Bokdamen Skrevet 2. mai 2022 #461 Del Skrevet 2. mai 2022 Med det halvåret du har hatt, tenker jeg at å holde på vekten må være et mer enn godt nok mål for mai ❤️ Det er rett og slett fryktelig slitsomt å sørge, og det tapper krefter fra alt annet. Og det skal du ta seriøst, for du klarer ikke alt alltid. Jeg ville revidert målene mine litt og sett på hva du trenger for å ha det godt akkurat nå. Hvis treningen gir deg overskudd, hold på det for overskuddets skyld, ikke for å gå ned i vekt. Får du energi av mennesker? Omgi deg med dem. Av å være alene? Gå tur i skogen med lydbok eller pakk det inn i et teppe med en film eller god bok (uten snop). Ting blir lysere nå, det har så smått begynt å spire i grønnsakshagen og kveldene er merkbart lenger. Håper varmen kommer og gjør dagene lettere for deg, det fortjener du! Og ikke føl noe press på å «rapportere» om du ikke føler for det, jeg ville bare sjekke hvordan det gikk ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 2. mai 2022 Forfatter #462 Del Skrevet 2. mai 2022 Takk for det, @KaBom og @Bokdamen! Det jeg har mest lyst til nå er å slippe alt ansvar. At noen bare tar over og bestemmer. Er så lei av å være den som skal styre alt, både på jobb, hjemme og i forbindelse med mitt eget vektnedgangsprosjekt. Blir sliten av å gå alene med mange vikarer på jobb, blir sliten av å mase på ungen for alt (og får dårlig samvittighet for at jeg maser), sliten av å se at det er rotete og skittent i huset, for jeg vet at det er jeg som må ta det siden ingen andre gjør det, sliten av å måtte finne på og lage sunne og gode middager hver dag som faller i smak hos alle osv. Og ikke kan jeg legge mer over på mannen heller, for han gjør alt han kan for både oss, sine egne gamle og syke foreldre og er superflink til å hjelpe mamma med praktiske ting nå som pappa er borte. Nei, jeg tror rett og slett jeg trenger en ferie. Kanskje jeg kommer en tur til deg, @KaBom, hørtes ut som det var finere vær der enn her! 😄 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 4. mai 2022 #463 Del Skrevet 4. mai 2022 Jeg syns du skal være kjempefornøyd med at vekta ikke har gått opp igjen @Luka_S 😘 Du har hatt en utrolig tøff tid, og du har kommet deg gjennom denne uten å starte med mye usunn spising igjen. Det er en viktig lærdom som du skal klappe deg selv på skulderen for. Håper tiden fremover blir bedre enn den som har vært til nå ❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 4. mai 2022 Forfatter #464 Del Skrevet 4. mai 2022 Takk for det, @Wit! Nå har jeg hatt noen dager fri, men gruer meg til i morgen når jeg skal på jobb igjen. Krysser fingrene for at det har blitt litt bedre med bemanning, men tviler på at det er det. Egentlig ønsker jeg meg en sykemelding, men det gjør situasjonen på jobb bare verre, og da er det sikkert like ille om ikke verre når jeg kommer tilbake. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 4. mai 2022 Forfatter #465 Del Skrevet 4. mai 2022 For å ikke bare skrive deprimerende ting i denne tråden, her er en positiv oppdatering til en forandring! 😅 Har nå vært på min andre spinningtime denne uka, og det er så gøy! Er nesten litt hekta. Jeg vet ikke om det er B12-tablettene eller blodtrykksmedisinen som gjør susen, men noe har iallfall gjort underverker for kondisen min! Tidligere slet jeg meg gjennom timene med blodsmak i munnen og gjennomførte på ren trass, i dag var det slik at jeg faktisk syntes det var lett og at jeg kunne fortsatt lenger da timen var ferdig. Superherlig følelse! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 6. mai 2022 Forfatter #466 Del Skrevet 6. mai 2022 Veide meg i dag, og vekta stoppet på 114,3 kg. Så da er jeg på vei ned igjen siden før påske. Lurer på om jeg skal begynne å føre veiing her i tråden en gang i måneden istedet for hver uke, slik at jeg slipper å bli så demotivert av så mye opp og ned. Så lenge trenden nå er på vei nedover igjen, tror jeg det er lurt. I dag sto jeg opp halv seks og dro på spinning før jobb! Var ekkelt stolt av meg selv og måtte skryte av det til alle. 😄 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kepaløk Skrevet 7. mai 2022 #467 Del Skrevet 7. mai 2022 Det er jo skikkelig godt jobba! Og trening før jobb, da har man en god følelse hele dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 7. mai 2022 Forfatter #468 Del Skrevet 7. mai 2022 Tusen takk, @Kepaløk! Akkurat nå skulle jeg ønske jeg bodde på en plass hvor det var et treningssenter med flere saltimer, men får vel bare ta til takke med det som fins her på bøgda. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kepaløk Skrevet 7. mai 2022 #469 Del Skrevet 7. mai 2022 Jeg bor sånn på bygda at det ikke er treningssenter en gang 😛 Jeg liker best styrketrening uansett og det gjør jeg faktisk bedre hjemme (tør å ta i mer, og ikke være selvbevisst på rødhet, svette og lyder ). Og masse fin skog til gåturer og jogging. Aldri vært på spinning jeg. Må man ha sånne egne sykkelsko? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 7. mai 2022 Forfatter #470 Del Skrevet 7. mai 2022 Kepaløk skrev (3 timer siden): Jeg bor sånn på bygda at det ikke er treningssenter en gang 😛 Jeg liker best styrketrening uansett og det gjør jeg faktisk bedre hjemme (tør å ta i mer, og ikke være selvbevisst på rødhet, svette og lyder ). Og masse fin skog til gåturer og jogging. Aldri vært på spinning jeg. Må man ha sånne egne sykkelsko? Jeg er ikke noen fan av styrketrening, men jeg burde kanskje ordne meg et program, for jeg trenger å bli sterkere overalt. Jeg ser de fleste har sykkelsko på spinning, ja, men det funker helt fint uten også. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg et par når jeg når det neste vektmålet mitt (sikkert en gang i 2030 😅). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 9. mai 2022 Forfatter #471 Del Skrevet 9. mai 2022 60 min spinning i dag, og ikke død etterpå, bare godt sliten. Nice. 😅 Ulempen med å trene på ettermiddagen er at jeg blir så sykt sulten på kvelden. Pleier å faste fram til middag slik at jeg har igjen en del kcal til kveldsmat. I morgen skal jeg til legen igjen, på kontrolltime. Skal bli interessant å se om blodtrykket har normalisert seg, og om B12-verdiene har gått opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kepaløk Skrevet 10. mai 2022 #472 Del Skrevet 10. mai 2022 Jeg liker egentlig aller best å trene om morgenen før frokost, men det liker ikke kroppen min lenger. Får blodtrykksfall og besvimer av det. Så her blir det trening på ettermiddag/ kveld, evt. i lunsjpausen hvis jeg har hjemmekontor. Krysser fingrene for at det går bra hos legen i dag! 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 10. mai 2022 Forfatter #473 Del Skrevet 10. mai 2022 Så ekkelt med besvimelser, da, @Kepaløk! Jeg liker også egentlig å få unna trening tidlig på dagen, men så synes jeg det er gøyest med fellestimer, så da må jeg bare ta dem når de er. Det blir mest på kveldstid, da. Gikk vel egentlig helt midt på treet hos legen i dag, blodtrykket var fortsatt høyt, men jeg skulle øke dosen med blodtrykssenkende. Det var forøvrig helt forventet, sa legen. Måtte nevne for ham at jeg hadde så sykt mye mer energi på trening etter at jeg begynte med medisiner, og det skyldes vel fortrinnsvis B12. Egentlig er jeg mest fornøyd med meg selv at jeg har kommet over legeskrekken min og klarer å gå til legen uten å ha hjertet i halsen. Nå la han opp til ny kontrolltime om fem uker, og jevnlige kontroller halvårlig/årlig framover. Jeg er så glad for at jeg gjorde dette, så slipper jeg å ha den helseangsten hengende over meg lenger! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 12. mai 2022 #474 Del Skrevet 12. mai 2022 Så bra du følte det gikk bra hos legen selv om du måtte øke litt på medisinene 👍 Tenker du syns det er deilig å få tilbake energien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 16. mai 2022 Forfatter #475 Del Skrevet 16. mai 2022 I morgen er det 17. mai, og jeg skal ha på meg bunaden! For første gang på sikkert 15 år! 😄 Gleder meg faktisk, selv om jeg er forkjøla og jeg skal på jobb etter barnetoget. Har sett over og pusset sølvet og gjort i stand alt, nå gjenstår det bare å stryke bunadsskjortene. Så gøy, jeg synes bunaden min er så fin! 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 16. mai 2022 #476 Del Skrevet 16. mai 2022 Så deilig følelse Jeg dropper bunaden i år, for jeg har ikke rukket å sy den inn igjen. Så den er alt for stor til meg, men neste år får jeg håpe jeg har fått fikset den 😉 Men det blir kjole ihvertfall da, for det er meldt kjempefint vær 🌞 Håper du får en kjempefin 17. mai 👍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 17. mai 2022 #477 Del Skrevet 17. mai 2022 Luka_S skrev (På 16.5.2022 den 9.25): I morgen er det 17. mai, og jeg skal ha på meg bunaden! For første gang på sikkert 15 år! 😄 Gleder meg faktisk, selv om jeg er forkjøla og jeg skal på jobb etter barnetoget. Har sett over og pusset sølvet og gjort i stand alt, nå gjenstår det bare å stryke bunadsskjortene. Så gøy, jeg synes bunaden min er så fin! Gratulerer med dagen 🥳 Her skal bunaden på for første gang siden 2015. Da var den så trang at jeg nesten gråt. I år gleder jeg meg (selv om det skal bli veldig varmt i dag). Nyt dagen 🇳🇴❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 21. mai 2022 Forfatter #478 Del Skrevet 21. mai 2022 Har ikke vært en så veldig bra uke denne uka, startet med sykdom og 17. mai, så det har vært mye feil mat. Men jeg har fått trent tre økter, og det er jeg veldig fornøyd med. Tidligere hadde jeg gitt f i å trene siden maten har vært helt på styr, men jeg sa til meg selv at uansett er ikke en treningsøkt bortkastet. Så tre spinningtimer har det blitt. Får stramme inn på spisingen over helga. Nå spørs det hvordan det går framover, for det blir noen "skjær i sjøen" med barnedåp neste helg og så skal mannen og jeg reise bort på hotell og konserter i juni. Får bare fortsette med trening og prøve å holde meg til sunn mat utenom de periodene jeg vet det kommer til å gå skeis, så får vi se. Blir fornøyd hvis jeg klarer å holde meg på samme nivå en stund, for det ser ut som det er her jeg har stoppet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 26. mai 2022 Forfatter #479 Del Skrevet 26. mai 2022 So far so good denne uka. Er endelig kvitt forkjølelsen, og jeg har fri denne uka slik at jeg har fått trent hver dag denne uka. Jeg har også fått meg spinningsko, så det er en ny erfaring. Driver og venner meg litt til dem ennå, men det er gøy! I dag var det naturligvis ingen gruppetimer på treningssenteret, så jeg lagde meg en spilleliste og dro dit og hadde spinning for meg selv. Det gikk skikkelig bra, så jeg tenkte å ta den samme økta i morgen også. Har også fått inn noen gåturer i tillegg til spinning, så selv om vekta gikk skikkelig opp forrige uke etter mye mat, er den på god vei ned igjen. Håper jeg greier å holde meg litt på matfronten nå, for jeg er ganske lei etter å ha gått opp og ned de samme fem kiloene sikkert ti ganger siden desember. Skal legge inn vekt her i tråden neste uke, for da er det vel ca en mnd siden sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 27. mai 2022 #480 Del Skrevet 27. mai 2022 Synes du er skikkelig flink som klarer å fortsette å trene selv om sykdom og andre ting ikke helt har gått din vei! Jeg tror hovedgrunnen til at jeg har slitt med ustabil vekt er at jeg ubevisst har inntatt en slags "alt eller ingenting"-innstilling der jeg i perioder har fulgt et veldig strengt opplegg og i perioder gitt helt f. Hvis jeg spiste mer enn planlagt så reagerte jeg oftest med å spise enda mer, for da var det jo ikke noe poeng i å spise sunt, f.eks. Men livet skal jo ikke leves som en uendelig streak og det er, som du så fint sier, mange skjær i sjøen. Alle gode vaner som opprettholdes er jo positivt uansett. Selv om man spiser dritt i en periode er det fortsatt veldig godt for både kropp og sinn å få bevegd seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå