Gå til innhold

Line Andersen NRK Konflikt?


Mintbird

Anbefalte innlegg

Billiebi skrev (Akkurat nå):
Billiebi skrev (2 timer siden):

Nei, det mener jeg ikke. Men all den tid saken ikke er avgjort enda og de ulike partene har lagt frem sin side og sine vitner, velger jeg å tro Line.

 

Billiebi skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke lest artikkelen da jeg ikke har tilgang. Men med det sagt - vi aner vel ikke hvorfor hun reagerte som hun gjorde? Hva trigget henne til å få en så voldsom reaksjon? Jeg venter til rettsaken med å danne meg en oppfatning og beholder mitt gode inntrykk av henne frem til det. 

 

Billiebi skrev (30 minutter siden):

Jeg sier bare at jeg venter med å gjøre meg opp en mening til alle kortene er på bordet og begge sider er belyst. Jeg liker ikke at du prøver å putte ord i munnen på meg!

Ser du ikke at det ikke virker som du venter til rettssaken er i gang for å gjøre deg opp en mening, når du i to tidligere innlegg gjør det tydelig at du velger å tro Line. 
 

hvor mener du at jeg har allerede har bestemt meg ?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nobile skrev (4 minutter siden):

 

 

Ser du ikke at det ikke virker som du venter til rettssaken er i gang for å gjøre deg opp en mening, når du i to tidligere innlegg gjør det tydelig at du velger å tro Line. 
 

hvor mener du at jeg har allerede har bestemt meg ?

Hva er det egentlig som er vanskelig å forstå? Jeg velger å tro Line inntil videre, men jeg kan forandre mening om jeg ser grunn til det når bevisene er lagt frem. Skjønner ikke at du henger deg sånn opp i det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt fra noen som jobber der at hun er dyktig, men at det går rett og slett på arbeidsmiljøet og at hun ikke skaper så god stemning, dessverre. Alle sier hun er dyktig på skjermen og ellers, men dessverre skorter det litt på andre ting.. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiebi skrev (3 minutter siden):

Hva er det egentlig som er vanskelig å forstå? Jeg velger å tro Line inntil videre, men jeg kan forandre mening om jeg ser grunn til det når bevisene er lagt frem. Skjønner ikke at du henger deg sånn opp i det.

Det er vanskelig for meg å forstå at du vingler så mye i meningene dine. Men for at ikke tråden skal bli slettet som bruker-debatt foreslår jeg at vi setter en strek her nå. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måneskinn skrev (27 minutter siden):

Har hørt fra noen som jobber der at hun er dyktig, men at det går rett og slett på arbeidsmiljøet og at hun ikke skaper så god stemning, dessverre. Alle sier hun er dyktig på skjermen og ellers, men dessverre skorter det litt på andre ting.. 

Skulle ikke være grunn til å skvise noen ut med mindre det er ekstremt. Flinke programledere er ikke så lette å oppdrive.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OlsenHansen skrev (1 time siden):

Skulle ikke være grunn til å skvise noen ut med mindre det er ekstremt. Flinke programledere er ikke så lette å oppdrive.

Enig. Hun er superdyktig på skjermen og det sier de andre der også, men det skorter litt på andre ting da. Men håper de finner en løsning og at man kan se henne på skjermen igjen,  jeg savner henne faktisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiebi skrev (2 timer siden):

Jeg sier bare at jeg venter med å gjøre meg opp en mening til alle kortene er på bordet og begge sider er belyst. Jeg liker ikke at du prøver å putte ord i munnen på meg!

Putter ord i munnen på deg? Jeg spør deg ganske enkelt hva du mener arbeidsgiveren, i dette tilfellet nrk, burde gjøre. Når kollegene til vedkommende varsler verneombudet er arbeidsgiver pliktig til å ta grep. Vedkommende har blitt tilbudt andre arbeidsoppgaver i sportsredaksjonen, men avslått da det ikke var det hun ønsket. 

I og med at du gir uttrykk for at du mener Andresen er urettferdig behandlet. Hva mener du nrk burde gjøre i denne situasjonen?

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildemoses skrev (3 timer siden):

Det står i artikkelen at det var pga en faglig diskusjon. 

Fortsatt vet ingen hvordan det haar vært og hvorfor hun reagerte sånn

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay

"I et intervju med Dagens Næringsliv forteller Andersen nå blant annet om hvordan det føles å bli definert som et problem i arbeidsmiljøet.

– Selv om det ikke stemmer, griper det rett inn i selvfølelsen til et menneske."

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/56xMLe/line-andersen-griper-rett-inn-i-selvfoelelsen

Selvsagt gjør det vondt, men det er nødvendigvis ikke sånn at alle på  jobben er enige i hva som er problemet i arbeidsmiljøet. Man kan heller ikke si at det ikke stemmer hvis kollegene oppriktig mener problemet er deg. Man kan mene det er urimelig, men man kan ikke slå fast at det ikke stemmer.

Mange kan ha en litt overdreven oppfatning om egen popularitet, og får sjokk hvis det dukker opp slike saker som dette. (Uten at jeg vet hva som er tilfelle her.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn skrev (2 timer siden):

Har hørt fra noen som jobber der at hun er dyktig, men at det går rett og slett på arbeidsmiljøet og at hun ikke skaper så god stemning, dessverre. Alle sier hun er dyktig på skjermen og ellers, men dessverre skorter det litt på andre ting.. 

interessant. kan du utdype?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mintbird skrev (10 minutter siden):

interessant. kan du utdype?

Hun er visst litt skarp og småfrekk mot de hun jobber med, mente at hun var for god til diverse saker og litt sånn. 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måneskinn skrev (2 minutter siden):

Hun er visst litt skarp og småfrekk mot de hun jobber med, mente at hun var for god til diverse saker og litt sånn. 

 

leser jo litt mellom linjene i media at hun mener hun er programleder og lite annet....

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mintbird skrev (1 minutt siden):

leser jo litt mellom linjene i media at hun mener hun er programleder og lite annet....

ja, tror det har gått litt på det ja. 

aldri lett å vite den hele sannheten i en slik sak, men vil tro at den ligger sånn midt i mellom disse punktene i denne saken. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (3 timer siden):

Putter ord i munnen på deg? Jeg spør deg ganske enkelt hva du mener arbeidsgiveren, i dette tilfellet nrk, burde gjøre. Når kollegene til vedkommende varsler verneombudet er arbeidsgiver pliktig til å ta grep. Vedkommende har blitt tilbudt andre arbeidsoppgaver i sportsredaksjonen, men avslått da det ikke var det hun ønsket. 

I og med at du gir uttrykk for at du mener Andresen er urettferdig behandlet. Hva mener du nrk burde gjøre i denne situasjonen?

Jeg har ikke sagt at nrk har handlet feil, men vi kan heller ikke vite om de har handlet riktig. Det vil tiden vise. Jeg ønsker derimot ikke å forhåndsdømme henne før bevisene er lagt frem. Som det virker som mange her gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg uttaler meg bare generelt, da jeg ikke kjenner Line Andersen eller jobber i NRK.

Min erfaring er at noen ansatte som får gode resultater og er faglig sterke, oppnår dette på bekostning av sine medarbeidere. Målet er viktigere enn veien dit. Og det er vanskelig å stå opp mot en som gir arbeidsplassen svært gode resultater, for vedkommende er jo på mange måter en ressurs. 

Jeg vet jo heller ikke hva som faktisk har skjedd, og jeg er sikker på at partene også har forskjellige oppfatning av det. Men det jobber 90 mennesker i NRK Sporten, og bare en håndfull er de vi ser på skjermen. En del av de 90 har nok vært lenger hos NRK Sporten enn Line har. Hvis det faktisk er tilfelle at de opplever et dårlig arbeidsmiljø, så gir jeg kudos til NRK for å ta dette på alvor.

Min erfaring er nemlig at den sterkeste part stor sett vinner på en arbeidsplass (da tenker jeg ikke at det har gått til rettslig skritt, kun blitt varsel på arbeidsplassen). Det gjør det veldig vanskelig å varsle, og enda vanskeligere at det faktisk gjøres konkrete grep.

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (På 7.5.2021 den 14.33):

"I et intervju med Dagens Næringsliv forteller Andersen nå blant annet om hvordan det føles å bli definert som et problem i arbeidsmiljøet.

– Selv om det ikke stemmer, griper det rett inn i selvfølelsen til et menneske."

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/56xMLe/line-andersen-griper-rett-inn-i-selvfoelelsen

Selvsagt gjør det vondt, men det er nødvendigvis ikke sånn at alle på  jobben er enige i hva som er problemet i arbeidsmiljøet. Man kan heller ikke si at det ikke stemmer hvis kollegene oppriktig mener problemet er deg. Man kan mene det er urimelig, men man kan ikke slå fast at det ikke stemmer.

Mange kan ha en litt overdreven oppfatning om egen popularitet, og får sjokk hvis det dukker opp slike saker som dette. (Uten at jeg vet hva som er tilfelle her.)

Man skal være ganske sterk for å stå i den shitstormen hun gjør nå da. Alle saker har 2 sider, men tenker det uansett virker som hun ble utsatt for en kollektiv mening/enighet hun selv ikke kunne påvirke/gjøre noe med.. Synes @Gulvplanke oppsummerer det godt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep.

Måne, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nobile skrev (På 7.5.2021 den 12.28):

Det er vanskelig for meg å forstå at du vingler så mye i meningene dine. Men for at ikke tråden skal bli slettet som bruker-debatt foreslår jeg at vi setter en strek her nå. 

*foreslår jeg at jeg setter en strek her nå 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...