Gå til innhold

Hva bruker du sennep og ketchup på?


tussi84

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er for sofistikert til en simpel ketchupspray. Finnes ikke passende til mine matretter.

Anonymkode: a75bc...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (9 timer siden):

Dette viser karakterstyrke i sjelen..

Umulig å ikke like sånne folk som har sine sære ting og setter pris på det:nordvesta:

Så koselig! Elsker at du får noe så positivt ut av det. Takk! 

 

Saph skrev (6 timer siden):

Burde rapportere dette innlegget og få deg utvist. 

😂

Haha, ja det er på kanten, det er jo det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robin666
AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 0.25):

Ketchup knapt til noen ting, sennep på pølser og ribbe i lefse. Noen ganger som del av krydder i annen mat, for elsempel sennepspulver på ribbesvoren. 

Ketchup på pizza? Hvorfor? Det er jo en tomatsaus fra før. Ville aldri brukt ketchup i en gryte, grøss. Hva i all verden kan det bidra med av noe positivt?

Pytt i panne spiser jeg aldri, ei heller pasta uten at man har laget en saus eller ragu fra bunnen av, helt uten ketchup, men med tomater og noen ganger tomatpuré. Hamburger har salat og dressing eller en coleslaw variant. Kjøttkaker har jeg enten tyttebærsyltetøy og surkål til eller kålstuing. Hadde aldri tenkt på å ha ketchup til, spesielt ikke med brun saus. 

Vil ikke si du har ketchup til alt, men du har det på en del ting jeg bare har sett barn bruke det på. 

Anonymkode: 6fafe...cd4

Det er visst et tegn på hjerneskade å ikke ta inn over seg at folk har forskjellig smak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier ikke ketchup, men bruker sennep nærmest daglig. F.eks under kjøttpålegg på brødskiva, i vinaigrette eller ved siden av kjøtt.

Anonymkode: 10eda...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har pølsesennep og chipotleketchup til pølser, og dijonsennep til dressinger/marinader. Ellers bruker jeg de ikke.

Anonymkode: c2de5...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ingen av dem :) liker ikke ketsjup. Har en sjelden gang en god dijon sennep som ingrediens, men det er det.

Anonymkode: 4fd38...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god sennep kan brukes til mye. Ketchup bruker jeg på grillpølser, men det skjer kanskje en gang i skuddåret at jeg spiser pølser. For min del synes jeg den ketchupfetisjen enkelte beskriver her hører hjemme hos barn eller kvisete tenåringer, men hver sin smak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sennep : stort sett alt med svin. Det er også ingrediens. 

Ketchup, på veldig lite. Men av og til på pommes frites, og fiskeboller hos svigers.  

Anonymkode: ad5a8...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (10 timer siden):

😄

Har en følelse at "ute kebab" sjappa er mer vennlig, gjestfri og høffelig enn deg så gjerne det. Med glede :nigo:Hadde lett tatt en en Kebab eller gud forby en McDonald's fremfor å måtte spise hos noen  hvor det eksisterer 0 sjarm, uten en pepperbørse, litt salt etc ved bordet, uten ketchup, eller noen form til å please gjester. Det gjør de iallefall hos kebab sjapper.   All ære til gatekjøkken sier jeg bare..

 

Edit); 

Og ja som vert så gir jeg folka jeg har som gjester vanligvis det det vil ha, om det er pepper, majones, salt ketchup, saft eller melk å drikke uten å fortreffe en mine... Jeg ønsker folk skal ha det bra hos meg, og behandler gjester slik jeg selv ønsker å bli behandlet. Både med og uten ketchup 

Å bli Fornærmet overfor gjester som ønsker ketchup er å trekke "krenke krakken" frem.... 

Krenke krakken har jeg heldigvis ikke å trekke frem i utide..

Jeg har pepper,salt og annet krydder tilgjengelig,men ikke f om jeg kjøper inn ketchup kun for at noen skal ødelegge maten jeg har stått og lagd

Anonymkode: 0da52...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har pepper,salt og annet krydder tilgjengelig,men ikke f om jeg kjøper inn ketchup kun for at noen skal ødelegge maten jeg har stått og lagd

Anonymkode: 0da52...73d

Igjen, om du blir så såra, krenket, fornærmet og ydmykhet så er det kanskje greit å ta en hvil på krenkekrakken og samle nye krefter der.

Men med min mat, altså mat som jeg skal spise så foretrekker jeg faktisk å bestemme hvordan den skal smake selv. 

Og igjen hos meg må folk bare ta for seg av det de selv ønsker av smakstilsetning uten at jeg blir så veldig såret av den grunn, det er det absolutt 0 grunn til, så seriøst tar jeg ikke meg selv heldigvis. Hos meg så bjuder jeg på og inviterer jeg til mat så er det åpent hva de ønsker å tilsette maten med. Mye mer gjestfritt spør du meg, og det er også slik jeg ønsker å bli behandlet hos andre.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ketchup! 🤩😍🙈 

Jeg bruker det nok på altfor mye; pølser i alle varianter, pommes fries, potetmos, frossenpizza, ostesmørbrød, speilegg, spaghetti, hamburger, fiskekaker... 

Sennep bruker jeg på pølser, enkelte sandwichen og wraps. 

Anonymkode: 41cc1...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ketchup til det meste uten skam

Anonymkode: 4dafe...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker dijonsennep på ostesmørbrød og på valnøttbrød med røkt landskinke. Jeg bruker den også i dressinger og sauser. Og på pølser, sammen med ketsjup spm jeg bruker til nettopp det og til å runde av tomatsauser med i stedet for rent sukker. Har alltid begge deler i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (6 timer siden):

Igjen, om du blir så såra, krenket, fornærmet og ydmykhet så er det kanskje greit å ta en hvil på krenkekrakken og samle nye krefter der.

Men med min mat, altså mat som jeg skal spise så foretrekker jeg faktisk å bestemme hvordan den skal smake selv. 

Og igjen hos meg må folk bare ta for seg av det de selv ønsker av smakstilsetning uten at jeg blir så veldig såret av den grunn, det er det absolutt 0 grunn til, så seriøst tar jeg ikke meg selv heldigvis. Hos meg så bjuder jeg på og inviterer jeg til mat så er det åpent hva de ønsker å tilsette maten med. Mye mer gjestfritt spør du meg, og det er også slik jeg ønsker å bli behandlet hos andre.

Jeg blir ingen av tingene du nevner,men å kjøpe ketchup som jeg aldri spiser selv kun fordi det kanskje kommer noen på besøk som spiser ketchup på alt gjør ikke meg til en vert som ikke er gjestfri. Jeg har enkelte krydder som jeg liker på min mat,men om jeg kommer på besøk til noen som ikke har disse så blir ikke jeg fornærma og mener at verten ikke er gjestfri. Så vet ikke hvem som er krenka jeg? 

Anonymkode: 0da52...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg blir ingen av tingene du nevner,men å kjøpe ketchup som jeg aldri spiser selv kun fordi det kanskje kommer noen på besøk som spiser ketchup på alt gjør ikke meg til en vert som ikke er gjestfri. Jeg har enkelte krydder som jeg liker på min mat,men om jeg kommer på besøk til noen som ikke har disse så blir ikke jeg fornærma og mener at verten ikke er gjestfri. Så vet ikke hvem som er krenka jeg? 

Anonymkode: 0da52...73d

You do you, and I do me:nigo:

Men vet selv hvem jeg hadde ønsket å besøke av deg og noen med litt mer gjestfrie vaner.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (Akkurat nå):

You do you, and I do me:nigo:

Men vet selv hvem jeg hadde ønsket å besøke av deg og noen med litt mer gjestfrie vaner.. 

Så du mener oppriktig at man alltid skal ha skap og kjøleskap fult at sauser,dressinger,krydder og andre ymse smakstilsetninger som man selv ikke bruker i tilfelle det kommer en gjest som bruker en av de tingene? 

Anonymkode: 0da52...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Så du mener oppriktig at man alltid skal ha skap og kjøleskap fult at sauser,dressinger,krydder og andre ymse smakstilsetninger som man selv ikke bruker i tilfelle det kommer en gjest som bruker en av de tingene? 

Anonymkode: 0da52...73d

Ketchup er like folkelig som salt, å bli fornærmet fordi folk ønsker å krydre maten sin selv ser jeg på som idiotisk. Og igjen, når jeg har folk til gjester står skapene mine åpne enten de ønsker salt og pepper, majones, vann fra kranen min, saft fra skapet osv. Det jeg har å tilby står hjertens tilgjengelig. Og viss jeg viste at noen jeg f.eks fikk på besøk drakk bare fun ligh saft så hadde jeg kjøpt dette ja, jeg hadde iallefall ikke reagert om h*n hadde tatt det med eller vipset meg for å kjøpe dette alt ettersom.  Ennda dette er en indigridiens som jeg nesten aldri kjøper, samme med andre dressinger eller ting.

Jeg er fleksibel ang både det å være gjest og å være vært. Men har selv tatt med meg melk i middagsbesøk da jeg drikker kun dette til kjøttkaker f.eks. og hadde lett tatt med meg Ketchup i middagsbesøk om vert ikke byr på dette selv, men det har aldri skjedd at verten er så snerpete og sossete og lite gjestfri at de reagerer på dette. Sånne type mennesker skyr jeg unna og har ikke i min krets.

Igjen; min mat:pinar:spiser jeg som jeg ønsker! Og igjen; livet er for kort til at jeg ønsker at mine medmennesker ikke skal spise maten sin slik de ønsker.

Endret av skreppamedleppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...