Gå til innhold

Fru Blå og krabaten

Fru Blå

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag skal jeg på apoteket å kjøpe gravitest(!) Får se om jeg tar den i dag, eller om jeg klarer å vente til i morgen. Er litt redd for at det skal bli negativt resultat siden det er litt tidlig, men tror ikke jeg klarer å vente lenger...

GOD HELG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte selvfølgelig ikke å vente til i morgentidlig, så da gikk det som det måtte... Kjøpte en Quik respons test på apoteket og testet meg så snart jeg kom hjem.

Jeg fikk først negativt resultat, men da jeg skulle se på den igjen etter ca. 10 min var det kommet en svaak rosa strek. Så nå ble jeg jo veldig usikker om hvordan jeg skal tolke dette. Det står jo på testen at den er ugyldig etter 5 min. Men det er vel ikke bare en skyggestrek når den er rosa og ikke grå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd du bør se bort fra resultatet. Er testen ugyldig etter 5 minutter, så er den bare det. Du kan jo teste igjen om noen dager. (Og det er visst best å teste om morgenen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har nok rett i det Xavia. Jeg skal teste når jeg står opp i morgen tror jeg.

Men jeg har stor tro på at jeg er gravid, for da jeg stod opp i dag hadde hofta mi gått i lås. I forrige svangerskap ble jeg sykemeldt med bekkenløsning i uke 16. Heldigvis gikk det over etter 15 min. Magen min er som en ballong og livmoren min er fortsatt øm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei monja! :)

Ja, nå synes jeg det ble litt for spennende. Har følt meg gravid en stund nå, så blir nok skuffet hvis det bare er kroppen min som lurer meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI FRU BLÅ :)

Takk for hilsen i dagboka mi.Det var kjempekoselig:)

Jeg testet i morges og da var det en helt tydelig fin og rød strek!!!

Håper at det ordner seg for deg også nå.Er det lenge siden mesnsen skulle ha vært der?Det er så fælt å gå å vente på å teste seg.Jeg krysser fingrene for deg!!!

Jeg har blitt litt bekymret de siste to dagen for jeg har hatt så vondt i magen.Sov dårlig både inatt og i går natt for det er vondt å ligge...det er vondt å strekke seg og spesielt å nyse!!!Vet du om dette er "normalt?Jeg jobber også i barnehage og tenker på om det er farlig å løfte..

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frøken fryd! Koselig at du kom innom dagboka mi! :)

Jeg vet ikke helt når jeg skal ha siste menstrusjon, siden jeg hadde siste pilleblødning 25 august. Det er så lenge siden jeg hadde normal mens, så jeg er ikke sikker hvor lange sykluser jeg har. Jeg tror i allefall at jeg hadde EL den 30 så da blir vel neste mens ca. 13 august??

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for at du har vondt i magen. Det hadde jeg i begynnelsen av forrige svangerskap også.

Hvis du kun har vondt og ikke blør er det nok bare livmoren som utvider seg.

Her kan du lese om noe lignende det du spør om.

Her står det også om stikkninger i magen.

Som du kanskje har sett jobber også jeg i barnehage. Det er nok ikke farlig å løfte normale løft som du er vant med fra før, men tror det er lett å kunne forslite seg, tenker da spesiellt på bekkenet. I mitt forrige svangerskap ble jeg sykemeldt i uke 16 med bekkenløsning, men da hadde jeg en jobb hvor jeg stod hele dagen.

Hvis du jobber på småbarnsavdeling kan jo det bli mange tunge løft, da er det viktig å forebygge med å la barna selv gå opp på stellebordet, sitte når du kler på de osv.

Jeg vil anbefale snartmamma.com hvis du ikke har besøkt de enda. Der finner du sikkert en tråd om akkurat det du lurer på.

Lykke til videre med svangerskapet! Håper du ble noe klokere av dette.

:klem: fra meg

Endret av Fru Blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skytte!

Jeg tok en test når jeg stod opp i morrest. Den var negativ, så jeg ble nok ikke noe klokere av det. Får vente en ukes tid med å teste på nytt, da har det gått en mnd siden jeg sluttet men pillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Hulderjenta :)

Nå har jeg hatt en travel uke på jobben, så det har blitt lite tid til avslapping foran PCen.

Jeg testet meg på nytt natt til fredagen med en digital Clear Blue som viste "Ikke gravid", så nå er jeg ikke så fullt sikker på om jeg er gravid like vel. Jeg har vel begynt å slå meg til ro med at dette kan ta sin tid, så det er best å stresse litt ned.

Det som var rart, var at den andre quick respons testen, som jeg tok om morgenen til den 12, viste en svak strek når jeg kom hjem fra jobb. Synes det er rart den slår ut med farge hvis det er feil på den. Men nå vet jeg ikke mye om slike tester heller da.

Det er enda 5 dager til det er gått en mnd siden jeg begynte å teste, og sist gang jeg ble gravid testet jeg ikke posistivt før det var gått 1 mnd og 2 dager etter pilleslutt. En uke før hadde jeg en negativ test. Så det er vel enda håp at det kan ha klaffet i denne perioden..

Noen symptomer jeg enda har er at jeg er småkvalm fra jeg begynner å spise om morgenen. Mest på ettermiddagen og kvelden. Sjokolade er speiellt kvalmende for tiden.

Jeg er fortsatt oppblåst i magen og har mye luft.

Men egentlig har jeg hatt lite tid å tenke på en eventuell graviditet denne uka.

På torsdag når jeg hadde fri fra jobben, var jeg hos frisøren og klippet meg. Det var befriende å få vekk en del av det lange tykke håret mitt. Jeg har fortsatt det langt i nakken, men kortere rundt ansiktet. Jeg hadde egentlig tenkt å farge det også, men når de skulle ha over 800 kr for det, synes jeg ikke det var så nødvendig. Jeg skal heller kjøpe meg en hårfarge og overtale mannen til å gjøre det.. ;)

I går var vi på Ikea og kjøpte en bilde serie på 3 som vi skal ha i stua, og mye annet rart som vi både trengte og ikke trengte. Det er morro å dra på en butikk der også mannen kan delta litt uten at han blir lei.. med det første i allefall.

Nå må jeg få gjort litt husarbeid som jeg ikke har hatt tid å gjøre så mye av denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann du!

Mye som skjer for tiden ja! Rart med de testene...Men nå er det vel snart gått en mnd? Må jo bare teste mer hvis tanta ikke dukker opp...Men det kan ta tid ja..I know!

Håper dere slipper å plages i allefall!

Ha ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skytte!

Ja, det har snart gått en mnd men jeg har blitt litt redd for å brenne bort de to siste testene jeg har. Blir fort dyrt dette her hvis jeg ikke blir gravid snart. :P

Er ikke en gang sikker når tanta bør dukke opp.. Håper du også får en fin uke!

Har hatt en grusomt slitsom dag på jobb.. Var alene med 5 barn under 3 år, fordi eieren ikke vil sette inn vikar når det "bare" er 5 barn. Er ikke det uforsvarlig så vet ikke jeg..

God kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom mensen!!

Kjennte at noe var i gjære i dag, og pluselig visste jeg bare at mensen var kommet.

Så nå blir det vin på meg i helga om ikke annet. Den har ligget i kjøleskapet i snart en mnd, fikk den på jobben pga god innsats, men jeg har ikke turt å smakt på den enda.

Det var greit å vite at syklusen min er normal i allefall, så håper jeg på at det løsner ett egg i neste prøve periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Dumt med tanta, men nå er det kanskje på rett vei! Satser på du slipper den på noen mnd heretter!

Ha ei riktig trivelig helg og kos deg med vinen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...