Gå til innhold

Er jeg gjerrig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri ansett meg selv for å være gjerrig. Likevel har jeg blitt kalt det av vennegjengen de siste årene (etter at jeg flyttet hjemmefra). 

Jeg var heldig og fikk en leilighet av mine foreldre. Da jeg skulle møblere valgte jeg og kjøpe alt fra Finn. Jeg handler også alle klær, vesker, smykker på Finn. Jeg kan også finne på og kjøpe sjampo, balsam og andre produkter der man skviser ut produktet på Finn. Når det gjelder mat så kjøper jeg sjeldent kjøtt og velger First price der jeg kan (dette inkluderer også dopapir). 

Det overnevnte gjelder meg og mitt liv. Jeg bor alene og dette går ikke utover noen andre. Eller gjør det det?

Jeg får ofte høre jeg er gjerrig når vi f. eks reiser sammen. Jeg har med matpakke til flyreisen (synes flyplasser så dyrt) og vannflaske jeg kan fylle opp. Når vi er på selve feriedestinasjonen så er jeg med på det vennene mine vil og klager aldri på pris på restaurant o.l. Jeg kan også være med på shopping men handler aldri noe mens vi shopper. Er dette et problem? Jeg kommenterer heller ALDRI valgene mine venner foretar seg når det gjelder pris. 

Jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor dette anses som gjerrig? Hva er det jeg ikke ser? Håper på noen ærlige tilbakemeldinger!

Anonymkode: 7f3b9...40c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør som deg og driter faktisk i hva andre måtte mene om det.

Anonymkode: b4c6a...30d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo definisjonen på å være gjerrig. Men hva har det å si?

Ingenting.

Anonymkode: 65d58...0ed

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du fikk en leilighet av foreldrene dine og du drar ofte på ferie?

Kunne drept for å ha ditt liv.

Anonymkode: f444a...6df

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg kan også finne på og kjøpe sjampo, balsam og andre produkter der man skviser ut produktet på Finn.

Ble litt nysgjerrig bare, finnes det virkelig et marked for sånt??

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel heller prisbevist, men på kanten til det syklige.

Anonymkode: edec5...a0e

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har aldri ansett meg selv for å være gjerrig. Likevel har jeg blitt kalt det av vennegjengen de siste årene (etter at jeg flyttet hjemmefra). 

Jeg var heldig og fikk en leilighet av mine foreldre. Da jeg skulle møblere valgte jeg og kjøpe alt fra Finn. Jeg handler også alle klær, vesker, smykker på Finn. Jeg kan også finne på og kjøpe sjampo, balsam og andre produkter der man skviser ut produktet på Finn. Når det gjelder mat så kjøper jeg sjeldent kjøtt og velger First price der jeg kan (dette inkluderer også dopapir). 

Det overnevnte gjelder meg og mitt liv. Jeg bor alene og dette går ikke utover noen andre. Eller gjør det det?

Jeg får ofte høre jeg er gjerrig når vi f. eks reiser sammen. Jeg har med matpakke til flyreisen (synes flyplasser så dyrt) og vannflaske jeg kan fylle opp. Når vi er på selve feriedestinasjonen så er jeg med på det vennene mine vil og klager aldri på pris på restaurant o.l. Jeg kan også være med på shopping men handler aldri noe mens vi shopper. Er dette et problem? Jeg kommenterer heller ALDRI valgene mine venner foretar seg når det gjelder pris. 

Jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor dette anses som gjerrig? Hva er det jeg ikke ser? Håper på noen ærlige tilbakemeldinger!

Anonymkode: 7f3b9...40c

Har du dårlig råd? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er gjerrig. Men det er jo helt greit det og. 

Hva sparer du til? Jeg var i overkant gjerrig før. Men innså etterhvert at jeg kom til å gå i graven med enorme summer på bok. Så nå er jeg veldig avslappet når det kommer til pris på kvalitetsmat, med mer. Mens jeg fortsatt kjøper toalettpapir på sekkesalg, og velger Rema1000 med mindre jeg trenger ferskvaredisk. 

Anonymkode: 1c668...09e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pås skrev (5 minutter siden):

Ble litt nysgjerrig bare, finnes det virkelig et marked for sånt??

Ja! Finn har en egen kategori for sminke og kroppsprodukter. Der kan du få høykvalitets produkter til lavere pris enn det du får på Rema

Anonymkode: 7f3b9...40c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (3 minutter siden):

 

Har du dårlig råd? 

Neida. Jeg klarer meg greit. Jeg studerer og jobber ved siden av. 

Anonymkode: 7f3b9...40c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du er vel heller prisbevist, men på kanten til det syklige.

Anonymkode: edec5...a0e

Det er dette jeg er så nysgjerrig på. Hvorfor er dette sykelig? Jeg føler ikke at det preger hverdagen min negativt på noen måte. Heller tvert i mot!

Anonymkode: 7f3b9...40c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt samme type selv, alltid vært flink med penger og prisbevisst, men er nok ikke like «ille» som deg. Jeg tror andre kan oppfatte deg som litt kjedelig og kjip hvis du alltid bestiller vann mens andre drikker vin ol. Nei, det går ikke utover andre direkte, men det er jo unektelig gøyere å være sammen med folk som er litt yolo, og ikke alltid studerer prislisten nøye.

Anonymkode: d6cfa...a75

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel passert grensen for gjerrig, ja... Å kjøpe brukte klær og møbler på Finn er jo helt greit. 
Men det vennene dine kanskje reagerer på er at du aldri shopper noe med dem, eller unner deg et eller annet ufornuftig noen gang. Det er jo en del av det sosiale samværet det også. 
Jeg er veldig prisbevisst på det meste jeg handler, men tror ikke vennene mine merker så mye til det, for snakker aldri om det, og bryr meg ikke om å spare når jeg en sjelden gang er på shopping med de. 

Anonymkode: 6b40b...d53

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, du er gjerrig. Men det er jo helt greit det og. 

Hva sparer du til? Jeg var i overkant gjerrig før. Men innså etterhvert at jeg kom til å gå i graven med enorme summer på bok. Så nå er jeg veldig avslappet når det kommer til pris på kvalitetsmat, med mer. Mens jeg fortsatt kjøper toalettpapir på sekkesalg, og velger Rema1000 med mindre jeg trenger ferskvaredisk. 

Anonymkode: 1c668...09e


Ja, hva sparer jeg til... Godt spørsmål! Jeg har noen dyre vaner om man kan kalle det det? Jeg fikser negler, føtter og bryn i salong. Jeg farger håret hos frisøren hver 8. uke. 

Anonymkode: 7f3b9...40c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er følelsen din hvis du må kjøpe noe til full pris på butikken fordi du ikke har mulighet til å handle det på Finn?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer jo an på hvilken inntekt du har?  Hvis du har god råd og aldri unner deg noe så skjønner jeg det oppfattes som gnitent. Det er et uttrykk som heter å spare seg til fant. 

Selv har jeg god inntekt og handler brukt når jeg kan, men jeg kjøper også nye kvalitetsklær, sko annet utstyr jeg trenger.  Jeg er bevisst på å velge ting som skal vare en stund.  F.eks hadde to ulike finnsofaer før jeg endte med å kjøpe en ny som jeg virkelig liker og kommer til å ha i minst 10 år, kanskje mer.  Dermed spontanshopper jeg veldig lite på tur med venninner, men jeg kjøper gjerne en flaske bobler til oss i lunsjen og sånne ting som jeg har stor glede av.   

PS, jeg har også matpakke med på flyplassen.  Flyplass mat er dyrt og elendig. 

Anonymkode: 8a4a3...f2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Neida. Jeg klarer meg greit. Jeg studerer og jobber ved siden av. 

Anonymkode: 7f3b9...40c

Da synes jeg ikke du er gjerrig, du er fornuftig.  Så ikke dette svaret  min forrige post.  

Anonymkode: 8a4a3...f2c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):


Ja, hva sparer jeg til... Godt spørsmål! Jeg har noen dyre vaner om man kan kalle det det? Jeg fikser negler, føtter og bryn i salong. Jeg farger håret hos frisøren hver 8. uke. 

Anonymkode: 7f3b9...40c

I så tilfelle er det jo bare slik at du prioriterer pengene dine godt. 

Det er mange som alltid spør seg selv "har jeg råd?". I stedet for det mye viktigere spørsmålet; "er det verdt det?". 

Det finnes jo de som synes jeg er rar/gjerrig, fordi jeg kjører en 10 år gammel bil, samtidig som jeg kunne kjøpt en tesla kontant på dagen. Men det er rett og slett ikke verdt det for meg, bil er bare et fremkomstmiddel. Samtidig kan jeg lett bruke 40 000 på en handveske. 

Anonymkode: 1c668...09e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisbevisst og nøysom er ikke synonymt med gjerrig som mange tydeligvis tror. 

Anonymkode: 87283...6cf

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du er jo pris- og miljøbevisst som handler brukt og billig. 
Mange vil nok definere deg som gjerrig ja, særlig det med å kjøpe brukt shampoo og sminke og slik... aldri shoppe på turer og ha med matpakke osv. 

Men du er jo ikke til plage for noen da, så hvorfor skal andre bry seg? 

Anonymkode: 5960d...f2c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...