Gå til innhold

Paradise hotel 2021


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ctrl skrev (1 minutt siden):

Tror du dette eller vet du dette? 😊

Det med brevet er jo med i slutten av episoden.. 

Og ang deltager,så vet jeg jammen det å.

Men for all del,vent å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

J.. skrev (Akkurat nå):

Det med brevet er jo med i slutten av episoden.. 

Og ang deltager,så vet jeg jammen det å.

Men for all del,vent å se.

Ja, brevet så jeg. Og Imani har vel blitt avslørt. Så dette er greit. Jeg tenkte mer på innholdet i brevet, som du skrev:

"I brevet står det at hun skal gjennomføre PHs største hemmelige oppdrag,noensinne." 

Bare lurte på om du visste noe "eksklusivt" om dette eller om det var en antakelse fra deg ettersom du virket så sikker.

Ja, vi får se hva som skjer. Imani har vært et friskt pust så det er kult om hun får være med enda en sesong. Og hvis det stemmer at hun har "PHs største hemmelige oppdrag, noensinne" så blir det sykt interessant å se på. Jeg tenker at hun er rette personen til et slikt oppdrag også. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (1 time siden):

Herregud, det hadde vært dritkult. 

Min umiddelbare tanke var ogå at dette var Imani, men var ikke sikker. 

Grunnen til at jeg tror dette gjelder både Erik og Imani er på grunn av at Erik tok tapet veeeldig pent. :gape:  Den som lever får se!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (28 minutter siden):

Ja, brevet så jeg. Og Imani har vel blitt avslørt. Så dette er greit. Jeg tenkte mer på innholdet i brevet, som du skrev:

"I brevet står det at hun skal gjennomføre PHs største hemmelige oppdrag,noensinne." 

Bare lurte på om du visste noe "eksklusivt" om dette eller om det var en antakelse fra deg ettersom du virket så sikker.

Ja, vi får se hva som skjer. Imani har vært et friskt pust så det er kult om hun får være med enda en sesong. Og hvis det stemmer at hun har "PHs største hemmelige oppdrag, noensinne" så blir det sykt interessant å se på. Jeg tenker at hun er rette personen til et slikt oppdrag også. :) 

Jeg leste hva som sto i brevet,var ikke verre enn det 😂

Bare å pause så kan du lese det også.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 minutt siden):

Jeg leste hva som sto i brevet,var ikke verre enn det 😂

Bare å pause så kan du lese det også.

Åh, fikk vi se innholdet? Det la jeg ikke merke til. Vel, bra du fanget det opp og delte det med oss! 🤓

Da skjønner jeg jo at du virket så sikkert! 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (17 minutter siden):

Åh, fikk vi se innholdet? Det la jeg ikke merke til. Vel, bra du fanget det opp og delte det med oss! 🤓

Da skjønner jeg jo at du virket så sikkert! 😄 

Ja,er jo en del av PRen for å hype opp neste sesong.

Temaet for sommersesongen var "expect the unexpected"..  så tvisten er jo ikke helt uventet.

 

Edit - stopp episoden når det er 10-11 sekunder igjen så kan man lese det om hemmelig oppdrag,for den som vil sjekke selv.

Endret av J..
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig finale, kjedelige vinnere. Og det sier jeg selv om det har blitt mye drama i etterkant, for med en gang finalen er ferdig så føler jeg meg på en måte ferdig med dramaet også. Det er ikke så interessant.

Victoria som er "veldig stolt" over at hun klarte å holde seg på hotellet hele oppholdet, selv om det bare understreker at dama ikke har gjort noe annet der inne enn å sutre når ting ikke gikk hennes vei. 

Markus orker jeg ikke en gang å kommentere.

 

Og jeg tviler på at noen ble "truet" til å stemme hit eller dit, hva skulle egentlig den trusselen gå ut på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært mye rusk av deltakere oppigjennom årene på Paradise. Og Markus går inn i denne kategorien. 

Minnes om at det har vært flere med enten dommer eller pågående saker av vold og voldtekt. Og altfor mange deltakere har jugd noe voldsomt om sin egen bakrunn og livshistorie. Utvelgelsen av deltakere er sånn sett kritikkverdig av Paradise.

Man skulle tro at et krav for deltakelse på et slikt hotell for tv-innspilling var plettfri vandel. Det burde være det. Det er vel kanskje det, bare på en svært svært uhøytidelig måte. Deltakerne kommer tross alt ut som kjendiser etterpå, og med sitt navn og rykte når ut til en stor skare av vanligvis unge fans, følgere og beundrere. Da er det ikke greit at Paradise har latt tidligere eller potensielle kriminelle få høste frukter av dette og bli et offentlig navn. Mest for fansens skyld, men også for programmet navn og rykte.

Så produksjonen burde be håndplukkede potensielle deltakere om politiattest under utvelgelsen før innspilling. Det burde være et absolutt krav. På lik linje som det er i enkelte yrker i arbeidslivet. Det er svært enkelt for en deltaker med plettfri vandel å tilfredsstille dette kravet, så det er egentlig ingenting å tenke på. Og veldig rart at dette ikke skjer. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (20 timer siden):

Det har vært mye rusk av deltakere oppigjennom årene på Paradise. Og Markus går inn i denne kategorien. 

Minnes om at det har vært flere med enten dommer eller pågående saker av vold og voldtekt. Og altfor mange deltakere har jugd noe voldsomt om sin egen bakrunn og livshistorie. Utvelgelsen av deltakere er sånn sett kritikkverdig av Paradise.

Man skulle tro at et krav for deltakelse på et slikt hotell for tv-innspilling var plettfri vandel. Det burde være det. Det er vel kanskje det, bare på en svært svært uhøytidelig måte. Deltakerne kommer tross alt ut som kjendiser etterpå, og med sitt navn og rykte når ut til en stor skare av vanligvis unge fans, følgere og beundrere. Da er det ikke greit at Paradise har latt tidligere eller potensielle kriminelle få høste frukter av dette og bli et offentlig navn. Mest for fansens skyld, men også for programmet navn og rykte.

Så produksjonen burde be håndplukkede potensielle deltakere om politiattest under utvelgelsen før innspilling. Det burde være et absolutt krav. På lik linje som det er i enkelte yrker i arbeidslivet. Det er svært enkelt for en deltaker med plettfri vandel å tilfredsstille dette kravet, så det er egentlig ingenting å tenke på. Og veldig rart at dette ikke skjer. 

Jeg kan ikke så mye om dette, men jeg mener jeg leste at produksjonen ikke har lov til å innhente slik informasjon, og at de er avhengig av at deltakerne er ærlege. Dermed går det nok på det juridiske. Det at man i enkelte yrker må vise frem politiattest er nok et lovfestet unntak.

Det stod at Markus aldri hadde fått lov til å delta i PH om de hadde visst dette på forhånd. Produksjonen kan ikke annet enn å løse det med å ha kontrakt der deltakerene er bundet til å fortelle om slike ting selv siden de ikke kan ta en bakgrunnssjekk, om ikke er det kontraktsbrudd som kan få konsekvenser. Som det fikk her, ved at Markus ikke får pengene han har vunnet.

Tror du virkelig produksjonen ønsker slike skandaler som dette? Det er dårlig publisitet. Jeg er sikker på at hadde de hatt mulig til å innhente vandelsattest så hadde de gjort det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (11 minutter siden):

Jeg kan ikke så mye om dette, men jeg mener jeg leste at produksjonen ikke har lov til å innhente slik informasjon, og at de er avhengig av at deltakerne er ærlege. Dermed går det nok på det juridiske. Det at man i enkelte yrker må vise frem politiattest er nok et lovfestet unntak.

Det stod at Markus aldri hadde fått lov til å delta i PH om de hadde visst dette på forhånd. Produksjonen kan ikke annet enn å løse det med å ha kontrakt der deltakerene er bundet til å fortelle om slike ting selv siden de ikke kan ta en bakgrunnssjekk, om ikke er det kontraktsbrudd som kan få konsekvenser. Som det fikk her, ved at Markus ikke får pengene han har vunnet.

Tror du virkelig produksjonen ønsker slike skandaler som dette? Det er dårlig publisitet. Jeg er sikker på at hadde de hatt mulig til å innhente vandelsattest så hadde de gjort det. 

Ja, til ettertanke har du nok rett i at produksjonen ikke har det juridiske med seg ved å be om attest for plettfri vandel. Iallefall ikke slik det er nå. Men det søkes stadig unntak om dette, og flere og flere yrkesgrupper inngår enten i lovverket eller i unntaksregelen. Om Paradise noensinne har anledning til det er ikke sikkert.

Men poenget mitt er at de burde det. Eventuelt slik som du sier at produksjonen bør gjøre mer omfattende grep og kontraktfeste deltakerne enda bedre. Løgn og bedrageri mot produksjonen bør føre til krav om erstatning som følge av tap av omdømme. Altså at de skaper større insentiver til deltakerne for å motivere til ærlighet. Slik det har vært og slik det er så har det nærmest vært fritt fram, og tap av vinnergevinsten er egentlig ikke et tap nok. Det er tap av noe de egentlig aldri hadde i utgangspunktet, og gevinstene høster de uansett når de kommer hjem som kjendiser for ungdommer. Løgn er i seg selv ingen særlig risiko.

Nei, jeg tror selvfølgelig ikke at produksjonen ønsker slike deltakere. Men nå har det vært et gjentakende problem år etter år etter år. Nesten hver eneste sesong så har de hatt med en som enten er dømt eller som har en pågående sak mot seg for vold eller voldtekt. Var det ikke i fjor at en deltaker midtveis ble tatt ut av serien sånn helt uten videre? Og jeg kunne nevnt flere deltakere med navn, men jeg det skal ikke gjøre. Midt oppi denne debatten har man Paradise Hotel Sverige som opplevde voldtekt inne på hotellet, og som nå har stoppet hele serien inntil videre. 

Det er kanskje bare et spørsmål om tid før dette skjer med Paradise Hotel Norge også, med mindre de innfører ekstraordinære tiltak for å unngå det. Alt tyder på at det de har gjort hittil ikke har vært godt nok. Og det må ikke bli slik at voldtekt eller vold må skje før ekstraordinære tiltak først gjennomføres. 

Jeg er egentlig forbannet over hele situasjonen. Her sitter man en hel sesong og "heier" og beundrer Markus, og så viser Markus seg å være en notorisk utro kar som står midt i en voldtektssak. Egentlig to regelbrudd på samme tid, men ikke minst så provoserer det verdier hos seerne. Man føler seg bedratt. Og det blir jammen ikke bedre at han kommer hjem som kjendis, blir beundret og sett opp til av unge fans og har fått et enormt sosialt og samfunnsmessig økt personlig liv som følge av kjendisnavnet. 

Det er, uansett om produksjonen har mulighet til det ene eller andre og ikke ønsker det slik, svært kritikkverdig av nettopp produksjonen at dette har fått skje. Det er til syvende og sist produksjonen som har ansvaret. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen av de andre deltagerene tatt avstand fra han? 

Var han på premierefesten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonshine skrev (6 timer siden):

Har noen av de andre deltagerene tatt avstand fra han? 

Var han på premierefesten?

M var ikke på premierefesten. Utestengt fra produksjonen generelt. Tror en del fremdeles har kontakt med han. 

------

Synd, for han virket så grei frem til den siste uka synes jeg. Frem til jeg så litt tilbake når jeg så hvordan han "spilte" dum. Han sa selv at han liker å spille dum slik at han fikk innsikt i begge sider. Når de andre trodde de kunne bruke han som en brikke, men endte opp med å spille "riktig" slik at han selv vant. "Godgutten" Markus. 

Måten han spilte med Imani var heller ikke grei. Vinglet mye og dro henne ned. Hun trodde nok ikke at andre enn Markus ville stå med henne. Men hadde hun stått sterkere i seg selv, stolt på seg selv.  Hun kunne vunnet med Erik. Men 5 stk var hodeløse høns og var blendet av Victoria. Markus hadde nok ikke vunnet om han sto med noen andre. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

J.. skrev (På 26.8.2021 den 11.36):

Imani lå i sengen og er med i høst sesongen (starter i september).

I brevet står det at hun skal gjennomføre PHs største hemmelige oppdrag,noensinne.

Teaseren ligger ute nå,for den som enda trenger bekreftelse på hva jeg sa..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
J.. skrev (På 14.9.2021 den 22.35):

Teaseren ligger ute nå,for den som enda trenger bekreftelse på hva jeg sa..

Link kommer godt med 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...