Gå til innhold

Jeg fikk leilighet av faren min til 4 millioner, og nå hater søsteren min meg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min søster kjøpte seg ny leilighet for noen få måneder siden, hun var så glad for det, og pappa spurte henne om han skulle hjelpe henne med den, men hun ville betale alt selv. Jeg tok i mot leiligheten jeg ville ha fra pappa, fordi jeg har ikke råd til det som min søster. 

Nå tar aldri søsteren min telefonen lenger når jeg ringer. Vi var på en middag og da så hun ikke på meg engang. Sånn her ble det etter hun fikk vite dette. Jeg har ikke gjort henne noe, hvorfor hater hun meg? Hun snakker med pappa og ikke meg, jeg synes det er veldig rart. Hun vil ikke svare meg heller. Hva tenker dere?

Anonymkode: cd24e...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva tenker du selv da? 

Forestill deg at det var omvendt, altså at du måtte ta opp lån og skyte inn egenkapital mens søsteren din fikk alt gratis. 

Ville ikke du reagert? 

Er dere gamle? 

Anonymkode: 8a526...29a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at søstera di er barnslig og overdriver. Hun takket nei til hjelp av faren, men når han hjelper deg så blir hun sur? Latterlig.

Anonymkode: 3b33d...7b4

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva tenker du selv da? 

Forestill deg at det var omvendt, altså at du måtte ta opp lån og skyte inn egenkapital mens søsteren din fikk alt gratis. 

Ville ikke du reagert? 

Er dere gamle? 

Anonymkode: 8a526...29a

Søstra sa nei når faren bød henne hjelp da… 

Anonymkode: 5cc8b...f85

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med dette blir gjort opp når dere skal arve.

Anonymkode: b34f8...d82

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnslig å bli sur for det der. Hun takket nei, å så blir hun sur fordi du takket ja? Hjelpes 

Anonymkode: 5cc8b...f85

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å svare på uten å vite hele bakgrunnen, men nå har du fått 4 millioner så da burde jo søsteren din også få 4 millioner om ikke nå så eventuelt ved deres fars bortgang. Burde vel være relativt rettferdig her.

Anonymkode: c6376...061

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har nok høyere krav til seg selv og andre enn det du har, og blir sur når du ikke er selvstendig nok til å klare deg selv. 

Anonymkode: b4560...053

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forteller du har fått leilighet til en verdi av fire millioner og nå hater søsteren din deg, men at du aner ikke hvorfor hun gjør det?

Hvorfor nevner du leiligheten da?

Hvordan kan du si at hun hater deg når du ikke vet hva hun tenker?

Anonymkode: f646f...aaa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faren din så god økonomi at han kunne ha gitt både søsteren din og deg 4 millioner hver uten at det påvirket ham negativt økonomisk?

Eller sa søsteren din nei til pengene fordi hun visste at det kunne bli vanskelig for ham? 
 

Har du og søsteren din veldig ulike verdier i livet? 

Anonymkode: 0a2b3...ecc

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette handler om deres ulike verdier. Det å sitte med en leilighet som jeg vet pappa har betalt alt for er ikke akkurat mye livsmestring. 

Om hun heller ikke visste om at det skulle være snakk om hele 4 millioner, og nå ikke har mulighet til å få det samme i fremtiden, så er dette ekstremt dårlig gjort av faren din.

Om dette er en sum hun kan få senere, ved arv eller ved behov, så burde dere snakke om det. Ikke sikker hun vil ha det nå, da hun helt klart må investere det på et vis. Det er ikke akkurat lønnsomt skattemessig å sitte på en stor formue.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hva tenker du selv da? 

Forestill deg at det var omvendt, altså at du måtte ta opp lån og skyte inn egenkapital mens søsteren din fikk alt gratis. 

Ville ikke du reagert? 

Er dere gamle? 

Anonymkode: 8a526...29a

faren tilbydde jo søsteren hjelp, men hun takket nei...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ringhalelemur

Kunne søsteren din også ha fått fire millioner fra far? Hadde han hatt de åtte millionene? Hvor mye fikk hun tilbud om? 

Jeg tror det handler mye om kommunikasjonen her. Hvis jeg hadde sagt til mine foreldre at jeg skulle kjøpe leilighet som jeg har råd til, de lurte på om jeg trengte hjelp og jeg sa nei (fordi jeg strengt tatt ikke trengte hjelp). Også etterpå fikk vite at mitt søsken hadde fått fire millioner ut av pappas lommebok... Så hadde jeg også blitt rimelig sjokkert. Har søster visst premissene her? 

Fortalte far til søster at "jeg har tenkt til å gi søsteren din fire millioner til leilighet. Du kan få den samme summen"? For det er kanskje ikke akkurat DET hun har takket nei til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du forteller du har fått leilighet til en verdi av fire millioner og nå hater søsteren din deg, men at du aner ikke hvorfor hun gjør det?

Hvorfor nevner du leiligheten da?

Hvordan kan du si at hun hater deg når du ikke vet hva hun tenker?

Anonymkode: f646f...aaa

sur på henne er hun iallefall

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva tenker du selv da? 

Forestill deg at det var omvendt, altså at du måtte ta opp lån og skyte inn egenkapital mens søsteren din fikk alt gratis. 

Ville ikke du reagert? 

Er dere gamle? 

Anonymkode: 8a526...29a

Forestill deg heller at du og din søster blir tilbudt 4 millioner til leilighet. Du jubler og sier ja takk fordi du aldri ville klart å kjøpe på egenhånd. Så sier søster nei takk og du får da plutselig ikke heller. Du må da ta opp lån du egentlig ikke har råd til eller være evig på leiemarkedet. Ville ikke du ha reagert? 

For du synes at TS skulle takk nei til hjelp fordi søsteren gjorde det noen uker tidligere??? Eller at faren da skulle droppet tilbudet til TS?

Herlighet TS sin søster har ingenting å bli sur for, hun takket selv nei til hjelp og valgte selv at de skulle bli forskjellsbehandlet.

Endret av Me for life
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjellsbehandling som faen. Faren deres belønner deg for å være uselvstendig. Klart søsteren din er sur. Dere har endt opp samme sted i livet til tross for at hun har stått på som faen, mens du har fått alt opp i hendene...

Anonymkode: 7efa8...70c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest byråkrati

Umulig å si noe om så lenge vi kke vet nøyaktig hva som skjedde. Hva nøyaktig ble din søster tilbudt? Et vagt tilbud om å "få hjelp" som hun ikke skjønte omfanget av? ble det sjokk da hun så det var snakk om 4 millioner leilighet? Skulle hun ønske han sa noe før hun kjøpte, så hun kunne kjøpte noe bedre og ikke ta til takke med noe på 1 eller 2 millioner?

Kommer veldig an på hva som skjedde her

Men kan ikke søsteren din angre seg og få hjelp alikevel? Eller har ikke faren deres råd til å gi 4 millioner hver? I såfall har han tabbet seg ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hva tenker du selv da? 

Forestill deg at det var omvendt, altså at du måtte ta opp lån og skyte inn egenkapital mens søsteren din fikk alt gratis. 

Ville ikke du reagert? 

Er dere gamle? 

Anonymkode: 8a526...29a

Hun sa jo nei til hjelp..... man må faktisk stå for det man velger 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringhalelemur skrev (21 minutter siden):

Kunne søsteren din også ha fått fire millioner fra far? Hadde han hatt de åtte millionene? Hvor mye fikk hun tilbud om? 

Jeg tror det handler mye om kommunikasjonen her. Hvis jeg hadde sagt til mine foreldre at jeg skulle kjøpe leilighet som jeg har råd til, de lurte på om jeg trengte hjelp og jeg sa nei (fordi jeg strengt tatt ikke trengte hjelp). Også etterpå fikk vite at mitt søsken hadde fått fire millioner ut av pappas lommebok... Så hadde jeg også blitt rimelig sjokkert. Har søster visst premissene her? 

Fortalte far til søster at "jeg har tenkt til å gi søsteren din fire millioner til leilighet. Du kan få den samme summen"? For det er kanskje ikke akkurat DET hun har takket nei til? 

Dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hun burde også vært sur på din far. urettferdig og forskjellsbehandling. 

2 det samme skjedde med meg og min bror (men til to mill). 

mine grunner som kanskje din søster kan kjenne på:

blir sur på han fordi han faktisk da har akseptert forskjellsbehandling. hvorfor skal han få belønning i form av hus når jeg har jobbet hardt for å klare det selv? hvorfor skal det ikke være like krav til alle. jeg tenker at det mer sier noe om han som unnaslunterer og ta enkle løsningen. han betaler maks 5000 I måneden. han sluntrer unna ansvaret og utnytter foreldrene selv om det er de som har gitt tilbudet. det er jo en lettvint måte for han å ha mindre utgifter på. 

dårlig gjort av min bror og også sette mine foreldre i en sånn posisjon at de "må" gjøre dette. 

en voksen person bør også tenke viktigheten med å ta ansvar for lån og eget. han viser ikke ansvar for sitt liv. 

ved å gjøre dette har han også godtatt å skade splid og uenighet i familien. 

det hadde vært noe helt annet å stille som kausjonist,hvir han måtte ta lån og selv stå ansvarlig. samt tilbakebetale egenkapitalen. 

 

Anonymkode: 88d8c...19e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...