Gå til innhold

Aner ikke hva jeg bør studere til høsten😩 5,47 i snitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det lurt å ta arbeids- og organisasjonspsykologi i Bergen? Hva slags jobb kan man få da?

Anonymkode: 7115f...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1,3,4 og 5 forstår jeg ikke hvorfor du har brukt opp søkeplass på å sette opp om du har lyst på en jobb som er godt betalt.

Anonymkode: ef90b...eaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er årsstudium lurt da? Kan man gjøre om det til bachloer? Virker litt meningsløst å ta et ekstra år i tillegg til bachelor bare for å sjekke om man liker det…?

Anonymkode: 7115f...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

1,3,4 og 5 forstår jeg ikke hvorfor du har brukt opp søkeplass på å sette opp om du har lyst på en jobb som er godt betalt.

Anonymkode: ef90b...eaf

Hva annet kunne jeg ha valgt? Og resten av de du ikke nevnte er juss og psykologi profesjon som jeg ikke kommer inn på, og økonomi som jeg ikke har noe interesse eller talent i

Anonymkode: 7115f...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer jeg tenker, jo mer innser jeg at jeg ikke kan studere noen av delene jeg har satt opp. Juss: kommer ikke inn og har egentlig ikke lyst. Økonomi: suger i matte og har ikke lyst. Psykologi bachelor: dårlige jobbmuligheter. 
 

Hva gjør jeg? Bare ta et årsstudium og utsette valget et år? Hvilket årsstudium bør jeg ta i såfall?

Anonymkode: 7115f...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert forsvaret eller folkehøgskole? Du vil lære mye om deg selv og kanskje finne nye interesser.

Jeg tror samtidig at masingen fra foreldrene dine ikke gjør situasjonen noe bedre. Si det som det er, og be dem slappe litt av.

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Åå jeg føler meg så håpløs, sitter på badet og gråter nå😂

Kom deg i seng og drøm om det til i morgen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

?mynonA skrev (1 minutt siden):

Har du vurdert forsvaret eller folkehøgskole? Du vil lære mye om deg selv og kanskje finne nye interesser.

Jeg tror samtidig at masingen fra foreldrene dine ikke gjør situasjonen noe bedre. Si det som det er, og be dem slappe litt av.

Kom deg i seng og drøm om det til i morgen.

Sover og drømmer om det hele tiden, men tiden hjelper meg ikke😔

Har sagt nei til forsvaret og har ikke lyst til folkehøyskole😬

Anonymkode: 7115f...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sover og drømmer om det hele tiden, men tiden hjelper meg ikke😔

Har sagt nei til forsvaret og har ikke lyst til folkehøyskole😬

Anonymkode: 7115f...ea7

Høres ut som at du er lettere deprimert og at du blir presset av foreldrene dine når det gjelder karriere.

Hva gjør du på fritiden utenfor skole og lekser?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologi er interssant, men ganske utmattende jobb. Kanskje velge noe annet som gjør at du har mer ovetskudd til å være sosial i fritiden.

Anonymkode: c929c...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

?mynonA skrev (3 minutter siden):

Høres ut som at du er lettere deprimert og at du blir presset av foreldrene dine når det gjelder karriere.

Hva gjør du på fritiden utenfor skole og lekser?

Deprimert?😶

På fritiden ser jeg på serier, spiller piano, henger med venner, hører på musikk, sover og lager mat. Skulle gjerne vært housewife om jeg var veldig pen, har egentlig ikke noe behov for en imponerende karriere, synes det er overvurdert å jobbe seg til utbrenthet og depresjon, vil heller ha fritid og gjøre andre ting som gir meg glede enn å jobbe, men vil leve en livsstil med god økonomi, så må jo studere noe lurt noe og jobbe hardt… Vil si jeg er ganske lat som person, men på et eller annet vis har jeg fått bare 5’ere og 6’ere på Katta, vet ikke hvordan jeg gjorde det🤔 Selv om jeg er ganske skuffet over at jeg ikke har gode nok karakterer til juss og sånt…

Anonymkode: 7115f...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Deprimert?😶

På fritiden ser jeg på serier, spiller piano, henger med venner, hører på musikk, sover og lager mat. Skulle gjerne vært housewife om jeg var veldig pen, har egentlig ikke noe behov for en imponerende karriere, synes det er overvurdert å jobbe seg til utbrenthet og depresjon, vil heller ha fritid og gjøre andre ting som gir meg glede enn å jobbe, men vil leve en livsstil med god økonomi, så må jo studere noe lurt noe og jobbe hardt… Vil si jeg er ganske lat som person, men på et eller annet vis har jeg fått bare 5’ere og 6’ere på Katta, vet ikke hvordan jeg gjorde det🤔 Selv om jeg er ganske skuffet over at jeg ikke har gode nok karakterer til juss og sånt…

Anonymkode: 7115f...ea7

Også liker jeg å lese bøker☺️

Anonymkode: 7115f...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Også liker jeg å lese bøker☺️

Anonymkode: 7115f...ea7

Og lære meg romantiske språk🥰

Anonymkode: 7115f...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Psykologi er interssant, men ganske utmattende jobb. Kanskje velge noe annet som gjør at du har mer ovetskudd til å være sosial i fritiden.

Anonymkode: c929c...9e3

Psykologi bachelor da? Enig i at jeg ikke vil bli psykolog (profesjon)

Anonymkode: 7115f...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det dumt av meg å bare gå for et årsstudium i psykologi siden jeg ikke aner hva jeg vil studere? Foreldrene mine virker ganske imot det…

Anonymkode: 7115f...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min fulgte hjertet og ble pianolærer, skulle ønske hun hadde mer penger og mindre slitsom jobb. Tanten min fulgte også hjertet og ble vernepleier, ønsker også hun hadde mer penger og mindre slitsom jobb. Faren min fulgte også hjertet og ble snekker, men ville ha mer penger, så ble ingeniør og tjener veldig bra, skulle ønske han hadde en mindre slitsom jobb, men glad for penger. Stemoren min har ikke utdanning engang og tjener langt over millionen som daglig leder i et advokatfirma, jobber 24/7 og virker glad for penger, men ser ut som et deprimerende og utmattende liv som kun består av jobb… Jeg føler det blir feil uansett hva man velger😔

Anonymkode: 7115f...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du et årsstudium får du nok bygd det inn dersom du finner ut at du ønsker å ta en bachelor.

Anonymkode: 3ef09...533

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil ha fritid og lite stress og slit, men kan jo ikke få det uten dårlig økonomi… 

Anonymkode: 7115f...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tar du et årsstudium får du nok bygd det inn dersom du finner ut at du ønsker å ta en bachelor.

Anonymkode: 3ef09...533

Gjør man det? Det virker jo veldig lurt😶 Men hvorfor ikke ta første året av en bachelor da? Mindre studielån?

Anonymkode: 7115f...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal bli rørlegger. 

Anonymkode: 7bc6b...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjør man det? Det virker jo veldig lurt😶 Men hvorfor ikke ta første året av en bachelor da? Mindre studielån?

Anonymkode: 7115f...ea7

Fordi det er mange som ikke ønsker en hel grad, men vil ha litt av kunnskapen. Da trenger de ikke gå en hel grad. Det er noe vi gjør for å kunne planlegge hvor mange studenter vi har på universitet/høyskole.

Anonymkode: 3ef09...533

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...