Gå til innhold

Skal det være hvor man bor i landet som avgjør om man får vaksine først.


Gjest Ludmilla

Anbefalte innlegg

Gibralfaro skrev (8 timer siden):

Men er det kun de som er vaksinerte som tar seg en Norgesferie, og reiser til lavsmittedistrikt? 

Nei.

Personlig kan jeg ikke velge når jeg har ferie. Siden jeg er sist prioritert i køen, blir det fort uvaksinert ferie på meg, om jeg skal være hjemme til vaksinasjon. Det anser jeg dog litt som et politisk valg Norge tar. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Example said:

Nei.

Personlig kan jeg ikke velge når jeg har ferie. Siden jeg er sist prioritert i køen, blir det fort uvaksinert ferie på meg, om jeg skal være hjemme til vaksinasjon. Det anser jeg dog litt som et politisk valg Norge tar. 

Da høres det for meg ganske dumt ut å omprioritere. Vi får håpe det ikke kommer en smittebølge som følge av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullensvang kommune ser ut til å fremdeles vaksinere gruppe 4, de får ikke vaksiner til å vaksinere resten av denne gruppen før uke 28:

Veke 22

Leveranse: 768

Type: Pfizer

Vaksinering: revaskinering 50% og 1. dose 50%

I løpet av veke 22 startar ein med personar under 65 år med underliggande sjukdommar.

Etter den nye vaksinefordelinga forventar ein at fram til veke 28 vil ein berre revaksinera.

Endret av Endlessly
Skjønner ikke helt gruppeunndelingen, tipper de fremdeles er i gruppe fire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Endlessly said:

Ullensvang kommune starter gruppe 5 neste uke, men får ikke vaksiner til gruppen før uke 28:

Veke 22

Leveranse: 768

Type: Pfizer

Vaksinering: revaskinering 50% og 1. dose 50%

I løpet av veke 22 startar ein med personar under 65 år med underliggande sjukdommar.

Etter den nye vaksinefordelinga forventar ein at fram til veke 28 vil ein berre revaksinera.

Skjønner ikke hvordan myndighetene kan gå ut å si at vi alle har dose 2 i august/september.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludmilla
Rosa Sitron skrev (1 time siden):

Skjønner ikke hvordan myndighetene kan gå ut å si at vi alle har dose 2 i august/september.

Nei det er nettopp det. Jeg har sluttet å høre på prognoser. Jeg ble forespeilet vaksine i mai, jeg får nok ikke første dose på denne siden av sommeren. 

Det skrives side opp og side ned... Nå skal vi begynne med massevaksinering, nei vi skulle visst ikke det likevel. Og slik holder de på. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...