Gå til innhold

Hva bruker du sennep og ketchup på?


tussi84

Anbefalte innlegg

Mannen min mener at jeg bruker sennep og ketchup på omtrent alt. Noen ganger bruker jeg bare ketchup.

Bruker sennep og ketchup stort sett til følgende:

- pølser

- medisterpølser i hvit saus

- kjøttkaker i brun saus 

- røkte stekte pølser med stekte poteter 

- hamburger 

Bruker kun ketchup på feks:

- pizza 

- spagetti og kjøttdeig, om det ikke er noe saus til

- pytt i panne

- i gryteretter for å få mer smak.

..

Hva bruker du ketchup og evt sennep til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ketchup knapt til noen ting, sennep på pølser og ribbe i lefse. Noen ganger som del av krydder i annen mat, for elsempel sennepspulver på ribbesvoren. 

Ketchup på pizza? Hvorfor? Det er jo en tomatsaus fra før. Ville aldri brukt ketchup i en gryte, grøss. Hva i all verden kan det bidra med av noe positivt?

Pytt i panne spiser jeg aldri, ei heller pasta uten at man har laget en saus eller ragu fra bunnen av, helt uten ketchup, men med tomater og noen ganger tomatpuré. Hamburger har salat og dressing eller en coleslaw variant. Kjøttkaker har jeg enten tyttebærsyltetøy og surkål til eller kålstuing. Hadde aldri tenkt på å ha ketchup til, spesielt ikke med brun saus. 

Vil ikke si du har ketchup til alt, men du har det på en del ting jeg bare har sett barn bruke det på. 

Anonymkode: 6fafe...cd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (2 timer siden):

Mannen min mener at jeg bruker sennep og ketchup på omtrent alt. Noen ganger bruker jeg bare ketchup.

Bruker sennep og ketchup stort sett til følgende:

- pølser

- medisterpølser i hvit saus

- kjøttkaker i brun saus 

- røkte stekte pølser med stekte poteter 

- hamburger 

Bruker kun ketchup på feks:

- pizza 

- spagetti og kjøttdeig, om det ikke er noe saus til

- pytt i panne

- i gryteretter for å få mer smak.

..

Hva bruker du ketchup og evt sennep til? 

Ketchup bruker og har jeg aldri brukt.Sennep på normale bruksområder.  Ditt ketchup forbruk minner om et barn. Fatter ikke at voksne folk ødelegger maten på den måten

Anonymkode: 0da52...73d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ketchup og sennep på pølser. 

Bruker ketchup på pizza, spaghetti, burger og pommesfrittes. 

Bruker sennep på sandwicher

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ketchup knapt til noen ting, sennep på pølser og ribbe i lefse. Noen ganger som del av krydder i annen mat, for elsempel sennepspulver på ribbesvoren. 

Ketchup på pizza? Hvorfor? Det er jo en tomatsaus fra før. Ville aldri brukt ketchup i en gryte, grøss. Hva i all verden kan det bidra med av noe positivt?

Pytt i panne spiser jeg aldri, ei heller pasta uten at man har laget en saus eller ragu fra bunnen av, helt uten ketchup, men med tomater og noen ganger tomatpuré. Hamburger har salat og dressing eller en coleslaw variant. Kjøttkaker har jeg enten tyttebærsyltetøy og surkål til eller kålstuing. Hadde aldri tenkt på å ha ketchup til, spesielt ikke med brun saus. 

Vil ikke si du har ketchup til alt, men du har det på en del ting jeg bare har sett barn bruke det på. 

Anonymkode: 6fafe...cd4

Vokste vel om med at moren min brukte ketchup på de tingene. Så har vel lært det etter henne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke smaken av sennep, så spiser det aldri! Ketchup bruker jeg mest på pølser og grillmat, pommes frites :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ketchup på pølser, spagetti, karbonader, frossen pizza..bruker egentlig litt for mye ketchup når jeg tenker meg om. Tror jeg må bli flinkere med å eksperimentere litt med sauser fra bunnen av

Anonymkode: 7c3b2...56a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en ketchup tråd..

Jeg tipper mange av innleggene her kommer til å inneholde ord som: harry (alt er harry på kg) disgusting, :spy:"det ville jeg aldri nedverdiget meg til", barnslig,  ekkelt, æssjjj, jeg er for sofistikert til en simpel ketchup spray, sånne folk, hver sin smak osv...😅

Anyways;

Dessverre ikke så veldig fan av sennep med mindre det brukes I oppskrifter som eggesalat, etc. 

Men ketchup ;

Ferdig Pizza

Steikte poteter og ommelet 

Hottdog (herlig så godt det er med tomat Salat med hvitløk, salt, pepper, og olivenolje på hotdog) og ketchup.. hellig blanding 

Burger

Ostesmørbrød 

mack and cheese

Speilegg 

Pommes frites 

Grillmat 

Potetmos

Bruker det på makaroni når vi har kjøttpuding, makaroni og saus.

-fiskepudding 

Kjøttkaker

Løvbiff, bernaisesaus, Pommes frites og Salat 

Bruker det i ulike dressinger som smakstilsetning.

Ketchup står alltid i kjøleskapet  og jeg elsker det, skjemes ikke det prikk engang. Folk må virkelig roe ned reken 10 hakk på de som liker det. Det er faktisk ikke deres mat vi (forgifter :sarkasme:) og spruter ketchup på så slapp av og senk blodtrykket, men vår egen. Deal whit it..  :tommelopp: kunne aldri levd uten!

 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke sennep, så det bruker jeg ikke. Bruker derimot ketsjup på:

* Hamburgere

* Grill/wiener/røkte (kjøtt)pølser

* Ostesmørbrød

* Potetmos

* Pommes frites

* Makaroni og karbonadedeig (altså som en blanding, med ketsjup som "saus")

* Frossenpizza (innimellom, ikke alltid)

* Stekte poteter

* Pytt i panne

* Løvbiff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (4 timer siden):

Mannen min mener at jeg bruker sennep og ketchup på omtrent alt. Noen ganger bruker jeg bare ketchup.

Bruker sennep og ketchup stort sett til følgende:

- pølser

- medisterpølser i hvit saus

- kjøttkaker i brun saus 

- røkte stekte pølser med stekte poteter 

- hamburger 

Bruker kun ketchup på feks:

- pizza 

- spagetti og kjøttdeig, om det ikke er noe saus til

- pytt i panne

- i gryteretter for å få mer smak.

..

Hva bruker du ketchup og evt sennep til? 

Vi har samme forkjærlighet for ketchup ser jeg☺️ Har du prøvd ketchup på speilegg (da gjerne sammen med brød og/eller potetbiter. Kethup på fiskeboller med hvit saus er også godt. Blander du den inn i sausen blir den jo rosa😅 Men er best å duppe bitene i kethupen syns jeg. Jeg er forresten 43 år...ikke 10 år som noen kanskje kunne mistenkt her nå😆

Før konne jeg forresten også kose meg med bare en franskbrødskive med ketchup, men prøver å være litt mer kosholdsbevisst med årene😇 

Anonymkode: 6f690...de9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ketchup på pølser og sennep på sylte.  (Ettersom sylte spises kun til jul og pølser kanskje 5-6 ganger i året har jeg ikke akkurat noe skyhøyt forbruk 😄)

Anonymkode: d7028...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ketchup og sennep på burger.

Bruker sennep utenom på pytt i panne, pølser og karbonader.

Bruker chiliketchup på makaroni når jeg vil lage meg enkel kvess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker aldri sennep, 🤕men jeg bruker heinz ketchup til en del. 😎

  • Pommes fries 🧸
  • Pølser 🍟
  • Hamburger 🍔
  • Ostesmørbrød 🥪
  • Spagetti :babygutt:
  • Potetstappe 🟨
  • Fiskepinner 🤭
  • Fish and chips :bond:
  • noen ganger kjøttkaker 👨‍🚀
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke sennep.

Ketchup bruker jeg når jeg lager japansk curry (1 ss). Brukte før på fiskekaker, men har visst slutta med det. Ellers er det kun gjester som bruker ketchup. Ungen liker ikke ketchup.

Men jeg bruker hamburgerdressing som andre bruker ketchup. På pølser, pommes frites, hamburger.

Anonymkode: 608f6...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare ketchup på pølse i brød.

Sennep bruker jeg ikke på noe, for det liker jeg ikke.

Anonymkode: f77ff...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruker ketchup og sennep på pølser.

Ketchup bruker jeg i tillegg på hamburger, pommes frites og når jeg lager tysk currysaus til pølser (og da bruker jeg ikke ekstra ketchup eller sennep på de pølsene).

Anonymkode: 0fa23...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker aldri ketchup, men sennep bruker jeg på pølser, samt ved siden av ribbe, koteletter, kjøttkaker og enkelte japanske småretter som oden.

Anonymkode: aea12...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at jeg lager dipsaus/dressing med å blande naturellyoghurt og sennep, denne kan brukes til mye forskjellig.

Anonymkode: aea12...dac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (11 timer siden):

Nok en ketchup tråd..

Jeg tipper mange av innleggene her kommer til å inneholde ord som: harry (alt er harry på kg) disgusting, :spy:"det ville jeg aldri nedverdiget meg til", barnslig,  ekkelt, æssjjj, jeg er for sofistikert til en simpel ketchup spray, sånne folk, hver sin smak osv...😅

Anyways;

Dessverre ikke så veldig fan av sennep med mindre det brukes I oppskrifter som eggesalat, etc. 

Men ketchup ;

Ferdig Pizza

Steikte poteter og ommelet 

Hottdog (herlig så godt det er med tomat Salat med hvitløk, salt, pepper, og olivenolje på hotdog) og ketchup.. hellig blanding 

Burger

Ostesmørbrød 

mack and cheese

Speilegg 

Pommes frites 

Grillmat 

Potetmos

Bruker det på makaroni når vi har kjøttpuding, makaroni og saus.

-fiskepudding 

Kjøttkaker

Løvbiff, bernaisesaus, Pommes frites og Salat 

Bruker det i ulike dressinger som smakstilsetning.

Ketchup står alltid i kjøleskapet  og jeg elsker det, skjemes ikke det prikk engang. Folk må virkelig roe ned reken 10 hakk på de som liker det. Det er faktisk ikke deres mat vi (forgifter :sarkasme:) og spruter ketchup på så slapp av og senk blodtrykket, men vår egen. Deal whit it..  :tommelopp: kunne aldri levd uten!

 

men stanken brer seg jo over hele rommet når noen har ketchup på maten. Det har enormt sterk lukt som overdøver alt, og luktesans er en viktig del av matopplevelsen. 

Eller interessant, de fleste tingene du skriver du har ketchup på er mat jeg aldri spiser uansett. Kan dog spise kjøttkaker, speilegg, omelett, ostesmørbrød og grillmat (regner med det betyr hva som helst som tilberedes på en grill? Grillet biff, kyllingfilet, marinert sopp, laks, grønnsaksspyd...?), da uten ketchup hverken på min mat eller på bordet. 

 

Til ts: jeg bruker ikke ketchup til noe. Jeg bruker sennep i oppskrifter som krever det. Det er ikke noe jeg bruker ofte, men bruker dijion-sennep når jeg lager cashewnøttaioli, og så pleier vi vel å ha det til rakfisk.

Anonymkode: a1cb6...2ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...