Gå til innhold

Hva bruker du sennep og ketchup på?


tussi84

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Medisterpølser i HVIT SAUS? 😳 Er det en greie? Skal jo ha brun saus! 
 

bruker sennep i sauser, ketchup på hamburger, noen ganger på pommes frites. 

Anonymkode: b2c69...b69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold dere fast, men det hender jeg har ketchup og grillkrydder på havregrøt :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen min spiser aldri ketchup. Barna bruker det på pølser, ingenting annet. Ketchup på pizza synes jeg er spesielt merkelig, det er jo allerede tomatsaus på (som i tillegg smaker uendelig mye bedre enn ketchup). Pølsesennep bruker vi heller ikke, men jeg bruker gjerne Dijon-sennep til alt mulig rart, i sauser, marinader og dressinger, på smørbrød e.l.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, tussi84 said:

Hva bruker du ketchup og evt sennep til? 

Bruker aldri ketchup, men kan noen ganger bruke Dijonsennep i sauser. Aldri til noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Medisterpølser i HVIT SAUS? 😳 Er det en greie? Skal jo ha brun saus! 
 

bruker sennep i sauser, ketchup på hamburger, noen ganger på pommes frites. 

Anonymkode: b2c69...b69

Hvit saus er veldig godt til kjøttpølser eller bacon. Jeg har aldri prøvd det til medisterpølser.

Sennep bruker jeg nesten bare til sylte i jula. Ketchup bruker jeg på pølser eller burger. En sjelden gang på pasta hvis jeg ikke gidder lage saus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kun på pølser, burger og noen ganger ostesmørbrød. En kompis av typen bodde hos oss en stund, og han hadde ketchup på ALL maten jeg lagde, som jeg gjerne hadde brukt flere timer på. Jeg synes det er litt trist, men noen er visst veldig glad i det.

Anonymkode: 00abf...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnå skrev (8 timer siden):

Hold dere fast, men det hender jeg har ketchup og grillkrydder på havregrøt :P 

Dette viser karakterstyrke i sjelen..

Umulig å ikke like sånne folk som har sine sære ting og setter pris på det:nordvesta:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

men stanken brer seg jo over hele rommet når noen har ketchup på maten. Det har enormt sterk lukt som overdøver alt, og luktesans er en viktig del av matopplevelsen. 

Eller interessant, de fleste tingene du skriver du har ketchup på er mat jeg aldri spiser uansett. Kan dog spise kjøttkaker, speilegg, omelett, ostesmørbrød og grillmat (regner med det betyr hva som helst som tilberedes på en grill? Grillet biff, kyllingfilet, marinert sopp, laks, grønnsaksspyd...?), da uten ketchup hverken på min mat eller på bordet. 

 

Til ts: jeg bruker ikke ketchup til noe. Jeg bruker sennep i oppskrifter som krever det. Det er ikke noe jeg bruker ofte, men bruker dijion-sennep når jeg lager cashewnøttaioli, og så pleier vi vel å ha det til rakfisk.

Anonymkode: a1cb6...2ca

Ye ye whatever partypooper..

La folk inkludert gjestene dine spise maten som de selv liker den. Kål skal vist stinke mye den og men er nok god for det om

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sennep brukes nesten aldri, kun en sjelden gang på grillpølser. Ketchup litt mer. Det går både på grillpølser, pommes frites og av og til på stekt egg (som regel når egget serveres sammen med pytt i panne). Og så er det vel noe ketchup involvert hvis jeg kjøper hamburger på Burger King tror jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til kvelds har jeg spist rester av fiskekake, varmet opp og skivet, på brødskive - med ketchup og sennep :) 

 

Anonymkode: cd78e...b7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølse, hamburger og ostesmørbrød. 
 

Sennep bruker jeg også i dressinger, som aioli, eller som tilbehør til diverse kjøtt.
 

Ketchup kan jeg bruke på pasta.

Anonymkode: 6f0ce...e1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vi har samme forkjærlighet for ketchup ser jeg☺️ Har du prøvd ketchup på speilegg (da gjerne sammen med brød og/eller potetbiter. Kethup på fiskeboller med hvit saus er også godt. Blander du den inn i sausen blir den jo rosa😅 Men er best å duppe bitene i kethupen syns jeg. Jeg er forresten 43 år...ikke 10 år som noen kanskje kunne mistenkt her nå😆

Før konne jeg forresten også kose meg med bare en franskbrødskive med ketchup, men prøver å være litt mer kosholdsbevisst med årene😇 

Anonymkode: 6f690...de9

Glemte å nevne at jeg bruker ketchup på speil egg og ja. I tillegg bruker jeg sennep og ketchup på potetmos, pommes fritez, og på ostesmørbrød av og til i tillegg til alt som er nevnt i hovedinnlegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker bare ketshup, bruker det på pizza, pølser, ris, pommesfrites. 

Anonymkode: cc8ea...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Medisterpølser i HVIT SAUS? 😳 Er det en greie? Skal jo ha brun saus! 
 

bruker sennep i sauser, ketchup på hamburger, noen ganger på pommes frites. 

Anonymkode: b2c69...b69

Har spist både medisterpølser i hvit saus og i brun saus. Synes begge ting er godt. Husker jeg fikk det til middag noen ganger da jeg vokste opp. Noen bruker også sur og søt saus til medisterpølser.

Når det gjelder hvit saus i seg selv pleier jeg å bruke det til fiskepudding, (evt fiskepudding reker og skjell) og fiskeboller. Bruker det også til fiskegrateng,  flesk og duppe, og kålruletter, men da med litt muskat i.  Noen bruker hvit saus til fiskekaker og, mens jeg foretrekker brun.

Røkte pølser derimot fungerer kun i brun saus, eller feks stekt sammen med stekte poteter. 

 

Endret av tussi84
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gnå skrev (11 timer siden):

Hold dere fast, men det hender jeg har ketchup og grillkrydder på havregrøt :P 

Burde rapportere dette innlegget og få deg utvist. 

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (2 timer siden):

Ye ye whatever partypooper..

La folk inkludert gjestene dine spise maten som de selv liker den. Kål skal vist stinke mye den og men er nok god for det om

Nei vet du hva, jeg trenger ikke uhøflige gjester som demonstrativt tar ketchup på maten jeg har brukt tid og omsorg på å smake til. Da kan de dra til et gatekjøkken og spise der i stedet.

 

Anonymkode: a1cb6...2ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke sennep, men ketchup må jeg alltid ha stående i kjøleskapet, til enhver tid!🤭 Synst red hot chili ketchupen fra Idun er så goood!😋 Et must på grillpølser, pommes frites og pasta med kjøttdeig😄 yum!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei vet du hva, jeg trenger ikke uhøflige gjester som demonstrativt tar ketchup på maten jeg har brukt tid og omsorg på å smake til. Da kan de dra til et gatekjøkken og spise der i stedet.

 

Anonymkode: a1cb6...2ca

😄

Har en følelse at "ute kebab" sjappa er mer vennlig, gjestfri og høffelig enn deg så gjerne det. Med glede :nigo:Hadde lett tatt en en Kebab eller gud forby en McDonald's fremfor å måtte spise hos noen  hvor det eksisterer 0 sjarm, uten en pepperbørse, litt salt etc ved bordet, uten ketchup, eller noen form til å please gjester. Det gjør de iallefall hos kebab sjapper.   All ære til gatekjøkken sier jeg bare..

 

Edit); 

Og ja som vert så gir jeg folka jeg har som gjester vanligvis det det vil ha, om det er pepper, majones, salt ketchup, saft eller melk å drikke uten å fortreffe en mine... Jeg ønsker folk skal ha det bra hos meg, og behandler gjester slik jeg selv ønsker å bli behandlet. Både med og uten ketchup 

Å bli Fornærmet overfor gjester som ønsker ketchup er å trekke "krenke krakken" frem.... 

Krenke krakken har jeg heldigvis ikke å trekke frem i utide..

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...