Nooni Skrevet 18. mai 2021 #121 Del Skrevet 18. mai 2021 Litt spesielt å se hvor hardt NRK går ut mot Line Andersen. Hadde NRK vært konsekvent opptatt av arbeidsmiljø hadde de satt Hans William Steinfeld til andre arbeidsoppgaver i sin tid - han er bare en av dem det går gjetord om. Fra boken til Viggo Johansen: Sitat «Med skarp og kontant tale har han irettesatt, og skremt vettet av, en rekke kolleger i møter og på desken. «Vannhoder!!» Av og til kunne man kjenne den svake duften av skandale når han hadde vært på ferde. Jeg velger brede pennestrøk fremfor detaljer: sentralborddamer i NRK som nektet å ta telefoner fra Moskva. Han er en hissigpropp, og det ble full storm rundt noen av avgjørelsene og utspillene hans.» skriver Johansen – og forteller videre om perioden Steinfeld var sjef i Dagsrevyen 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 18. mai 2021 #122 Del Skrevet 18. mai 2021 Nevian skrev (24 minutter siden): Synes hun fremstår greit selvgod i sine uttalelser. Slik som "Jeg er fortsatt den beste programlederen. Det mener alle andre guruer bortsett fra deg." "Dette er hårreisende, det at jeg som kan dette best skal vike for en som skal øve på lufta". Jeg synes også hun er flink, men å nærmest erklære seg selv som uerstattelig er bare tåpelig. Får litt lyst til stikke opptil flere fingre i halsen egentlig... Dette er bare et av flere idiotiske uttalelser hun har kommet med. Ingen av kollegaene som jobber med henne orker å deale med henne. De har blokkert telefonnummeret hennes ettersom hun kjefter og smeller på dem jevnt. Ufyselig kjerring! Jeg tror hun er så overdrevent selvsikker og selvgod, at hun tror hun vil komme godt utav konflikten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lister Skrevet 18. mai 2021 #123 Del Skrevet 18. mai 2021 Nå vet vi kun det som står i media. Men hun stiller jo dårlig da, hva skal hun med dette? Bevise at hun kunne bestemme sine arbeidsoppgaver? Er jo arbeidsgiver som gjør det. Tror ikke hun kommer godt ut av rettsaken. Måten hun kommuniserer på er jo helt latterlig, som et barn som ikke får viljen sin. Så jeg tror nok hun har vært en veldig vanskelig kollega og arbeidstaker. Slike er slitsomt å ha i jobb, tar så mye plass og skaper dårlig miljø. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Variert skydekke Skrevet 18. mai 2021 #124 Del Skrevet 18. mai 2021 Jeg er overrasket over at mange her skriver "hun er dyktig på skjermen, men..." Er hun spesielt dyktig på skjermen? Skiller hun seg ut? Det har i hvert fall aldri jeg tenkt. Tvert i mot syns jeg hun har vært malplassert i sjakk-sendingene. Ellers har jeg alltid fått litt inntrykk av at hun er påtatt blid og passiv aggressiv. Vet jo ikke om det stemmer, men det er slik jeg tolker henne utfra inntrykket jeg har fått gjennom skjermen. 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 18. mai 2021 #125 Del Skrevet 18. mai 2021 (endret) Hun ser jo ut til å ha kommet på kant med de fleste. Måten hun snakker om seg selv faglig, får en jo til å lure. Jeg kjenner jo ikke dama, men tenker jo at dette er et eksempel på ingen røyk uten ild.. Endret 19. mai 2021 av K.B. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Storebror Skrevet 18. mai 2021 #126 Del Skrevet 18. mai 2021 (endret) O.G. skrev (På 5.5.2021 den 10.37): Det jeg hører om NRK er at kulturen der er av typen "er du ikke med i klikken, så er du ute av bedriften med en gang muligheten byr seg". NRK er Norges største mediebedrift med 3500 ansatte fordelt over hele Norge. Det sier seg selv at det ikke er mulig at en klikk i en såpass stor bedrift skal bestemme hvem som skal få beholde jobben. Det er heller neppe samme kultur i NRK uavhengig av hvor du jobber eller hvilken stilling du har. I tillegg har vi et enormt godt stillingsvern i Norge,så det er heller ikke slik at man kan kvitte seg med ansatte kun fordi de ikke er med i "klikken". Endret 18. mai 2021 av Storebror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 18. mai 2021 #127 Del Skrevet 18. mai 2021 (endret) Nevian skrev (57 minutter siden): Synes hun fremstår greit selvgod i sine uttalelser. Slik som "Jeg er fortsatt den beste programlederen. Det mener alle andre guruer bortsett fra deg." "Dette er hårreisende, det at jeg som kan dette best skal vike for en som skal øve på lufta". Jeg synes også hun er flink, men å nærmest erklære seg selv som uerstattelig er bare tåpelig. Får litt lyst til stikke opptil flere fingre i halsen egentlig... Har hun virkelig sagt disse tingene? Hvor leser du det? Det er greit å gå imot janteloven for den er ganske ødeleggende for folk som vil opp og frem, men det finnes grenser... Endret 18. mai 2021 av loveli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Storebror Skrevet 18. mai 2021 #128 Del Skrevet 18. mai 2021 (endret) Hverdagsfrue skrev (5 timer siden): Jeg kan ikke unngå å lure på om dette hadde vært en sak om hun var mann. Menn som er rasende dyktige i jobben sin, stiller krav og er konfronterende mister ikke jobben🤷🏻♀️ Men damer skal ikke være sånn. Vi skal være smilende, imøtekommende og takknemlige. Dette blir for dumt. Det er ikke slik at kun fordi Line Andersen ikke får lov til å terrorisere sine kolleger så blir kvinner diskriminert. Er ikke rart at folk klager over kvinnekampen når den dras så langt som du gjør. Er også absurd å tro at Line Andersens kvinnelige kolleger setter pris på å bli terrorisert av henne siden hun er en kvinne og ikke en mann. Endret 18. mai 2021 av Storebror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 18. mai 2021 #129 Del Skrevet 18. mai 2021 (endret) Gliffy skrev (3 timer siden): Kanskje ikke, men det er jo også antydet at hun ikke tar oppgaver hun føler seg for god til, og sykemelder seg i mellom de spennede oppgavene. Ikke bare er en slik misbruk av sykemelding helt uakseptabel i seg selv, men det går også sterkt ut over arbeidsmiljøet når enkeltpersoner holder på sånn. "Hvorfor skal jeg stå igjen her og gjøre drittoppgavene mens h*n sniker seg unna uten konsekvenser?" Om folk får holde på sånn uten at det får konsekvenser er det den beste måten å ta knekken på arbeidslysten til redten av teamet. Dersom det stemmer at hun har skulka unna sånn, så er det svært forsåelig at ledelsen vil bli kvitt henne. Hvis man mistenker misbruk av sykmelding så kan vel arbeidsgiver ødelegge ganske mye for sin arbeidstaker? For hvis det blir avdekket juks med sykmelding så kan man vel få sparken og gjøre det vanskeligere for hen å få sykmelding neste gang? Endret 18. mai 2021 av loveli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 18. mai 2021 #130 Del Skrevet 18. mai 2021 Jeg ser ikke på sjakk og vet helt ærlig ikke hvem denne Line er. Men vis det stemmer mye av det som kommer frem i denne tråden så vil jeg ikke si at hun kommer seirende ut av rettssaken uavhengig utfall. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 18. mai 2021 #131 Del Skrevet 18. mai 2021 Tråden er ryddet for personangrep og spekulasjoner. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mildemoses Skrevet 18. mai 2021 #132 Del Skrevet 18. mai 2021 loveli skrev (15 minutter siden): Har hun virkelig sagt disse tingene? Hvor leser du det? Det er greit å gå imot janteloven for den er ganske ødeleggende for folk som vil opp og frem, men det finnes grenser... Det står gjengitt i alle de store avisene. Sjarmerende vesen, denne Line. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulvplanke Skrevet 18. mai 2021 #133 Del Skrevet 18. mai 2021 Sinne mot andre mennesker hører ikke hjemme noen steder, minst av alt på en arbeidsplass. Hva skal man oppnå med det? Lurer også på hva utfallet her skal bli. Line fremstår ekstremt dårlig etter én dag i retten. Skal hun virkelig tilbake på TV-skjermen når det har blitt malt et så uflatterende bilde av henne? Noen ganger tenker jeg stillingsvernet er for sterkt. Når man må omplassere noen så flytter man jo egentlig bare på problemet, og utsetter andre for et utrygt arbeidsmiljø. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Storebror Skrevet 18. mai 2021 #134 Del Skrevet 18. mai 2021 Gulvplanke skrev (1 minutt siden): Noen ganger tenker jeg stillingsvernet er for sterkt. Når man må omplassere noen så flytter man jo egentlig bare på problemet, og utsetter andre for et utrygt arbeidsmiljø. Sant. Noe annet enkelte sjefer gjør er å tilby bråkmakeren gode referanser mot at han/hun søker en annen jobb. Da også flytter man bare problemet. Problemet er ikke kun godt stillingsvern, det er at endel sjefer ikke er villige til å ta kampen med å sparke bråkmakere og udugelige ansatte. For det er mye jobb å sparke noen, og det skal være mye jobb å sparke noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøddel Skrevet 18. mai 2021 #135 Del Skrevet 18. mai 2021 Jeg vet ikke jeg, men jeg har i alle fall opplevd en del mennesker som blir som Line Andersen bare de blir varme nok i trøyen, men de tør ikke å kringkaste disse sidene ved seg selv, mens Line Andersen legger ikke skjul på det engang. Blir litt anabole steroider for meg hun der. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattekusken Skrevet 18. mai 2021 #136 Del Skrevet 18. mai 2021 Arabella3 skrev (1 time siden): Jeg er overrasket over at mange her skriver "hun er dyktig på skjermen, men..." Er hun spesielt dyktig på skjermen? Skiller hun seg ut? Det har i hvert fall aldri jeg tenkt. Tvert i mot syns jeg hun har vært malplassert i sjakk-sendingene. Ellers har jeg alltid fått litt inntrykk av at hun er påtatt blid og passiv aggressiv. Vet jo ikke om det stemmer, men det er slik jeg tolker henne utfra inntrykket jeg har fått gjennom skjermen. Kan ikke si jeg har lagt merke til passiv aggressivitet i sjakksendingene. Men hun tilføyet veldig lite til de sendingene, og virket veldig malplassert i en sport som baserer seg på det intellektuelle. Line fremsto som en veldig simpel person som kunne ekstremt lite om sjakk, tok veldig mye plass i sendingene og hadde sjeldent noe fornuftig å komme med. Bare infantilt svada. Hadde hun i det minste vært morsom hadde det vært greit, men det er hun absolutt ikke. At det nå kommer frem at hun mente hun var den beste programlederen er ganske sjokkerende, totalt blottet for selvinnsikt. Hun hadde ikke engang tatt seg bryet med å sette seg inn i sporten hun skulle kommentere og "lede" 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosabløff Skrevet 18. mai 2021 #137 Del Skrevet 18. mai 2021 (endret) Veldig barnslig argumentasjon fra Line Andersen. I en SMS om VM i Doha, der hun skal dele programlederansvaret med Ida, skriver hun i en sms: «Dere har åpenbart snakket med den dere heller vil ha på flatene og ikke den med best kompetanse.» Videre i VG står det: «Jeg nekter å bli likestilt med en programleder som ikke har erfaring fra flater. Det usynliggjør meg og det nekter jeg å være med på. Finn en annen». Jeg har likt Line Andersen som programleder, men etter SMS-er og dagens uttalelser vinner hun neppe seerhjerter eller saken. Hvem vil nå ansette henne? Virker ikke som hun ønsker å jobbe i NRK mer i hvert fall. Endret 18. mai 2021 av Rosabløff 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaBomba Skrevet 18. mai 2021 #138 Del Skrevet 18. mai 2021 Lister skrev (1 time siden): Nå vet vi kun det som står i media. Men hun stiller jo dårlig da, hva skal hun med dette? Bevise at hun kunne bestemme sine arbeidsoppgaver? Er jo arbeidsgiver som gjør det. Tror ikke hun kommer godt ut av rettsaken. Måten hun kommuniserer på er jo helt latterlig, som et barn som ikke får viljen sin. Så jeg tror nok hun har vært en veldig vanskelig kollega og arbeidstaker. Slike er slitsomt å ha i jobb, tar så mye plass og skaper dårlig miljø. Enig. Tror ikke hun kommer heldig ifra denne rettssaken. Og tror nok ikke den vil hjelpe henne videre i arbeidslivet 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
youcancallmejune Skrevet 18. mai 2021 #139 Del Skrevet 18. mai 2021 AntonymBruker skrev (2 timer siden): Voldsomt til grining da. Blir skeptisk til voksne, profesjonelle mennesker som reagerer på konflikter med å grine. Det fremstår bare så...manipulativt. Da forholder jeg meg mye heller til ei kjeftesmelle. Skummelt å legge for mye vekt på at folk tar til tårene. Det skal jammen meg lite til for å få enkelte til å gjøre det. Noen tåler ikke direkte tilbakemeldinger selv om de ikke er sagt i verken sint eller surt tonefall. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest June1996 Skrevet 18. mai 2021 #140 Del Skrevet 18. mai 2021 35 minutter siden, Rosabløff said: Veldig barnslig argumentasjon fra Line Andersen. I en SMS om VM i Doha, der hun skal dele programlederansvaret med Ida, skriver hun i en sms: «Dere har åpenbart snakket med den dere heller vil ha på flatene og ikke den med best kompetanse.» Videre i VG står det: «Jeg nekter å bli likestilt med en programleder som ikke har erfaring fra flater. Det usynliggjør meg og det nekter jeg å være med på. Finn en annen». Jeg har likt Line Andersen som programleder, men etter SMS-er og dagens uttalelser vinner hun neppe seerhjerter eller saken. Hvem vil nå ansette henne? Virker ikke som hun ønsker å jobbe i NRK mer i hvert fall. Hva er flater? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå