Gå til innhold

Droppet av venner fordi jeg er for «tynn»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fy faen for noen drittkjerringer! Det lyser sjalusi av dem, ts. Hadde du turt å si imot dem kraftig neste gang de spyr ut dusse kommentarene? Satt de  på plass?

Dette er ikke gode venninner. Venninner støtter hverandre, er snille med hverandre. Jeg ville ha funnet meg nye folk å være sammen med. Folk som vil deg godt her i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ha byttet ut de "vennene". Det er jo fantastisk at du gjør noe for egen helse, og det skal du ikke bli hetset for. Du har jo ikke akkurat gnålt om dette til dem eller prøvd å påvirke dem til å ta tak selv engang, så dette er veldig dårlig oppførsel av dem.

Anonymkode: 99660...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme selv da jeg ble slank. Plutselig var jeg ikke god nok å henge med og de baksnakket megtil andre.At jeg trodde jeg var noe og at jeg gikk i feil klær som fremhevet kroppen. Gjorde dette som tykk også, men da  var det ikke galt. Alt ble bare galt med meg fordi jeg ble slank og fit. De taklet det ikke og ble misunnelige og sjalu.

Ikke en eneste gang sa de noe om min vektnedgang på en positiv måte. Fikk høre det fra perifere bekjente og fra menn. 

Men ikke fra de jeg var mest glad i , mine venninner. 

Nå har jeg nye venninner og kvittet meg med dem fordi de ikke var ordentlige venninner.

Anonymkode: 71158...30d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal ta en alvorsprat med dem. Si at du respekterer deres livsvalg, og du forventer samme tilbake. Alle bestemmer for seg selv. Du håper dere kan fortsette å være venner fordi du er glad i og setter stor pris på dem som mennesker. Men de er nødt til å slutte med hakkingen og mobbingen de faktisk driver med. Man skal ikke mobbes av sine egne venner, der skal man finne støtte og glede.

Grunnen til at de driver på slik, er nok det at du velger anderledes enn dem tar de som indirekte kritikk av seg selv. Så går de rett i forsvar. De ser jo at du ser bedre ut med mindre vekt, og vil hevde seg ved å tråkke på deg. 

Anonymkode: d5b1c...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lest alt, men hva om du henger med dem en og en? I stedet for hele gruppen. Kanskje er de bare tøffe sammen, men alene ser de galskapen? Test ut før du gir dem helt opp. Ps: flink du er! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Snabeltann said:

Ikke lest alt, men hva om du henger med dem en og en? I stedet for hele gruppen. Kanskje er de bare tøffe sammen, men alene ser de galskapen? Test ut før du gir dem helt opp. Ps: flink du er! :)

Hvorfor skal man gidde å henge med noen av de? Voksne damer som rotter seg sammen og snakker dritt om venninnen sin som har gjort en viktig og bra livsendring? Med mindre ts har ligget med mennene deres så forstår jeg virkelig ikke hva som driver de til å le av henne og gjøre narr. Hvordan ts i det hele tatt orket bry seg mer med de er for meg et mysterium. Jeg hadde gått og aldri sett meg tilbake. Folk som finner livsglede i å trekke andre ned (og verst av alt, trekke sine venner ned) er folk jeg har lite til overs for. Antagelig har hun ikke så mange andre venner, og da råder jeg deg til å finne deg nye. WITH FRIENDS LIKE THAT YOU DONT NEED AN ENEMY. 

Anonymkode: e6334...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Dere damer er så ufyselige med hverandre! Menn heier og løfter hverandre opp hvis vi får resultater, aldri opplevd slik reinspikka misunnelse fra et hankjønn!

Hvorfor finner du deg i det? Grow some "balls" og stå opp for deg selv 👍 Sleng dritt tilbake ellers stopper det aldri, sett fittene på plass! Feite folk er ikke vanskelig å fornærme 😅

Anonymkode: 12968...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.5.2021 den 17.24):

Først vil jeg si at jeg absolutt ikke er tynn. Jeg har en bmi på rett under 28, og trives med min vekt.

Vi er en gjeng på femjenter, og vi har kjent hverandre siden ungdomsskolen. Vi nærmer oss 40 år nå. Vi har hengt sammen i tykt og tynt lenge. Dessverre er vi alle overvektige og har slitt med en bmi på godt over 35 alle sammen. Det ble liksom en standard, og jeg følte de andre jentene snakket mye negativt om andre som trener, passer vekta eller bare er normalvektige. Innerst inne visste jeg at jeg selv måtte gjøre noe med vekta selvom jeg var minst av oss. Etter en alvorsprat med legen bestemte jeg meg for nesten 2 år siden og ta bevisste og gode valg for min egen helse. Jeg sa ingenting til noen, for jeg turte ikke. Fallhøyden var stor for meg, og disse jentene ville garantert ikke stoppet meg.
 

jeg er ingen fanatiker. Jeg går et par turer i løpet av uka, sykler kanskje frem og tilbake til jobb en eller to ganger. Jeg har sluttet med sukkerholdig drikke og snop. Jeg har byttet til lettprodukter og prøver å redusere fettinntaket. Jeg snakker ikke om det, men det synes så klart. Jeg har gått ned 40 kilo på nesten to år. Vennene mine fryser meg ut. Snakker dritt om meg, mobber meg, rett og slett. Når vi spiser sammen og jeg drikker cola light ser de hånlig på meg og slenger kommentarer som «det der hadde jeg aldri orket!, herregud, tenkt å leve sånn å si nei til alt som er godt». En gang spiste vi grillmat og jeg forsynte meg ikke med pommes frites, da fikk jeg beskjed om at jeg var hysterisk. «Herregud, er du allergisk mor kalorier?» og så lo de. Jeg tok dressing på burgeren min, og sa sa hun ene «ja, da nå du vel ut å løpe av deg de kaloriene, du da!». Og sånn fortsetter kommentarene. Jeg har aldri sagt noe om min nye livsstil til andre enn legen min, aldri diskutert det med mine venninner, men jeg føler de er så slemme mot meg. Jeg forsynte meg med et lite stykke kake (i motsetning til tre store stykker som jeg ville tatt før, og som de andre tok), og da sa to av de at jeg var i ferd med å bli anorektiker. De lo sa «stakkars deg som er så syk i hodet at du ikke tør å spise et kakestykke engang. Jeg hadde aldri orket å leve sånn som det! Jeg er så glad jeg har sunn fornuft som spiser det jeg har lyst på, herregud, vi lever bare en gang! Hva så med noen ekstra kilo, liksom?»

Nå har de sluttet å invitere meg på ting. Når jeg en gang spurte hvorfor jeg ikke ble invitert til en sammenkomst sa hun ene «du er bare ute på toppturer uansett». Jeg har aldri gått en eneste topptur i hele mitt liv, og ikke snapper jeg eller forteller fra turene jeg går noen kvelder i uka heller. Jeg tror ikke engang de vet at jeg går tur...

jeg blir så lei meg. Jeg føler meg mobbet, men disse jentene er jeg egentlig så veldig glad i. Jeg har kjent de så lenge og de har vært med leg gjennom store deler av livet. Hvordan kan jeg takle dette bedre? 

Anonymkode: d556b...724

For meg høres dette ut som et giftig miljø. Om samtalene bare dreier seg om utseende og negativitet, finnes det vel bedre folk å henge med? Du har godt av å komme deg bort fra dette. 

Anonymkode: d4b76...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere damer er så ufyselige med hverandre! Menn heier og løfter hverandre opp hvis vi får resultater, aldri opplevd slik reinspikka misunnelse fra et hankjønn!

Hvorfor finner du deg i det? Grow some "balls" og stå opp for deg selv 👍 Sleng dritt tilbake ellers stopper det aldri, sett fittene på plass! Feite folk er ikke vanskelig å fornærme 😅

Anonymkode: 12968...837

Ikke for å bytte tema, men vil legge til at jeg har mannlige bekjente i forskjellige miljø som baksnakker alle og enhver til og med bestekamerater og foreldrene deres. Virker ikke som om dette har med kjønn å gjøre.

Anonymkode: be6bb...00a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke for å bytte tema, men vil legge til at jeg har mannlige bekjente i forskjellige miljø som baksnakker alle og enhver til og med bestekamerater og foreldrene deres. Virker ikke som om dette har med kjønn å gjøre.

Anonymkode: be6bb...00a

Dette har jeg aldri opplevd, begynner å få noen år på rumpa 😅 Drama, intriger og baksnakking er en kvinneting. Eller så er vi flinkere til å ikke finne oss i slik dritt ts opplever?

Anonymkode: 12968...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette har jeg aldri opplevd, begynner å få noen år på rumpa 😅 Drama, intriger og baksnakking er en kvinneting. Eller så er vi flinkere til å ikke finne oss i slik dritt ts opplever?

Anonymkode: 12968...837

Da har du nok vært heldig! Er over 30 selv og har opplevd dette også blant menn i flere miljøer. Forresten så virker du dømmende selv og det er jo et trekk som tilhører "drama, intriger og baksnakking".

Anonymkode: be6bb...00a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...