Gå til innhold

Har ikke råd til å være forlover


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

loveli skrev (8 timer siden):

Signert dokumentet?

Mener du å ha takket ja til å være forlover? Eller har dere en fysisk kontrakt??

Jeg hadde bare sagt at jeg ikke visste at det å være forlover skulle komme med et slike utgifter og at du pga dette må trekke deg fordi du ikke har råd til å være forlover.

Det er bare prøvingsattesten, som bekrefter at bruden ikke er gift fra før og at hun og brudgommen ikke er i nær slekt.

Anonymkode: 74c3c...2de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Beklager, men herregud så teit.

Jeg har to forlovere. De har betalt for litt vin og mat til vår lille private utdrikningslag, og hvis de vil gi en gave så er det den eneste andre utgiften de har.

Jeg krever ingenting av antrekket deres og har oppfordret til å bruke kjole de har i skapet fra før, og kunne aldri funnet på å kreve at noen betaler for behandlinger eller løsvipper. Det blir for tåpelig.

De eneste tilfellene hvor f.eks brud krever at forlovere har matchende kjole syns jeg bruden skal betale for kjolen. Å kreve at hår fikses hos frisør er også ugreit hvis ikke bruden betaler.

Du har med en ekte bridezilla å gjøre. Hun kan være kjempesnill, men dette har gått henne til hodet.

Anonymkode: 74c3c...2de

Enig, men jeg synes også det er ganske spesielt å KREVE at håret skal fikses hos frisør, selv om bruden betalte. Altså, jeg går med håret mitt som jeg ønsker, er ikke det bra nok så kan det være det samme. Men selvsagt hyggelig å få tilbud om det. 

Falske negler og vipper kommer jeg aldri til å ta på meg, uansett hvor mye andre betaler. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (5 timer siden):

du har signert dokument på å være vitne under vielsen. thats it.

Nei da. Hun har signert dokument på at bruden har gitt korrekte opplysninger på søknaden om prøvingsattest. 

En annen person kan være vitne under vielsen. 

 

3C454284-123B-42AA-9395-33088760C695.jpeg

Anonymkode: 08a71...8ec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det som det er, du har ikke råd til alt det dessverre. Hadde gått med på å kjøpe kjolen, men stått for mitt eget hår, sminke, negler osv. 

Anonymkode: 3e6f6...8f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei da. Hun har signert dokument på at bruden har gitt korrekte opplysninger på søknaden om prøvingsattest. 

En annen person kan være vitne under vielsen. 

 

3C454284-123B-42AA-9395-33088760C695.jpeg

Anonymkode: 08a71...8ec

åja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, solmåneogstjerner said:

Enig, men jeg synes også det er ganske spesielt å KREVE at håret skal fikses hos frisør, selv om bruden betalte. Altså, jeg går med håret mitt som jeg ønsker, er ikke det bra nok så kan det være det samme. Men selvsagt hyggelig å få tilbud om det. 

 

Det er faktisk veldig vanlig at brudefølget har frisør og sminke før bryllupet sammen. Så alle har samme oppsett og ser like ut, så ikke en har super fancy oppsett med mange detaljer og dill og en kommer med rett hår som ikke er gjort noe med.

Anonymkode: 28b60...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er faktisk veldig vanlig at brudefølget har frisør og sminke før bryllupet sammen. Så alle har samme oppsett og ser like ut, så ikke en har super fancy oppsett med mange detaljer og dill og en kommer med rett hår som ikke er gjort noe med.

Anonymkode: 28b60...9a6

Det kan godt være, men hvorfor i all verden er det så viktig? Bryllup er for å feire brudeparet, og en fest med nære venner og familie. Kan man ikke være den man er med dem? Selvsagt pynter man seg og har på fin kjole. Men har det noe å si at man er dollet opp i regi, med de samme regisserte krøllene? Jeg blir helt matt...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er faktisk veldig vanlig at brudefølget har frisør og sminke før bryllupet sammen. Så alle har samme oppsett og ser like ut, så ikke en har super fancy oppsett med mange detaljer og dill og en kommer med rett hår som ikke er gjort noe med.

Anonymkode: 28b60...9a6

Men når det er et KRAV fra bruden, skal bruden betale. Akkurat som forlover egentlig skal kjøpe kjole selv (eller bruke noe hun har fra før), men dersom bruden har veldig spesifikke ønsker skal bruden stå for det. 

Anonymkode: 92468...23d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, da jeg var forlover betalte bruden for makeup og hår for oss begge. Jeg hadde gjort det samme. 

Anonymkode: dd784...930

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er faktisk veldig vanlig at brudefølget har frisør og sminke før bryllupet sammen. Så alle har samme oppsett og ser like ut, så ikke en har super fancy oppsett med mange detaljer og dill og en kommer med rett hår som ikke er gjort noe med.

Anonymkode: 28b60...9a6

hvorfor er det så himla nøye?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (23 timer siden):

Enig, men jeg synes også det er ganske spesielt å KREVE at håret skal fikses hos frisør, selv om bruden betalte. Altså, jeg går med håret mitt som jeg ønsker, er ikke det bra nok så kan det være det samme. Men selvsagt hyggelig å få tilbud om det. 

Falske negler og vipper kommer jeg aldri til å ta på meg, uansett hvor mye andre betaler. 

Jeg er enig altså, men jeg vet at mange syns det å dra til frisøren med forloveren er 'superkos'. Jeg gifter meg selv snart, og ser ikke noe kos i det, så det dropper jeg glatt :)

Enig i det med falske negler og vipper. Det er langt over grensa og ikke vanlig å kreve.

Noen bruder vil detalj-styre alt, alt skal være perfekt... Jeg vil derimot at de få som kommer i mitt bryllup skal få føle seg komfortable og bra nok som de er, uten ekstra styling og negler med mindre de selv ønsker😊 skal sminke meg selv og sminker forloveren om hun ønsker, men vi er ganske avslappet og naturlige av oss.

Anonymkode: 74c3c...2de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/12/2021 at 1:34 AM, AnonymBruker said:

Det er faktisk veldig vanlig at brudefølget har frisør og sminke før bryllupet sammen. Så alle har samme oppsett og ser like ut, så ikke en har super fancy oppsett med mange detaljer og dill og en kommer med rett hår som ikke er gjort noe med.

Anonymkode: 28b60...9a6

Det er like vanlig at de ikke har det. 

Anonymkode: 61b18...a79

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner deg så godt. Har selv takket ja til å være forlover til ei som nå utsetter bryllupet da de vil gifte seg i Italia. Vi er en familie på 6, og den turen alene vil koste oss skjorta.

Italia var aldri nevnt som utgangspunkt for bryllupet, det skulle være i ei lita bygd her i Norge.

I tillegg ønsker hun seg utdrikningslag som en hel HELG i utlandet. Hun har nevnt las Vegas, Marbella osv.

Jeg har ikke råd, mulighet til å dra fra mine små (har en baby på under 1 år og en på vei nå..)

Så jeg gruer meg til den dagen jeg bare må si: sorry dette går ikke! Men det blir jeg altså pent nødt til!

Man kan ikke måtte være ansvarlig for å bruke 60.000kr på et bryllup.

Tur til Italia for 6, samt utdrikningslag i utlandet vil fort koste veldig mange penger!

 

Anonymkode: cb341...f79

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 10.50):

Oi, jeg har ikke tenkt på at jeg skal kjøpe kjoler til mine forlovere. Er det forventet? Jeg har ingen preferanser eller krav for hva slags kjoler de skal ha på seg.

Anonymkode: 31377...410

Ha,ha, godt å høre at vi er flere som tenker sånn (noen blir jo helt gale i forbindelse med bryllup) 😄  Jeg tenkte overhodet ikke over at forloveren min burde ha en spesiell kjole, eller at hun skulle kjøpe seg ny kjole for anledningen.  Det som betydde noe for meg den dagen var at hun (og andre gode venninner) var til stede, jeg tenkte virkelig ikke over hva slags kjole de hadde på seg 😁 -Og det kunne ikke falt meg inn å pålegge dem utgifter i forbindelse med mitt bryllup.

Anonymkode: 78470...a4b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 1.34):

Det er faktisk veldig vanlig at brudefølget har frisør og sminke før bryllupet sammen. Så alle har samme oppsett og ser like ut, så ikke en har super fancy oppsett med mange detaljer og dill og en kommer med rett hår som ikke er gjort noe med.

Anonymkode: 28b60...9a6

Virkelig? Heldigvis ikke vært borti slike forventninger i min omgangskrets. Synes rett og slett det virker litt harry.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alauda skrev (På 11.5.2021 den 17.31):

Skjønner det er en stund siden jeg  giftet meg og var forlover. Jeg er vant med at forlovere ordner klær, hår og sminke selv, men da etter eget ønske. Om bruden har spesielle krav til antrekk og annet, bør bruden sponse dette, tenker jeg.

Forlover arrangerer utdrikningslag, og alle som er med i utdrikningslaget er med og spleiser, bortsett fra bruden, som er gjest. 

Det var ikke "en stund siden" dette var vanlig; gjorde akkurat på denne måten da jeg giftet meg selv for tre år siden. Og vil tro at de fleste løser det sånn nå også, men at TS sin venninne er et spesielt tilfelle.... 

Anonymkode: 71d19...4aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Skjønner deg så godt. Har selv takket ja til å være forlover til ei som nå utsetter bryllupet da de vil gifte seg i Italia. Vi er en familie på 6, og den turen alene vil koste oss skjorta.

Italia var aldri nevnt som utgangspunkt for bryllupet, det skulle være i ei lita bygd her i Norge.

I tillegg ønsker hun seg utdrikningslag som en hel HELG i utlandet. Hun har nevnt las Vegas, Marbella osv.

Jeg har ikke råd, mulighet til å dra fra mine små (har en baby på under 1 år og en på vei nå..)

Så jeg gruer meg til den dagen jeg bare må si: sorry dette går ikke! Men det blir jeg altså pent nødt til!

Man kan ikke måtte være ansvarlig for å bruke 60.000kr på et bryllup.

Tur til Italia for 6, samt utdrikningslag i utlandet vil fort koste veldig mange penger!

 

Anonymkode: cb341...f79

Jeg synes det er helt grusomt å lese at folk arrangerer et bryllup i utlandet og krever at gjestene betaler for flybilletter og hotell? Jeg har vært på tre bryllup i utlandet og alle utgifter(flybillett, hotell og til og med flytog!) ble dekket av brudeparet.  Det er jo de som har valgt å arrangere et bryllup i utlandet og må sto ansvarlig for alle utgifter. Jeg hadde ikke dratt om jeg skulle være ansvarlig for flybilletter og hotellutgifter for hele familien. Og jeg har ikke dårlig råd. Det handler om prinsippet. 

Anonymkode: 94ac0...fc2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

 

Jeg synes det er helt grusomt å lese at folk arrangerer et bryllup i utlandet og krever at gjestene betaler for flybilletter og hotell? Jeg har vært på tre bryllup i utlandet og alle utgifter(flybillett, hotell og til og med flytog!) ble dekket av brudeparet.  Det er jo de som har valgt å arrangere et bryllup i utlandet og må sto ansvarlig for alle utgifter. Jeg hadde ikke dratt om jeg skulle være ansvarlig for flybilletter og hotellutgifter for hele familien. Og jeg har ikke dårlig råd. Det handler om prinsippet. 

Anonymkode: 94ac0...fc2

Veldig enig. Skal man på død og liv til Italia, så skal selvsagt brudeparet betale. 

Vi andre synes ikke det er så viktig at vi bruker alle sparepengene på dette. Og mange har ikke sparepenger engang. Tror mange synes det er vanskelig å si nei. Man bør ikke sette gjestene i vanskelige situasjoner. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Skjønner deg så godt. Har selv takket ja til å være forlover til ei som nå utsetter bryllupet da de vil gifte seg i Italia. Vi er en familie på 6, og den turen alene vil koste oss skjorta.

Italia var aldri nevnt som utgangspunkt for bryllupet, det skulle være i ei lita bygd her i Norge.

I tillegg ønsker hun seg utdrikningslag som en hel HELG i utlandet. Hun har nevnt las Vegas, Marbella osv.

Jeg har ikke råd, mulighet til å dra fra mine små (har en baby på under 1 år og en på vei nå..)

Så jeg gruer meg til den dagen jeg bare må si: sorry dette går ikke! Men det blir jeg altså pent nødt til!

Man kan ikke måtte være ansvarlig for å bruke 60.000kr på et bryllup.

Tur til Italia for 6, samt utdrikningslag i utlandet vil fort koste veldig mange penger!

 

Anonymkode: cb341...f79

Høres helt vilt ut. Si nei med god samvittighet. Hun kan da ikke være på samme stadie i livet selv med små barn f.eks? 

Jeg får vondt i magen bare av tanken på å kreve noe slikt av min forlover. Skulle vi giftet oss i utlandet, som egentlig var planen, hadde vi betalt flybillett og hotell for forloverne våre. 

Utdrikningslag i utlandet over en helg er også helt vilt. Hvor får de ideer fra? Tror de at de er influensere som er på tur? Jeg begynner å lure. 

Hadde tatt den praten ganske snart, og sagt at for dere med små barn så er penger til barna viktigere enn en fylletur til utlandet. Du har ikke råd til dette, og det burde hun forstå. Hun trenger en solid realitetsssjekk... Du kan jo si at du blir med om hun sponser hotell og flybillett så du kun trenger å tenke på mat, men likevel er det ganske utenkelig når du har små barn. Nei, forstår ikke. Og det er jeg litt glad for...

Anonymkode: 74c3c...2de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...