Gå til innhold

Taylor Swift-tråden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Da har jeg hørt og fordøyd albumet litt. Synes det fortjener en del av kritikken, dessverre. Det er 15-20 sanger for langt. Har hun ingen rundt seg som sier stopp? Ellers er det på tide å bryte med Jack Antonoff som produsent. Prøve noe nytt. Noen låter som et helt gull da. Wow! For eksempel So Long London, der har du Taylor på sitt beste både lyrisk og som vokalist med måten hun bruker stemmen på. Vokalen er egentlig det beste med albumet.

Og så synes jeg det begynner å bli litt latterlig med all den sytingen, spesielt rettet mot Kim K. Droppe initialene hennes i tittel til låten? Det kunne hun spart seg for. 

Anonymkode: 38f87...042

Det er jo bare å ikke høre på sangene man ikke liker. Så synes ikke det er noe problem at albumet er langt. I tillegg er det viktig å huske på de låtene du ville kuttet ut kan være andres favorittlåter. Å ha et langt album lar lytterne selv få bestemme hvilke sanger de vil høre på og hvilke de ikke vil høre på. Swift har en enormt mange fans og disse vil også typisk ønske å høre flere låter enn de som ikke er fans. 

Det er svært enkelt å lage en spilleliste som hopper over sangene man ikke liker godt nok til å høre flere ganger. 

Anonymkode: 04aa4...b11

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Det er jo bare å ikke høre på sangene man ikke liker. Så synes ikke det er noe problem at albumet er langt. I tillegg er det viktig å huske på de låtene du ville kuttet ut kan være andres favorittlåter. Å ha et langt album lar lytterne selv få bestemme hvilke sanger de vil høre på og hvilke de ikke vil høre på. Swift har en enormt mange fans og disse vil også typisk ønske å høre flere låter enn de som ikke er fans. 

Det er svært enkelt å lage en spilleliste som hopper over sangene man ikke liker godt nok til å høre flere ganger. 

Anonymkode: 04aa4...b11

Edit: Ofte kan man også endre favoritter over tid. Første gang man hører albumet har man kanskje noe sanger man synes er kjedelige og etter å ha hørt albumet en del flere ganger så blir kanskje de samme låtene ens favoritter.

Anonymkode: 04aa4...b11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Edit: Ofte kan man også endre favoritter over tid. Første gang man hører albumet har man kanskje noe sanger man synes er kjedelige og etter å ha hørt albumet en del flere ganger så blir kanskje de samme låtene ens favoritter.

Anonymkode: 04aa4...b11

Ja, det tok faktisk noen år før jeg "oppdaget" hvor fantastisk My tears ricochet på folklore var. Og ikke minst Ivy på evermore. Dette har skjedd oftere med Taylor Swift-låter enn andre artister, så det er noe med musikken hennes som i hvert fall jeg av og til må bruke litt tid på. De låtene jeg faller for umiddelbart blir sjelden favorittene til slutt 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er jo bare å ikke høre på sangene man ikke liker. Så synes ikke det er noe problem at albumet er langt. I tillegg er det viktig å huske på de låtene du ville kuttet ut kan være andres favorittlåter. Å ha et langt album lar lytterne selv få bestemme hvilke sanger de vil høre på og hvilke de ikke vil høre på. Swift har en enormt mange fans og disse vil også typisk ønske å høre flere låter enn de som ikke er fans. 

Det er svært enkelt å lage en spilleliste som hopper over sangene man ikke liker godt nok til å høre flere ganger. 

Anonymkode: 04aa4...b11

Selvfølgelig kan man hoppe over. Men da går man glipp av hele pakken slik albumet er ment å være. Jeg synes opplevelsen hadde vært bedre med færre låter likevel. Det virker dessuten som litt «sloppy» arbeid synes jeg, dessverre. Jack produserer ekstremt mange låter for ulike artister hvert år, og han gjør mye av det samme. Blir litt hastverk over det hele. You know when its time to go…

Jeg stiller enormt høye krav til Taylor fordi jeg vet hun er en av de beste låtskriverne vi har. Dette ble litt heseblesende.

Anonymkode: 38f87...042

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er rundt 5-6 låter jeg kunne klart meg uten, ellers synes jeg alt er gull. Jeg er glad hun jobber med Jack og Aaron, for min del er denne plata det beste hun har gitt ut hittil. 

Og Kim-låta handler jo om at hun på et vis takker henne fordi hun ikke hadde vært der hun er i dag uten den feiden. Og albumet handler mye om å legge ting bak seg. Så synes ikke det er så ille. Selv om jeg synes låta er kjedelig, så akkurat den hadde det ikke gjort noe om hun kutta. 

Men alle kan ikke like det, sånn er det bare 😊

Anonymkode: 64b40...9f6

Ja, jeg forstår låten med Kim. Men virker likevel barnslig. Det er snart 10 år siden. Move on. Og undervurderer hun fansene sine så mye? Vi hadde uansett forstått det handler om Kim, initialene var helt unødvendige. Det samme gjelder alle de overdrevne hintene om låter som handler om Matty Healy, slik som at han er tatovert. Blir liksom litt…. Uelegant. De beste låtene hennes er mer subtile.

Anonymkode: 38f87...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, jeg forstår låten med Kim. Men virker likevel barnslig. Det er snart 10 år siden. Move on. Og undervurderer hun fansene sine så mye? Vi hadde uansett forstått det handler om Kim, initialene var helt unødvendige. Det samme gjelder alle de overdrevne hintene om låter som handler om Matty Healy, slik som at han er tatovert. Blir liksom litt…. Uelegant. De beste låtene hennes er mer subtile.

Anonymkode: 38f87...042

Om du tenker på tattooed golden retriever er jeg ikke overbevist om at det er snakk om Matty, men 🤷‍♀️ Skjønner at du ikke likte den, det er synd. Jeg har omtrent kontinuerlig gått og grått av låtene siden fredag, jeg er følelsesmessig helt utmattet 😄

Jeg liker ikke Florida, Thank you Aimee, Peter, Robin, So High School, Chloe or Sam or Sophia or Marcus. Resten elsker jeg. Så litt enig i at hun kunne kuttet noe, men ikke så mye. 

Anonymkode: 64b40...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg forstår låten med Kim. Men virker likevel barnslig. Det er snart 10 år siden. Move on. Og undervurderer hun fansene sine så mye? Vi hadde uansett forstått det handler om Kim, initialene var helt unødvendige. Det samme gjelder alle de overdrevne hintene om låter som handler om Matty Healy, slik som at han er tatovert. Blir liksom litt…. Uelegant. De beste låtene hennes er mer subtile.

Anonymkode: 38f87...042

Hvem låtene handler om er rene spekulasjoner og noe man umulig kan vite, man kan spekulere og undre, men man kan aldri vite. Men til syvende og sist, hvem bryr seg om hvem låtene handler om? Når jeg lytter på låtene til andre artister så sitter jeg heller ikke og lurer på hvem de handler om. Jeg forstår hvert fall ikke at man ikke liker en låt fordi den kanskje handler om en person.

Det ble spekulert i hvem låten Man Woman handlet om, om Kanye og ekskona hans, at Taylor tok hevn mot Kanye sammen med Kim K, noe som ikke stemte. Hvorfor i søren er den dama liksom så viktig at den handler om henne. Å i det hele tatt snakke om den trash-dronningen. Hvem tror at det som står i tabloide aviser er fakta?

Anonymkode: d1e14...ddb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Selvfølgelig kan man hoppe over. Men da går man glipp av hele pakken slik albumet er ment å være. Jeg synes opplevelsen hadde vært bedre med færre låter likevel. Det virker dessuten som litt «sloppy» arbeid synes jeg, dessverre. Jack produserer ekstremt mange låter for ulike artister hvert år, og han gjør mye av det samme. Blir litt hastverk over det hele. You know when its time to go…

Jeg stiller enormt høye krav til Taylor fordi jeg vet hun er en av de beste låtskriverne vi har. Dette ble litt heseblesende.

Anonymkode: 38f87...042

Skjønner og jeg ser poenget ditt. Men  når det er umulig å gjøre alle fornøyde så synes jeg dette er den beste løsningen siden det tross alt er enkelt og kostnadsfritt å lage en spilleliste som hopper over sangene man ikke ønsker å høre.  Det går også  enkelt an å se hvilke sanger som er bonus tracks og hvilke sanger som var ment å være på albumet uten bonus tracks. Så om du ønsker å høre hvordan albumet "var ment å være" så er det jo bare å høre kun på de 16 første sangene. 

Igjen jeg skjønner poenget ditt og ønsker ikke å krangle eller prøve å presse deg til mene det samme som meg. Du skal selvsagt få mene det du mener og din mening er selvsagt like gyldig som min. 

 

Anonymkode: 04aa4...b11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvem låtene handler om er rene spekulasjoner og noe man umulig kan vite, man kan spekulere og undre, men man kan aldri vite. Men til syvende og sist, hvem bryr seg om hvem låtene handler om? Når jeg lytter på låtene til andre artister så sitter jeg heller ikke og lurer på hvem de handler om. Jeg forstår hvert fall ikke at man ikke liker en låt fordi den kanskje handler om en person.

Det ble spekulert i hvem låten Man Woman handlet om, om Kanye og ekskona hans, at Taylor tok hevn mot Kanye sammen med Kim K, noe som ikke stemte. Hvorfor i søren er den dama liksom så viktig at den handler om henne. Å i det hele tatt snakke om den trash-dronningen. Hvem tror at det som står i tabloide aviser er fakta?

Anonymkode: d1e14...ddb

Nettopp!! Det du skriver. Men den mystikken ødelegger hun jo helt når hun dropper initialene i tittelen. Det er Taylor som drar Kim K inn k dette på egenhånd.
Det er helt åpenbart den handler om Kim. Det er ikke spekulasjon, det står bokstavelig talt i tittelen. 

Hun kunne etterlatt litt mystikk, det ville gjort låten bedre fordi vi selv kunne ha relatert den til egne liv. 

Anonymkode: 38f87...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig kan man hoppe over. Men da går man glipp av hele pakken slik albumet er ment å være. Jeg synes opplevelsen hadde vært bedre med færre låter likevel. Det virker dessuten som litt «sloppy» arbeid synes jeg, dessverre. Jack produserer ekstremt mange låter for ulike artister hvert år, og han gjør mye av det samme. Blir litt hastverk over det hele. You know when its time to go…

Jeg stiller enormt høye krav til Taylor fordi jeg vet hun er en av de beste låtskriverne vi har. Dette ble litt heseblesende.

Anonymkode: 38f87...042

Taylor er en av de beste låtskriverne, og nettopp derfor er albumet så bra etter min mening. Skjønner det kan bli langt for de som ikke bryr seg om låtskriving. Albumet er for fansen, ikke for kritikere og andre som syns det er kjedelig å høre gjennom 30 låter med masse tekst. Albumet har fått strålende kritikk, men også anmeldelser som ikke gir full score, og det er greit det. 

Elsker produksjonen på dette albumet, også Jack sin produksjon. Produksjonen til Midnights likte jeg ikke supergodt i starten, men endte opp med å like albumet.

At Jack produserer album for mange artister er jo direkte feil. Han gjør jo ikke det, som han selv har sagt så rekker han ikke å gjøre det. Han har sitt eget band Bleachers, også samarbeider han med Taylor og Lana Del Rey. 

Igjen, elsket produksjonen til Jack på dette albumet!

Anonymkode: d1e14...ddb

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner og jeg ser poenget ditt. Men  når det er umulig å gjøre alle fornøyde så synes jeg dette er den beste løsningen siden det tross alt er enkelt og kostnadsfritt å lage en spilleliste som hopper over sangene man ikke ønsker å høre.  Det går også  enkelt an å se hvilke sanger som er bonus tracks og hvilke sanger som var ment å være på albumet uten bonus tracks. Så om du ønsker å høre hvordan albumet "var ment å være" så er det jo bare å høre kun på de 16 første sangene. 

Igjen jeg skjønner poenget ditt og ønsker ikke å krangle eller prøve å presse deg til mene det samme som meg. Du skal selvsagt få mene det du mener og din mening er selvsagt like gyldig som min. 

 

Anonymkode: 04aa4...b11

Ja, jeg respekterer din mening. Fansen er fornøyde og det har hun prioritert denne gangen. Jeg hadde heller håpet hun hadde brukt litt mer tid og laget et album som kunne blitt en ny klassiker på linje med Red eller Folklore. Men hver sin smak!

Anonymkode: 38f87...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig kan man hoppe over. Men da går man glipp av hele pakken slik albumet er ment å være. Jeg synes opplevelsen hadde vært bedre med færre låter likevel. Det virker dessuten som litt «sloppy» arbeid synes jeg, dessverre. Jack produserer ekstremt mange låter for ulike artister hvert år, og han gjør mye av det samme. Blir litt hastverk over det hele. You know when its time to go…

Jeg stiller enormt høye krav til Taylor fordi jeg vet hun er en av de beste låtskriverne vi har. Dette ble litt heseblesende.

Anonymkode: 38f87...042

Som brukeren du siterer skriver, så trenger du ikke å lytte på alt. Det er et valg, men la nå de mange som elsket tekstene hennes få flere låter.

Jeg har kun hørt på den første delen som kom ut, og 2-3 sanger fra anthology (som jeg har elsket og gleder meg til å høre på resten). Å kutte ut så mange gode låter hadde vært tullete. Anthology er en gave til fansen.

Anonymkode: d1e14...ddb

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nettopp!! Det du skriver. Men den mystikken ødelegger hun jo helt når hun dropper initialene i tittelen. Det er Taylor som drar Kim K inn k dette på egenhånd.
Det er helt åpenbart den handler om Kim. Det er ikke spekulasjon, det står bokstavelig talt i tittelen. 

Hun kunne etterlatt litt mystikk, det ville gjort låten bedre fordi vi selv kunne ha relatert den til egne liv. 

Anonymkode: 38f87...042

Jeg ser det ikke på samme måten, at initialene kan bety hva som helst, vet aldri med Taylor. Og jeg driter i hvem det handler om :) 

Anonymkode: d1e14...ddb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Taylor er en av de beste låtskriverne, og nettopp derfor er albumet så bra etter min mening. Skjønner det kan bli langt for de som ikke bryr seg om låtskriving. Albumet er for fansen, ikke for kritikere og andre som syns det er kjedelig å høre gjennom 30 låter med masse tekst. Albumet har fått strålende kritikk, men også anmeldelser som ikke gir full score, og det er greit det. 

Elsker produksjonen på dette albumet, også Jack sin produksjon. Produksjonen til Midnights likte jeg ikke supergodt i starten, men endte opp med å like albumet.

At Jack produserer album for mange artister er jo direkte feil. Han gjør jo ikke det, som han selv har sagt så rekker han ikke å gjøre det. Han har sitt eget band Bleachers, også samarbeider han med Taylor og Lana Del Rey. 

Igjen, elsket produksjonen til Jack på dette albumet!

Anonymkode: d1e14...ddb

Jeg er en stor fan, faktisk jeg som startet denne tråden… så jo. Jeg bryr meg om og forstår hennes låtskriving, men mener likevel albumet er for langt. Og jo Jack Antonoff produserer ekstremt mye med mange flere artister enn bare Taylor og Lana. 

Anonymkode: 38f87...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, jeg respekterer din mening. Fansen er fornøyde og det har hun prioritert denne gangen. Jeg hadde heller håpet hun hadde brukt litt mer tid og laget et album som kunne blitt en ny klassiker på linje med Red eller Folklore. Men hver sin smak!

Anonymkode: 38f87...042

Er helt uenig med deg. Elsker Red og Folklore, og jeg elsker denne platen, den er på topp 3! Taylor prioriterer da fansen allltid, men hun har en stor fanbase og mange lytter på henne utelukkende pga tekstene hennes.

Anonymkode: d1e14...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er en stor fan, faktisk jeg som startet denne tråden… så jo. Jeg bryr meg om og forstår hennes låtskriving, men mener likevel albumet er for langt. Og jo Jack Antonoff produserer ekstremt mye med mange flere artister enn bare Taylor og Lana. 

Anonymkode: 38f87...042

Jack produserer jo ikke for mange. Hans ord. De store han har jobbet med er jo Taylor, Lana og Lorde.

Men du trenger ikke å lytte på alle låtene. Jeg lytter ikke på alle låter. Alt det Taylor gjør er for fansen, og jeg og mange andre elsker at hun har gitt oss mange gode låter. En gave😄🫶 Det hadde blitt for få låter uten anthology, men skjønner det kan bli for mye tekst og låter for folk som ikke er fan, og for noen fans som deg. 

Anonymkode: d1e14...ddb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En nydelig låt fra anthology-delen. Mange nydelig låter som jeg er glad for at hun har utgitt.

 

Anonymkode: d1e14...ddb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En nydelig låt fra anthology-delen. Mange nydelig låter som jeg er glad for at hun har utgitt.

 

Anonymkode: d1e14...ddb

Enig dette er en av de beste. Jeg synes anthology-delen har generelt bedre sanger enn første del. 

Anonymkode: 38f87...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig dette er en av de beste. Jeg synes anthology-delen har generelt bedre sanger enn første del. 

Anonymkode: 38f87...042

Jeg tror det et Dessner som har produsert mesteparten på Anthology. Anthology ser jeg på som bonuslåter, det er jo den andre delen som ble sluppet ut litt senere. Hun skriver mye og det hun skriver er svært bra, så jeg er hvert fall glad for at hun har utgitt alt, men respekterer din mening:) Skulle hun kun tenkt på kritikere så hadde hun gitt ut færre låter, men disse låtene er for fansen. 

Anonymkode: d1e14...ddb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror det et Dessner som har produsert mesteparten på Anthology. Anthology ser jeg på som bonuslåter, det er jo den andre delen som ble sluppet ut litt senere. Hun skriver mye og det hun skriver er svært bra, så jeg er hvert fall glad for at hun har utgitt alt, men respekterer din mening:) Skulle hun kun tenkt på kritikere så hadde hun gitt ut færre låter, men disse låtene er for fansen. 

Anonymkode: d1e14...ddb

Ja, jeg liker generelt bedre Dessner sine låter, også på Midnights. Men fra evermore og bakover har Jack Antonoff produsert enormt mye bra jeg setter pris på😊

Anonymkode: 38f87...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...