Wit Skrevet 22. mars 2022 #441 Del Skrevet 22. mars 2022 Luka_S skrev (På 19.3.2022 den 16.00): Takk for det! Kjenner at jeg er mye lettere til sinns nå, og jeg er glad for at jeg klarer å holde fokus. Men enkelte ganger tenker jeg at jeg må være helt ufølsom som ikke går rundt og gråter hele dagen fordi jeg har mistet en av mine nærmeste nylig. Håper det bare betyr at vi fikk bearbeidet det mye sammen i tiden da han var syk og vi var mye sammen hele familien. Du skal ikke føle deg ufølsom for at du ikke går rundt og gråter hele dagen 😘- Jeg skjønner hvordan du har det siden jeg mistet pappa for 2 år siden etter kort tids sykdom (kreft). Men jeg vet at han ikke ville jeg skulle gå rundt og være lei meg hele tiden. Han ville nok helst at vi skulle komme oss videre i livet, og heller ta med oss alle de gode minnene ❤ Tankene var der (og er der), men jeg VET jo at det ikke hjelper han eller andre om jeg ikke lar livet gå videre. Så veldig bra at du klarer å holde fokus igjen 😘 Nå idag tenker jeg tilbake på den siste tiden med pappa når vi visste han ikke ville være lenge hos oss lenger. Jeg fikk besøkt han ganske ofte, og vi hadde mange fine stunder sammen. Det er det som er de siste minnene mine, og jeg vet at jeg fikk gjort det jeg kunne for at den siste tiden hans skulle bli så bra som mulig. Nå som mamma også er ganske alvorlig syk kjenner jeg på mange av de samme følelsene. Jeg må bare leve videre, samtidig som jeg prøver å være der så mye som mulig for henne. Siden jeg bor langt unna, så kan jeg ikke gjøre det med å fysisk være der hele tiden, men jeg ringer nesten hver dag, og besøker henne så ofte jeg får til. En dag vil hun også være borte, og da må fortsatt livet mitt gå videre. Så igjen, stor klem til deg, og ikke ha dårlig samvittighet ❤ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 23. mars 2022 Forfatter #442 Del Skrevet 23. mars 2022 Sånn føler jeg det også, @Wit. Pappa ville at familien skulle ha det bra, og det er jo ikke bra hvis man ikke klarer å leve livet pga sorg. Vi fikk også hatt noen gode stunder sammen i tiden da han var syk, selv om han var veldig slapp og på gode dager ikke klarte å være våken i mer enn 30-40 minutter i strekk. Det må være vanskelig for deg å ikke kunne være i nærheten av moren din når hun er syk, håper dere kan få mange fine stunder sammen når dere kan. Klem til deg. ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 25. mars 2022 Forfatter #443 Del Skrevet 25. mars 2022 Vekta i dag var 114,4 kg. Så altså på stedet hvil. Æsj, og jeg som synes jeg har vært så flink med fire treningsøkter og alt. Og jeg har ligget godt under forbrente kalorier i inntak de dagene jeg har logget mat og trening. Ødelegger virkelig helga alt? Det vet jeg ikke om jeg orker, kjenner jeg. Får bare gønne på videre neste uke, da. Kanskje jeg finner ut noe under legetimen på mandag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 27. mars 2022 #444 Del Skrevet 27. mars 2022 Det er kjedelig å stå stille, ja. Men plutselig så slipper det nok, stå på! Håper at du har slappet av og ikke stresset for mye over vekten i helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 28. mars 2022 Forfatter #445 Del Skrevet 28. mars 2022 Var hos legen i dag, og som jeg tenkte var blodtrykket høyt. Så neste uke blir det 24-timers måling av blodtrykk, det blir spennende. Tok også en del blodprøver, så er også spent på hva resultatet blir der. Kjenner at det er både skummelt og godt å få en slik sjekk når man har vært redd for å konfrontere egen helsetilstand så lenge. Men jeg vil jo ikke falle død om av hjerteinfarkt fordi jeg er for flau til å gå til legen, så da får jeg bare bite i det sure eplet da. (Legen var forøvrig veldig grei, altså, og syntes det var supert at jeg hadde greid å gå ned 25 kg på egen hånd.) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 29. mars 2022 Forfatter #446 Del Skrevet 29. mars 2022 Fikk svaret på blodprøvene i dag, må ta tilskudd av vitamin D og B12, men ellers var prøvene fine. Er lettet over at langtidsblodsukkeret var bra, hadde blitt så deppa hvis det viste seg at jeg holdt på å få diabetes nå. Så er happy for at jeg er forholdsvis frisk! Skal bli artig å se om jeg blir litt mer opplagt når jeg begynner med B12. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 29. mars 2022 #447 Del Skrevet 29. mars 2022 For en deilig følelse det må ha vært å kunne si at du har gått ned 25 kg på egenhånd, du har vært så god 👏👏 Og hurra for fine prøver og ingen diabetes i sikt. Hold oss oppdatert på om du merker noen forskjell da! Og så håper jeg blodtrykksmålingen går bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 29. mars 2022 Forfatter #448 Del Skrevet 29. mars 2022 Takk for det, @Bokdamen! Håper energien går litt opp når jeg får peiset på med litt vitaminer! Var på spinning i dag, og kroppen var virkelig ikke i form. Var sliten fra sang nr 2, men synes liksom likevel jeg greier å henge med litt mer nå enn i begynnelsen. Før måtte jeg sette meg ned rett som det var, men føler at jeg greier å stå dragene ut mer nå. Måtte bare ta en sittepause på den sangen hvor man skal stå og sykle kjempefort i tre og et halvt minutt. Greier ikke å henge helt med på tempo, men som jeg sa til treneren også, jeg er ikke på trening for at andre skal bli imponert over meg, jeg er her for meg selv. Så da prøver jeg å pushe meg så mye jeg greier, etter dagsform. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 1. april 2022 Forfatter #449 Del Skrevet 1. april 2022 I dag stoppet vekta på 113,8. 0,6 kg ned. Kanskje ikke så mye, men jeg er så sykt fornøyd med at det begynner å gå nedover igjen! Og etter denne uka hadde jeg blitt så skuffa hvis det ikke var nedgang, for jeg synes jeg virkelig har slitt hver eneste dag. Nå gleder jeg meg til at denne vakta er over og jeg kan ta helg! 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 1. april 2022 #450 Del Skrevet 1. april 2022 Godt jobbet 👏 Ha en flott vakt og strålende helg når den tid kommer! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 1. april 2022 Forfatter #451 Del Skrevet 1. april 2022 Bokdamen skrev (11 timer siden): Godt jobbet 👏 Ha en flott vakt og strålende helg når den tid kommer! Takk, for det! Nå var det godt å endelig komme seg på hytta og få servert taco av gemalen. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kepaløk Skrevet 2. april 2022 #452 Del Skrevet 2. april 2022 Nyt helg på hytta! Høres deilig ut. 🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 2. april 2022 Forfatter #453 Del Skrevet 2. april 2022 Kepaløk skrev (32 minutter siden): Nyt helg på hytta! Høres deilig ut. 🤩 Tusen takk! 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 6. april 2022 Forfatter #454 Del Skrevet 6. april 2022 Nå har jeg tatt 24-timers blodtrykksmåling, og det viste seg at blodtrykket var j*vlig høyt, for å si det mildt. Så da ble det blodtrykksmedisin. Takk og pris for de medisinene, sier jeg bare! Var på spinning i dag, og det var akkurat som om bremsene var tatt av. Det var helt rart! Plutselig greide jeg å sykle stående i to og et halvt minutt, jeg som har vært døden nær (sikkert på ekte også!) etter 30 sekunder tidligere. Merker det godt, at det er som om jeg får puste skikkelig nå. Vet ikke om det bare er psykisk, men jeg vet iallfall at jeg ikke har greid å holde ut så lenge på en spinningtime tidligere. I dag gikk 45 minutter innmari fort, faktisk! En helt snodig og fantastisk følelse å greie å henge på uten å føle at man dør. Så hvorfor har jeg ikke vært på helsesjekk tidligere? Jo, for det er flaut å innrømme at man får plager av å være feit. Hele tiden har jeg skjøvet det bort, både for meg selv og andre. Neida, alt går bra med meg. Trenger ikke noe spesiell tilrettelegging, jeg, nei! Alt går bra! Tipp topp form! Og så har jeg vært redd for at det faktisk skal være noe galt med meg. Da fikk de liksom rett, de som mobbet og ertet. Og så denne redselen for å bli dømt av legene når man kommer dit, av at det er min egen skyld at jeg har ødelagt kroppen med å spise drittmat og la være å bevege meg. Men nå har jeg bestemt meg for at nok er nok, det er ikke vits i å kaste bort helsa på å være flau. Legen sa at alle blodprøvene (bortsett fra vitaminene) var fine, kolesterolet var bra og at det ikke var noen underliggende sykdommer som tilsa at jeg skulle ha høyt blodtrykk. At det rett og slett var genetisk. At det skulle være på grunn av vekta, nevnte han ikke i det hele tatt. Og jeg kjenner nå, at hvis han hadde sagt at det var fordi jeg var tjukk, så hadde jeg egentlig ikke brydd meg. Jeg vil heller ha tabletter enn å få slag og diabetes. Så nå skal jeg slutte å være sløv. Neste post på programmet er å bestille time til gynekolog, for å få tatt den celleprøven jeg har utsatt et år nå. Her skal det jaggu sjekkes i alle bauger og kanter! 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 6. april 2022 #455 Del Skrevet 6. april 2022 Så bra @Luka_S! Godt at du klarte å bryte den sperren og ikke minst at det har en effekt (og om det så bare er psykisk så er det en god effekt det også). Heier på at dette hjelper deg enda mer opp og frem, dette er din vår ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 7. april 2022 Forfatter #456 Del Skrevet 7. april 2022 Så var det min tur til å få covid. Da ble det bare to treningsøkter på meg denne uka. Håper jeg blir bra igjen til over helga, slik at påskeferien går som planlagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 8. april 2022 Forfatter #457 Del Skrevet 8. april 2022 Veiedag: 115,5 kg. Opp igjen. 😑 Skjønte egentlig at det gikk den veien denne uka, for det har egentlig vært bare tull. Først en helg som ble mye lenger og mer kaloririk enn jeg hadde tenkt, så fikk jeg ikke trent mandag og tirsdag pga jobb og legetimer. Og på tirsdag var jeg ute og spiste sammen med venner, da ble det sikkert også over budsjett. I går var det alt for god middag hos mamma, og da jeg fikk positiv koronatest syntes jeg så synd på meg selv at det ble fire heavy brødskiver til kveldsmat. Jaja. Får bare håpe jeg blir fort bra igjen, og heller ta opp igjen de gode vanene etter påske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 2. mai 2022 #458 Del Skrevet 2. mai 2022 Hvordan går det med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 2. mai 2022 Forfatter #459 Del Skrevet 2. mai 2022 Bokdamen skrev (6 timer siden): Hvordan går det med deg? Takk som spør. For å være helt ærlig - jeg er sliten. Jeg vet ikke om det er alt som har skjedd det siste halvåret som begynner å catche opp med meg eller om jeg bare er fysisk sliten, men jeg føler det som om jeg svømmer akkurat med hodet såvidt over vannet hele tiden. Og på jobb er det så hektisk at da mannen i går kveld spurte meg om det hadde vært slitsomt på jobb i helga, begynte jeg å gråte. I tillegg har enda et nært familiemedlem fått kreftdiagnose, men heldigvis ser det ut til at det er oppdaget tidlig og at det vil gå bra. Men ja, det er mye for tiden. Vekta står på stedet hvil, to kg opp og to kg ned. Derfor har jeg ikke orket å oppdatere tråden i det siste - bare én mislykket ting til, liksom. Jeg har kommet i gang igjen med trening etter påske og coronasykdom, og det er godt. Men i dag droppet jeg faktisk trening fordi jeg ikke orker. Må bare la kroppen slappe av litt, så kanskje jeg kommer litt ovenpå. Håper ting blir lettere og lysere framover. Dette iskalde regnværet gjør heller ikke akkurat underverker for humøret. Hadde sett fram til lyse vårdager nå, men det kan man visst se langt etter. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 2. mai 2022 #460 Del Skrevet 2. mai 2022 Stor klem til deg, @Luka_S❤️ Jeg vil bare si at jeg synes du er veldig tøff, og jeg synes det er inspirerende å lese oppdateringene dine. Samme om vekta går opp eller ned, og selv om du har vært gjennom en veldig tøff periode, så synes du skriver fint og ærlig. Håper på mange fine vårdager til deg fremover. (Hilsen en som sitter i Oslo og venter på regn på grunn av tørke og pollen 🙈) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå