole" på ettermiddagene, og derfor ble hun nysgjerrig. Jeg lærer henne om alle religioner og snakker ikke dårlig om noen, men jeg forklarte at å bruke hijab er for muslimer, og at man velger selv når man blir eldre, og at det ikke er for barn.

Anonymkode: 8694b...27c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvorfor spiser dere ikke gris?

Anonymkode: b43fb...587

Peppa er søt, men hvis man spiser hun stinker hun til helvete. Vil helst unngå det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

De kommer til å eie hele norge til slutt. Og vi vil måtte tilpasse alt etter dem helt til Norge blir som et dysfunksjonelt land i dagens midt-østen. Kanskje det vil eksistere noen få bugder uten arbeidsplasser på en krik og krok av landet der hvite fortsatt er i flertall, men hva slags liv er det å leve der? Hva skal man stille opp med når de ønsker å tvinge også de stedene til å følge sine kulturelle regler? Tror du det er noe kult å være minoritet i Irak, Pakistan eller Afghanistan?

Hvordan vil vi eie hele landet? Jeg skjønner ikke denne teorien. Dette må du nesten forklare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan vil vi eie hele landet? Jeg skjønner ikke denne teorien. Dette må du nesten forklare. 

Føder man flere barn blir man flere. Og til slutt er man majoritet.

Er ikke noe hokus pokus egentlig.

Anonymkode: cb1b2...62a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner meg ikke på folk som flytter til ghettoen og attpåtil fra «bøgda». Du skal ikke se bort fra at datteren din konverterer da hun blir myndig, risikoen for at det ville skjedd på «bøgda» et omtrent 0.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen har virkeligheten innhentet KG også! 

Dette var nøyaktig det Carl I. Hagen og FrP prøvde å advare mot i mange år, og fikk grov hets og rasismeanklager som takk. 

Dere som har støttet denne utviklingen får bare ha vel bekomme, og vit at det bare kommer til å bli verre! 

Anonymkode: dffc3...995

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...