Gå til innhold

Bør de uføretrygdede få mere penger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om dere synes at uføretrygdede bør få mere penger? Om så, hvor mye mere?

Anonymkode: 887b0...711

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja ca 30000 mer i mnd.

Anonymkode: c5b41...dfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man burde avskaffe ordningen ung ufør, og så sette minstesatsen til det ung ufør er i dag. Da blir det mulig for de på minstesats å leve et verdig liv, samtidig som man kan fjerne store mengder kostbart byråkrati. Bostøtten kan de gjerne også avskaffe (og fjerne enda mer byråkrati der) så lenge minstesatsen er til å leve på.

Anonymkode: 0c50f...51a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laffatus

De burde la de som er uføretrygd og få beholde helle trygden og slutte og trekke får de har samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke uføretrygdede generelt bør få mer penger. Men kanskje lettere å få, men lavere utbetaling. Og så synes jeg kanskje alle som går over til uføretrygd burde få økonomisk rådgivning sånn at det er lettere å tilpasse forbruket. 

Jeg er for borgerlønn, men en lav en. 

Anonymkode: 9b70f...671

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, iallfall vi som er på minstesatsene! Hadde holdt med fem tusen ekstra, eller, så kan vi beholde samme sum men skatt fjernes! 

Anonymkode: 211b2...fc6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes ikke uføretrygdede generelt bør få mer penger. Men kanskje lettere å få, men lavere utbetaling. Og så synes jeg kanskje alle som går over til uføretrygd burde få økonomisk rådgivning sånn at det er lettere å tilpasse forbruket. 

Jeg er for borgerlønn, men en lav en. 

Anonymkode: 9b70f...671

Lavere? Har du prøvd å leve på lite penger eller? Jeg har minstesats og med huslån, forsikringer, bil med forsikring, helseutgifter og mat og alt annet som er svært nødvendig går det så vidt rundt... og ja, jeg må ha bil pga helsen!

Hvorfor mener du at vi som er syke skal straffes egentlig?

Anonymkode: 211b2...fc6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er bedre om du omformer spørsmålet til om trygdesatsene bør reduseres.Det er høyst individuelt hvor mye en person med innvilget uføretrygd får utbetalt. «De uføretrygdede» -når du omtaler mennesker som har en trygdeytelse på den måten så høres ut som ett eget folkeslag som ikke fortjener ytelsen de har. Det er mennesker i forskjellige livssituasjoner og er som folk flest, med unntak av at de ikke kan bidra i arbeidslinja. 

Anonymkode: d50c2...401

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, minstesatsen bør økes.

Å få 16000 utbetalt i mnd, er for lite. Ung ufør på 18000 og.

Minst 220000 i mnd burde være mulig. Bare å fjerne skatten. Unødig at uføre skal betale flere tusen i skatt hver mnd.

Anonymkode: 6100d...726

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror det er bedre om du omformer spørsmålet til om trygdesatsene bør reduseres.Det er høyst individuelt hvor mye en person med innvilget uføretrygd får utbetalt. «De uføretrygdede» -når du omtaler mennesker som har en trygdeytelse på den måten så høres ut som ett eget folkeslag som ikke fortjener ytelsen de har. Det er mennesker i forskjellige livssituasjoner og er som folk flest, med unntak av at de ikke kan bidra i arbeidslinja. 

Anonymkode: d50c2...401

Bør økes skulle det stå...

Anonymkode: d50c2...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Lavere? Har du prøvd å leve på lite penger eller? Jeg har minstesats og med huslån, forsikringer, bil med forsikring, helseutgifter og mat og alt annet som er svært nødvendig går det så vidt rundt... og ja, jeg må ha bil pga helsen!

Hvorfor mener du at vi som er syke skal straffes egentlig?

Anonymkode: 211b2...fc6

Ja. Jeg er 50% uføretrygdet selv. I perioder lever jeg kun på dette, om jeg tjener ekstra sparer jeg dette eller bruker på luksus som større ferier.

Anonymkode: 9b70f...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laffatus skrev (10 minutter siden):

De burde la de som er uføretrygd og få beholde helle trygden og slutte og trekke får de har samboer.


Gode nyheter!

Reglene er alt endret slik :) 

Anonymkode: 6533c...b91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Lavere? Har du prøvd å leve på lite penger eller? Jeg har minstesats og med huslån, forsikringer, bil med forsikring, helseutgifter og mat og alt annet som er svært nødvendig går det så vidt rundt... og ja, jeg må ha bil pga helsen!

Hvorfor mener du at vi som er syke skal straffes egentlig?

Anonymkode: 211b2...fc6

Ellers reagerer jeg på ordet straffes. Uføre straffes ikke av staten ved å få penger. Vi får fra felleskapet. Et fellesskap vi ofte har betalt inn til, men det er da ingen straff å få gratis penger. 

 

Anonymkode: 9b70f...671

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Jeg er 50% uføretrygdet selv. I perioder lever jeg kun på dette, om jeg tjener ekstra sparer jeg dette eller bruker på luksus som større ferier.

Anonymkode: 9b70f...671

Hvordan er det mulig? Jeg er 50% ufør og får utbetalt 8000 kr i trygd. Den halve stillingen jeg har er det som gjør at ting går rundt. Barr trygden er ikke nok til å dekke husleia en gang. Hvordan får du det til?

Anonymkode: eb929...e68

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, minstesatsen bør økes.

Å få 16000 utbetalt i mnd, er for lite. Ung ufør på 18000 og.

Minst 220000 i mnd burde være mulig. Bare å fjerne skatten. Unødig at uføre skal betale flere tusen i skatt hver mnd.

Anonymkode: 6100d...726

Minstesatsen burde opp til 3G for at noen skal kunne leve av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):


Gode nyheter!

Reglene er alt endret slik :) 

Anonymkode: 6533c...b91

Ja. For alle bortsett fra de som har aller minst. Minstesats får enda mindre hvis man får samboer. Forstå det den som kan 

Anonymkode: eb929...e68

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hvordan er det mulig? Jeg er 50% ufør og får utbetalt 8000 kr i trygd. Den halve stillingen jeg har er det som gjør at ting går rundt. Barr trygden er ikke nok til å dekke husleia en gang. Hvordan får du det til?

Anonymkode: eb929...e68

Jeg tjente godt før jeg ble ufør, så får høy sats. 13 000 utbetalt i måneden. Men jeg lever billig og var eldre når jeg fikk trygden, så hadde bolig allerede jeg solgte og kjøpte mindre og slitter derfor lån. 

Anonymkode: 9b70f...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tjente godt før jeg ble ufør, så får høy sats. 13 000 utbetalt i måneden. Men jeg lever billig og var eldre når jeg fikk trygden, så hadde bolig allerede jeg solgte og kjøpte mindre og slitter derfor lån. 

Anonymkode: 9b70f...671

Da er det jo noe helt annet. Du snakker om at satsen må bli lavere men lever ikke selv på minstesats. Du bruker at du klarer å leve på 50% trygd alene som et argument. Ser du urimeligheten i det?

Anonymkode: eb929...e68

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Ingen burde få mindre enn 20 000 netto.

Anonymkode: 68e5d...f59

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...