Gå til innhold

Fisken snakker litt til


-Fisken-

Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Søndagsengel?: takk :)

Ella-: savner deg og!

Bursdag i morgen. Eller, egentlig i dag, klokken er over midnatt. For første gang i mitt liv kunne jeg ønske at jeg slapp å ha bursdag, at jeg kunne hoppe over hele dagen. Selv om det ville ha betydd at det var mandag, skole og så jobb når jeg våknet. Vet ikke hvorfor, men jeg ser liksom ikke noe glede i det. Dette sier Fisken, som planla bursdagen sin i november da hun var yngre.

Første gang siden jeg begynte å gå ut at jeg ikke har feiret bursdagen min i bursdagshelgen. Fant liksom ingen å gå ut med. Dessuten er jeg drittlei alle utesteder under 20. Drittlei fjortisfyll, berter, ekle menn og altfor fulle og trange discoteker. Kunne ønske jeg hadde falskt legg, men så heldig er jeg ikke. Bursdagshelgen min feires i år hos mamma, som alltid før, men uten venner. Trenerkurs både i dag og i morgen, fra tidlig til sent. Skal ut å spise med mamma i morgen, det blir koselig det, men kunne ønske vi gikk ut og spiste av en annen grunn enn at det var min bursdag. 19 er et dumt tall. Man er liksom midt i mellom.

Ting går på en måte litt i oppløsning. Vet ikke hva jeg skal gjøre fremover. Har bodd alene nå i et halvt år, noe som på mange måter har vært veldig deilig, til tross for at jeg bor sammen med det største rotehodet jeg har vært borti (Fisken er et ordensmenneske) og at venninnen hennes bor i etasjoen under, noe som gjør at hun nesten alltid er hos oss. Vi to går ikke så godt sammen. Klarer heller ikke riktig å konsentrere meg om skolearbeidet der jeg bor. Har ikke plass til pult på rommet, og klarer ikke jobbe i stua når hun jeg bor med ligger utstrakt på sofaen foran TV'n og fniser sammen med hun fra underetasjen. Hadde bestemt meg for å flytte hjem, vet at det blir rart og tøft etter så mye frihet, men det hadde gått. Dessverre virker mamma negativ på en måte til at jeg skal flytte hjem igjen, selv om hun ikke sier det direkte. Penger er også et problem, det er dyrt å bo alene når man går på skole, kun jobber deltid og skal betale husleie.

Jeg håper så inderlig at jeg kommer inn i militæret, kommer bort fra alt og alle her hjemme.

Hadde egentlig planlagt sydentur med noen nye bekjente, men nå virker det som om det ikke blir noe av. Det vil si at jeg ikke har noen å dra på ferie med. Kunne ønske jeg torde å dra til Asia alene, bare reise rundt i 1-2 måneder. Det er ikke det at jeg ikke tørr, men er redd for at det skal bli kjedelig alene, redd for å ikke bli kjent med noen.

Skal også si opp jobben min som jeg har jobbet på i 1 1/2 år. Det er så mye tull med sjefer osv, og har ufrivillig blitt flyttet over til en annen avdeling, bl.a fordi de ikke vil at jeg skal jobbe sammen med hun jeg bor med. Vi er visst for gode venner. Det til tross for at vi ble kjent gjennom jobben. Skal på intervju til uken, omsorgsbolig for psykisk utviklingshemmede. Håper inderlig jeg får jobben, det er en slik jobb jeg har hatt lyst på de siste årene, men har vært for ung.

For ung. Jeg er alltid for ung. Alltid.

Dagen i dag er en slem dag. En dag for jeg føler meg mislykket og ubrukelig. Føler at jeg ikke har noen ordentlige venner, at jeg ikke kommer til å få en eneste bursdagsmelding. Skulle ikke forundre meg om min egen far glemte bursdagen min, min far som har reist til Gøteborg i helgen, uten å gi meg gaven på forhånd. Får den sikkert ikke før om mange uker.

Redd for å gå ut av vgs med dårlige karakterer, redd for å ikke være flink nok. Jeg var en gang flink, toppkarakterer, god i sporten jeg drev med, hadde ekstrem selvdisiplin. Men nå? Ingenting.

Gruer meg til å bli russ. Har ingen ordentlige venner på min egen alder, de jeg har er enten yngre eller eldre, to av de i en annen by eller på et annet kontinent for dette året. Redd for at russetiden skal bli en deprimerende tid, en tid hvor jeg sitter hjemme alene med russebuksa på i helgene.

Redd for å aldri få meg kjæreste. Jeg møter aldri noen interessante, de jeg liker er enten drittsekker eller har null interesse for meg. Redd for å måtte gå gjennom livet alene. Dette selv om jeg er en person som trives best med å ha kjæreste. Ett år siden sist nå, ikke noe "dating" siden da heller.

Redd for å ikke komme inn i militæret, har ikke somlet meg til å søke på skoler eller folkehøyskole. Redd for å bli en slapp faen som ikke gjør noen ting. Redd for å få så dårlige karakterer når jeg senere tar matte, kjemi og fysikk, sånn at jeg ikke kommer inn på medisinstudiet.

Jeg er redd meg selv, og akkurat nå; redd livet. Livet er skummelt og vanskelig, så utrolig mye mer motgang en medgang. Alt som kan gå mot meg, gjør det. Så sjeldent noe positivt.

Redd for å aldri få ordentlige gode venner, redd for å aldri få en vennegjeng man kan gjøre koselige ting med. Redd for å være alene.

Kunne så inderlig ønske at jeg ikke hadde bursdag i morgen.

~Depresive tanker en mørk lørdagskveld.~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:smilyblomst::gave: GRATULERER SÅ MYE MED DAGEN, FISKEN!!! :bursdag::gratulerer:

Tunge og triste tanker du sliter med! Får vondt av deg når jeg leser. Husk at du ikke trenger å være best i alt! Jeg har på følelsen at du er over gjennomsnittet god i det meste likevel! :klem:

Jeg håper du får en fin bursdagsfeiring hos moren din! Spør henne om du kan flytte hjem, da vel! :kose:

Og ikke la det bli like lenge til neste gang du er innom her...?? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære lille deg,

gratulerer med dagen :hoppe:

Håper den blir bedre enn du tenker i utgangspunktet.

Jeg syns det er vondt å lese at du har så triste tanker. Jeg savner deg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

gratulerer med dagen fæsken, du er ca 19 eller noe nå?

lenge siden sist, tenkte på deg her om dagen, husket den gangen du beøkte meg og hunden din tissa på gulvet hos meg, hvordan går det forresten med den lilla hunden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Takk for alle bursdagshilsner!

Lurven: du er så søt, ler alltid av kommentarene dine :) Den lilla hunden lever i beste velgående, og tisser ikke lenger på gulv, ikke engang på lurvengulv. Hvordan står det til med deg for tiden?

Jeg nyter den herlige skolefrien nå i påsken. Virkelig lader opp for siste innspurt denne våren. Det kommer til å gå fort: en uke etter påske er det heldagsprøveuke, og ikke lenge etter er det russetid, om jeg ikke tar helt feil :sjarmor: Etter russetiden er det tentamner og eksamner, og vips! Videregående er nedskrevet i boken om mitt liv som overstått. En herlig tanke. Gleder meg til jeg står i skolegården siste dagen og tenker: "hit skal jeg ALDRI tilbake". Det kommer til å være en så utrolig berusende følelse.

Livet er lyst for tiden, til tross for lite penger og restskatt på 4000. Gjør det bra på skolen, og synes det rett og slett er herlig å bo hjemme hos mamma igjen. Var deilig å bo alene i 6 måneder også, men jeg var veldig klar for å flytte fra hun jeg bodde sammen med. Hadde vi bodd sammen lenger, hadde det gått på bekostning av vennskapet vårt, noe jeg er redd det allerede har gjort. Mamma er sjeldent hjemme, huset er stort, og jeg er et rom på 25 kvm i 3.etasje. Jeg klager ikke. Har kjøpt inn masse nye ting til jeg skulle flytte hjem, rommet mitt har blitt skikkelig Kina-inspirert.

Litt usikker på hva jeg skal gjøre til høsten. Har søkt militæret, får svar om jeg kommer inn etter påske, men har også kommet inn på Sonans i Trondheim, hvor jeg eventuelt skal ta matte, kjemi og fysikk (må ha det for å komme inn på universistetet for å studere medisin). Militæret vil bli et fantastisk år, veldig lærerikt. Det hadde vært deilig å lære sine egne grenser å kjenne fullt ut, både når det gjelder det fysiske og det psykiske. På den andre siden hadde det også vært herlig og dratt til den herlige byen Trondheim, vært fri med bare tre fag på skolen, jobbe mye og virkelig leve og nyte livet. Jeg er altså veldig usikker, jeg finner positive og negative sider ved begge valgene. Har bestemt meg for å dra til Trondheim om jeg ikke kommer inn på førstevalget mitt i militæret. Det blir spennede å se hva svaret fra dem blir.

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...