Gå til innhold

Har ikke råd til å være forlover


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg giftet meg hadde jeg to forlovere, jeg kjøpte kjole til de, betalte for frisør, sminke og negler som en takk for at de stilte opp, lagde utdrikningslag og det var kjempe koselig å ordne slike ting sammen. Tok det litt som en selvfølge at jeg skulle betale. 

Nå har jeg blitt spurt om å være forlover til ei som var min forlover, og selvsagt takket jeg ja da hun er en av mine nærmeste. 

Nå krever hun at meg og den andre forloveren skal ha samme kjole, «må» fikse oss hos frisøren sammen på bryllupsdagen, fikse bryn og vipper et par dager før, i tillegg ordne utdrikningslag. Kjenner at jeg blir skikkelig stresset over dette, kjolen hun har bestemt koster nesten 2000, frisør koster ca 1000, vipper 1800, bryn 500, sminke ?, utdrikningslag 1000-1500, i tillegg så er det forventet at vi kjøper gave til henne (noe hun selv har gitt ganske tydelige hint om) 

Denne venninnen min har mye bedre råd enn meg (tjener mer enn dobbelt så mye) og jeg vet ikke hvordan jeg skal si at dette blir for mye, da hun konstant driver å klager over absolutt alle kostnadene som følger med bryllupet. Føler jeg må velge mellom mat i en mnd eller dette bryllupet. Hvordan sier man på en ok måte at dette blir for mye? Er så konfliktsky at jeg vurderer å bli «syk» et par dager før.
 

Anonymkode: 3ba84...424

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde egentlig kost med med å trekke meg. Hva slags venninner har du? Si det som det er, at du sier ifra nå så hun rekker å finne en annen for du har ikke råd til det for tiden. For et idiotisk dolle-opplegg!

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Hun er egentlig ei kjempe skjønn venninne. Hadde aldri gjettet at hun ville kreve slikt da hun til vanlig er veldig enkel og krever lite av andre, samt bruker svært lite penger på ting som vipper og negler. 

Jeg har «dessverre» signert dokumentet, så er for sent å trekke seg. 

Anonymkode: 3ba84...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cassio skrev (11 minutter siden):

Hva med å utfordre konflitskyheten din og faktisk ta en ordentlig samtale med bridezillaen? Sett opp ei liste over kostnadene, og vis henne hvor mye hennes bryllup faktisk koster deg. Vær ærlig og si at du ikke har råd, så kan det hende bruden tar til vett.

Hehe, det er fare for at det er det jeg må gjøre. Synes det er veldig ubehagelig, spesielt siden hun klager over kostnadene hver gang bryllupet blir nevnt. 
Jeg er kjempe glad i henne, men jeg stresser unødvendig mye over dette, og hvordan jeg skal klare å fortelle henne at jeg ikke har råd uten at hun blir fornærmet. For det er jo bare å spare.. men det er veldig mye annet jeg heller vil bruke over 8000 på. 

Anonymkode: 3ba84...424

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hehe, det er fare for at det er det jeg må gjøre. Synes det er veldig ubehagelig, spesielt siden hun klager over kostnadene hver gang bryllupet blir nevnt. 
Jeg er kjempe glad i henne, men jeg stresser unødvendig mye over dette, og hvordan jeg skal klare å fortelle henne at jeg ikke har råd uten at hun blir fornærmet. For det er jo bare å spare.. men det er veldig mye annet jeg heller vil bruke over 8000 på. 

Anonymkode: 3ba84...424

Ikke bry deg om hun blir fornærmet, for det har hun ingen grunn til. Si det som det er. Virker som hun kun tenker på seg selv. Ingen god holdning fra henne. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ts her

Hun er egentlig ei kjempe skjønn venninne. Hadde aldri gjettet at hun ville kreve slikt da hun til vanlig er veldig enkel og krever lite av andre, samt bruker svært lite penger på ting som vipper og negler. 

Jeg har «dessverre» signert dokumentet, så er for sent å trekke seg. 

Anonymkode: 3ba84...424

Du, det dokumentet betyr ikke at du må være forlover. Man kan ha en person til å signere dokumentet som vitne, og en annen person til å være forlover i bryllupet. Bare les på skatteetatens hjemmesider:-) 

Anonymkode: 08a71...8ec

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreve at andre skaffer deg falske vipper og påmalte bryn?!!

Anonymkode: 70c7b...726

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo si det holder med en forlover og at du ilke har annledning nå. 

Anonymkode: 17b06...4b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 2 forlovere som fikk noen av de samme ønskene/forventningene. Vi sa rett ut at det har vi ikke råd til. Vi fikset hår og sminke selv.  Det gikk greit og hun tok det helt fint. Du må jo bare vere ærlig at du gjerne vil vere det men ikke kan når det blir snakk om sånne summer

Anonymkode: 9a554...2eb

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Still henne spørsmålet jeg undres over. Hvorfor skal du dekke utgifter til forlover i eget bryllup, mens hun skal slippe disse utgiftene i eget? Når forlover ved begge anledninger er samme person?

Anonymkode: 90434...c41

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto alle de summene i dok? 

Anonymkode: 26672...bc1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som konfliktsky selv så ser jeg tankegangen din men kjære kjære deg. Det å late at du er syk er SÅ feil som det kan få blitt. Så her tenker jeg at du må faktisk bare kvinne deg opp, lag en liste og bare hopp i det. Vær ærlig og si at du har ikke råd til alt. Sett opp ett budsjett og si hva du har råd til. Evnt gi henne sjansen til å finne en annen forlover om hun ikke kan godta at du dropper frisør, vipper og negler. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må først gjøre opp med deg selv hvor mye du er villig til å bruke på dette. Og så må du ta opp med bruden at det samlede utgifter til kjole, oppstasing, osv. blir alt for mye for deg. Gjør det gjerne skriftlig så du kan remse opp beløpene og summere dem. ("Dette blir minst 6000 kr, jeg kan maks avse 2000 kr."). Du kan foreslå billigere løsninger, eller si det er greit hvis hun ønsker at velge en annen forlover. Enten reagerer hun med forståelse, ellers gjør hun ikke.

Og lærdom til deg: Spør hva folk forventer av deg, før du sir 'ja' til noe. 

Anonymkode: 5e8a6...f21

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig at bruden betaler for sitt eget utdrikningslag.
Men de fleste bruder betaler for hår og sminke til alle som må ha hår og sminke.
Det er mange bruder som kjøper kjoler og mange som ikke gjør det. 
Da jeg var brud spurte jeg om mine hadde råd til kjole, det hadde de ikke så da kjøpte jeg de. Spesielt siden jeg også ville at de skulle ha like kjoler gjorde det meg ingenting å kjøpe de for de. Rart at hun krever dette av dere, da jeg føler at det er vanlig at bruden kjøper når det er en spesiell kjole det er snakk om.

 

Anonymkode: 28b60...9a6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg har ikke tenkt på at jeg skal kjøpe kjoler til mine forlovere. Er det forventet? Jeg har ingen preferanser eller krav for hva slags kjoler de skal ha på seg.

Anonymkode: 31377...410

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...