Amatariel Skrevet 14. juni 2021 Forfatter #441 Del Skrevet 14. juni 2021 saloni skrev (1 minutt siden): @Amatariel Når er det planlagt TUL nr. 2? Jeg har fått TUL på 13+2, som er 15. juli. På sykehuset hvor vi er på ferie akkurat da. Så ganske nøyaktig om èn måned fra nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saloni Skrevet 14. juni 2021 #442 Del Skrevet 14. juni 2021 Amatariel skrev (1 minutt siden): Jeg har fått TUL på 13+2, som er 15. juli. På sykehuset hvor vi er på ferie akkurat da. Så ganske nøyaktig om èn måned fra nå. Spennende! Kanskje du kan få vite kjønnet også da - hvis du vil vite det? . Jeg har bestilt en UL til 6. juli, men kan være jeg flytter den til 1. juli istedenfor... Klarer ikke vente nesten med å få vite kjønnet jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kugres Skrevet 14. juni 2021 #443 Del Skrevet 14. juni 2021 Kjekt å høre at det gikk så fint @Amatariel! 😍 Det gikk også veldig bra med meg! Fikk høre hjerte slå og se den lille bevege seg. Herlighet så magisk! Kan ikke tro den lille så vidt måler 3cm, virket så mye større. Gleder meg mye til senere ultralyder nå❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påske-egget Skrevet 14. juni 2021 #444 Del Skrevet 14. juni 2021 (endret) Så herlig med fine TUL @Amatarielog @Kugres🥰Fantastisk å få sett på den lille krabaten der inne. Enig med @saloniat det er kjekt med hjemmekontor i disse dager. Alltid tilgang på mat og det å kunne legge seg på sofaen ved behov uten at noen spør eller bryr seg👍 Veldig koselig å planlegge utstyret som skal på plass. Vi har jo en så har jo mye, men kikker allikevel litt rundt allerde😊 Ikke erfaring med vognen du nevner @Solinamen veldig fornøyd med Stokke Trailz😊 Edit: ser jeg blandet solina og saloni i taggene over, skulle være omvendt, men får ikke redigert det😅😆 Endret 14. juni 2021 av Påske-egget 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saloni Skrevet 14. juni 2021 #445 Del Skrevet 14. juni 2021 @Påske-egget hva slags utstyr har du? Og hva er du (spesielt) fornøyd med?🙈😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 14. juni 2021 #446 Del Skrevet 14. juni 2021 saloni skrev (1 time siden): @Parv Haha, er jo tidlig ja... Woops Er 11+0 i dag, og har allerede tenkt på masse masse utstyr jeg også... 😅 Vi tenker nok ikke kjøpe barnevogn før etter sommeren, men erfarer at sommeren pleier å gå veldig fort. Spørs om denne sommeren går fort da de siste månedene har gått fryktelig seint! Jeg skal notere meg ned barnevognene du har skrevet og undersøke. Har skjønt at emmaljunga er "trygt" å velge, og kjenner enkelte som har den bugaboo (vet ikke hvilken variant, men de har bare 2i1 ikke 3i1). @Amatariel Når er det planlagt TUL nr. 2? Jeg liker også vogner, gleder meg sånn til å kjøpe! Er utdannet ergoterapeut så viktig for meg at disse er ergonomiske, gode løsninger, lett å manøvrere, flerfunksjonelle osv... Forhjul er vendbar - det skal jeg notere meg! Godt å vite, for jeg vet jo ikke helt hva jeg skal se etter. Men det er jo så koselig å kikke rundt! Man begynner jo å glede seg litt ekstra bare ved å titte på utstyr 🙄 😄 Ser det finnes en pakke-løsning hos Kjopebarnevogn med bilstol, adaptere og vogn til litt rabatterte priser både for Emmaljunga og Bugaboo. Her er kriteriene firhjuling med litt store og robuste forhjul på grunn av lang og kald vinter samtidig som vognen er lett og nett til meg som er en liten dame. Vendbar sittedel er også et must. Ellers er jeg opptatt av å ikke overdrive utstyrs-shoppingen denne gangen, og heller se an behovet litt underveis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 14. juni 2021 Forfatter #447 Del Skrevet 14. juni 2021 Kugres skrev (1 time siden): Det gikk også veldig bra med meg! Fikk høre hjerte slå og se den lille bevege seg. Herlighet så magisk! Kan ikke tro den lille så vidt måler 3cm, virket så mye større. Gleder meg mye til senere ultralyder nå❤️ Åå så godt å høre! Gratulerer til deg også! 😊 saloni skrev (1 time siden): Spennende! Kanskje du kan få vite kjønnet også da - hvis du vil vite det? . Jeg har bestilt en UL til 6. juli, men kan være jeg flytter den til 1. juli istedenfor... Klarer ikke vente nesten med å få vite kjønnet jeg! Vet neimen ikke om vi skal vite denne gangen... visste ikke kjønn med nr.1, visste med nr.2 og visste ikke med nr.3 igjen. Syns egentlig det er best å ikke vite før den lille kommer ut, men har ikke 100% bestemt oss denne gangen. Uansett så skal vi i alle fall ikke vite før OUL, kjenner alt for mange som har fått feil svar tidligere (altså korrigert med motsatt på OUL) 🙈 Det er en veldig skjør tid å sjekke i... ting utvikler seg i akkurat de ukene. Jeg har sett det med egne øyne. Har hatt abort på 14+2 og fikk holde den lille etterpå da. Var ikke mulig å se kjønnet da med det blotte øyet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saloni Skrevet 14. juni 2021 #448 Del Skrevet 14. juni 2021 (endret) Amatariel skrev (3 timer siden): Så rart! Jeg har også lest av folk tar tatt feil, men det ned i uke 11-12… To erfarne privatpraktiserende ultralydjordmødre jeg har snakket med sier de oftest kan se kjønnet ved 13+0. Se også link her: https://www.babyverden.no/gravid/gutt-eller-jente/ultralyd-a-bestemme-kjonn/. Kan jo være at ultralydapparatene har blitt betydelig bedre de siste årene også, for alt jeg vet?😁😅 Pungen til gutter utvikles og begynner ta form mellom 10+0 og 10+6, og samme med kjønnsleppene til jenter. I skrivende stund fikk jeg tilbakemelding fra jordmor igjen. Hun flytter timen min til 1. juli for å se kjønn osv. Wææ wii🤩🤞🏼👶🏼 Endret 14. juni 2021 av saloni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påske-egget Skrevet 14. juni 2021 #449 Del Skrevet 14. juni 2021 saloni skrev (1 time siden): @Påske-egget hva slags utstyr har du? Og hva er du (spesielt) fornøyd med?🙈😁 Har mye da jeg venter barn nr. 2 nå😄 Spesielt fornøyd med blant annet vognen (Stokke Trailz), bedside crib (Yngri Tova), Vippestol (Babybjørn), lekegrind og uro (Babydan Comfort, Tiny love), badebalje (Stokke Flexi), Tripptrapp m/nyfødt sete😊 Før babyen kom er jeg veldig glad jeg investerte i en bbhugme ammepute til meg selv. Et must under rygg eller mellom beina når man skal ligge i sofa eller sove og begynner og bli stor og tung😅 Og kjekk til amming når babyen kommer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solina Skrevet 14. juni 2021 #450 Del Skrevet 14. juni 2021 Ååå @Amatariel og @Kugres så kjekt å høre at alt gikk bra i dag! 🥰 10 minutter siden, Påske-egget said: Før babyen kom er jeg veldig glad jeg investerte i en bbhugme ammepute til meg selv. Et must under rygg eller mellom beina når man skal ligge i sofa eller sove og begynner og bli stor og tung😅 Og kjekk til amming når babyen kommer Jeg har hatt lyst på en sånn siden før jeg hadde lyst å bli gravid, haha, og nå har jeg endelig snart god grunn 🤩 Har du den lange? Holdt det? Ei venninne av meg hadde både lang og kort, men jeg tenker kanskje det blir unødvendig (og dyrt..). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saloni Skrevet 14. juni 2021 #451 Del Skrevet 14. juni 2021 Påske-egget skrev (10 minutter siden): Har mye da jeg venter barn nr. 2 nå😄 Spesielt fornøyd med blant annet vognen (Stokke Trailz), bedside crib (Yngri Tova), Vippestol (Babybjørn), lekegrind og uro (Babydan Comfort, Tiny love), badebalje (Stokke Flexi), Tripptrapp m/nyfødt sete😊 Før babyen kom er jeg veldig glad jeg investerte i en bbhugme ammepute til meg selv. Et must under rygg eller mellom beina når man skal ligge i sofa eller sove og begynner og bli stor og tung😅 Og kjekk til amming når babyen kommer Oii, da skal jeg investere i en sånn bbhugme jeg også🤌🏼🤩. Takk for tips! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
deprim Skrevet 14. juni 2021 #452 Del Skrevet 14. juni 2021 Solina skrev (28 minutter siden): Ååå @Amatariel og @Kugres så kjekt å høre at alt gikk bra i dag! 🥰 Jeg har hatt lyst på en sånn siden før jeg hadde lyst å bli gravid, haha, og nå har jeg endelig snart god grunn 🤩 Har du den lange? Holdt det? Ei venninne av meg hadde både lang og kort, men jeg tenker kanskje det blir unødvendig (og dyrt..). Jeg bestilte bbhugme puten klokken 04 inatt da jeg ikke fikk sove😂 Jeg klarer ikke finne roen om natta, klarer ikke ligge på ryggen... så da fant jeg ut at jeg måtte invistere i den😂 jeg bestilte den lange, og tenke den kan brukes til. Er jo både gravid og ammepute. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie97 Skrevet 14. juni 2021 #453 Del Skrevet 14. juni 2021 Solina skrev (29 minutter siden): Ååå @Amatariel og @Kugres så kjekt å høre at alt gikk bra i dag! 🥰 Jeg har hatt lyst på en sånn siden før jeg hadde lyst å bli gravid, haha, og nå har jeg endelig snart god grunn 🤩 Har du den lange? Holdt det? Ei venninne av meg hadde både lang og kort, men jeg tenker kanskje det blir unødvendig (og dyrt..). Kjøpte meg faktisk en bb hugme gravidpute i dag på finn, gleder meg mye til å bruke den til tross for at jeg langt i fra har fått noen mage enda 😅 Kanskje du også finner noe brukt hvis du synes den er litt dyr? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solina Skrevet 14. juni 2021 #454 Del Skrevet 14. juni 2021 5 minutter siden, Julie97 said: Kjøpte meg faktisk en bb hugme gravidpute i dag på finn, gleder meg mye til å bruke den til tross for at jeg langt i fra har fått noen mage enda 😅 Kanskje du også finner noe brukt hvis du synes den er litt dyr? Ja, det er sant. Kjenner jeg har litt terskel for å kjøpe et sånt produkt brukt, men går jo an å kjøpe nytt trekk eventuelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 14. juni 2021 #455 Del Skrevet 14. juni 2021 Alle dere som vurderer en hugme - kjør på! Jeg er bare 8+6 og har hatt min i snart ei uke. Jeg nekter å sove uten og jeg kommer antageligvis aldri til å kvitte meg med den puta! Ja mannen er litt småsjalu, men nå sover jeg så godt igjen om natta! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie97 Skrevet 14. juni 2021 #456 Del Skrevet 14. juni 2021 Solina skrev (17 minutter siden): Ja, det er sant. Kjenner jeg har litt terskel for å kjøpe et sånt produkt brukt, men går jo an å kjøpe nytt trekk eventuelt! Haha ser den, jeg kastet bare trekket i vaskemaskina 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påske-egget Skrevet 14. juni 2021 #457 Del Skrevet 14. juni 2021 Solina skrev (1 time siden): Ååå @Amatariel og @Kugres så kjekt å høre at alt gikk bra i dag! 🥰 Jeg har hatt lyst på en sånn siden før jeg hadde lyst å bli gravid, haha, og nå har jeg endelig snart god grunn 🤩 Har du den lange? Holdt det? Ei venninne av meg hadde både lang og kort, men jeg tenker kanskje det blir unødvendig (og dyrt..). Kjøpte den lange, anbefaler absolutt den😄 Jeg ser ikke behovet for den korte i tillegg da. Ja, den koster litt, men jeg synes jammen vi gravide fortjener litt komfort😜 Og brukte den virkelig masse både som gravid og til amming. Mannen synes også den var nydelig å sove med, haha, og stjal den støtt og stadig😂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HannaNO Skrevet 15. juni 2021 #458 Del Skrevet 15. juni 2021 Woho! Enda en liten milepæl 😂 Når begynte dere å merke på kroppen at dere var gravide? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 15. juni 2021 #459 Del Skrevet 15. juni 2021 Gratulerer med finfin test @HannaNO Tror ærlig talt ikke det har gått ordentlig opp for meg enda... Men hvis du tenker rent fysisk så merket jeg det ganske tydelig i uke 6. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie97 Skrevet 15. juni 2021 #460 Del Skrevet 15. juni 2021 Hei dere, idag våknet jeg opp med litt lysebrun utflod i trusa. Vet at dette er normalt tidlig i svangerskapet, men jeg er livredd for at noe skal gå galt 😭 i tillegg har jeg heller ikke vondt i brystene slik jeg har hatt helt siden eggløsning, og jeg er heller ikke kvalm (noe som har gått litt opp og ned) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå