Gå til innhold

Fotball EM 2021


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Håper at Italia også filmer seg til straffe - og vinner! Så får de smake sin egen medisin. Dette er ikke fotball lenger.

Anonymkode: 8a62b...7e3

Ciro Immobile Faking Injury And Miracle Recovery When Team Scores | EURO 2020 Italy 2-1 Belgium - YouTube

For Italia filmer jo aaaaldri🙄

Anonymkode: 0263e...5bf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Italia har en enorm ukultur for juksing. Samme hvilken generasjon som spiller så legger de seg ned i tide og utide, ruller rundt og skriker. Neymar hadde jo vært en ypperlig Italiener. England har ikke akkurat vært overlegne i mesterskap nei, av de fire lagene som var igjen så er det bare England som aldri har vunnet EM. Både Italia og Spania vant relativt nylig VM, hvor England har en tittel i 1966 altså for 55 år siden. Heier av hele mitt hjerte på England når søndag kommer!

Anonymkode: 0263e...5bf

Slik har det alltid vært. Latinere, enten de er fra Europa, eller Sør-Amerika har alltid vært sleske, upålitelige gråtekoner som filmer, drøyer tid og jukser alt de kan.
Dette er noe vi alltid har visst. I dag eksisterer det ikke lenger, visstnok, i dag er det bare positivt fargerikt mangfold, og vi som er fulle av fordommer og fremmedfrykt. Verden har fått nye briller. England har forresten i årevis vært i front for å få slutt på alt dette jukset i fotball. Vi har kommet et sted på veien, men ikke helt fram. Husk det er mennesker det handler om, og intense følelsesmessige øyeblikk. Vi har sett mange eksempler på spillere som ikke har fått det straffesparket de fortjente, fordi de klarte å holde seg på beina. Enkelte dommere har vanskelig for å dømme dersom en spiller klarer å holde seg stående.

Anonymkode: 3237e...e24

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De er kjent for å filme. Men kvalmt om kun ett lag gjør det i en EM-semifinale, og det avgjør kampen.

Finalen vil vise oss oscar-prestasjoner i filming fra begge lag, ha popcornet klart 🍿

Anonymkode: 8a62b...7e3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å finne ut via avisene, men finner det ikke noe sted. 
Det blir vel en bronsefinale? Mellom Spania og Danmark? Når blir det, noen som vet?

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
Fjugur skrev (11 minutter siden):

Prøver å finne ut via avisene, men finner det ikke noe sted. 
Det blir vel en bronsefinale? Mellom Spania og Danmark? Når blir det, noen som vet?

 

 

Det er ikke bronsefinale i EM, kun VM. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal legge følelser til side og vurdere nøytralt. Jeg bryr meg ikke om hverken Danmark eller England. Men vet mange i denne tråden gjør det. Spilte England dårligere enn Danmark gjennom kampen? Eller er det kun denne straffen som gjør at folk mener det burde blitt spilt på nytt osv? Det er jo dessverre mange kamper som føles urettferdige og hvor utfallet gir en dårlig smak. Men man spiller jo aldri kamper på nytt.

Det sagt, slutt å håpe på filming og juksing i en finale for å smake egen medisin osv bla bla. Håp heller på en spennende og bra spilt fotballkamp. Er jo det vi vil ha. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

De er kjent for å filme. Men kvalmt om kun ett lag gjør det i en EM-semifinale, og det avgjør kampen.

Finalen vil vise oss oscar-prestasjoner i filming fra begge lag, ha popcornet klart 🍿

Anonymkode: 8a62b...7e3

Tror du egner deg bedre til å se på Netflix. Du overdriver veldig dette problemet. Det er lite filming i dagens fotball, kun små berøringer i ansiktet gir pinlige "smerter" og provoserer meg. Filming i dag skyldes helst gamle uvaner og øyeblikkets intensitet. Mye fokus, selvjustis, fra lagkamerater, og bred kameradekning gjør at det er lite filming på en fotballbane. Å markere for dommeren at det er frispark er naturlig og riktig, du kan ikke forvente at spillere later som ingen ting når de blir taklet heller. Som tidligere nevnt, ligger latinere fremdeles litt etter, sammen med afrikanere. Bløff er en del av kulturen deres, i langt større grad enn hos nordeuropeere. Men det jevnes gradvis ut etter hvert som folkevandringer utsletter nasjonalt særpreg og mangfoldet forsvinner.

Anonymkode: 3237e...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lord Friendzone skrev (2 minutter siden):

Ok det er hvertfall ikke veldig vanlig. Men poenget mitt er jo at det stadig skjer urettferdigheter i fotball hvor noen vil føle seg snytt osv. Og hvis man tar vekk en enkelthendelse, hvordan var helheten i kampbildet? Når man er veldig investert i et lag vil man jo føle mye rundt resultatet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er ihuga fotballspiller og publikum. Han mener filming burde være direkte rødt for å få slutt på det. Må si meg enig.. Sånn sett kunne VAR kommet til nytte. Men ja, det ødelegger flowen i spillet at det skal sjekke skjerm. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå så er jeg fortsatt skuffa fordi Danmark tapte, så selv om jeg egentlig har heia på England gjennom dette EM også så føler jeg meg akkurat nå veldig nøytral til finalen..🤷‍♀️ Håper det blir en morsom kamp og at det laget som spiller best vinner...

Gøy at Danmark var det første laget i dette EM som klarte å score på England da - og for et MÅL også!! Perfekt treff👏🏻

 

Anonymkode: e80e3...e77

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludovica- skrev (1 minutt siden):

Ok det er hvertfall ikke veldig vanlig. Men poenget mitt er jo at det stadig skjer urettferdigheter i fotball hvor noen vil føle seg snytt osv. Og hvis man tar vekk en enkelthendelse, hvordan var helheten i kampbildet? Når man er veldig investert i et lag vil man jo føle mye rundt resultatet.

Jada, jeg er enig, det var bare fristende å komme med en liten «fun fact» :) Men jeg har flere ganger stusset over hva som egentlig er hensikten med VAR, når det likevel har skjedd flere klare dommertabber i løpet av mesterskapet. Noen temmelig billige straffespark har blitt gitt, mens klare straffesituasjoner bare har blitt vinket videre. Immobile burde også ha fått rødt kort for filming mot Belgia.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lord Friendzone skrev (1 minutt siden):

Jada, jeg er enig, det var bare fristende å komme med en liten «fun fact» :) Men jeg har flere ganger stusset over hva som egentlig er hensikten med VAR, når det likevel har skjedd flere klare dommertabber i løpet av mesterskapet. Noen temmelig billige straffespark har blitt gitt, mens klare straffesituasjoner bare har blitt vinket videre. Immobile burde også ha fått rødt kort for filming mot Belgia.

Jeg har oppfattet det sånn at de skulle legge lista høyt for å dømme straffer. Vet ikke, tror man bare må akseptere at dommere også er mennesker som kan vurdere feil osv. Det har i historien skjedd at en dommer tok livet av seg etter en feilvurdering. Husker ikke konkret situasjonen nå. Men var vel en del hets i etterkant. 

Var kan vel bryte inn når det gjelder utdeling av direkte røde kort,  offside etc? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vera skrev (På 8.7.2021 den 0.01):

De spilte best de 5 siste minuttene av 2 ekstraomgang..da seieren var innen rekkevidde.

De vant med et selvmål og straffe som var 100% ufortjent..

Til og med de engelske supporterne er noen overlegne bleier..buing og syting hele kampen. Sykt usportslig. 
Danmark spilte helt klart best denne kampen, og hadde det ikke vært for den straffen tror jeg Danmark hadde stått i finalen på søndag. Man så hvordan luften gikk ut av spillerne etter straffen :( Virkelig ufortjent seier til England etter min mening. 

England dominerte mer og mer etter første omgang. Straffen var tvilsom, det betyr at det hadde også vært tvilsomt dersom det ikke ble dømt. Det overordnede er at England var best totalt sett, og fortjente seieren. Selvmålet ville blitt scoring til Sterling dersom Kiær ikke hadde satt den inn selv.
Morsomt med engasjement, og det blir det når selv eksperter som Gary Lineker og Alan Shearer er uenige.

https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/football-news/sterling-penalty-england-euro-2020-20999968

Anonymkode: 3237e...e24

Ryddet for brukerdebatt. Perelandra mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

England dominerte mer og mer etter første omgang. Straffen var tvilsom, det betyr at det hadde også vært tvilsomt dersom det ikke ble dømt. Det overordnede er at England var best totalt sett, og fortjente seieren. Selvmålet ville blitt scoring til Sterling dersom Kiær ikke hadde satt den inn selv.
Morsomt med engasjement, og det blir det når selv eksperter som Gary Lineker og Alan Shearer er uenige.

https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/football-news/sterling-penalty-england-euro-2020-20999968

Anonymkode: 3237e...e24

Jeg deler i stor grad dette synet. Synes England spilte best totalt sett, selv om Danmark kjempet heroisk og hadde en nyyyydelig scoring. Straffen var tvilsom, men det var også en tidligere straffesituasjonen i kampen hvor det IKKE ble drømt straffe til England.

I etterkant synes jeg det er verre å lese om laserbruk og kjip oppførsel fra engelske supportere. Skikkelig usportslig opptreden. Vet ikke helt hvem jeg heier på i finalen. Jeg håpet på Danmark og/eller Spania, men sånn ble det ikke. Nå håper jeg mest på en spennende kamp og at tilskuerne på tribunen skjerper seg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller si at Italia har en kultur for å konstruere frispark/legge seg lett for å ikke miste ballen.. Filming var et problem før i tiden. De som  utaler seg om filming i Italia kjenner ikke fotballen godt nok til å utale seg om noe som helst. Overspilling  anser jeg som et større problem i Frankrike/Spania og Immobile er ikke representativ for Italienere generelt. Syntes han burde få karantene for det han gjorde mot Østerrike.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

UEFA skal granske England pga laser bruken mot Schmeichel + pga fyrverkeri og buing under nasjonalsangen👀 Den siste er vel ikke akkurat noe nytt, det skjer vel stort sett på alle arenaer...men selvfølgelig, en uting er det uansett. Dessverre får ikke dette Danmark til finalen uansett utfall av granskingen..😌

Anonymkode: e80e3...e77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bruken av VAR har vært merkelig i denne turneringen. Er vant til å få se VAR-bedømmingen på skjermen fra Premier League, både når det gjelder offside og straffe. Det at de ikke deler det på skjermen synes jeg er litt suspekt og det har gjort at jeg ikke forstår bedømmingen like godt. Det var åpenbart at straffen i går aldri skulle vært gitt og særlig ikke når den blir avgjørende i en semifinale. Men vi får ikke se VAR-dommeren zoome inn på det som angivelig var taklingen av Sterling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist at Danmark tapte på et billig straffespark, men det eneste som holdt de inne i kampen var keeperen deres. De spilte generelt mye dårligere enn England dessverre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...