Maleficenta Skrevet 7. juni 2021 #221 Skrevet 7. juni 2021 Athena79 skrev (På 5.6.2021 den 20.20): Instinkt, de kan føle seg truet eller de skal beskytte eier eller andre hunder. Man kan aldri stole på hunder eller andre dyr. Og ALDRI la barn være alene med hunder. Takk og lov for at hundene ble avlivet. jeg syns derimot at det er trist at dyra sksl avlives når det er eieren eller evt foreldre til barnet burde passet bedre på. 6
Maleficenta Skrevet 7. juni 2021 #222 Skrevet 7. juni 2021 fotballjenta skrev (27 minutter siden): Jeg har ikke lest hele tråden så beklager om jeg sparker opp vidåpne dører her. Det er mange grunner til at en hund kan angripe er barn. Barn er veldig uforutsigbare og hunder sliter med å lese barns kroppsspråk. I tillegg kan barn være brå i bevegelsene og hardhendte. Om hunden ikke er vant til barn så kan den føle at den må beskytte seg. I tillegg skjønner ikke barn hundens signaler. Vi voksne skjønner når en hund vil vekk fra situasjonen. Hunder velger stort sett å bite som siste løsning, etter å ha sagt ifra på mange måter på forhånd at den føler seg usikker i situasjonen. Dette skjønner ikke barn, og kan til og med tolke knurring som «prat» og flekking med tenner som smil. Husker jeg leste en vond artikkel for mange år siden (jeg finner ikke link, men den var reell) om en hund som ble tatt med til veterinær for avliving fordi den hadde begynt å snerre og glefse mot familiens barn. Etter hunden var avlivet fant veterinæren massevis av nåler på innsiden av hunden. Så her har ungen brukt hunden som nålepute i lang tid, og da hunden prøvde si ifra så ble den avlivet. Uansett, hunder og små barn skal IKKE være alene! Jeg vet ikke hva som har skjedd i denne situasjonen og jeg skal ikke spekulere. Men her har hundeeier ansvar om det var sånn at barnet var alene med hundene. huff stakkars hunden. Det var jo helt tragisk 2
Helgeline Skrevet 7. juni 2021 #223 Skrevet 7. juni 2021 Maleficenta skrev (28 minutter siden): jeg syns derimot at det er trist at dyra sksl avlives når det er eieren eller evt foreldre til barnet burde passet bedre på. Trist.... ja ok. Men hundene visste ikke at de skulle dø. De slet nok heller ikke med skyldfølelse og spesielt vonde følelser i ettertid. Så den tristheten jeg ev måtte føle for dem er totalt overskygget av skrekken, sorgen og skyldfølelsen menneskene som var involvert her følte og føler. Vi vet ikke hva som har skjedd, bare at det er en enorm menneskelig tragedie. Og jeg liker som sagt hunder og har selv en hund jeg er glad i. 10
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #224 Skrevet 7. juni 2021 Hvorfor sensurerer politiet hva slags hund det er? Hvorfor er det tatt et standpunkt i at vi ikke skal vite det? I menneskesaker så er det jo ofte for å beskytte drapspersonen før denne er dømt. Men her er jo hundene allerede avlivet. Hvem er det vi beskytter her? Ryktet til en spesiell hunderase? Det skaper jo bare spekulasjoner. De burde ikke sensurere den opplysningen. Anonymkode: a55cf...02e 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #225 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvorfor sensurerer politiet hva slags hund det er? Hvorfor er det tatt et standpunkt i at vi ikke skal vite det? I menneskesaker så er det jo ofte for å beskytte drapspersonen før denne er dømt. Men her er jo hundene allerede avlivet. Hvem er det vi beskytter her? Ryktet til en spesiell hunderase? Det skaper jo bare spekulasjoner. De burde ikke sensurere den opplysningen. Anonymkode: a55cf...02e De har jo gått ut med hvilke raser det var... 😅 Så de sensurerer ikke den opplysningen nei. Anonymkode: bdc64...267 8
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #226 Skrevet 7. juni 2021 Lille_Krokodille skrev (På 6.6.2021 den 0.45): Rottweilere er ikke aggressive. Les deg opp. Vel, statistikken over hundeangrep viser noe annet. Det var en rottweiler som var involvert i denne tragiske saken. Anonymkode: 3ee1a...0eb 7
Chantielle Skrevet 7. juni 2021 #227 Skrevet 7. juni 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner,ryktespredning,samt svar til dette. Chantielle mod. 1
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 7. juni 2021 #228 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vel, statistikken over hundeangrep viser noe annet. Det var en rottweiler som var involvert i denne tragiske saken. Anonymkode: 3ee1a...0eb Hvis man skal gå ut i fra angrep tror jeg Golden, terriere og småbikkjer ligger langt opp på lista, gitt. Se på Teddy. Den lille jævelen har bitt fem personer, inkludert barn, og han lever ennå.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #229 Skrevet 7. juni 2021 Lille_Krokodille skrev (2 minutter siden): Hvis man skal gå ut i fra angrep tror jeg Golden, terriere og småbikkjer ligger langt opp på lista, gitt. Se på Teddy. Den lille jævelen har bitt fem personer, inkludert barn, og han lever ennå. Men her gjør du den klassiske "bortforklaringen" som så ofte dukker opp i denne debatten, gjerne for å beskytte enkelte raser. Ja, alle hunder biter. Det er liksom det eneste redskapet de har når alle andre muligheter er forgjeves. MEN.. I saker hvor mennesker gjerne blir lemlestet eller drept, da er det gjerne noen gjengangere. Her er det veldig viktig å se hva hunderasen faktisk ble avlet fram til, og skadepotensiale. Noen hunder glefser ikke bare, de biter seg fast. Jeg er ikke så overrasket over at det var en Rottweiler denne gangen. Mer overrasket over at en Golden Retriever også var med. Det er sjeldent Chihuahuaer, Pudler og annet som står bak slike tragedier når det kommer til stykke, selv om de ofte brukes som eksempler. Barn og hund skal man uansett være ytterst påpasselig med, uavhengig av rase. Anonymkode: 89434...863 9
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #230 Skrevet 7. juni 2021 Ikke første gangen at rottweilere dreper et barn. Burde ikke rasen forbys? https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/do5wO/ettaaring-drept-av-rottweiler Anonymkode: c4cc5...fbc 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #231 Skrevet 7. juni 2021 Husker også denne saken https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/jPB9en/rottweiler-drepte-baby Anonymkode: c4cc5...fbc 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #232 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ikke sjokkert over at en Rottweiler var en av to. Huff så jævlig dette er Anonymkode: f5363...d42 Skjerp deg! Meget uheldig at en rottweiler var delaktig i dette. Nå legges 99% av fokus på at «ånei! Det var en rottweiler! Verdens værste hund. Livsfarlig bla bla bla» mens hund nr to er Norges mest populære familiehund og det får ingen oppmerksomhet. For alt vi vet kan det ha vært golden retrieveren som var værst. hele saken er en tragedie! Men blir feil å legge all skyld på den ene hunden. Anonymkode: 05e20...b41 13
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 8. juni 2021 #233 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men her gjør du den klassiske "bortforklaringen" som så ofte dukker opp i denne debatten, gjerne for å beskytte enkelte raser. Ja, alle hunder biter. Det er liksom det eneste redskapet de har når alle andre muligheter er forgjeves. MEN.. I saker hvor mennesker gjerne blir lemlestet eller drept, da er det gjerne noen gjengangere. Her er det veldig viktig å se hva hunderasen faktisk ble avlet fram til, og skadepotensiale. Noen hunder glefser ikke bare, de biter seg fast. Jeg er ikke så overrasket over at det var en Rottweiler denne gangen. Mer overrasket over at en Golden Retriever også var med. Det er sjeldent Chihuahuaer, Pudler og annet som står bak slike tragedier når det kommer til stykke, selv om de ofte brukes som eksempler. Barn og hund skal man uansett være ytterst påpasselig med, uavhengig av rase. Anonymkode: 89434...863 Men det ER ikke overraskende at en Golden biter en unge. Det skjer ganske ofte.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #234 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 5.6.2021 den 22.24): Tull. Det er mange raser som angriper oftere enn de to. Anonymkode: 63aad...2b9 Rottweiler er som nummer to på listen over raser som har forårsaket flest dødsfall hos mennesker i USA. Google "fatal dog attacks", så ser du selv. Den er også hyppig representert på denne listen over dødelige hundeangrep i Storbritannia. Anonymkode: 50a79...0d1 3
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 8. juni 2021 #235 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Rottweiler er som nummer to på listen over raser som har forårsaket flest dødsfall hos mennesker i USA. Google "fatal dog attacks", så ser du selv. Den er også hyppig representert på denne listen over dødelige hundeangrep i Storbritannia. Anonymkode: 50a79...0d1 Dødsfall, ja. På grunn av størrelsen og styrken. Men de er langt fra den aggressive, sinte rasen du fremstiller. Bikkjer som ender opp med å drepe har stort sett dårlige eiere. Det betyr ikke at rasen i seg selv er «farlig». Skal man forby Rottweilere må man også forby schäfere, huskyer, ridgeback, samojeder osv. De har like mye tenner og er sterke hunder, de også.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #236 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 5.6.2021 den 20.13): Hvorfor angriper hunder små barn som ikke gjør noe spesielt for å provosere de? Jeg tenker da på familiehunder som er dresserte og sikkert fungerer helt vanlig, og så plutselig går til angrep på små barn. Anonymkode: 2f755...ee7 Sikkert fordi hunder har en ynkelig personlighet, de kryper for de som kommanderer dem og mater dem, og går til angrep på de som er svake og redde. Anonymkode: 6cae6...e3c 1
Helgeline Skrevet 8. juni 2021 #238 Skrevet 8. juni 2021 Jeg er enig i at det blir feil å demonisere enkelte hunderaser, men fakta er jo at raser som rottweiler, schaefer, polarhunder og så bortetter har større skadepotensial hvis det først går galt. Derfor må man vite hva man driver med når man har en slik hund, i en enda større grad enn hvis du har en chihuahua eller King Charles chevalier. Større ansvar... Med fare for å høres fordomsfull ut, så har jeg et inntrykk av at rett ut sagt uoppdragne hunder oftest er av sistnevnte kategori. Vært borti noen som knapt reagerer på navnet sitt. Har tenkt i mitt stille sinn at det tross alt er bra at det er snakk om en liten flis av en hund og ikke en stor og sterk en. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #239 Skrevet 8. juni 2021 https://www.facebook.com/itsmeorthedog/videos/1204396293368772 Anonymkode: 9e098...cd6 12
Maleficenta Skrevet 8. juni 2021 #240 Skrevet 8. juni 2021 Helgeline skrev (1 time siden): Jeg er enig i at det blir feil å demonisere enkelte hunderaser, men fakta er jo at raser som rottweiler, schaefer, polarhunder og så bortetter har større skadepotensial hvis det først går galt. Derfor må man vite hva man driver med når man har en slik hund, i en enda større grad enn hvis du har en chihuahua eller King Charles chevalier. Større ansvar... Med fare for å høres fordomsfull ut, så har jeg et inntrykk av at rett ut sagt uoppdragne hunder oftest er av sistnevnte kategori. Vært borti noen som knapt reagerer på navnet sitt. Har tenkt i mitt stille sinn at det tross alt er bra at det er snakk om en liten flis av en hund og ikke en stor og sterk en. ja men tror det stemmer at små hunder blir dårligere oppdratt. Alt de gjør er jo så søtt liksom. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå