Gå til innhold

Kvinner som vil normalisere fedme, kviser, kroppshår osv


Gjest RehabilitertIncel

Anbefalte innlegg

Etter en viss alder, orker man ikke lengre å bruke en time på badet, når man må dusje som kvinne. Menn hopper i dusjen og er ferdig på 10 min. Det blir et behov for kvinner å slippe at dette tullet. Vi er som vi er i alle fall til en viss grad. 
 

Jeg har gradvis kuttet ned på mine rutiner. Sluttet å være så selvopptatt, er godt det også

Anonymkode: 7286b...c16

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest RehabilitertIncel
28 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Jøss, du har sannelig et dårlig holdning til andre menn også. Finnes det egentlig noen mennesker du helt 100% liker?

Og du kommer i vårt synsfelt med meningene dine, og blåser opp et problem som eksisterer i kun ditt og noen få andre sitt hode. Du oppsøker aktivt oppmerksomhet og brøler ut om hvor ekkelt det er med feite damer. Burde du ikke lytte til deg selv og slutte å oppsøke folk med de ekle meningene dine? Hvorfor tror du dine meninger er mer interessante enn meningene til damene på tiktok og instagram?

Selv om jeg synes du har ganske avskyelige holdninger, så mener jeg faktisk at du har rett til å bombardere oss med meningene dine, på samme måte som at "ekle" damer har rett til å bombardere folk med meningene sine og bilder av kroppene sine. Hvis du ikke tåler å se ting du ikke liker, så bør du kanskje slutte å oppsøke tiktok og instagram. Eller venne deg til at ikke alle tilfredsstiller dine krav og fronter meninger du liker. Heldigvis er det det plass til alle på internett, enn så lenge. Helt til krenkefesten tar helt overhånd, men da mister vi alle, også du, retten til å uttale seg på nett, så kanskje du burde tenke gjennom hva du egentlig ber om.

Kanskje på tide å slutte å være på Tiktok?

Menn har generelt bedre selvtillit enn kvinner, og det er jo heller ingen hemmelighet eller stor nyhet at menn lettere slipper unna med betydelig overvekt og kroppshår enn kvinner. Derfor er det lettere for menn å være komfortabel med kroppen sin og utseendet sitt, enn det er for kvinner som ikke oppfyller kravene. Dette er delvis vårt eget problem, da kvinner gjerne er like opptatte av hva andre damer synes. Så disse damene på tiktok o.l. retter seg faktisk nesten like mye mot andre damer som mot menn. Og de gjør det fordi det trengs.

Og alle, inkludert du, er desperate etter anerkjennelse. Det er en grunnleggende del av å være menneske.
Istedet for å være en gatekeeper på tiktok og instagram, burde du jo heller sette pris på mangfoldet og muligheten din til å bo i et fritt land der vi kan mene og dele det vi vil på nett.

Anonymkode: 16f56...78f

Skal vi se... tydeligvis at jeg traff en nerve hos deg siden du har et enormt behov for å diskutere meg, og ikke poengene jeg prøver å få frem (noe du har misset til tross for at jeg sikkert har gjentatt poengene mange mange ganger iløpet av hele tråden)

Ja, det er mange mennesker jeg liker 100%. Det jeg ikke liker er mennesker som klager over noe de selv har skyld i. I dette tilfellet feite, kvisete og hårete damer som klager over at de får den responsen de får, når de fremmer sin sak på den måten de gjør. Og ja, jeg misliker også menn som er så svake at de faktisk går med på hva som helst. Aksepterer hva som helst. Blir sammen med en kvinne som overkjører han. Så sliter han med potensen og så er det rett til legen og få piller. Patetisk. 

Hvis du hadde lest hva jeg har skrevet så har jeg faktisk ikke visst at denne problemstillingen eksisterte idet hele tatt. Jeg ble nysgjerrig for et par dager siden for å finne ut hvorfor enkelte damer maste så mye om dette. Etter å ha sett litt nærmere på det (takket være en AB som faktisk kom med lenker), så har jeg fått bedre forståelse for damene. Selv så ser jeg ikke noe til disse damene. Og hvis jeg ser så scroller jeg bare videre. Men jeg kritiserer som sagt all klagingen deres for de legger opp til det selv ved å velge uintelligente måter å fremme sin sak på.

Ja det er bra du bruker meg som eksempel her. Se hvordan damene prøver si imot når de føler ubehag for det jeg sier. Synd 99% av dere bommer på poengene jeg prøver å få frem. Nemlig at man burde ta ansvar for egen situasjon og være langt mer intelligent i fremgangsmåte siden man er underdog i denne situasjonen. Å innta en offerrolle vinner de overhodet ikke noe på.

Jeg har ikke fått en eneste feit, hårete og ekkel kvinne opp i min TikTok. Jeg baserer det bare på hva andre damer som faktisk får skriver. Når det er sagt så scroller jeg bare videre på slitsomme mennesker generelt. 

Det er ikke menns problem at kvinner sliter med selvtilliten. Noe dere gjør hele livet for dere klarer ikke finne indre selvtillit, men må hele tiden basere den på hva omverden sier er bra og dårlig. Altså synd for dere at dere er intellektuelt og emosjonelt underutviklet, men det er faen ikke menns oppgave å gi dere selvtillit. Er det ikke det rådet damer gir til uattraktive og mindre attraktive menn? "Få selvtillit". Ja, right back at you fatties.

Ja du ser jo hvor mye annerkjennelse jeg får når jeg prøver fremme mitt synspunkt. Det har jo vært jubel hele veien.... 

Jeg har gang på gang sagt de må ta  tak i sin situasjon, og om de velger å stikke hodet frem, så bør de gjøre det på en smartere måte. Jeg har også sagt at alle som stikker hodet frem opplever hat. Menn som kvinner. Det er bare sånn det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øjøjø, jeg er hårete, kviser har jeg lite av, men en kronisk hudsykdom. Som kvinne er det litt sånn at man føler man har en vakkerhetskvote - Jeg lar håra gro, så jeg kan inspirere kvinner til å slække på skjønnhetspleia! Da jeg fikk hudproblemer tenkte jeg: Ups, bør vel ta vekk hårene da?? Etterfulgt av: - Neimen faen, hvor kommer denne skjønnhetskvota fra?? Helt greit hvis menn ikke tør å ta i meg, men da anser jeg dem som pingler og det må jo de tåle igjen. Men så blir jeg mye tatt i allikevel, da, så menn er ikke så kjipe som det mange damer OG menn skal ha det til. Neida, menn lar seg uansett sjarmere, for jeg gir faen og er morsom.

Anonymkode: fbdd2...994

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RehabilitertIncel skrev (27 minutter siden):

Du tar feil. Etter å ha lest den ene artikkelen i NRK fikk jeg et helt annet syn på problemstillingen. Forskjellen er at NRK presenterer problemstillingen på en helt annen og riktig måte, mens disse aktivistene er idioter som skader sin egen sak. 

Du kan ikke bare si at jeg tar feil og ferdig med det, du får faktisk argumentere for ditt synspunkt her. Og la være å komme med at det er stygt, du liker det ikke og vil ikke se det og at du ikke forstår poenget. Det er ikke argumenter det er dine personlige synspunkter. Og kom heller ikke å si at de bare kan smile pent til kameraet og snakke om problemet, den fremgangsmåten er mye mindre visuell og den har ikke den sjokkeffekten man gjerne trenger. Det utfordrer heller ikke kvinners veldig begrensede handlingsrom hvor delikat er nøkkelordet.

Anonymkode: b0847...0b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RehabilitertIncel skrev (1 time siden):

Da tar du feil. På tiktok kan videoen dukke opp uventet. På instagram og andre medier ja, men ikke tiktok. Det er derfor disse møter så mye hets. For de opplever nøyaktig det du gjør på stranda.

Forskjellen igjen mellom de mennene og disse damene, er at mennene er komfortable med sin kropp og kunne ikke brydd seg mindre om aksept. Damene derimot er desperate etter annerkjennelse sånn at de kan føle seg bedre.

Hva med feite damer på stranden i bikini da? De er komfortable og bryr seg ikke. Skal vedde på at du synes de er like irriterende som de på tiktok. 

Anonymkode: 63048...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RehabilitertIncel
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan ikke bare si at jeg tar feil og ferdig med det, du får faktisk argumentere for ditt synspunkt her. Og la være å komme med at det er stygt, du liker det ikke og vil ikke se det og at du ikke forstår poenget. Det er ikke argumenter det er dine personlige synspunkter. Og kom heller ikke å si at de bare kan smile pent til kameraet og snakke om problemet, den fremgangsmåten er mye mindre visuell og den har ikke den sjokkeffekten man gjerne trenger. Det utfordrer heller ikke kvinners veldig begrensede handlingsrom hvor delikat er nøkkelordet.

Anonymkode: b0847...0b9

Skal vi se: en tiktok er 60 sekunder. Ved å ha en introduksjon på 5-10. Kanskje ikke nødvendig med mer enn 3 sekuder, sparer hun seg for potensielt veldig mye hodebry og hun blir tatt mer seriøst. De som ikke er interessert scroller bare videre, de som er interessert blir. Men om de starter rett på med bilder av alt det de vil vise frem, så vil folk naturligvis reagere på dette. 

"Hei jeg er X, jeg er kroppaktivist og vil dele min kunnskap med dere". Og så smile. Er det eneste hun trenger å si for at folk skal vite om de gidder å være der eller ikke. Selvsagt vil det alltid være noen som er hatefulle og slenger drit uansett, men hun gjør seg selv en stor tjeneste ved å begynne pent og så øke intensiteten.

Det er ikke noe ved det jeg har skrevet som begrenser hennes handlingsrom. Hun oppnår nøyaktig det samme som før, nemlig at hun får oppmerksomhet. Men denne gangen fra det rette publikumet og alle er fornøyde.
 

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med feite damer på stranden i bikini da? De er komfortable og bryr seg ikke. Skal vedde på at du synes de er like irriterende som de på tiktok. 

Anonymkode: 63048...45c

Feite, stygge og ekle kvinner er usynlige for meg. Jeg fokuserer heller energien min på attraktive mennesker som utstråler positivitet, og ikke bitterhet/dårlig selvtillit/negativitet.

Endret av RehabilitertIncel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest RehabilitertIncel
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Øjøjø, jeg er hårete, kviser har jeg lite av, men en kronisk hudsykdom. Som kvinne er det litt sånn at man føler man har en vakkerhetskvote - Jeg lar håra gro, så jeg kan inspirere kvinner til å slække på skjønnhetspleia! Da jeg fikk hudproblemer tenkte jeg: Ups, bør vel ta vekk hårene da?? Etterfulgt av: - Neimen faen, hvor kommer denne skjønnhetskvota fra?? Helt greit hvis menn ikke tør å ta i meg, men da anser jeg dem som pingler og det må jo de tåle igjen. Men så blir jeg mye tatt i allikevel, da, så menn er ikke så kjipe som det mange damer OG menn skal ha det til. Neida, menn lar seg uansett sjarmere, for jeg gir faen og er morsom.

Anonymkode: fbdd2...994

Så denne litt seint.

Her har man en som gir faen og som er trygg på seg selv og allikevel har draget på mannfolk. Kanskje hvis dere damer hadde jobbet mer med dere og blitt mer som henne, så hadde dere ikke sittet og grått i flokk på nett over at ting er så urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RehabilitertIncel skrev (25 minutter siden):

 

Feite, stygge og ekle kvinner er usynlige for meg. Jeg fokuserer heller energien min på attraktive mennesker som utstråler positivitet, og ikke bitterhet/dårlig selvtillit/negativitet.

Hvorfor opprettet du en tråd om dem da? 

Anonymkode: 63048...45c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RehabilitertIncel
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor opprettet du en tråd om dem da? 

Anonymkode: 63048...45c

Jeg snakker spesifikt om kroppsaktivister og hvordan de viser incelliknende tankegang. Les mitt førsteinnlegg flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RehabilitertIncel skrev (5 minutter siden):

Jeg snakker spesifikt om kroppsaktivister og hvordan de viser incelliknende tankegang. Les mitt førsteinnlegg flere ganger.

Ok. Så da får incelmenn også slutte å sutre og klage på diverse dokumentarer da. Det er ikke noe synd på dem. 

Anonymkode: 63048...45c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RehabilitertIncel skrev (45 minutter siden):

Skal vi se: en tiktok er 60 sekunder. Ved å ha en introduksjon på 5-10. Kanskje ikke nødvendig med mer enn 3 sekuder, sparer hun seg for potensielt veldig mye hodebry og hun blir tatt mer seriøst. De som ikke er interessert scroller bare videre, de som er interessert blir. Men om de starter rett på med bilder av alt det de vil vise frem, så vil folk naturligvis reagere på dette. 

"Hei jeg er X, jeg er kroppaktivist og vil dele min kunnskap med dere". Og så smile. Er det eneste hun trenger å si for at folk skal vite om de gidder å være der eller ikke. Selvsagt vil det alltid være noen som er hatefulle og slenger drit uansett, men hun gjør seg selv en stor tjeneste ved å begynne pent og så øke intensiteten.

Det er ikke noe ved det jeg har skrevet som begrenser hennes handlingsrom. Hun oppnår nøyaktig det samme som før, nemlig at hun får oppmerksomhet. Men denne gangen fra det rette publikumet og alle er fornøyde.
 

Gjelder det de som driver å deiliggjør seg og? Skal de også legge inn en sånn advarsel i begynnelsen av hvert klipp. Hei! Jeg heter Chanel Cassandra og jeg har tenkt til å bruke det neste minuttet på å vise frem min redigerte og/eller opererte kropp fra alle tenkelige vinkler hvor jeg ser deilig ut. For de som ikke er interessert i å se alt jeg har å by på av pupper og rumpe, scroll videre. Dere som blir kan gjerne legge igjen en kommentar om hvilken kroppsdel jeg kan redigere enda litt mer neste gang 🙄

Anonymkode: b0847...0b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RehabilitertIncel
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok. Så da får incelmenn også slutte å sutre og klage på diverse dokumentarer da. Det er ikke noe synd på dem. 

Anonymkode: 63048...45c

Jeg er ikke interessert i å spore av tråden til å handle om incelmenn. Jeg sier bare at måten disse damene oppfører seg på og reagerer på, er likt med incelmenn som sitter på forum. Les innlegget flere ganger, jeg har lagt ved eksempler på hvorfor det er likt.
 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjelder det de som driver å deiliggjør seg og? Skal de også legge inn en sånn advarsel i begynnelsen av hvert klipp. Hei! Jeg heter Chanel Cassandra og jeg har tenkt til å bruke det neste minuttet på å vise frem min redigerte og/eller opererte kropp fra alle tenkelige vinkler hvor jeg ser deilig ut. For de som ikke er interessert i å se alt jeg har å by på av pupper og rumpe, scroll videre. Dere som blir kan gjerne legge igjen en kommentar om hvilken kroppsdel jeg kan redigere enda litt mer neste gang 🙄

Anonymkode: b0847...0b9

Takk. Jeg trodde aldri at denne dagen skulle komme. At jeg som autist skal sitte og forklare sosial og emosjonell intelligens til en godt voksen kvinne. But here goes:

Du sliter med å forstå emsjonelle responser hos de som ser det folkene legger ut. Det som er oppfattet som vakkert og tiltrekkende vil skape gode følelser hos de aller fleste. Det er derfor det er ansett som et ideal. Om damene eller mennene som ser bra ut starter rett på, så vil det ikke ha mye å si hos folk. Disse vakre menneskene har det rett og slett enklere. Det er sånn det er.

Når en mindre attraktiv person vil fremme sin kropp og sine syn, så må de begynne penere. Fordi hos de aller fleste er disse kroppsaktivistene ikke noe de anser som attraktivt, de har negative følelser knyttet til det hele, og da må aktivistene heller gå sakte frem. Det er litt som eksponeringsterapi. 

Det er langt flere som syns kroppsaktivistene gir negative følelser, enn det er folk som syns de attraktive gir negative følelser. Ellers hadde ikke de attraktive hatt så mange følgere som de har. Det er rett og slett urettferdig for underdogen, nemlig kroppsaktivisten, men de må gjøre det beste ut av det. 

Ser du forskjellen eller må jeg prøve enda hardere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RehabilitertIncel skrev (7 minutter siden):

Jeg er ikke interessert i å spore av tråden til å handle om incelmenn. Jeg sier bare at måten disse damene oppfører seg på og reagerer på, er likt med incelmenn som sitter på forum. Les innlegget flere ganger, jeg har lagt ved eksempler på hvorfor det er likt.
 

Takk. Jeg trodde aldri at denne dagen skulle komme. At jeg som autist skal sitte og forklare sosial og emosjonell intelligens til en godt voksen kvinne. But here goes:

Du sliter med å forstå emsjonelle responser hos de som ser det folkene legger ut. Det som er oppfattet som vakkert og tiltrekkende vil skape gode følelser hos de aller fleste. Det er derfor det er ansett som et ideal. Om damene eller mennene som ser bra ut starter rett på, så vil det ikke ha mye å si hos folk. Disse vakre menneskene har det rett og slett enklere. Det er sånn det er.

Når en mindre attraktiv person vil fremme sin kropp og sine syn, så må de begynne penere. Fordi hos de aller fleste er disse kroppsaktivistene ikke noe de anser som attraktivt, de har negative følelser knyttet til det hele, og da må aktivistene heller gå sakte frem. Det er litt som eksponeringsterapi. 

Det er langt flere som syns kroppsaktivistene gir negative følelser, enn det er folk som syns de attraktive gir negative følelser. Ellers hadde ikke de attraktive hatt så mange følgere som de har. Det er rett og slett urettferdig for underdogen, nemlig kroppsaktivisten, men de må gjøre det beste ut av det. 

Ser du forskjellen eller må jeg prøve enda hardere?

Du prøver veldig hardt å fremstå som logisk og intelligent, men du er ikke i nærheten av å lykkes. Jo mer du prøver jo dummere blir det.

Det er ikke du som bestemmer hva andre synes er attraktivt, du har ikke definisjonsretten. Og ditt behov for å ikke se kroppspositivistene veier ikke på noen måte tyngre enn mitt behov for å slippe å se plastdamene. 

Det er jo før pokker du som ikke forstår og må ha de inn med teskje.

Anonymkode: b0847...0b9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest RehabilitertIncel
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Du prøver veldig hardt å fremstå som logisk og intelligent, men du er ikke i nærheten av å lykkes. Jo mer du prøver jo dummere blir det.

Det er ikke du som bestemmer hva andre synes er attraktivt, du har ikke definisjonsretten. Og ditt behov for å ikke se kroppspositivistene veier ikke på noen måte tyngre enn mitt behov for å slippe å se plastdamene. 

Det er jo før pokker du som ikke forstår og må ha de inn med teskje.

Anonymkode: b0847...0b9

Jeg har aldri sagt at jeg har makta til å definere det. Men hvis man ser på den store mengden mennesker der ute, så er det ikke vanskelig å vite hva som er attraktivt. Og på grunnlag av det sier jeg at det kroppaktivistene driver med er kontraproduktivt, og at de burde forbedre sin fremgangsmåte. 

Nå er jeg lei av å gjenta den siste setningen i det evige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RehabilitertIncel skrev (11 minutter siden):

Jeg har aldri sagt at jeg har makta til å definere det. Men hvis man ser på den store mengden mennesker der ute, så er det ikke vanskelig å vite hva som er attraktivt. Og på grunnlag av det sier jeg at det kroppaktivistene driver med er kontraproduktivt, og at de burde forbedre sin fremgangsmåte. 

Nå er jeg lei av å gjenta den siste setningen i det evige. 

Du kan droppe å gjenta deg selv for min del, for alt du sier vitner bare om at du ikke forstår dette. Og før du klarer å heve blikket fra egne preferanser og ønsker og til det større bilde, så kommer du heller ikke å forstå. Det kroppspositivistene gjør handler ikke om deg, det handler om alt annet enn deg og plastdamene. Men jo større forbruket av plastdamer blir jo større behov har vi for kroppspositivistene. Om de kan hjelpe bare en ung jente til å føle seg normal og bli glad i kroppen sin så er ikke det de gjør bortkastet. Det plastdamene gjør derimot, det er ganske bortkastet, for det hjelper kun menn som vil runke. 

Men hvorfor gidder jeg egentlig. Enten klarer du ikke forstå eller så vil du ikke forstå. Like langt er vi uansett.

Anonymkode: b0847...0b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RehabilitertIncel skrev (På 9.5.2021 den 12.14):

Har de siste dagene tenkt litt mer på hva en person her på KG skrev angående overvekt, kviser, kroppshår osv. Vedkommende mente at de som prøvde normalisere dette på sosiale medier fikk mye hat mot seg. 

Personlig syns jeg disse damene viser klassisk inceltankegang. "Siden det motsatte kjønn ikke liker meg sånn jeg er, så skal jeg klage over at de liker det de liker." De prøver så å endre hva menn skal syns er attraktivt. Endre hva andre kvinner syns er attraktivt med dem selv, enn å legge i innsats og bli mer fysisk attraktive selv. Jeg syns det er patetisk oppførsel.

Hadde de heller brukt energien sin på seg selv og sitt utseende, så hadde de lett blitt attraktive nok for menn. Mange er nok sikkert attraktive nok for enkelte menn allerede, men de vil ikke ha disse mennene. Nei de vil ha de samme mennene som går etter slanke og attraktive kvinner. Som går etter oppegående og positive kvinner. Og når de ikke får dem så sitter de og blir bitre.

Og det er her mange av disse kvinnelige incels sier: "Jammen jeg ønsker da ikke å voldta eller drepe noen som mannlige incels gjør!!". Feil. Hadde det vært slik at vold og drap var hovedfokuset til incels så hadde man hatt en epidemi med slike saker. Det er flere hundre millioner menn som lever uten tilgang til sex idag. Men allikevel har man ytterst få saker de siste årene

https://en.wikipedia.org/wiki/Incel#Mass_murders_and_violence

I stedet så bruker de energien på å pushe udelikate bilder i trynet på folk offentlig, og så blir de irriterte når folk ikke syns det er pent å se på. "Jammen det er jo naturlig daaa....". Ikke alt som er naturlig er så jævlig delikat å se på. Kanskje jeg skal begynne å sende bilde av bæsjen min, det er jo natuuuuurlig daaaaaaa. Give me a break. 

Det de også ikke forstår er at det er damer der ute som er litt overvektige, som til tider får kviser og som lar ting som kjønnshår gro, og fortsatt har type. De løfter ikke blikket og ser ikke at helt vanlige damer får seg type. De har låst seg fast mentalt, og de kan ikke hjelpes om de ikke selv innser dette. Mange har sikkert tankegangen "Menn vil bare ha sex buhu. Menn vil bare ha de vakreste damene". Det er nøyaktig det samme mannlige incels også tenker "Kvinner vil bare ha de vakreste mennene, kvinner vil bare ha ressurser". 

Lagde denne tråden for jeg så også at det var en annen person som lagde en tråd. Hun hadde altså gitt helt opp og gikk shabby kledd. Syns det er trist at vedkommende velger å leve slik, når hun egentlig har lyst på en mann. Hva med å ta dere sammen damer, og slutte å syte så jævlig? Slutt å være incels og gjør noe med situasjonen. 

For det første. Overvekt, kviser og kroppshår er ikke i samme kategori. Overvekt er noe folk kan slite med, noen ganger er det en sykdom. Kviser er helt vanlig og noe noen har mer av enn andre. Det er ingen sykdom så vidt jeg vet, hvert fall ikke helseskadelig slik som alvorlig fedme kan være. Men om man misliker det kan det hjelpe med for eksempel kremer. Kroppshår er noe alle har i ulik grad. Noen liker å fjerne det, andre ikke. 

Å normalisere alvorlig fedme i den forstand at man ikke ser hvordan det kan være helseskadelig, er nok ikke så bra. Det betyr likevel ikke at det er bra å få andre til å skamme seg eller føle seg dårlig fordi de sliter med det. Jeg tror man vet det selv om man er overvektig, man trenger ikke konstante kommentarer om at det ikke er sunt osv. Overvekt forsvinner heller ikke på dagen. 

Å normalisere kviser, ser jeg egentlig ikke noe galt i. Det er jo helt normalt, og noen sliter mer enn andre med å få de bort når de ønsker det.

Kroppshår er så normalt som man kan få det. Det medfører faktisk ingenting negativt hvis man ikke synes det er negativt selv.

Hvordan er det liksom at man prøver å endre hva menn synes er attraktivt? Menn er fryktelig forskjellig på det, selv om de fleste antakeligvis liker best partnere som ser ut som de har en forholdsvis sunn kropp. Likevel er man som man er, og det fins alltid menn der ute som både klarer og ønsker å akseptere kvinner for det. Hvis en kvinne ikke vil fjerne sitt kroppshår for at kanskje flere menn vil like hennes utseende da, så er det ingenting galt i det! Og det er heller ikke noe negativt å normalisere kroppshår, for det er normalt.

De fleste som er overvektige i helseskadelig grad har nok et ønske om å gjøre noe med det. Men ikke nødvendigvis på grunn av menn, og det er helt greit!

Ikke alle kvinner er spesielt interessert i å fikse på utseendet utover det nødvendige. Og det er det faktisk ingenting galt med overhodet! Ikke alle kvinner har som mål i livet at så mange menn som mulig skal finne en attraktiv. Hvorfor skal man da bruke energi på å imponere flere av det motsatte kjønn? Hva hvis man ønsker å finne noen som liker en for den man er, og kan elske og akseptere alle aspekter med hvordan man ønsker å være? I stedet for en mann med visse utseendekrav, som man kanskje ser på selv som litt overfladisk?

At noen er bitre kan vel hende. Og jeg kan vel være enig i at hvis man vil ha en overfladisk person, så kanskje man må endre på noen ting. Da står man overfor et valg, endre på utseendet eller finne en annen mann som aksepterer en slik en helst vil være? Det valget må i så fall hver enkelt ta selv. Hvorfor skal vi bry oss så mye om hva andre velger i en slik situasjon?

Jeg vil påstå at hvis du synes kviser og kroppshår på kvinner er så ille å se på at du synes det er greit å si stygge ting om folk, så er det du som gjør noe galt ved å si sånt, på ingen måte de. Det er frekt å fornærme folk for hvordan de ser ut naturlig. Det å bare være tilstedet slik man ser ut naturlig, er ikke å presse udelikate bilder på folk! Utseendet er dessuten subjektivt, og de fleste evner å se et sammensatt bilde av folks personlighet samt utseende. Liker du ikke en person trenger du fortsatt virkelig ikke si noe stygt/frekt.

Anonymkode: 4513d...cbe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest RehabilitertIncel
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan droppe å gjenta deg selv for min del, for alt du sier vitner bare om at du ikke forstår dette. Og før du klarer å heve blikket fra egne preferanser og ønsker og til det større bilde, så kommer du heller ikke å forstå. Det kroppspositivistene gjør handler ikke om deg, det handler om alt annet enn deg og plastdamene. Men jo større forbruket av plastdamer blir jo større behov har vi for kroppspositivistene. Om de kan hjelpe bare en ung jente til å føle seg normal og bli glad i kroppen sin så er ikke det de gjør bortkastet. Det plastdamene gjør derimot, det er ganske bortkastet, for det hjelper kun menn som vil runke. 

Men hvorfor gidder jeg egentlig. Enten klarer du ikke forstå eller så vil du ikke forstå. Like langt er vi uansett.

Anonymkode: b0847...0b9

Jeg har jo endret meg fra å si at de skal slutte å syte og ta seg sammen, til at de skal endre sin strategi for å nå frem. Det betyr at jeg annerkjenner at de burde være på sosiale medier. Men fortsetter de i samme bane som de har gjort hittil, ut fra det jeg har sett av poster, så kommer de til å bli fjernet eller shadowbannet (altså at de ikke dukker opp i feeden til folk uten å bli fjernet). 

Hvis de vil vinne frem med sitt mål om å spre mangfold så må de endre sin strategi. Jeg har forstått ditt punkt for  mange sider siden, jeg gjentar bare i det uendelige at det er uheldig måten de presentere seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RehabilitertIncel skrev (6 minutter siden):

Jeg har jo endret meg fra å si at de skal slutte å syte og ta seg sammen, til at de skal endre sin strategi for å nå frem. Det betyr at jeg annerkjenner at de burde være på sosiale medier. Men fortsetter de i samme bane som de har gjort hittil, ut fra det jeg har sett av poster, så kommer de til å bli fjernet eller shadowbannet (altså at de ikke dukker opp i feeden til folk uten å bli fjernet). 

Hvis de vil vinne frem med sitt mål om å spre mangfold så må de endre sin strategi. Jeg har forstått ditt punkt for  mange sider siden, jeg gjentar bare i det uendelige at det er uheldig måten de presentere seg på.

Om mediet har null problemer med å vise silikonpupper, men sensurerer hengepupper, så er det der problemet ligger og ikke hos kroppspositivistene. Om noe må de bare kjempe enda hardere og bli enda mer høylydte,  for om de diskrimineres på bakgrunn av utseendet er kampen langt fra over. Den har bare så vidt begynt. Og man kommer sjelden noen vei ved å være snill like og sitte rolig i båten, tross alt.

Anonymkode: b0847...0b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
RehabilitertIncel skrev (På 9.5.2021 den 12.14):

Har de siste dagene tenkt litt mer på hva en person her på KG skrev angående overvekt, kviser, kroppshår osv. Vedkommende mente at de som prøvde normalisere dette på sosiale medier fikk mye hat mot seg. 

Personlig syns jeg disse damene viser klassisk inceltankegang. "Siden det motsatte kjønn ikke liker meg sånn jeg er, så skal jeg klage over at de liker det de liker." De prøver så å endre hva menn skal syns er attraktivt. Endre hva andre kvinner syns er attraktivt med dem selv, enn å legge i innsats og bli mer fysisk attraktive selv. Jeg syns det er patetisk oppførsel.

Hadde de heller brukt energien sin på seg selv og sitt utseende, så hadde de lett blitt attraktive nok for menn. Mange er nok sikkert attraktive nok for enkelte menn allerede, men de vil ikke ha disse mennene. Nei de vil ha de samme mennene som går etter slanke og attraktive kvinner. Som går etter oppegående og positive kvinner. Og når de ikke får dem så sitter de og blir bitre.

Og det er her mange av disse kvinnelige incels sier: "Jammen jeg ønsker da ikke å voldta eller drepe noen som mannlige incels gjør!!". Feil. Hadde det vært slik at vold og drap var hovedfokuset til incels så hadde man hatt en epidemi med slike saker. Det er flere hundre millioner menn som lever uten tilgang til sex idag. Men allikevel har man ytterst få saker de siste årene

https://en.wikipedia.org/wiki/Incel#Mass_murders_and_violence

I stedet så bruker de energien på å pushe udelikate bilder i trynet på folk offentlig, og så blir de irriterte når folk ikke syns det er pent å se på. "Jammen det er jo naturlig daaa....". Ikke alt som er naturlig er så jævlig delikat å se på. Kanskje jeg skal begynne å sende bilde av bæsjen min, det er jo natuuuuurlig daaaaaaa. Give me a break. 

Det de også ikke forstår er at det er damer der ute som er litt overvektige, som til tider får kviser og som lar ting som kjønnshår gro, og fortsatt har type. De løfter ikke blikket og ser ikke at helt vanlige damer får seg type. De har låst seg fast mentalt, og de kan ikke hjelpes om de ikke selv innser dette. Mange har sikkert tankegangen "Menn vil bare ha sex buhu. Menn vil bare ha de vakreste damene". Det er nøyaktig det samme mannlige incels også tenker "Kvinner vil bare ha de vakreste mennene, kvinner vil bare ha ressurser". 

Lagde denne tråden for jeg så også at det var en annen person som lagde en tråd. Hun hadde altså gitt helt opp og gikk shabby kledd. Syns det er trist at vedkommende velger å leve slik, når hun egentlig har lyst på en mann. Hva med å ta dere sammen damer, og slutte å syte så jævlig? Slutt å være incels og gjør noe med situasjonen. 

Disse kvinnene gjør det ikke for og mot menn. Alt kvinner gjør handler ikke om menn.

De som gjør slikt gjør det som et svar på den trenden hvor alt skulle være perfekt utad.

Jeg er enig i at det visuelt sett er ganske... fælt til tider. Men det er viktig likevel. Bare glad jeg slipper å vise frem mine dårligste sider selv. 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RehabilitertIncel
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Om mediet har null problemer med å vise silikonpupper, men sensurerer hengepupper, så er det der problemet ligger og ikke hos kroppspositivistene. Om noe må de bare kjempe enda hardere og bli enda mer høylydte,  for om de diskrimineres på bakgrunn av utseendet er kampen langt fra over. Den har bare så vidt begynt. Og man kommer sjelden noen vei ved å være snill like og sitte rolig i båten, tross alt.

Anonymkode: b0847...0b9

Ja kjemp gjerne så hardt man vil, men jeg sier bare at de som styrer plattformene kommer til å slå hardt ned på aggressiv oppførsel. Kina har begynt å slå ned på feministisk innhold i landet, så på tiktok kommer dere ikke til å nå frem. Instagram fjerner også de mest aggressive aktivistene. Dere kommer ingen vei med mindre dere kjemper på en god måte. Just saying. 

Det er en fin mellomting mellom å være snill og tie, og det å kjøre på aggressivt. Men skjønner at de som brenner for dette ikke klarer vise moderasjon i sin sak. Their loss. De som eier plattformene har sitt syn på ting og det er til syvende og sist de som bestemmer hva de vil ha der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...