Gå til innhold

Jeg fikk leilighet av faren min til 4 millioner, og nå hater søsteren min meg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Skjønner du ikke det gullunge?

Anonymkode: d20f5...f7b

Gullunge? 😅 litt sjalu og bitter eller ? For at noen får noe du aldri hadde fått? 

Anonymkode: 779fa...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også nysgjerrig på detaljene. Var det et tilbud om bistand til kjøp? Valgte ts en "uforholdsmessig" dyr leilighet? Er det notert og gjort ryddig så søster får noe tilsvarende senere?

Jeg kjøpte leilighet selv, og var - som ts sin søster - veldig stolt og glad. I forkant hadde jeg spurt om muligheten for å kjøpe sammen med mine foreldre. Da kunne jeg hatt råd til noe større med en lengre tidshorisont. Svaret var nei, hvilket jeg fullt ut respekterte. Spol fram noen år så er min søster klar for å flytte ut fra barndomshjemmet (det var gjensidig;-)) Hun hadde da ikke den samme økonomiske sansen og samme mengde oppsparte midler som meg. Da kom det plutselig en avtale med mine foreldre likevel. _Og_, det endte nettopp med en "uforholdsmessig" stor bolig for en enslig person. Det syns jeg oppriktig talt var ganske tøft å takle. Heldigvis er mine foreldre for ellers opptatt av at det skal bli likt mellom oss søsken, og denne episoden har jeg lagt bak meg. Jeg er også veldig takknemlig over min oppvekts og økonomiske sans som jeg har fått som ballast hjemmefra, og det er massiv mestring og glede i å låse seg inn i leiligheten man har kjøpt selv.

Prøver bare å si at jeg - uten å kjenne detaljene i ts sin sak - har full forståelse for at søsteren kan synes dette er kjipt og urettferdig. 

Anonymkode: 5d5cf...5f8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du se å svare da ts! Når du får tilbakemeldinger fra mennesker. Eller er dette bare et trolleinnlegg? 

Hun takket nei til hjelp, men man lurer jo på hvorfor hun gjorde det. Og hvorfor i all verden du fikk 4 milloner kroner, det er jo helt insane mye! 

Fikk søsteren din tilbudt samme sum? Det store spørsmålet er jo akkurat dette..  Hvis du nå har fått 4 millioner og han har betalt alt han har som forskudd på arv, så er det elendig av deg og med tanke på hennes fremtid. 

 

Anonymkode: 2c340...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det viser seg at hun senere i livet vil trenge hjelp, så har du stukket av med alt. Det er dårlig av din far og! 

Mulig jeg tar feil.. Men du får nå forklare situasjonen da for oss, ikke bare ååå hun er sur. Du sier a men ikke b :)

Anonymkode: 2c340...acf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Må du se å svare da ts! Når du får tilbakemeldinger fra mennesker. Eller er dette bare et trolleinnlegg? 

Hun takket nei til hjelp, men man lurer jo på hvorfor hun gjorde det. Og hvorfor i all verden du fikk 4 milloner kroner, det er jo helt insane mye! 

Fikk søsteren din tilbudt samme sum? Det store spørsmålet er jo akkurat dette..  Hvis du nå har fått 4 millioner og han har betalt alt han har som forskudd på arv, så er det elendig av deg og med tanke på hennes fremtid. 

 

Anonymkode: 2c340...acf

så enig i det du skriver.

det er vel også noen andre enn TS som har nevnt at det kan være forskudd på arv? 

Vi vet ikke det

Hvis jeg hadde fått spørsmål om hjelp hadde jeg tenkt at de sa ja til å kausjonere ikke betale 4 mill. 

jeg støtter søster, og synes at TS må førsøke å se det fra hennes side. søster har vært flink å spare, mens ts får belønning for å ikke ta ansvar for egen økonomi og Sparing

Anonymkode: 88d8c...19e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...