Gå til innhold

Taylor Swift-tråden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

“The Tortured Poets Department” becomes the fastest album in history to surpass 1 billion total streams globally, in only 3 days.

image.jpeg.2fbe5bd8dd7b96726cea1d8631f665ea.jpeg
Taylor Swift Charts.

Anonymkode: d1e14...ddb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Taylor once again occupies the entire top 15 of Canadian Apple Music. Canada Charts.

Anonymkode: d1e14...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Early Predictions for the Billboard Canadian Hot 100

Gul skrift - TTPD av Taylor Swift 

image.thumb.png.f50a3b72ba687b91d3d93bd798d9ab14.png
 

Canada Charts.

Anonymkode: d1e14...ddb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apple Music Global Daily Chart

#1. Fortnight - Taylor 

#2. Down Bad - Taylor 

#3. The Tortured Poets Department - Taylor

#4. So Long, London - Taylor 

#5. My Boy Only Breaks His Favorite Toys - Taylor 

#6. But Daddy I Love Him - Taylor 

#7. I Can Do It With A Broken Heart - Taylor 

#8. Florida!!! - Taylor 

#9. Who’s Afraid Of Little Old Me - Taylor 

#10. Guilty As Sin - Taylor 

#11. Fresh Out The Slammer - Taylor 

#12. loml - Taylor 

#13. The Smallest Man Who Ever Lived - Taylor 

#14. The Alchemy - Taylor 

#16. I Can Fix Him (No Really I Can) - Taylor

#17. Clara Bow - Taylor 

#19. thanK you aIMee - Taylor 

#20. The Black Dog - Taylor 

#21. imgonnagetyouback - Taylor 

#22. So High School - Taylor 

#23. The Albatross - Taylor 

#25. Chloe or Sam or Sophia or Marcus - Taylor 

#27. I Hate It Here  - Taylor 

#28. How Did It End - Taylor 

#29. The Prophecy - Taylor 

#31. I Look In People’s Windows - Taylor 

#33. Cassandra - Taylor 

#34. Peter - Taylor 

#35. The Bolter - Taylor 

#39. The Manuscript - Taylor 

#41. Robin - Taylor 

 

TS.

Anonymkode: d1e14...ddb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taylor Swift breaks her own record for the most simultaneous entries on a published US Hot AC Radio (Mediabase) chart this week.

Taylor has 9 songs on the chart this week; 8 of them from ‘The Tortured Poets Department’.

Radio Updater.

Anonymkode: d1e14...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

914 dager på #1.

Taylor Swift is titled the longest artist on the chart with 914 days straight, remianing at #1 on the overall ranking.

Chartmasters.

👏👏👏

Anonymkode: d1e14...ddb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rolling Stones om TTPD:

«Come for the torture, stay for the poetry»

image.thumb.jpeg.7424829d94bffd65f9bfec8779eaf558.jpeg
Rolling Stone.

Anonymkode: d1e14...ddb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taylor Swift becomes the 13th best-selling artist of all time, surpassing U2

 

Anonymkode: d1e14...ddb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen Swift-fan (men ingen hater heller), ga det nye albumet en sjans. Gud bedre så kjedelig. Passer bra å sove til. 

Låtene er velskrevet, men snork! Så ufattelig døllt. At Fortnight slår rekord på Spotify er også helt vannvittig. En middels god låt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peppa88 skrev (10 minutter siden):

Er ingen Swift-fan (men ingen hater heller), ga det nye albumet en sjans. Gud bedre så kjedelig. Passer bra å sove til. 

Låtene er velskrevet, men snork! Så ufattelig døllt. At Fortnight slår rekord på Spotify er også helt vannvittig. En middels god låt.

Så glad for at folk fremdeles setter pris på god låtskriving. Dette er poesi med musikk, men er ikke enig med deg, mange av sangene har gode melodier, alle er kanskje ikke så radiovennlige, men det var ikke poenget heller med platen. Mange er for øvrig uenig med deg og albumet slår alle rekorder. 

Det er lov å ha ulike meninger, er mange artister som jeg også syns er gørrkjedelige og overfladiske. Sånn er livet😝

Anonymkode: d1e14...ddb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så glad for at folk fremdeles setter pris på god låtskriving. Dette er poesi med musikk, men er ikke enig med deg, mange av sangene har gode melodier, alle er kanskje ikke så radiovennlige, men det var ikke poenget heller med platen. Mange er for øvrig uenig med deg og albumet slår NESTEN alle rekorder. 

Det er lov å ha ulike meninger, er mange artister som jeg også syns er gørrkjedelige og overfladiske. Sånn er livet😝

Anonymkode: d1e14...ddb

Edit.

Anonymkode: d1e14...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Så glad for at folk fremdeles setter pris på god låtskriving. Dette er poesi med musikk, men er ikke enig med deg, mange av sangene har gode melodier, alle er kanskje ikke så radiovennlige, men det var ikke poenget heller med platen. Mange er for øvrig uenig med deg og albumet slår alle rekorder. 

Det er lov å ha ulike meninger, er mange artister som jeg også syns er gørrkjedelige og overfladiske. Sånn er livet😝

Anonymkode: d1e14...ddb

Husk at antall streams ikke betyr antall fans 😛 Var nok mange som meg som valgte å strømme det en stund for å se hva hype'n var. Skjønte det ikke helt denne gangen, og jeg setter vanligvis pris på rolige låter, feks Tom Odell, og Taylor med exile.

Men Taylor er uansett en av verdens største artister, en god låtskriver, og hun er forretningsmessig ekstremt smart, og har nok et godt team i ryggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peppa88 skrev (1 minutt siden):

Husk at antall streams ikke betyr antall fans 😛 Var nok mange som meg som valgte å strømme det en stund for å se hva hype'n var. Skjønte det ikke helt denne gangen, og jeg setter vanligvis pris på rolige låter, feks Tom Odell, og Taylor med exile.

Men Taylor er uansett en av verdens største artister, en god låtskriver, og hun er forretningsmessig ekstremt smart, og har nok et godt team i ryggen. 

Nei, men er ikke bare på strømmetjenestene hun slår rekorder heller. 

Helt fair å ikke like en artist :) Jeg elsker tekster og gode melodier og syns Taylor er rå.

Anonymkode: d1e14...ddb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker det nye album nesten like godt som Folklore og Evermore. 

Bare en liten del av tekstene på Folklore❤️

Will you forgive my soul? When you’re too wise to trust me and too old to care

Time mystical time, cutting me open then healing me fine

I don't like that falling feels like flying 'til the bone crush

That old familiar body ache, the snaps from the same little breaks in your soul

Gain the weight of you then lose it

I knew you stepping on the last train, marked like a blood stain, I knew you tried to change the ending, Peter losing Wendy, I knew you leaving like a father, running like water

Your nemeses will defeat themselves before they get the chance to swing

I want auroras and sad prose
I want to watch wisteria grow right over my bare feet
'Cause I haven't moved in years

Please picture me in the weeds before I learned civility I used to scream ferociously any time I wanted

I was so ahead of the curve, the curve became a sphere

Now you hang from my lips
Like the Gardens of Babylon

Those Windermere peaks look like a perfect place to cry
I'm setting off, but not without my muse

Now my eyes leak acid rain 
On the pillow where you used to lay your head

There is happiness
Across our great divide
There is a glorious sunrise
Dappled with the flickers of light

In from the snow, your touch brought forth an incandescent glow
Tarnished but so grand

The old widow goes to the stone every day
But I don't, I just sit here and wait
Grieving for the living

Take the words for what they are
A dwindling, mercurial high

❤️

Genius.com


 

Anonymkode: d1e14...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 17.48):

Taylor Swift has sent 66 songs to #1 on US iTunes, the most among all artists in the platform’s history. Chart Data.
 

Anonymkode: d1e14...ddb

Taylor Swift has sent 69 songs to #1 on US iTunes, the most among all artists in the platform’s history. Chart data.

Anonymkode: d1e14...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Peppa88 said:

Husk at antall streams ikke betyr antall fans 😛 Var nok mange som meg som valgte å strømme det en stund for å se hva hype'n var. Skjønte det ikke helt denne gangen, og jeg setter vanligvis pris på rolige låter, feks Tom Odell, og Taylor med exile.

Men Taylor er uansett en av verdens største artister, en god låtskriver, og hun er forretningsmessig ekstremt smart, og har nok et godt team i ryggen. 

Det tror nok jeg også.  De beste vil ofte jobbe med de beste. 

Anonymkode: 04aa4...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan tolker dere Fortnight-videoen?

Min tolkning:

Hun var låst til Joe i flere år, og trodde de skulle gifte seg. Så finner hun ut at han kanskje har vært utro, i februar. Når motskuespillerinnen deler et bilde på Instagram.

Hun tar the miracle move on drug, som er å hoppe inn i en ny relasjon. Med Matty, som hun allerede har hatt et forhold til. Hun har allerede tatoveringene hans under huden.

De bonder over hvor intellektuelle de er, han glemte visstnok sin gammeldagse skrivemaskin hjemme hos henne.

Hun har fortsatt Joe i hodet sitt, (nå er Post Malone sine tatoveringer borte)men bryter det av når hun er sikker på at han har vært utro.

Post Malone blir tatovert igjen og redder henne fra hjertesorgen.

Men Matty er ikke klar for henne, så han behandler henne ikke bra, og hun må bryte med ham også. Han forsøker å fikse det over telefonen.

Men så blir Post Malone plutselig til Travis (Ringen fra Superbowl).💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magrat skrev (23 minutter siden):

Hvordan tolker dere Fortnight-videoen?

Min tolkning:

Hun var låst til Joe i flere år, og trodde de skulle gifte seg. Så finner hun ut at han kanskje har vært utro, i februar. Når motskuespillerinnen deler et bilde på Instagram.

Hun tar the miracle move on drug, som er å hoppe inn i en ny relasjon. Med Matty, som hun allerede har hatt et forhold til. Hun har allerede tatoveringene hans under huden.

De bonder over hvor intellektuelle de er, han glemte visstnok sin gammeldagse skrivemaskin hjemme hos henne.

Hun har fortsatt Joe i hodet sitt, (nå er Post Malone sine tatoveringer borte)men bryter det av når hun er sikker på at han har vært utro.

Post Malone blir tatovert igjen og redder henne fra hjertesorgen.

Men Matty er ikke klar for henne, så han behandler henne ikke bra, og hun må bryte med ham også. Han forsøker å fikse det over telefonen.

Men så blir Post Malone plutselig til Travis (Ringen fra Superbowl).💖

Jeg tror det er TTPD-ringen, ikke Superbowl-ring. Taylor har på seg TTPD-armbåndet som selges blant merchen også :) Tror du har rett i at Matty er miracle move-on drug. Jeg tenkte muligens tatoveringene til Posty var mer at hun prøvde å matche Joe sin personlighet? Hun virker helt annerledes nå med Travis, føler at det er mer sånn hun egentlig er. 

Virker veldig som hun og Joe hadde et slitsomt forhold, han var mye emosjonelt utilgjengelig og lovte henne ekteskap og barn, osv., tror det gikk mye opp og ned mellom dem. Har hørt rykter om at de ofte slo opp og ble sammen igjen. Hun fant muligens ut at han var utro på baren The Black Dog? Tror og hun begynte å ha kontakt med Matty mens hun var sammen med Joe, som Guilty as Sin? refererer til. De var ikke fysisk utro, men hadde en slags greie. Men da det ble slutt med Joe, ble det ikke spennende lenger for Matty - "Cause it wasn't sexy once it wasn't forbidden" fra The smallest man who ever lived. Så det tok fort slutt og han ghosta henne. Og der satt hun, helt alene uten noen, med kjærlighetssorg etter to menn. 

Anonymkode: 64b40...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hørt og fordøyd albumet litt. Synes det fortjener en del av kritikken, dessverre. Det er 15-20 sanger for langt. Har hun ingen rundt seg som sier stopp? Ellers er det på tide å bryte med Jack Antonoff som produsent. Prøve noe nytt. Noen låter som et helt gull da. Wow! For eksempel So Long London, der har du Taylor på sitt beste både lyrisk og som vokalist med måten hun bruker stemmen på. Vokalen er egentlig det beste med albumet.

Og så synes jeg det begynner å bli litt latterlig med all den sytingen, spesielt rettet mot Kim K. Droppe initialene hennes i tittel til låten? Det kunne hun spart seg for. 

Anonymkode: 38f87...042

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Da har jeg hørt og fordøyd albumet litt. Synes det fortjener en del av kritikken, dessverre. Det er 15-20 sanger for langt. Har hun ingen rundt seg som sier stopp? Ellers er det på tide å bryte med Jack Antonoff som produsent. Prøve noe nytt. Noen låter som et helt gull da. Wow! For eksempel So Long London, der har du Taylor på sitt beste både lyrisk og som vokalist med måten hun bruker stemmen på. Vokalen er egentlig det beste med albumet.

Og så synes jeg det begynner å bli litt latterlig med all den sytingen, spesielt rettet mot Kim K. Droppe initialene hennes i tittel til låten? Det kunne hun spart seg for. 

Anonymkode: 38f87...042

Det er rundt 5-6 låter jeg kunne klart meg uten, ellers synes jeg alt er gull. Jeg er glad hun jobber med Jack og Aaron, for min del er denne plata det beste hun har gitt ut hittil. 

Og Kim-låta handler jo om at hun på et vis takker henne fordi hun ikke hadde vært der hun er i dag uten den feiden. Og albumet handler mye om å legge ting bak seg. Så synes ikke det er så ille. Selv om jeg synes låta er kjedelig, så akkurat den hadde det ikke gjort noe om hun kutta. 

Men alle kan ikke like det, sånn er det bare 😊

Anonymkode: 64b40...9f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...