Amatariel Skrevet 12. august 2021 Forfatter #341 Del Skrevet 12. august 2021 17+2 Litt mer ang. kjønn... Det kinesiske fødselskartet stemmet på alle mine tre barn (!). Så hvis det fortsetter slik så ser det ut til at denne fjerdemann blir en gutt 💙 (tror vel eegenltlig ikke så veldig hardt på det, men gøy at det har vært riktig så langt). Ellers fikk jeg i morges fortalt ene kollegaen min nyheten! Føles som en seier! Jeg hadde bestemt meg for å gjøre det i morges, fordi jeg var borte fra jobb i går da jeg var helt utslitt/hodepine (var litt på hjemmekontor da). Så jeg visste spørsmålet om jeg følte meg bra nå ville komme. Og da det gjorde det så forklarte jeg at overgangen fra ferie til jobb var hard, mye fysisk kontor igjen - og i tillegg er jeg gravid 😄 Eneste minuset var at to av de andre jeg trodde skulle være her ikke var det likevel, så jeg fikk bare sagt det til èn. Så da må jeg ut med det igjen over helgen til de andre... Men hun som fikk vite det sa da gratulerer og virket glad på mine vegne (dog veeldig overrasket) 🤗 Blir forhåpentligvis lettere å si det til de andre i neste uke når hun ene vet det. Og nøyaktig 1 år i dag siden jeg hadde aborten etter MA'en hjemme... Så rart å lese over innleggene fra disse dagene i dagboken min fra da (klarer ikke la være). Tenk så mye som kan skje på 1 år... og så annerledes ting kan være fra da og nå. Jeg husker godt der jeg lå i sengen og blødde og sørget at jeg satt ALL min lit til at neste år på denne tiden så skulle jeg jammen meg ha en liten i armene. Temmelig naivt å tro at jeg skulle bli gravid igjen så raskt etterpå, men hadde jo opplevd det to ganger før, så jeg trodde faktisk det. Kunne ikke i min villeste fantasi tenke at det skulle ta 9 (!) måneder til. Jeg er uendelig takknemlig for at jeg er gravid igjen nå, dere vet jo at det slettes ikke er en selvfølge. Men skulle ønske jeg var på et punkt der jeg visste sikkert at det kommer til å bli en baby. Vente vente på OUL! "Bare" 8 dager igjen nå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fioritura Skrevet 12. august 2021 #342 Del Skrevet 12. august 2021 Ifølge det kinesiske fødselskartet så skal babyen i magen her vere en gutt 😅 men det ser ut til å bli en jente 😅 tok ringtesten, den sa jente 😊 litt arti å prøve ut litt forskjellig syns jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 12. august 2021 #343 Del Skrevet 12. august 2021 Det kinesiske fødselkartet stemme her (så fremt ultralyd har rett om at det blir gutt🥰), så hvem vet 🤞 Godt å få fortalt det til noe i alle fall. Husker jeg også syns det var vanskelig å fortelle. Lett å si til de utvalgte på jobb som visste om deler av prøvehistorikken, men til alle andre satt det langt inne. Virkelig langt, enda mange av de hadde spurt i tide og utide når det blir barn 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 13. august 2021 Forfatter #344 Del Skrevet 13. august 2021 17+3 Akkurat nå er det nøyaktig èn uke til jeg skal på OUL!! Holy moly - måtte dagene gå fort! Heldigvis er det litt som skjer da, for i helgen skal vi være litt flyttehjelp og i neste uke blir det å ordne i hjemmet for å kunne ta i mot besøk langveisfra. Litt spent på formen min bare, som blir såpass sliten raskt og trøtt - når der gjelder rydding og vasking. Men ser fordelen med å bli så sliten at jeg må legge meg tidlig (les: dagene går raskere ). God helg alle sammen! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily92 Skrevet 13. august 2021 #345 Del Skrevet 13. august 2021 Det blir spennende med OUL 😊og sikkert veldig godt å få det overstått😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 13. august 2021 #346 Del Skrevet 13. august 2021 Kinesisk fødselskart har bare stemt på to av mine fem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 14. august 2021 #347 Del Skrevet 14. august 2021 Så deilig å ha fortalt kollegaer (eller hvertfall hun ene) nyheten 😁 Skjønner så godt at du gruet deg litt til det, jeg er likedann. Jeg fortalte det til ei på kontoret når hun gikk forbi mens jeg var dårlig og måtte legge meg ned på sofaen i kantina. Hun ble litt bekymra så da føltes det naturlig å si ifra at det var "bare" svangerskapskvalme, og ja. Så spredte hun nyheten videre for meg, veldig greit x) Blir utrolig kjekt at OUL er rett rundt hjørnet! Det blir flott 🥰 Er så utrolig godt at alt har gått som det skal til nå, så håper sterkt at dere bare får godnyheter om en normal, frisk og rask liten bebbis på OUL og ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 14. august 2021 #348 Del Skrevet 14. august 2021 Jeg har faktisk ikke sjekket kinesisk fødselskart før nå, men jeg ser det stemmer både på meg og to av mine venninner som har fått barn i år😄 Det er jo ganske morsomt! Gleder meg masse til å høre oppdatering fra oul neste uke🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 16. august 2021 #349 Del Skrevet 16. august 2021 Blir så spennende meg OUL er liksom den som er den man ser mest frem til av alle ultralydene. Den første ultralyden synes hvertfall jeg bare er nervepirrende, mens den OUL er spennende for da går man liksom igjennom alt, og spennende med kjønn osv! Skjønner godt dagene går seine frem mot den dagen! Blir TUL om litt over to uker her, og jeg synes det er helt sykt at det er TO uke til😝, kjennes ut som jeg har vært gravid kjempe lenge allerede🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 17. august 2021 Forfatter #350 Del Skrevet 17. august 2021 18+0 Da var det plutselig ny fullgått uke! Helgen har til stor overraskelse gått raskt! 😀 Det var noe annet det! Men mange planer og klargjøring til første skoledag i går gjorde sitt. Nå er det "bare" 3 dager igjen til OUL, og jeg er selvsagt kvalm bare ved tanken. Men nå skal ikke dette innlegget handle om hvor mye jeg gruer meg, men jeg skal tvinge meg selv til å tenke at det kommer til å gå bra, og begynne og tenke på timene etterpå. For på torsdag kveld får vi innrykk av familie. Mamma m.fl. Tre slektninger skal bo hos oss for en langhelg, og den kvelden der får gå uten at jeg sier noe. Men OUL neste dag, og når jeg da kommer hjem på ettermiddagen så er det endelig på tide. Herlighet så lenge jeg har ventet på å fortelle mamma!! Har gledet meg til dette lenge før jeg ble gravid Allerede for tre år siden begynte jeg å dagdrømme om den dagen jeg kan fortelle henne at det blir flere barn, og vi skal ha en sistemann. Men etter jeg ble gravid så har selvfølgelig tankene meldt seg. Hvordan skal jeg si det..? Håper og tror nå at jeg har en plan. Med nr.1 så bare gråt jeg og hikset det ut. Var jo så ung, men var ikke redd for å være gravid, bare for å fortelle mamma det Med nr. 2 fikk den kommende storesøsteren fortelle det (mormor - jeg skal bli storesøster!) Med nr. 3 ventet vi til etter OUL, så da pakket vi inn UL-bildet og ga det i julegave ettersom OUL var rett før jul. Det som har vært felles har vært at alle disse gangene har vært ansikt til ansikt. Derfor har det bydd meg veldig i mot og ta opp telefonen og ringe mamma. For nå har jeg ikke sett henne siden jul... så nå til helgen blir første mulighet. Så er veldig glad for at OUL sammenfatter med dette! For det var helt umenneskelig godt å komme med nyheten om nr.3 etter det, for da kunne vi ikke bare si "vi skal ha baby", men "vi skal ha en frisk og fin baby". En enorm forskjell for meg. Som nevnt tidligere så er søsteren min også gravid. Nøyaktig 8 uker før meg. Og dette har mamma visst lenge nå, og er helt tussete over det 🤗 Det gleder meg så! Er jo hennes første, så har kost meg i bakgrunnen mens søster har fått oppmerksomheten. Mamma sender meg bilder av ting hun strikker til henne og sånt. Men nå er det jo på tide å fortelle henne om min situasjon også - at det jammen skal komme enda et barnebarn! Nå har hun hatt 3 i mange år (mine tre), så veldig gøy at søsteren min gir henne det fjerde nå til jul. Men at det skal komme et femte sånn på rappen rett over nyåret kommer til å gi henne gledessjokk! Jeg er så spent på reaksjonen hennes! Selv om jeg vet det kommer til å bli glede - og myyye tårer. Vi er en følsom familie Det som er planen på fredag er at etter OUL så skal jeg og mannen hente barna på skolen. Da må vi fortelle dem. Jeg syns det er viktig at de får vite først nå, så de ikke blir sittende som spørsmålstegn i en stor samling mens alle gråter 6-åringen klarer å holde på hemmeligheten i et par timer. Håper og tror jeg. For på ettermiddagen skal vi ha samlet familiemiddag med hele besøket, og da kommer også min søster (hun bor i samme by som meg). Jeg vet med meg selv at jeg ikke klarer å ta ordet i en sånn samling, og i alle fall ikke si gravid-ordet. Dessuten er jeg så lettrørt at jeg kommer til å begynne å gråte bare jeg skal begynne å si noe. Min søster også... Derfor har jeg tenkt litt ekstra. Jeg har kommet til den konklusjonen at jeg må gi mamma en innpakket gave! Litt mindre høytidelig, og dette vil jo fange de andres oppmerksomhet litt også. Hva slags gave er dette? Jeg kommer til å si at den er fra meg og min søster. Inni gaven har jeg tenkt å lage et smykke. Har ikke gjort det før, så det blir neppe særlig pent Men dette får bli et symbolsk smykke. For jeg har kjøpt rosa og blå perler, og jeg har tenkt å tre 5 stk på. Forhåpentligvis får vi også vite kjønn på fredag, så da vet jeg nøyaktig hvilke farger som må på. Når hun har åpnet det og ikke helt skjønner hva dette rare smykket er, så skal jeg bare kjapt si at det er èn perle for hvert barnebarn hun har. Da må hun bare skjønne det, og uansett så har jeg rett etterpå tenkt å hviske til 6-åringen min at hun kan fortelle at hun skal bli storesøster nå. Og da klarer jeg uansett ikke si noe mer, for da gråter garantert både jeg, min søster og mamma 😭 Her pipler tårene frem bare jeg tenker på det nå. Herlighet, jeg er håpløs! Så ja, det blir å skje litt på fredag for å si det sånn! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 17. august 2021 #351 Del Skrevet 17. august 2021 Gratulerer så mye med 18 fullgåtte uker! Wow, det virkelig fremover nå - tenk, du er snart halvveis🥳 Ååå, for en nydelig måte å fortelle det på!😭 Ble jo rørt bare av å lese om det ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabel94 Skrevet 17. august 2021 #352 Del Skrevet 17. august 2021 @AmatarielJeg gleder meg veldig til å lese om oppdatering etter OUL. Har skikkelig god følelsen på at dere får dele den gode nyheten. Er veldig hormonell og lettrørt for tiden så jeg gråter jo en bitteliten skvett av dagens oppdatering.. 🥺 Kjempefin og symbolsk idé for å fortelle det. Gleder meg på dine vegne! Veldig fint å følge deg, da jeg er to uker etter, og har min aller første OUL nøyaktig 2 uker etterpå😃 Lag deg noen fine dager nå, prøv å senk skuldrene. 💕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 17. august 2021 #353 Del Skrevet 17. august 2021 Hurra for fullgåtte 18 uker🤩 husker jeg synes sist jeg var gravid at uke 18 var stort å komme til🤗 alt føles mye tryggere da og jeg sank skuldrene skikkelig😅 så hyggelig å høre hvordan du har tenkt å fortelle moren din det🥲 blir rørt av å bare lese det å se for meg! Er veldig lettrørt om dagen vel å merke! Men det hørtes så fint ut! Et minne moren din ikke vil glemme, ingen av dere kommer til å glemme🥰 gleder meg til å høre etter dette er gjennomført😍 jeg dagdrømmer også om hvordan vi skal fortelle, selv om det er en god stund til her😅 men blir vel som hos deg når dere skulle ha nr 2 at det blir jenta vår som får fortelle når alle de nærmeste er samlet. Sånne nyheter er jo så koselige! Og spesielt når man deler det med de aller nærmeste for det betyr jo så mye for dem også🥰 og OUL kommer til å gå så bra! Gleder meg til å høre om den også! Åå, tenk så mye fint du har foran deg nå da😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 17. august 2021 #354 Del Skrevet 17. august 2021 Nå renner tårene her også etter å ha lest hvordan nyheten skal deles ❤️ Nydelig plan! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 17. august 2021 Forfatter #355 Del Skrevet 17. august 2021 Takk dere! Mye hormonelle tårer her inne nå altså 😂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 17. august 2021 #356 Del Skrevet 17. august 2021 Åå, dette var bare så koselig og rørende lesning😭❤️ Tenk at nå skal nyheten deles snart. Er så spent på hva dere venter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 17. august 2021 #357 Del Skrevet 17. august 2021 For en koselig oppdatering! Synes du har planlagt en veldig fin måte å overbringe nyheten på. Tenk så glad mormor og resten av gjengen blir! Og for et lykketreff at moren din kommer akkurat nå, rett før OUL! En riktig spennende tid du har i vente nå. Jeg er kjempe spent selv jeg, på hva lille sistemann viser seg å være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 17. august 2021 Forfatter #358 Del Skrevet 17. august 2021 bittelillebolla skrev (1 minutt siden): Og for et lykketreff at moren din kommer akkurat nå, rett før OUL! Ja veldig glad egentlig for at feriene våre kræsjet slik at vi ikke fikk møttes tidligere i sommer egentlig... Veldig bra at det ble nå. Måtte krangle litt med sykehuset da... for timen jeg først fikk er ikke før onsdag 25. i neste uke. Da har hun akkurat dratt hjem... jeg bare visste at jeg måtte få flyttet timen min litt tidligere, og da helst før helgen så vi kunne ha familieselskap der jeg har mye lavere skuldre. Så etter litt om og men tidligere i sommer så fikk jeg flyttet timen min slik at jeg har den nå på fredag i stedet for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 17. august 2021 #359 Del Skrevet 17. august 2021 Amatariel skrev (1 time siden): Ja veldig glad egentlig for at feriene våre kræsjet slik at vi ikke fikk møttes tidligere i sommer egentlig... Veldig bra at det ble nå. Måtte krangle litt med sykehuset da... for timen jeg først fikk er ikke før onsdag 25. i neste uke. Da har hun akkurat dratt hjem... jeg bare visste at jeg måtte få flyttet timen min litt tidligere, og da helst før helgen så vi kunne ha familieselskap der jeg har mye lavere skuldre. Så etter litt om og men tidligere i sommer så fikk jeg flyttet timen min slik at jeg har den nå på fredag i stedet for. Så godt at du fikk flyttet den til slutt, selv om de var litt motvillige. Forstår veldig godt at du ville ha unna timen før de drar hjem igjen! Hadde vært så surt om du ikke fikk bytte, og hun dro hjem dagen før! Heldigvis ordnet det selv, og snart er datoen her! 🙌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EXB1987 Skrevet 17. august 2021 #360 Del Skrevet 17. august 2021 Det er så koselig å lese dagboken din nå @Amatariel! Måtte de neste dagene fly avgårde! Gleder meg til å høre om OUL og familiereaksjonen 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå