Gå til innhold

Kvinner som vil normalisere fedme, kviser, kroppshår osv


Gjest RehabilitertIncel

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, OlsenHansen said:

Type 50 kilo for mye, gule tenner og tynn i håret. Ingen av oss er perfekte, men det er liksom grenser for hva man kan kalle attraktivt.

Er det en skavank å være tynn i håret? Skal de som er det bruke parykk da? Og gjelder det for både kvinner og menn?

Anonymkode: a98ff...a63

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du mener det er feil å normalisere fedme.  Det er da normalt med fedme, mange som har det.

Og det er mange som liker partnere som overvektig, har fedme osv. Problemet er alle de som ikke gjør sliter så veldig med å forstå at noen kan synes det er attraktivt.

Folk får nå være som de selv vil. Jeg synes det er bra at det settes mer fokus på dette med fettforakt, det er alt for mye av det.
Hvem har bestemt hva er den perfekte kroppen? 

Opp gjennom historien har skjønnhetsbildet av den perfekte kvinnekroppen variert veldig. Hvorfor kan vi ikke bare godta hverandre uten å peke finger i noen retning.
Det finnes heldigvis noen som liker alle størrelser.

Anonymkode: 61ea7...8e4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RehabilitertIncel
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Du mener det er feil å normalisere fedme.  Det er da normalt med fedme, mange som har det.

Og det er mange som liker partnere som overvektig, har fedme osv. Problemet er alle de som ikke gjør sliter så veldig med å forstå at noen kan synes det er attraktivt.

Folk får nå være som de selv vil. Jeg synes det er bra at det settes mer fokus på dette med fettforakt, det er alt for mye av det.
Hvem har bestemt hva er den perfekte kroppen? 

Opp gjennom historien har skjønnhetsbildet av den perfekte kvinnekroppen variert veldig. Hvorfor kan vi ikke bare godta hverandre uten å peke finger i noen retning.
Det finnes heldigvis noen som liker alle størrelser.

Anonymkode: 61ea7...8e4

Tror jeg må presisere hva jeg mener med overvekt. Altså, det kom jo ut en nyhet nå nylig om at de aller fleste nordmenn er overvektige. 5-10kg er null stress.

Jeg snakker om 30kg+++. Det er ikke noe man skal normalisere. Det har også vært fokus på at han joviale karen, Ronny et eller annet fra NRK, må ned i vekt fordi det er helseskadelig å leve som han gjør. 

De damene som vil ha en partner som liker overvektige damer bør heller bruke energien sin på å melde seg på tinder som alle andre. Bruke tiden på å date. Om de ikke vil ned i vekt, dusj, smink deg, og kle deg pent nok. Møt opp med et positivt sinn og vær et allright menneske. 

Disse damene som skriker høyest i kampen for å normalisere overvekt og andre skavanker er også de mest bitre av damene. De kunne ikke tiltrukket seg en partner om de så prøvde. Hvis de hadde, så hadde de ikke brukt energien sin på å overtale omverden om å akseptere dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Samme gjelder menn, en mann som er svært overvektig, lukter svett og er bleik av å sitte inne hele sommeren og latt håret gro, jeg hadde aldri valgt ham for å si det mildt 

Anonymkode: 08f70...3e7

Bortsett fra det med å lukte svette, ser jeg ikke problemet. Jeg har ikke noe problem med å forelske meg i og være sammen med en overvektig, bleik og hårete mann. Menn er hårete fra naturen sin side, noen mennesker er naturlig bleke (uansett hvor mye de soler seg) og overvekt er et alt for tøyelig begrep til for meg å avvise alle som er overvektig. Selvsagt er det ikke noe problem å falle for en mann med noe kilo ekstra eller litt pondus. Fedme er verre, men da handler det for min del mest om helse (depresjon og tidlig død) og det at kraftig overvekt kan gjøre folk mindre mobile og at de ikke orker å være med på noe.

Både jeg og mannen har gått opp og ned i vekt, uten at noen av oss har mistet lysten på hverandre eller følelsene for hverandre. Kanskje fordi ingen av oss ble så overvektige at vi ikke fungerte normalt, selv om vi begge var innom fedme-BMI. Vi gikk fortsatt turer i skog og mark, og sexen foregikk også som normalt ;)

Hver sin lyst og smak, men ikke anta at alle tenker like stygr om mennesker med "skavanker" (les: ikke passer inn i samfunnets idealer). Man kan ikke forvente å få alle man vil ha, men de aller fleste finner noen som liker dem som de er.

Forresten interessant hvordan enkelte menn klager her inne på at kvinner er så storforlangende og kresne og har skylda for at enkelte menn er ensomme incels, men så plutselig får vi kjeft for å være for lite tiltrekkende og tvinge all denne ulekkerheten opp i fjeset på menn. Er dette liksom neste skritt på incel-stigen, at man går fra å klage på kresne kvinner til å klage på kvinner som er for stygge og innbiller seg at de skal få kjæreste når de våger å være så lite tiltrekkende? Med andre ord skal alle kvinner være så vakre som mulig, og så lite kresne som mulig... :rolleyes: Skjønner jo at dette er en våt drøm, men kanskje på tide å innse at man lever i en fantasiverden istedet for å legge skylda på andre.

Anonymkode: 16f56...78f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RehabilitertIncel skrev (25 minutter siden):

Jeg tror veldig mange misforstår hva jeg prøver å si

Jeg sier bare at det er uattraktivt å pushe store skavanker i media, og så forvente positiv tilbakemelding.

 

Like uattraktivt som å pushe skavanker og ensomhet på KG, og så forvente at damer skal ha sex med dem og inngå forhold med dem, sånn som enkelte incels gjør på nett. Eller er det bare damene som ikke må komme her og innbille seg at noen kan godta dem og elske dem for den de er?

Anonymkode: 16f56...78f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RehabilitertIncel
Just now, AnonymBruker said:

Like uattraktivt som å pushe skavanker og ensomhet på KG, og så forvente at damer skal ha sex med dem og inngå forhold med dem, sånn som enkelte incels gjør på nett. Eller er det bare damene som ikke må komme her og innbille seg at noen kan godta dem og elske dem for den de er?

Anonymkode: 16f56...78f

Ikke gjør dette til en kjønnskamp. Uattraktiv oppførsel er uattraktivt uansett hvilket kjønn man er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

RehabilitertIncel skrev (9 minutter siden):

Tror jeg må presisere hva jeg mener med overvekt. Altså, det kom jo ut en nyhet nå nylig om at de aller fleste nordmenn er overvektige. 5-10kg er null stress.

Jeg snakker om 30kg+++. Det er ikke noe man skal normalisere. Det har også vært fokus på at han joviale karen, Ronny et eller annet fra NRK, må ned i vekt fordi det er helseskadelig å leve som han gjør. 

De damene som vil ha en partner som liker overvektige damer bør heller bruke energien sin på å melde seg på tinder som alle andre. Bruke tiden på å date. Om de ikke vil ned i vekt, dusj, smink deg, og kle deg pent nok. Møt opp med et positivt sinn og vær et allright menneske. 

Disse damene som skriker høyest i kampen for å normalisere overvekt og andre skavanker er også de mest bitre av damene. De kunne ikke tiltrukket seg en partner om de så prøvde. Hvis de hadde, så hadde de ikke brukt energien sin på å overtale omverden om å akseptere dem. 

Her kom det tydeligere frem hva du mener. Takk for presiseringen, nå kjenner jeg at jeg faktisk kan være litt enig med deg ;)

Men jeg tror faktisk at disse damene som direkte forventer å bli elsket og beundret av masse menn, er i et lite mindretall. De fleste vil bare frigjøre seg fra presset om å være så pene og perfekte hele tiden. Et ønske om respekt , ikke et ønske om at menn skal bli flinkere til å tenne på tykke kropper eller andre skavanker.
Det er med dette som med annet, man må bare fokusere på det man liker, og overse det man ikke liker. Du har rett til å mene det du vil, og tenne på det du vil. Bare ikke misbruk denne retten til å være drittsekk i kommentarfeltene, for det er bare unødvendig og fører ikke til noe godt. Ikke at du nødvendigvis er drittsekk i kommentarfelt, men bare sånn generelt siden du er engasjert nok til å skrive en tråd om temaet "stygge damer som forventer å bli ansett som tiltrekkende".

RehabilitertIncel skrev (7 minutter siden):

Ikke gjør dette til en kjønnskamp. Uattraktiv oppførsel er uattraktivt uansett hvilket kjønn man er. 

Så bra, da er vi enige om det.

Anonymkode: 16f56...78f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RehabilitertIncel skrev (17 minutter siden):

 

De damene som vil ha en partner som liker overvektige damer bør heller bruke energien sin på å melde seg på tinder som alle andre. Bruke tiden på å date. Om de ikke vil ned i vekt, dusj, smink deg, og kle deg pent nok. Møt opp med et positivt sinn og vær et allright menneske. 
 

Eller man kan drite i å date og bruke energi på menn. 

Anonymkode: 63048...45c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RehabilitertIncel
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Her kom det tydeligere frem hva du mener. Takk for presiseringen, nå kjenner jeg at jeg faktisk kan være litt enig med deg ;)

Men jeg tror faktisk at disse damene som direkte forventer å bli elsket og beundret av masse menn, er i et lite mindretall. De fleste vil bare frigjøre seg fra presset om å være så pene og perfekte hele tiden. Et ønske om respekt , ikke et ønske om at menn skal bli flinkere til å tenne på tykke kropper eller andre skavanker.
Det er med dette som med annet, man må bare fokusere på det man liker, og overse det man ikke liker. Du har rett til å mene det du vil, og tenne på det du vil. Bare ikke misbruk denne retten til å være drittsekk i kommentarfeltene, for det er bare unødvendig og fører ikke til noe godt. Ikke at du nødvendigvis er drittsekk i kommentarfelt, men bare sånn generelt siden du er engasjert nok til å skrive en tråd om temaet "stygge damer som forventer å bli ansett som tiltrekkende".

Så bra, da er vi enige om det.

Anonymkode: 16f56...78f

Altså det er jo vanlig å bli elsket for den man er i en relasjon, Mange folk blir slappere med utseendet og kjærestekilo er noe som rammer menn som kvinner. Man slapper mer av.

Ja jeg ble litt engasjert til å skrive denne tråden, for jeg så likhetstrekk mellom disse damene som skriker etter oppmerksomhet, og mannlige incels som også gjør det samme. Jeg har også gjentatte ganger oppfordret til at de skal ta ansvar for egen kropp og utseende, men det punktet hopper folk glatt over. Nei her skal man legge ansvaret kollektivt og på menn, sånn at de skal få det lettere. Nei, det er ikke sånn det fungerer. De skal slippe å bli trakassert i hverdagen, men sekundet de prøver å pushe disse idealene på folk, og sier at folk skal begynne å like det, så må de forvente å møte motstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RehabilitertIncel
Just now, AnonymBruker said:

Eller man kan drite i å date og bruke energi på menn. 

Anonymkode: 63048...45c

Ja det går også, men da burde man i det minste slutte å skrive om dem også. Slutte å fortelle hele omverden at man har tatt et valg om å være singel. Nobody cares.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RehabilitertIncel skrev (På 9.5.2021 den 12.44):

Nei selvfølgelig ikke. Når man er ute og går er man tildekket. Og hvor mange kvinner har opplevd å bli trakassert når de har vært ute og gått tur, fordi de nettopp er stygge, hårete, feite eller kvisete? Ingen. De er usynlige for menn flest. Det er de attraktive som får oppmerksomheten, ikke de stygge. Så dere er helt trygge. Ingen er ute etter å ta dere.

Drapstrusler, hets etc. har da vært ute i media flere ganger. Folk skal få gjøre sine valg den ene eller andre veien. Og hvis et plager andre, så får de snu huet den andre veien. Er ikke verre enn et.

Endret av Cordelia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Nei, alle har de kroppen de har, med eller uten skavanker, og flere burde føle seg trygg og hjemme i den. De fleste ønsker å vise seg fra sin beste side når man blir interessert i en annen person.

det er så mye viktigere hva man har mellom ørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg oppfatter det ønsker ikke kvinnene som viser kropper med "skavanker" i sosiale medier å endre idealet, de ønsker bare å ta kroppen sin tilbake og få respekt for det. Kvinner som viser frem kroppshår får drapstrusler, om noen skulle få et glimt av en hårete armhule så er det baluba med en gang, for hvordan kan en kvinne våge å gjøre noe sånt. Å vise frem en helt naturlig kropp med behåring handler om å vise at man gjør hva man vil med kroppen sin, man lar seg ikke diktere av et ekstremt smalt skjønnhetsideal. Og jeg tror de kvinnene som er tøffe nok til å stå i det vet veldig godt at de blir mindre attraktive for veldig mange, det er en del av regnestykket. For selv om dere menn sikkert har vanskelig for å tro det, for mange kvinner så kommer dere ganske langt ned på prioriteringslisten. Vi klarer oss helt fint uten dere.

Uansett, når reaksjonene på at kvinner som ikke passer inn i idealet viser seg frem i alle sin prakt er så sterke så tenker jeg det er nødvendig at de synes. Eller skal vi også begynne å sende drapstrusler hver gang en mann som ikke passer inn i idealet viser seg offentlig? "Women don't owe you pretty". Det er ikke en plikt vi har i kraft av å ha innovertiss, vi eier våre kropper like mye som menn gjør, og vi bestemmer selv hva vi skal gjøre med våre kropper. De fleste av oss er også veldig klare over hvilke konsekvenser våre valg får, og vi står fint i det. Mens mange menn virker som de tar det som en personlig fornærmelse at det finnes kvinner der ute som ikke ser det som sin viktigste oppgave i livet å sørge for å tenne menn. Tenk så fælt at kvinner lever sine liv, går sine egne veier og har det bra, liksom. Dere er ikke universets sentrum, gutter, at en kvinne har lyst til å ha hårete legger og armhuler handler ikke om dere, men om henne selv. 

Anonymkode: b0847...0b9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dekke til kviser, forsøke å gjøre noe med vekta og fjerne kjønnshår er faktisk normalen.

Anonymkode: 48efa...145

Uenig, dette du snakker om her har aldri vært «normalen» men er det kun, for noen forteller deg at det er unormalt. Alt dette du viser til er helt normalt å ha, det er sånn mennesket faktisk er skapt. På tide å få slutt på shaming om man ikke drinker proteindrikker, ikke har løsvipper, bruker betakaroten, barberer hår og bleker tennene. At det kommer flere jenter nå som fronter det som egentlig er normalt er som en motvekt til det ekstreme utseendefokus man har i sosiale medier. på tide med en normalisering av det som faktisk er normalt. 

Anonymkode: 2f59b...308

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kviser, hårvekst og varierende vekt er da vel det som ER normalt?! Eller tror noen seriøst at fillers, spraytan, skallfasetter, extensions på vipper og hår, samt glatt og feilfri/hårfri kropp er normalt fra naturens side? 🤔

Anonymkode: e0ea0...7e3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det ikke bare bra med de kvinnene som er en motvekt til kroppspresset og heller normaliserer vanlige kropper og kroppsfunksjoner? Jeg synes ingen fortjener hets for å legge ut bilder med overvekt, kroppshår og kviser. Jeg heier på naturlige kropper, ærlighet og motvekt til "idealtyranneriet". 

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et litt interessant moment er hvordan en del av disse bevegelsene og nettroll virker å være avhengig av hverandre, i den forstand at de som troller ønsker oppmerksomhet og får det i godt monn når de skriver stygge ting til aktivister/bloggere som fronter "gode saker", samtidig som nevnte aktivister/bloggere bruker trollene som bevis for nødvendigheten av og for å validere deres "kamp". Dette gjelder ikke bare kroppsaktivisme, men de fleste "gode" formål kan det virke som. Det hadde vært interessant å vite hvor mange det faktisk er som skriver stygge ting, og jeg mistenker det er forsvinnende få som til gjengjeld engasjerer veldig mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RehabilitertIncel skrev (7 timer siden):

Ja jeg ble litt engasjert til å skrive denne tråden, for jeg så likhetstrekk mellom disse damene som skriker etter oppmerksomhet, og mannlige incels som også gjør det samme. Jeg har også gjentatte ganger oppfordret til at de skal ta ansvar for egen kropp og utseende, men det punktet hopper folk glatt over. Nei her skal man legge ansvaret kollektivt og på menn, sånn at de skal få det lettere. Nei, det er ikke sånn det fungerer. De skal slippe å bli trakassert i hverdagen, men sekundet de prøver å pushe disse idealene på folk, og sier at folk skal begynne å like det, så må de forvente å møte motstand. 

Kan du vise meg den aktivisten som har sagt at menn SKAL begynne å finne kroppshår og fedme attraktivt? Jeg er genuint nysgjerrig på hvem som hevder det, for jeg har aldri sett en kvinne hevde noe slikt i sosiale medier. Tvert imot er det oftest nevnt at de driter i hva menn synes, og kunne ikke brydd seg mindre, men så klart bryr de seg når de får drapstrusler og stygt hat for å være seg selv. 

Det man mener er at man ønsker å bli respektert og akseptert på lik linje med andre mennesker. Det er målet med de aller fleste slike kampanjer. Om du ikke liker kroppshår og fedme, greit nok, men da kan du se en annen vei og i verste fall ikke anerkjenne noen av delene overhodet. La det være usynlig for deg om det er så ekkelt og fælt. 

Anonymkode: 76e01...81f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RehabilitertIncel skrev (7 timer siden):

De kunne ikke tiltrukket seg en partner om de så prøvde. Hvis de hadde, så hadde de ikke brukt energien sin på å overtale omverden om å akseptere dem. 

Jeg kommer på to aktivister i farten, og det er Carina Carlsen (@fetmenfattet på instagram) og Megan Crabbe (@bodyposipanda på instagram). Carina er lykkelig gift og Megan har kjæreste sist jeg sjekka, samme kjæresten hun har hatt i mange år. 

Sier mye om deg da, som mener at aktivister ikke kan få partnere. Det er en slik holdning de fleste vil til livs. Nå forstår jeg hvorfor du laget denne tråden, du avskyr oppriktig kvinner som er overvektige og har hår på kroppen, og har null respekt for deres bevegelse som handler om aksept - og ikke at menn skal like dem. Eller tar jeg feil? Det er en påstand, så den kan motsies, åpenbart. 

Anonymkode: 76e01...81f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...